nenäkurkku/nielu kuiva

ldmsh

allergiaako? todella allerginen ihminen olen.. ajattelin vain kysyä että onko muilla allergian yhteydessä nielu kuiva? vai olisiko tulevaa flunssaa?

8

23170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on!

      kokoajan saa olla vettä lipittämässä.Sitten jotkut nenäsuihkeet kuivattaa kurkkua vielä lisää.

      • Nenis

        Minulla on kylmäallergia joka on testattu. Samoissa testeissä ei löytynyt mitään muuta allergian aiheuttajaa. Mielestäni olen pölylle allerginen. Minun ei tarvitse olla pölyssä kuin hetken (esim. nyt kun revitään tapetteja seinästä) niin nenän takaosa ja nielun yläosa kuivuu ja tuntuu siltä että on vaikea hengittää. Ihan kuin kitalaen takaosa jotenkin paisuisi tain painuisi alemmas, vaikea kuvailla. Syön Duactia, se helpottaa aika paljon. Kuivuuteen ei oikein vesi auta, mielestäni esim. leipä tai jogurtti on paras lääke olotilaan. Jotain mikä "rasvaa" nielua. Rasvainen munkki olisi varmaan hyvä.. en ole kokeillut. :)

        Ääneni käheytyy myös helposti ja kurkku on joskus kipeänä. Puhuminen on vaikeaa heti jos joudun pölyiseen tilaan. Samanlaisia oireita tulee myös kylmässä tuulessa, sateessa ja pakkasella. Lenkillä hengittäminen on tällöin ainoastaan suun kautta, sillä nenä menee täysin tukkoon. Tämän seurauksena tulee sitten kurkkukipu.


    • Allergiaa myös ???

      Mulla myös nenän yläosassa kuivuuden tunne varsinkin jos hengitän syvään nenän kautta. Joskus nenä vuotaa hetken ja aamuisin se on ollut tukkoinen.

      Myös nielu on välillä kuivan oloinen, tähän auttaa juotava, ainakin lämmin -kylmää ei ole tullut juotua.

      Kovilla pakkasilla oli samanlainen tunne -syvään hengittäessä nenän yläosaa kuivasi ja samalla polttava tunne.


      Allergiaa minulla ei ole todennettu, vuonna 1998 kävin brick - testeissä.

      • Allergiaa kai sittenkin ?

        Sain Aerius lääkkeen allergiaoireisiin (Nielussa ja nenän yläosassa kuivuuden tunnetta. Nenän syvällä olevat limakalvot olivat ärtyneet / punaiset tutkimuksissa) Nielu tosiaan tuntui siltä kuin siellä olisi santapaperia. Kärsin näistä oireista lähes kolme viikkoa ennen kuin kävin lääkärillä ja sain lääkkeet.

        Viidentenä päivänä lääkekuurin aloittamisesta oireet ovat selvästi helpottaneet ja tämä on jo toinen päivä kun nielu ei ole kovin kuivantuntuinen. Lievät silmäoireet ovat myös pysyneet poissa, kuivuuden ja rasittumisen tunnetta oli niissäkin.

        Nozoil nenäsumute auttoi minulla nenän kuivuuteen, nyt muutaman päivän käytön jälkeen nenä on melko normaali.


      • voiääli
        Allergiaa kai sittenkin ? kirjoitti:

        Sain Aerius lääkkeen allergiaoireisiin (Nielussa ja nenän yläosassa kuivuuden tunnetta. Nenän syvällä olevat limakalvot olivat ärtyneet / punaiset tutkimuksissa) Nielu tosiaan tuntui siltä kuin siellä olisi santapaperia. Kärsin näistä oireista lähes kolme viikkoa ennen kuin kävin lääkärillä ja sain lääkkeet.

        Viidentenä päivänä lääkekuurin aloittamisesta oireet ovat selvästi helpottaneet ja tämä on jo toinen päivä kun nielu ei ole kovin kuivantuntuinen. Lievät silmäoireet ovat myös pysyneet poissa, kuivuuden ja rasittumisen tunnetta oli niissäkin.

        Nozoil nenäsumute auttoi minulla nenän kuivuuteen, nyt muutaman päivän käytön jälkeen nenä on melko normaali.

        Mulla on ollu pari päivää tälleen et on hirmu kuiva toi nenän takaosa ja sattuu hengittäminen ja nielun/kurkun yläosa on kans hirmu kuiva. Tuskin pystyn hengittämään. Mitähä tekisin vaivalleni? oon huuhtonu nenääni suolaliuoksella ja nenätipoilla mutta ne vaan tuntuvat pahentavan ongelmaa. Sain viime yönä nukuttua vaan reilut kaks tuntia. Nenä on joko tukossa eli täynnä räkää takaosasta tai sitten se on niin kuiva että sattuu ihan liikaa.


    • girl1983

      Mulla ainaki nielu ja nenänielu niin kuivia välillä että tuntuu ettei sais hengitettyä koska limakalvot on ihan hiekkapaperia. Tämä oire ilmenee vaikka syön allergialääkettä. Pahinta on jos on jossain missä on kuiva ilma tai kova tuuli. Vesi ei auta, vaan pitää syödä jotain joka tuottaa limaa (esim. karkkia, maitoa). Onko kellääm sellasta vai oonko ihan outo?

      • galhu

        tollasta on mullakin,tosin karkin syönti tuo sitkeää limaa joka tarttuu kurkkuun.vesipullo on aina mukana.öisin olo on kamalin,pitää herätä juomaan aika usein.allergia lääkkeet pahentaa oloa kun nekin kuivattaa,tosin terkkarilääkäri sanoi että"eihän ne antihistamiinit kuivata",tosi ammattitaitoinen kommentti..


      • nonni321
        galhu kirjoitti:

        tollasta on mullakin,tosin karkin syönti tuo sitkeää limaa joka tarttuu kurkkuun.vesipullo on aina mukana.öisin olo on kamalin,pitää herätä juomaan aika usein.allergia lääkkeet pahentaa oloa kun nekin kuivattaa,tosin terkkarilääkäri sanoi että"eihän ne antihistamiinit kuivata",tosi ammattitaitoinen kommentti..

        huomasin tuossa 2-3v.sitten että alkoi yöllä kurkku kuivumaan (asunut tämän ajan ilmastoidussa asunnosa)
        yöllä yskittää kun on niin kuiva nielun yläosa eli veden juominen helpottaa vain hetkeksi.
        Kun laitan kosteita pyyhkeitä patterille yöksi saan nukuttua ihan ok.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe