murjottava myrtti

weasley.r

elokuvassa salaisuuksien kammio murjottava myrtti hyppäsi vessan pönttöön ja vedet roiskui. pystyykö siis kummitukset päättää että osuuko ne johokki juttuihi ja liikuttaa niitä vai ei? meinaa taas liekehtivässä pikarissa murjottava myrtti hyppäsi "poreammeeseen" ja vettä ei roiskunu.

17

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      ...varmaan ole paneuduttu asiaan riittävällä huolellisuudella. Elokuvilla on sitäpaitsi eri ohjaajat. Toinen on kiinnittänyt asiaan enemmän huomiota kuin toinen.

    • ..........

      Elokuvissa on muitakin virheitä, eivätkä ne ole todellakaan yhtä hyviä kuin kirjat...

    • kuolonsyöjä

      Hp elokuvat ovat aivan oma luokkansa, kuin Hp kirjat. Eli toisin sanoen, virheet, mitkä elokuvissa on tehty, eivät välttämättä ole J.K. Rowlingin keksimiä.

      • weasley.r

        juu en väitäkkää että ne olis rowlingin keksimiä. mutta mua ei kiinnosta kirjat yhtää (oon koittanu lukea) mutta elokuviin oon jääny koukkuu. katon melkee joka päivä hp leffan.


    • potterhullu

      Minun mielestäni aaveet osaavat aiheuttaa outoja, ja normaaleja juttuja, kuten salaisuuksien kammios (ainakin leffas) Ron ja Harry löytävät vettä lattialta ja menee tyttöjen vessaan jossa on kaikki hanat auki. Mä ainakin ajattelin et myrtti oli avannut ne.

      • Kuolonsyöjä

        Nyt minä muistan sen! Siis jossain Potter kirjassa Myrtti sanoi, että voi itse päättää milloin voi aiheuttaa roiskauksen ja milloin minnä vain läpi ilman roiskeita yms. Sehän on helppo säikyttelytapa, siis se Myrttihän oli vähän sellainen kummallinen ja tarkoituksella aina säikytteli kaikkia, kuten Harrya... ;)


      • Kuolonsyöjä kirjoitti:

        Nyt minä muistan sen! Siis jossain Potter kirjassa Myrtti sanoi, että voi itse päättää milloin voi aiheuttaa roiskauksen ja milloin minnä vain läpi ilman roiskeita yms. Sehän on helppo säikyttelytapa, siis se Myrttihän oli vähän sellainen kummallinen ja tarkoituksella aina säikytteli kaikkia, kuten Harrya... ;)

        sano Myrtti mitään tollast missään kirjas. (Siis kakkos, nelos ja kuutos-kirjois, ainoot mis Myrtti on mukana) Mist sä ton keksit?


      • kuolonsyöjä
        tanzu84 kirjoitti:

        sano Myrtti mitään tollast missään kirjas. (Siis kakkos, nelos ja kuutos-kirjois, ainoot mis Myrtti on mukana) Mist sä ton keksit?

        Eikö joo, ei sanonutkaan, minä vain muistin silloinkun tuota ylempää viestiäni kirjoitin, mitä olin ajatellut, kun luin yhtä Myrtti kohtausta ja ihmettelin samaa asiaa, miksei tule pärskeitä ja miksi toisinaan tulee. Mutta tosiaan, ei se Myrtti ole sellaisia sanonut, minä itse vain niin ajattelin. ;)

        Kehnohko muisti*


      • Anonyymi
        Kuolonsyöjä kirjoitti:

        Nyt minä muistan sen! Siis jossain Potter kirjassa Myrtti sanoi, että voi itse päättää milloin voi aiheuttaa roiskauksen ja milloin minnä vain läpi ilman roiskeita yms. Sehän on helppo säikyttelytapa, siis se Myrttihän oli vähän sellainen kummallinen ja tarkoituksella aina säikytteli kaikkia, kuten Harrya... ;)

        Ei Myrde mitään tollasta sanonut!


    • hermi.granger

      Tuota itsekkin mietin, mutta onneksi niin tapahtuu vain elokuvissa.
      Kirjat on kaikeksi onneksi täysin eri asia.

      • Nimetön

        Viitoskirjassa Riesukin 'aiheuttaa tulvan kiskaisemalla vessojen hanat irti.'
        (No jotenkin noin se meni)
        Joten tavallaan sama asia??


      • Nimetön kirjoitti:

        Viitoskirjassa Riesukin 'aiheuttaa tulvan kiskaisemalla vessojen hanat irti.'
        (No jotenkin noin se meni)
        Joten tavallaan sama asia??

        Riesu ei olekaan aave vaan räyhähenki. Ja se on ihen eri asia. Aave esim. Myrtti on elänyt joskus. Riesu taas ei ole elävä koskaan ollutkaan.


      • oljo.
        tanzu84 kirjoitti:

        Riesu ei olekaan aave vaan räyhähenki. Ja se on ihen eri asia. Aave esim. Myrtti on elänyt joskus. Riesu taas ei ole elävä koskaan ollutkaan.

        Kyllähän melkein päätön nickin on ollut elävä joskus, joten miksei Riesukin olisi? Nick kuoli, kun joku iski hänen kaulaansa kirveen iskuja, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi, että kaula kokonaan katkeaisi. Minä olen aina luullut, että Riesukin on joskus ollut elävä... Mistä niin tiedät, että Riesu ei ole ollut koskaan elävä?


      • Tonks!
        oljo. kirjoitti:

        Kyllähän melkein päätön nickin on ollut elävä joskus, joten miksei Riesukin olisi? Nick kuoli, kun joku iski hänen kaulaansa kirveen iskuja, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi, että kaula kokonaan katkeaisi. Minä olen aina luullut, että Riesukin on joskus ollut elävä... Mistä niin tiedät, että Riesu ei ole ollut koskaan elävä?

        Nick on aave, Rieu räyhähenki, sehän on sanottu monta kertaa!! Mut sitä mä ihmettelen, miten Myrtti, joka on avve eli menee kaikesta läpi, on voinnu laittaa mitää vessoja tulvimaa!!!
        JA elokuvista, tietty näyttää hienommalta jos siitä menee pärskeet, mut toisaalt, sehän menis sen pöntön ja lattian läpi vaan!!


      • tanzu84 kirjoitti:

        Riesu ei olekaan aave vaan räyhähenki. Ja se on ihen eri asia. Aave esim. Myrtti on elänyt joskus. Riesu taas ei ole elävä koskaan ollutkaan.

        Riesu syntyi räyhän hengeksi eli on ELÄVÄ mutta aaveet "ihmisiksi" ja ovat kuolleita x) toivottavasti ymmärsitte :P


      • Anonyymi
        tanzu84 kirjoitti:

        Riesu ei olekaan aave vaan räyhähenki. Ja se on ihen eri asia. Aave esim. Myrtti on elänyt joskus. Riesu taas ei ole elävä koskaan ollutkaan.

        Riesu on aina elävä


    • Anonyymi

      Toi juttu oli Myös kirjoissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe