Hiekkapuhalluslaite

Oksa

Kellään kokemusta,onko esim.Motonetissa ja Biltemassa myytävällä pienellä hiekkapuhalluslaitteella mitään virkaa,jos pitäis esim.lokasuojan reunasta saada ruoste pois ennen maalausta?Siis laite,missä on ikäänkuin pistooli ja alapuolella pussi hiekalle.Eipä sellanen tosin paljoo maksa,vaiks ei sit oliskaan hyvä.

12

16861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kombura

      riittää henkeä niin toimii

    • urvelo

      Sellasen just samaan hommaan tosin clasohlssonista ja kyllä sillä kiiltävää peltiä maalin ja ruosteen alta paljastuu. Mutta yhden lokarin puhallus sillä olis jo iso työ koska kerrallaan puhallettava alue on halkaisialtaan vajaan sentin. Että hyvää jälkee tulee mutta hidasta ja kovaa saa painaa peltiä vasten ettei hiekat roisku raoista.

      • paljonkin

        ilmaa, eli toimiiko pienellä/ halvalla valovirtakompuralla?


      • paljonkin kirjoitti:

        ilmaa, eli toimiiko pienellä/ halvalla valovirtakompuralla?

        Eli jos kompura on sellainen tyypillinen 25 säiliöllä oleva niin ei riitä ilman tuotto.
        Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.


      • karkeus
        Rakentelija kirjoitti:

        Eli jos kompura on sellainen tyypillinen 25 säiliöllä oleva niin ei riitä ilman tuotto.
        Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.

        käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
        Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon.


      • Urvelo
        karkeus kirjoitti:

        käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
        Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon.

        Mulla ihan perus 25l kompura max paineet taitaa olla jotain kymmenen paikkeilla. Eikä toi puhallin ees tarvii kun jotain 3-6bar. Tosin pienen säiliön ansiosta joutuu kompuran murinaa kuuntelee aika tiuhaan tahtiin.

        Ps. Jos sen pussin pitää lähes täynnä karkeeta hiekkaa niin kylä lähtee.


      • Oksa
        karkeus kirjoitti:

        käyttäkääpä sitä raekoolta vähän karkeampaa hiekkaa, niin alkaa toimimaan, hienommalla ei synny kuin pölyä.
        Muuten ihan pätevä peli pienten kukkien poistoon.

        Ihan pieniä kukkasia lokarin reunoista ajattelin puhallella.Hiomalla kun ruostetta ei oikein kunnolla saa poistettua.Aina jää jotain pientä jäljelle uuden maalin alle ja taas kuukauden päästä tulee ruoste läpi.Kompura mulla on kyllä varmaan pienin mahdollinen.Saattaa tosiaan tuotto loppua.Mut vois sitä silti kokeilla.Pistooli kun on niin halpa,että jos ei toimi,niin heittää sitten vaikka nk.vesilintua.


      • Automaalari
        Oksa kirjoitti:

        Ihan pieniä kukkasia lokarin reunoista ajattelin puhallella.Hiomalla kun ruostetta ei oikein kunnolla saa poistettua.Aina jää jotain pientä jäljelle uuden maalin alle ja taas kuukauden päästä tulee ruoste läpi.Kompura mulla on kyllä varmaan pienin mahdollinen.Saattaa tosiaan tuotto loppua.Mut vois sitä silti kokeilla.Pistooli kun on niin halpa,että jos ei toimi,niin heittää sitten vaikka nk.vesilintua.

        Hiekkapuhallus kunnolla onnistuakseen vaatii kompresorilta noin 1000 litran minuuttituoton. Maalattavalle pellille ei saa jäädä yhtään ruostetta jos meinaa tehdä esim.lokasuojan reunasta hyvän.Alusta ja vanteet tarvitsee vielä kovemman käsittelyn ruosteenpoistoon. Peltejä puhallettaessa täytyy olla varovainen ettei puhalla esim. ovia lommoille puhallettaessa pelti kuumenee ja venyy helposti,tulee ylimääräistä työtä ja ovat hankalat oikoa. Ne pienet pistepuhaltimet jotka kierrättävät hiekkaa ovat hyviä pienten ruostepisteitten poistoon. Itse käytän niissä hiekan sijasta alumiinijauhetta, leikkaa paljon paremmin kuin hiekka.Työniloa kaikille peltinikkareille. terv.seppä Perhosta


      • 25 Litraa
        Rakentelija kirjoitti:

        Eli jos kompura on sellainen tyypillinen 25 säiliöllä oleva niin ei riitä ilman tuotto.
        Olen koittanut samanlaisella hiekkapuhaltimella ja pienellä valovirta kompuralla. Ei kertakaikkiaan tapahtu mitään, vähän maalipinta menee mataksi mutta puhki ei tahdo saada millään.

        Ei se säiliön koko mitään ratkase vaan kompuran tuotto mulla on 25 litran säilö ja 2pyttynen V-mallinen kone tuotto 320 litraa minuutissa.Tein kyllä kuorma-auton jarrusäiliösta lisäpytyn sai vähän ilmatilaa lisää ja sillä irtopytyllä on hyvä viedä paineilmaa vaikka tyhjenneeseen renkaaseen.Mulla on 10Litran hiekkapuhalluspytty pistepuhalluspitooli ja hiekkapuhalluskannu kaikki toimii tällä koneella ja toimisi pienemmälläkin.Hiekan raekokokin ratkaisee ja suuttimen koko.Eihän näillä mitään Rautarakenteita puhalleta mutta auton ruostehommissa ihan omiaan.Toi hiekkapuhalluskannukin on ihan hyvä peli pienissä puhalluksissa.Tohon kierrättävään pistepuhalluspistooliin alumiinisilikaattia


      • ek
        25 Litraa kirjoitti:

        Ei se säiliön koko mitään ratkase vaan kompuran tuotto mulla on 25 litran säilö ja 2pyttynen V-mallinen kone tuotto 320 litraa minuutissa.Tein kyllä kuorma-auton jarrusäiliösta lisäpytyn sai vähän ilmatilaa lisää ja sillä irtopytyllä on hyvä viedä paineilmaa vaikka tyhjenneeseen renkaaseen.Mulla on 10Litran hiekkapuhalluspytty pistepuhalluspitooli ja hiekkapuhalluskannu kaikki toimii tällä koneella ja toimisi pienemmälläkin.Hiekan raekokokin ratkaisee ja suuttimen koko.Eihän näillä mitään Rautarakenteita puhalleta mutta auton ruostehommissa ihan omiaan.Toi hiekkapuhalluskannukin on ihan hyvä peli pienissä puhalluksissa.Tohon kierrättävään pistepuhalluspistooliin alumiinisilikaattia

        Vähän vanha juttu jo mutta vaikutti ensimmäiseltä "viisaalta" selvitykseltä koskien hiekkapuhallusta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tortunpuhallin tai pölynesiäläinen kumppari ois kiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe