91-litraisessa altaassa uiskentelee 9 seeprakalaa ja 1 piikkisilmä. Olen hankkimassa piikkiksiä vielä lisää ja kirjoimunuoliaisia levänsyöjiksi.
Aasiateema näkyy myös kasvistossa: intianvesitähdikkiä, jaavansaniaista, nuolimelalehteä ja vedensuosikkia. Altaasta löytyy myös pari mangrovejuurta ja kaksi kookospähkinänkuoren puolikasta.
Nyt sitten olen saanut kasvien karsinnan ja altaan pienimuotoisen uudistamisen jälkeen akvaarion taas kuntoon ja siistiksi. Kasvitkin sain hienosti istutettua, mutta toiselle puolelle allasta jäi vielä tilaa. Ajattelin hankkia yhden juurakon lisää ja siihen istuttaa jaavansaniaista.
Etualan reunoille kaipaan vielä jotain lajia. Aasialaisen tyylin toivoisin edelleen jatkuvan, mutta mielikuvitus loppui vähän kesken. Punamelalehteä olen kokeillut, mutta se ei oikein viihtynyt. Mikä olisi sopiva aasialainen laji tuonne tyhjille alueille? Valaistuksena on 18W loisteputki, enempää ei valaisimeen mahdu.
-------
Laitanpa samaan viestiin vielä vähän kudetusaltaasta. Kuinka se kannattaisi sisustaa? Minulla on suodattimena Fluval 1PLUS, jonka voisin vaikka suokkahousuilla suojata, jos seeprakaloja kudetan. Kannattaako pohjalle laittaa hiekkaa vai onko parempi, jos siellä ei ole mitään? Mitä kasveja sinne olisi hyvä laittaa pikkukalojen suojaksi ja kuinka usein vettä tulisi vaihtaa/kuinka paljon kerralla (altaan koko 38 litraa)?
Kiitokset auttajille. ;)
Kasviehdotuksia?
Helmï
1
287
Vastaukset
- tetra
Itse käytän Tropicaa apuna kasvien suhteen, erinomaiset sivustot > http://www.tropica.dk/default.asp
Valitse sieltä Advanced search ja sieltä Aasia, helppoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1884289Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki313150Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma292841Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne592731PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist562679Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902605Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142341Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k862055Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä
Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn71033- 551015