Onko tuttua?

mulleo

Elikkä kyllähän tällä netissä tulee oltua, mutta heti kun avaan koneen niin ei mene montaa hetkeä kun joku on selkään hengittämässä ja sanomassa että pitäisi jotain muuta tehdä...

Keskimäärin olen koneella 4h päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän

Omasta mielestänkikin olen paljon koneella, mutta minä teen kotitöitä, koulussa kesiarvo 8,2 ja kunto testeissä koulussa olen aina viiden parhaan joukossa. paino indexi on 20 eli kyllä muutakin teen kuin istun koneella

Vanhemmat sanovat että minun pitäisi tehdä jotain muuta, mutta kun täällä aika kuluu niin onko se teidän mielestä väärin että olen koneella kun kaikki läksyt, kotityöt jne... on tehty.

Nykyään on todellakin huono omatunto kun istahdan koneen ääreen

Kun vanhemmilta kysyy että mitä sitten pitäisi tehdä niin vastaus on aina sama "Ei ainakaan olla koneella"

Tänään olin 4h pelaamassa jalkapalloa kavereiden kanssa urheilukentällä ja haravoin pihaa lähes tunnin kotona ja illalla istahdin ensinmäisen kerran konelle... tunnin olon jälkeen "sun koneella olosi on sairasta"

Siis minä en vain käsitä sitä että miksen voi olla koneella jos ei ole kertakaikkisesti edes mitään muuta tekemistä.

Heiltä olen usein kysynyt että miksi en voi olla koneella jos se ei haittaa ketään ja kaikki muu on tehty, yleensä en saa mitään vastausta ja netti katkeaa omasta huoneesta päiviksi tälläisten kyseliden jälkeen.

Myöskin jos aamulla satun heräämään vaikka tunnin ennen kouluun lähtöä ja avaan koneen vain sähköpostin lukeakseni, varmasti saan kuulla siitä että jo aamulla pitää sen takia aikasin herätä että pääsee koneelle...

Ja kun jotain teen väärin esim: saan koulusta ruotsin kokeesta 7 netti ei varmasti toimi kahteen viikkoon

Onko tämä normaalia? Onko muilla vastaavia tilanteita/tapahtumia?

6

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nojaa

      Ensinnäkin kuntotesti on yhdyssana. Samoin suomessa indeksi kirjoitetaan ks:llä, ei x:llä. Ja eipä tuo normaalipainoisuus kerro mitään siitä, paljonko vietät koneella aikaa - itsellänikin on ~20 ja vietän kaiken ajan koneella. Eikä keskiarvokaan kyllä koneella käytetystä ajasta mitään kerro.

      Mutta eipä tuo 4 tuntia kovin paljoa mielestäni ole, mutta melko toivoton tollainen tilanne varmaan on. Itellekin valitettiin joskus, mutta kun vanhemmat huomas ettei se mitään auta, valittaminen loppu.

    • Osku 16v

      Mä olen netissä aina yöllä klo 22.00 klo 02.00-03.00 ja aamulla kouluun.

      • äly älä jätä

        Koulumenestyksesi ei voi kovin kummoinen olla noilla nukkumaanmenoajoilla.
        Tai jos pärjäät koulussa nyt, voi sinulle kuitenkin iskeä väsymys ja sen myötä koulussa olo voi alkaa tuntumaan tylsältä. Luovuus katoaa kun nukkuu liian vähän. Ja kun ei ole luovuutta asiat tuntuvat tylsemmiltä ja aikakin kuluu hitaammin.
        Annan sinulle neuvon, eri asia sitten on haluatko sitä noudattaa. Olet nuori ja sinulla on elämä edessäsi pidä nyt koulu tärkeällä sijalla niin ei tarvitse myöhemmin katua kun ei käynyt kouluja kunnolla ja joutua otsa hiessä leipänsä ansaitsemaan.


      • .Moi.
        äly älä jätä kirjoitti:

        Koulumenestyksesi ei voi kovin kummoinen olla noilla nukkumaanmenoajoilla.
        Tai jos pärjäät koulussa nyt, voi sinulle kuitenkin iskeä väsymys ja sen myötä koulussa olo voi alkaa tuntumaan tylsältä. Luovuus katoaa kun nukkuu liian vähän. Ja kun ei ole luovuutta asiat tuntuvat tylsemmiltä ja aikakin kuluu hitaammin.
        Annan sinulle neuvon, eri asia sitten on haluatko sitä noudattaa. Olet nuori ja sinulla on elämä edessäsi pidä nyt koulu tärkeällä sijalla niin ei tarvitse myöhemmin katua kun ei käynyt kouluja kunnolla ja joutua otsa hiessä leipänsä ansaitsemaan.

        "Koulumenestyksesi ei voi kovin kummoinen olla noilla nukkumaanmenoajoilla.
        Tai jos pärjäät koulussa nyt, voi sinulle kuitenkin iskeä väsymys ja sen myötä koulussa olo voi alkaa tuntumaan tylsältä. Luovuus katoaa kun nukkuu liian vähän. Ja kun ei ole luovuutta asiat tuntuvat tylsemmiltä ja aikakin kuluu hitaammin.
        Annan sinulle neuvon, eri asia sitten on haluatko sitä noudattaa. Olet nuori ja sinulla on elämä edessäsi pidä nyt koulu tärkeällä sijalla niin ei tarvitse myöhemmin katua kun ei käynyt kouluja kunnolla ja joutua otsa hiessä leipänsä ansaitsemaan. "


        - Numerot eivät kerro ihmisestä mitään.


    • aikuinen

      Mielestäni jos ole työsi tehnyt läksyt hoitanut, sekä ulkoillut ei ole mitään syytä mikset voisi olla netissä, mikäli olet aivan asiallisilla sivuilla. Mutta ehkäpä vanhempasi haluaisivat sinun antavan heillekin aikaasi eikä vain netille. Läheiset ihmiset ovat tärkeämpiä kuin netissä olevat tuttavuudet ja on myös syytä huomioida läheisensä antaa heille aikaansa ja olla kiinnostunut heistä.

    • eräs äiti

      tuo kuulostaa: hoidat koulusi, sinulle kuuluvat kotityöt ja harrastat liikuntaa kavereiden kanssa...
      Mitä nyt enää voisi toivoa?
      Ehkä vähän yhdessäoloa, keskustelua muun perheen kanssa? En tiedä tilannettasi tarkkaan.
      Lepuuta silmiäkin välillä.

      P.S. Kestä ne sanomiset, ne vain tarkoittavat, että sinusta välitetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe