Hiivasta, kun puhutaan se yhdistetään yleensä heti alapäähän, mutta voihan hiivaa olla myös suussa, oireet ovat hyvin moninaiset, kieli on pistelevä ja limainen, kurkku on "outo", limaneritys on runsasta, huulet kihelmöivät jne. jne,, jatkuva väsymys, haluttomuus, makean/leivän/alkoholin himo kuuluvat myös asiaan. Jos jollakin toisella on ollut samanlaisia oireita, olisin kiinnostunut, miten hän on päässyt niistä eroon, itse olen vasta "alussa"
Hiivaa suussa
7
11377
Vastaukset
- kokemusta mutta
Kokeile sitruunaa tai puolukkaa.
kannattais myös ostaa luontaistuotekaupasta kehon puhdistuskuuri jos vaikka hiivaa on myös suolistossa. - Titi
hyvin vahvana on auttanut asiaa hieman.Mulla tulee kurkku ja kielen "takaosa" kipeäksi,vaaleaksi ja haavaiseksi.Puolukka hieman kirvelee,mutta auttaa kyllä.
Jännä tuo mainitsemasi alkoholinhimo,mulla nimittäin alkoholi laukaisee tulehduksen.
Pirullinen vaiva,sekä ylä-että alapäässä.Joskus pahimmillaan olen jopa harkinnut sitä sokeritonta ja (oliko se nyt) vaalean hiilarin välttävää diettiä. - Daktarin-geeliä
joka on nimenomaan tarkoitettu suun hiiva tulehduksiin. Sitä sitten, jos tilanne on paha. Ennalta ehkäisynä hapan ehkä toimii, mutta sieni-infektiot ovat usein niin sitekitä, että kannattaa sitä ihan tolla geelillä lääkitä.
- Päivi
Kiitos paljon vastaajille. Puolukoita ja sitruunaa olen ehtinyt jo kokeilla (3 päivää), mutta ainakaan vielä en ole saanut helpostusta vaivaan, ehkä olen taas liian hätäinen. Tästä Daktarin-geelistä olen tosi kiinnostunut, saakohan sitä ilman reseptiä ?
- esimerkiksi
Päivi kirjoitti:
Kiitos paljon vastaajille. Puolukoita ja sitruunaa olen ehtinyt jo kokeilla (3 päivää), mutta ainakaan vielä en ole saanut helpostusta vaivaan, ehkä olen taas liian hätäinen. Tästä Daktarin-geelistä olen tosi kiinnostunut, saakohan sitä ilman reseptiä ?
www.yliopistonapteekki.fi, sieltä näkee ainaki hinnat ja onko reseptillä vai ilman. Myös Betadine suuvesi auttaa suun hiivaan. Itse käyttänyt sitä, mutta minulla ei ole kovin paha na koskaan ollut.
- Päivi
esimerkiksi kirjoitti:
www.yliopistonapteekki.fi, sieltä näkee ainaki hinnat ja onko reseptillä vai ilman. Myös Betadine suuvesi auttaa suun hiivaan. Itse käyttänyt sitä, mutta minulla ei ole kovin paha na koskaan ollut.
Kiitos tiedosta, täytyy käväistä apteekin sivuilla. Betadine-suuvettä olen käyttänyt useasti mm. kurkkukipuun, mutta tätä suusientä/hiivaa se ei ole vienyt mennessään, tauti taitaa olla lujassa, kun se ei ole kahden lääkekuurinkaan jälkeen hellittänyt. Ensin minulle määrättiin Fluconazol 100 mg antibiootti (viikon kuuri) ja sen jälkeen paikallinen lääke, imeskelytabletti Fungizone 10 mg, mutta ei se mihinkään hellittänyt, alkaa olla tosi tuskainen olo, joten kaikki vinkit kokeillaan. KIITOS !
- ritul
Päivi kirjoitti:
reseptilääke. Sitruuna ja puolukka ovat happamia, tuskin hyvä ratkaisu samanaikaisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145