Tervehdys

Eikka Leikalta kuumaalaisille

Kuu jo kylmeni.

Näkivät
tähden talvisen eläjät
edessänsä Maan ihanan,
kuuma-rinnan, riemu-täyden.

Nurkui kansa nuorempainen:
"Sinne siirrymme ijäksi
alle auringon paremman,
luokse luonnon lempeämmän;
armas on asua siellä,
lämmin maata Maan povella."

Kansan vanhin noin nimesi:
"Kuun olen heimoa, elänen
taikka kuollen, tänne jäänen."

Siirtyi sieltä kansa kaikki.

Viime venhon vieriessä
ilman aavoille selille
noinp' on virkki nuorempaiset:
"Ethän jääne jäätymähän
tänne, kuuluisa kuningas,
tykö tyhjän luomakunnan,
saarehen sanattomahan,
pakkasehen paukkuvahan,
äyrähälle yön ikuisen?"

Tuop' on Kuun ukko urahti:
"Tänne jäänen, tänne kuollen,
tääll' on syntyni syvimmät."

Potkas purren lainehille,
istui paadelle pyhälle,
katsoi menneiden menoa,
hymähti hyvästit oudot:
"Voi, te miehet mielettömät,
lapset Kuuttaren latomat,
tytöt tyhjien halujen,
poiat unten ponnetonten!
Tääll' oli elämä teillä,
siellä vain vale-elämä,
tääll' oli ihanne teillä,
siellä itku vain ihanan,
täällä täyttymys parahan,
siellä vain parahan paine,
ikikaiho kauneuden,
onnen ollehen ikävä."

Vieri vuossadat.

Samosi
Kuu ja Maakin kulkuansa,
Maassa mahtavat eläjät,
luonnon kanssa kamppaellen.

Kuun ukko kumara yksin
jäätyi jääksi paikallensa.
Vain sydän sykehti hällä,
lauloi laulua ijäistä
elämästä entisestä,
talvettomasta kesästä,
kussa kukki Kuun ylängöt,
alangot enemmän kukki,
tuoksui metsät lakkalatvat,
meret selkeät sinerti
autuutta alinomaista,
laupeutta luonnon laajan.

Tuota ei Maan lapset tajua.

Mutta jos sävelen kuuli
Kuun lapsi, elämän orpo,
syttyi syömehen kipinä,
sinkoi silmä taivahille,
muisti hän entisen elonsa,
tunsi polttavan povensa,
koko sielun sairastuvan
kodin korkean surusta,
kauniista kadotetusta.
Soi hälle jumalten virsi,
kuoro taivon tähti-täyden:
"Onko nyt parempi olla,
liekö armaampi asua
viidakoissa vierahissa,
uppo oudoilla ovilla,
kuin oli olla Kuun povella,
Kuun on kummuilla levätä
luona talven tuttavamman,
syksyn kylmänkin sylissä,
sydän-yössä ystävässä,
onnessa oman elämän?"

Kuulevi lakean laulun
Kuun lapsi kumea-rinta,
päänsä painavi poloinen
parmahille Maa-emosen;
ei tajua taatto häntä,
maammo outo ei opasta.

7

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AROSUSI-09

      Ei tällä planeetalla asu kuin tämä tomumaja.Se korkeampi minä on siellä kuuuu-uuu-uuuussa.*Ulvoo taas;Haloskan luvalla*

      • laupias kansan karitsa.

        Sinäkin iso paha kiltti susi olet itkenyt ja nauranut kuun hohteessa, nukkunut, herännyt, vaipunut ja noussut. Kuun kansaa maalaiset ovat, minä vaan sanon..
        *kaataa kaksin käsin tummaa olutta kurkusta alas ja tuhisee. Raskas päivä. Miekkojen kolmonen*


      • AROSUSI-09
        laupias kansan karitsa. kirjoitti:

        Sinäkin iso paha kiltti susi olet itkenyt ja nauranut kuun hohteessa, nukkunut, herännyt, vaipunut ja noussut. Kuun kansaa maalaiset ovat, minä vaan sanon..
        *kaataa kaksin käsin tummaa olutta kurkusta alas ja tuhisee. Raskas päivä. Miekkojen kolmonen*

        Ihmissusi mäkin vaan olen ja välillä kuu herkistyttää.Oi Kuun Jumalattaret.Hekate!*Polvistuu*/Maljojen 10.Eli viikonloppuna pitää mennä naimaan yhtä susinaarasta./Merkki on KOFF.


      • istuu tässä miettimässä
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Ihmissusi mäkin vaan olen ja välillä kuu herkistyttää.Oi Kuun Jumalattaret.Hekate!*Polvistuu*/Maljojen 10.Eli viikonloppuna pitää mennä naimaan yhtä susinaarasta./Merkki on KOFF.

        Joo, se on se hyinen rengas kuuukkelin ympärillä, joka talvella saa hypnoottisella katsellaan addiktoitumaan tuohon kylmään kivenpalaseen avaruudessa. Näemme kuussa vain auringon kuvajaisen mutta sen kalpean puolen, josta unemme ovat tehtyjä. Kaurisnaiset pitävät seksistä. Go for it. Mä haluan uskoa että kuutar on mulle suosiollinen ja saan kampattua saaliin lähelle sängyn kuutamoista päätyä. Ynähtää. Tumma pullo kiiltää hämärässä lampunvalossa. Olut. Herraskaisten juoma jo vuodesta menos nolla.


      • AROSUSI-09
        istuu tässä miettimässä kirjoitti:

        Joo, se on se hyinen rengas kuuukkelin ympärillä, joka talvella saa hypnoottisella katsellaan addiktoitumaan tuohon kylmään kivenpalaseen avaruudessa. Näemme kuussa vain auringon kuvajaisen mutta sen kalpean puolen, josta unemme ovat tehtyjä. Kaurisnaiset pitävät seksistä. Go for it. Mä haluan uskoa että kuutar on mulle suosiollinen ja saan kampattua saaliin lähelle sängyn kuutamoista päätyä. Ynähtää. Tumma pullo kiiltää hämärässä lampunvalossa. Olut. Herraskaisten juoma jo vuodesta menos nolla.

        Oli ja meni.Nyt taasen addiktoivan aikuisviihteen,eli netin parissa.Yöllä sytytän suitsukkeen ja palvon kuuta./Lanttien 3.


      • Neitsytmies
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Oli ja meni.Nyt taasen addiktoivan aikuisviihteen,eli netin parissa.Yöllä sytytän suitsukkeen ja palvon kuuta./Lanttien 3.

        Yön tummalle kalliolle, rannikolle kiviselle laulan minä lauluni,
        kuukoti,kuukoti, se kuulee kyllä pyyntöni..
        Mä aion mulkoilla mollukkaa silmät verestäen koko vapun. Pakottaa saaliin katsomaan ja. Voipii olla ihan miellyttävääkin..pakasta tänään kelttiristi, pitänee tuumailla. Kuppi kahvia ja värinöitä voimakentään..


      • AROSUSI-09
        Neitsytmies kirjoitti:

        Yön tummalle kalliolle, rannikolle kiviselle laulan minä lauluni,
        kuukoti,kuukoti, se kuulee kyllä pyyntöni..
        Mä aion mulkoilla mollukkaa silmät verestäen koko vapun. Pakottaa saaliin katsomaan ja. Voipii olla ihan miellyttävääkin..pakasta tänään kelttiristi, pitänee tuumailla. Kuppi kahvia ja värinöitä voimakentään..

        Minulla on aikaa katsoa kallioiden muuttuvan tomuksi.Minulla on aikaa nähdä erämaiden muuttuvan savanneiksi.Minulla on aikaa nähdä kuun jauhautuvan renkaaksi maan ympärille.Minulla on aikaa.*Williä wärinää*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe