Nyt kun kesä taas tulee ja taistelu elämänlankaa vastaan alkaa, niin tuli mieleen, olisiko joku kasvi joka pärjää elämänlangalle? Eli siis laittaisi tätä jotain kasvia kasvamaan elämänlangan valtaamalle alueelle ja se rajoittaisi sen kasvua samalla kun itse hyökkäisin myrkyillä jäljellä olevien elämänlankojen kimppuun. Onko ideaa mikä pärjäisi eikä tukehtuisi langan alle?
Elämänlanka
7
1322
Vastaukset
- tai asvaltti
muuten joudut esim. siveltimellä tupsuttelemaan rounduppia.
Tai ainakin minä käytän sivellintä kun en halua myrkyttää pensasaitaani kuoliaaksi.
Tuo karhuköynnös...kasvaa aika korkeaksi jos on vaikka puu, jota myöten pääsee nousemaan.
Minulla taittui suuret pensaat ennen kuin huomasin naapurilta karanneet karhunköynnöksen versot.
Mikään kasvi ei pysty estämään omalla kasvullaan karhunköynnöksen esiin tuloa. Ikävä kyllä.
Jos pystyt niin myrkytä roundupilla koko alue. Voit joutua tekemään sen muutaman kerrankin kesän aikana. Toinen vaihtoehto on kylläkin mustaa paksua muovia mutta juurethan kasvaa ja kasvi leviää ja tulee takaisin kun otat muovit pois. - pms68
juolavehnää ei elämänlanka tapa, mutta kauneus on katsojan silmissä..
Olen voittanut taisteluni elämänlankaa vastaan kahdessa paikassa, ennätys sekin?
Vanhalla pihallamme nousi taimia aina kun lapiolla johonkin tökkäsi taitavat säilyä maassa väijyssä.. uudelal tontilla oli jonkin pihastaan poistama rehevä viidakko odottamassa keväällä lumien alla..
Nyt keväällä heti taistoon ja väijyyn. Otin tavakseni kiertää pihan viikoittain ja myrkyttää aina vaikki elämänlankaan viittaavan koska kitkeminen on ihan turhaa. Suosikki myrkkyni on leveälehtisille rikkaruohoille tarkoitettu, voikukkia pullon kyljessä. Pelasin varman päälle ja ostin tiivitettä ja tujautin ruiskauksen ihan laimentamatta. Parissa päivässä kasvi kuolee, nurmikko jää. Toimii myös jättiputkeen..
Katteet ja turhat kasvit antavat langalle suojaa joten paljas maa paras taistelukenttä!
Tsemppiä, kyllä sen voi voittaa kunhan ottaa siitä elämäntehtävän itselleen yhdeksi kesäksi ja muutamassa viikossa saalis alkaa jo harveta. Tosin riemukseni tuli sitten uudessa pihassa hyvin samannäköinen kasvi joka kuitenkin rikkaruoho, mutta taimena erehdyttävästi saman näköinen. Nekin lähtevät apinan raivolla heti kun niitä nään vaikka kuolevat nurmikkoa leikkaamallakin...- ???
Round upilla viimekesänä yritin hieman myrkyttää jo sieltä täältä. Ongelmaksi on muodostunut pihan perällä oleva noin 20neliön alue jossa kasvaa ensin alkukesästä koiranputket ja vadelma, ja alue näyttää kauniilta, mutta sitten yht'äkkiä koko alue onkin pelkkää elämänlankaa. Nätiltähän sekin näytti aluksi, kaunista vihreää ja kukkia siellä täällä, mutta loppukesästä olikin ruskea kammottava ryteikkö. Eli kuinka pääsen vadelman ja koiranputken välissä myrkyttämään elämänlangan? Olen sen päättänyt, että vadelmilla ei ole niin väliä, kunhan elmänlangan saan pois, sittenhän voi istuttaa vadelmat myöhemmin uudelleen. Muualla pihassa lanka kasvaa "helposti tapettavana".
Nyt on alkamassa vasta toinen kesä tällä pihalla minulla, en siis siksi ole pystynyt aiemmin taistelemaan lankaa vastaan, eikä edellinen asukas ole piitannut pihanhoidosta viimeiseen 10vuoteen. - pms68
??? kirjoitti:
Round upilla viimekesänä yritin hieman myrkyttää jo sieltä täältä. Ongelmaksi on muodostunut pihan perällä oleva noin 20neliön alue jossa kasvaa ensin alkukesästä koiranputket ja vadelma, ja alue näyttää kauniilta, mutta sitten yht'äkkiä koko alue onkin pelkkää elämänlankaa. Nätiltähän sekin näytti aluksi, kaunista vihreää ja kukkia siellä täällä, mutta loppukesästä olikin ruskea kammottava ryteikkö. Eli kuinka pääsen vadelman ja koiranputken välissä myrkyttämään elämänlangan? Olen sen päättänyt, että vadelmilla ei ole niin väliä, kunhan elmänlangan saan pois, sittenhän voi istuttaa vadelmat myöhemmin uudelleen. Muualla pihassa lanka kasvaa "helposti tapettavana".
Nyt on alkamassa vasta toinen kesä tällä pihalla minulla, en siis siksi ole pystynyt aiemmin taistelemaan lankaa vastaan, eikä edellinen asukas ole piitannut pihanhoidosta viimeiseen 10vuoteen.koiranputket ainakin menetät jos ne haluat säästää sillä niiden välistä on ihan mahdoton noita elämänlangan alkuja nähdä. Vadelma säästyy myrkytyksessä luultavasti ihan hyvin. Tosin sen vanhat versot kun poistaa ja uusiakin harventaa niin saa tilaa mukavasti, sadon syöminen myrkkyvuonna mietityttää, mutta ei pitäisi olla ongelma vaikka niille joku hajatippa menee.
Tuo elämänlankahan valtaa vähitellen koko pihan jos sen antaa olla.. - ???
pms68 kirjoitti:
koiranputket ainakin menetät jos ne haluat säästää sillä niiden välistä on ihan mahdoton noita elämänlangan alkuja nähdä. Vadelma säästyy myrkytyksessä luultavasti ihan hyvin. Tosin sen vanhat versot kun poistaa ja uusiakin harventaa niin saa tilaa mukavasti, sadon syöminen myrkkyvuonna mietityttää, mutta ei pitäisi olla ongelma vaikka niille joku hajatippa menee.
Tuo elämänlankahan valtaa vähitellen koko pihan jos sen antaa olla..Tarkoitin siis että molemmat saavat väistyä, koiranputki ja vadelma. viime kesänä koiranputki kasvoi ennen elämänlankaa, ja nyt mietityttää kuinka löydän elämänlangan alut koiranputken seasta (ja kun sitä vadelmaakin siellä on) ennenkuin ne pääsevät kunnolla valloilleen.
- ???
??? kirjoitti:
Tarkoitin siis että molemmat saavat väistyä, koiranputki ja vadelma. viime kesänä koiranputki kasvoi ennen elämänlankaa, ja nyt mietityttää kuinka löydän elämänlangan alut koiranputken seasta (ja kun sitä vadelmaakin siellä on) ennenkuin ne pääsevät kunnolla valloilleen.
Sen unohdin sanoa, että olen leikannut kaikki vadelman varret jo pois, uudet ja vanhat, että olisi helpompaa tuo elämänlangan torjunta, ja ettei olisi niin kamalan ryteikön näköinen ko pihanurkkaus.
- pms68
??? kirjoitti:
Sen unohdin sanoa, että olen leikannut kaikki vadelman varret jo pois, uudet ja vanhat, että olisi helpompaa tuo elämänlangan torjunta, ja ettei olisi niin kamalan ryteikön näköinen ko pihanurkkaus.
sillä samalal myrkyllä ne lähtee kaikki. Vadelman tuhoaminen ei ole kaikkein helpointa sekään ja voit joutua kaivamaan juurakoita maasta ja jatkamaan ensi vuonnakin vielä silmällä pitoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846