Suunnittelemme perinteistä rantalomamatkaa kesäksi lapsiperheen kanssa. Onko kellään kokemusperäistä tietoa Kroatiasta, Bulgariasta, Sloveniasta ja muista ns. nousevista itä-Euroopan maista? Aurinkomatkatm Finnmatkat jne järjestävät sinne matkoja, mutta silti herää kysymys onkohan siellä kaikki tip top?
kiitos vastauksista
Kroatia, Bulgaria, Slovenia tms rantalomakohteena?
8
3547
Vastaukset
- sanberi
Tip top? Missähän on?
Ensinnäkään et mitenkään voi niputtaa ko. maita yhteen, ne ovat kaikki syvästi erilaisia. Bulgarian rantakohteisiin en mene henk.koht. enää ikinä, esim. Kroatiaan kyllä. Toki Bulgaria on lapsiperheille helppo, riippuu ihan siitä mistä tykkää... Eli anna vaatimuksistasi vähän enemmän vinkkiä, jos oikeita vastauksia haluat. - dkwedj
Lapsi perheen kannattaa ehdottomasti mennä bulgariaan!! olen ollut sielä itsekin ja pakko on päästä uudelleen. Bulgariassa on erittäin hyvät ruoat(mielestäni paremmat kuin missään) hinnat ovat alhaiset joka asiassa esim. suomessa n. 70e maksavat kengät saa bulgariassa noin 20 eurolla. lisäksi lämpötilat ovat huikeat, itse olin bulgariassa kesäkuussa ja lämpötiilat olivat n. 30astetta varjossa. voin luvata matkan jonka haluat aina uudestaan. itsekkin haaveilen koko ajan pääsystä uudelleen bulgariaan.
ps. hotelleista suosittelen oasista ja aamupala kannattaa ottaa. - Matti
Sloveniaa voin kehua mukavaksi maaksi viime vuoden kokemuksen perusteella. Hintataso kuitenkin vähän halvempi mitä meikäläisillä täällä. Hotelli (3 tähteä) esim Nova Goriza maksoi 75 €/2 hlö /vrk sis. paikallisen aamiaisen. Kuitenkin nähtävyydet (esim. kalkkikiviluolat) on näkemisen arvoisia. Liikenneyhteydet on suhteelliset hyvät ja maa on yleiskuvaltaan erittäin siisti vrt. Baltian maihin.
- Mljet
Slovenia on Länsi-Eurooppalaisella tasolla, Kroatiassakin palvelut pelaavat, ainakin turistien suosimilla rannikkoseuduilla. Olet kuin Espanjan rannikolla, mistä suurin osa rakennuksista ja turisteista on otettu pois.
Kroatian saaristo on upea, ruoka ja viini hyvää, mutta palvelussa näkyy vielä sosialismin ajan piirteitä. - örkki
Noh Kroatia oli tuossa jo -98 ihan ok. paikka, ainakin näin nuoren miehen mielestä. Dubrovnikissa käydessäni paikalla oli turisteja mm. Italiasta, suomalaisia turisteja ei silloin näkynyt, Finnair piti tuohon aikaan taukoa lennoissaan Kroatiaan. Miten lienee nykyään?
- Hese
Sloveniassa käytiin vaimon kanssa just viikko sitten ja kaikki pelasi ihan loistavasti, lämpötila oli adrianmeren rannalla jo 25 ja hätäisimmät otti aurinkoa rannalla. Siis ei mikään helle mutta kevät oli noin kuukauden edellä meitä. Hintataso on jonkunverran halvempi kuin meillä. Kaupassa ruoka paljonkin halvempaa kuin meillä. Nuo itäblogi vouhotukset voi unohtaa ainakin Slovenian osalta, kaunis maa ihmiset ystävällisiä, maisemiltaan upeita kukkuloita ja vuoria. Matkatoimistoista en osaa sanoa kun oltiin omatoimimatkalla. Lennettiin Vieniin ja sieltä junalla Sydbahnhovenista (juna asema Vienissä) Celjeen jossa asuttiin neljä päivää. Sloveniassa lyhyet matkat kaikki lähellä. Tippukivi luolat tosi näkemisen arvoisia Postjowna lähellä Italian rajaa ja toinen lähellä lomakaupunki Pirania jonka nimeä en muista kun oli niin vaikea nimi. Muuten Italian Triestekin ihan lähellä. Seuraavan matkan teema on kansallispuistot Sloveniassa jotka jäi vielä tutkimatta. Kanarian hotelli helvetti on ihan P...stä tämän rinnalla. aitoa elämää eikä mikään turisti rysä.
- mie...
Sinne! Olen nyt tämän kuun puolessa välissä lähdössä sinne neljännen kerran. Siihen maahan rakastuu! Varnan kultahietikko on aivan täydellinen rantalomakohde, tekemistä riittää, halpaa on, ihmiset ystävällisiä, lämmin merivesi, ruoka hyvää.. Suosittelen erittäin lämpimästi!!
- Tanna
Unkarissa olen käynyt muutamasti ja kerran Balaton-järvellä Balatonlelle-nimisessä kylässä. Järven koko -muistaakseni- kaakkoispuoli on tosi matalaa, sai kahlata iäisyyden, että pääsi uimasyvyyksiin. Lapsille siis hyvä käsipohjauintiin ja nuorille vesileikkeihin. Paikka on yhä parhaiden lomamuistojeni joukossa. Sinne eivät suuret turistilaumat ole vielä löytäneet. Ihanaa ruokaa ja jälkkäriksi jättikokoisia ihania jäätelöannoksia!
Kroatiassa kuulemma on Rabin saaren Loparin niemellä useita hitaasti syveneviä rantoja. Sinne olisi tarkoitus itse suunnata parin viikon kuluttua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2674819Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813267- 402945
- 472543
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971398PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 701007
- 102956