poliisikoulu ja pituusraja

onko

Onko poliisikouluun olemassa pituusrajaa? Olen 165 cm...

34

15583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enää

      ei muistaakseni enää. nykyään pääsee kaikenpituiset immeiset.

      • TiiNa!!

        juu ei ole enään sitä pituusrajoitusta..


    • varma pesonen

      Ei ole enää. Poistui n. vuosi sitten. Ketteryysrataan lisättiin esteen ylittäminen vauhditta. Esteen korkeus miehillä 230 cm ja naisilla 200 cm. Ylitykseen 3 yritystä, jos ei pääse yli lisätään ketteryysradan aikaan 1,5 10 sekuntia.

      • kokenut

        Seinämän kun ylität oikealla tyylillä näyttävät ei tuu virhesekunttia mutta jos et jaksa vetää ittees ylös suorin käsin plus vielä punnertaa suoraksi käsivarret ja sit vasta jalat... niin sit vaan muulla lailla yli niin siitä tulee vain 1,5 virhesekkaa. Mutta sen seinämän yli pääsee vaikka on lyhyt itse vaan 1,61m ja yli pääsin!!


      • varma pesonen
        kokenut kirjoitti:

        Seinämän kun ylität oikealla tyylillä näyttävät ei tuu virhesekunttia mutta jos et jaksa vetää ittees ylös suorin käsin plus vielä punnertaa suoraksi käsivarret ja sit vasta jalat... niin sit vaan muulla lailla yli niin siitä tulee vain 1,5 virhesekkaa. Mutta sen seinämän yli pääsee vaikka on lyhyt itse vaan 1,61m ja yli pääsin!!

        joo ei se seinämä todellakaan ole paha. taisi kaikki päästä sen ainakin jollakin tavalla yli, mutta osalla tuli vähän virhe sekunteja. kannattaa toki harjotella jos mietityttää se seinämä.


    • Masa

      En näe kyllä mitään järkeä hakea poliisikouluun jos on noin pieni. Ei noin lyhyellä ole mitään auktoriteettiä!!! Mitä teet jos tulee satakiloinen helvetinenkeli sulle riehuun, hä?? Eiikä minkään piirin poliisipäälikkö tappia töihin palkkaa, kun on muita suurempiakin hakijoita.

      • pätkä

        Ei sitä satakilostakaan huumehörhöö mikään pitkä poliisi rupee vääntämään eiköhän niillä oo siinä vyötäröllä ne voimankäyttövälineet ne on käyttöön tarkotettu!!!!!


      • ...
        pätkä kirjoitti:

        Ei sitä satakilostakaan huumehörhöö mikään pitkä poliisi rupee vääntämään eiköhän niillä oo siinä vyötäröllä ne voimankäyttövälineet ne on käyttöön tarkotettu!!!!!

        Joo..eiköhän niissä tilanteissa käytetä ensin kaikki muut mahdolliset keinot, ennenkuin otetaan käyttöön ne vyöllä olevat vempeleet.
        Että kyllä sitä auktoriteettia suurilta kavereilta löytyy minun mielestä enemmän kuin pieniltä kirpuilta/naisilta.


      • Masa
        ... kirjoitti:

        Joo..eiköhän niissä tilanteissa käytetä ensin kaikki muut mahdolliset keinot, ennenkuin otetaan käyttöön ne vyöllä olevat vempeleet.
        Että kyllä sitä auktoriteettia suurilta kavereilta löytyy minun mielestä enemmän kuin pieniltä kirpuilta/naisilta.

        Ei niitä voimankäyttövälineitä silloin voi käyttää jos kaveri rupeaa vain painimaan. Kyllä se pitää taltuttaa ihan paljainkäsin. Jos kaverilla on kättäpidempää niin silloinhan asia on aivan eri.


      • huolestunut veron maksaja

        Minua alkaa huolestuttaa jos oikeasti 165-170 senttisillä ei ole auktoriteettiä ja naisilla muutenkaan, koska Poliisikoulussa on opiskelemassa nykyään aika pienikokoisia... (eikä tämä uusi lakimuutos ole siihen vielä vaikuttanut). Eli mihin tämä yleinen turvallisuus on menossa... taitaa niillä 165 cm olla silti käyttöä poliisissa.


      • huolestunut veronmaksaja
        huolestunut veron maksaja kirjoitti:

        Minua alkaa huolestuttaa jos oikeasti 165-170 senttisillä ei ole auktoriteettiä ja naisilla muutenkaan, koska Poliisikoulussa on opiskelemassa nykyään aika pienikokoisia... (eikä tämä uusi lakimuutos ole siihen vielä vaikuttanut). Eli mihin tämä yleinen turvallisuus on menossa... taitaa niillä 165 cm olla silti käyttöä poliisissa.

        korjaan koska joku jästipää rupee aukoo päätä tuosta nikissä olevasta virheestä. kai sitä olutpöhnässä tulee kijrotusvihreitä...


      • pyrkinyt
        ... kirjoitti:

        Joo..eiköhän niissä tilanteissa käytetä ensin kaikki muut mahdolliset keinot, ennenkuin otetaan käyttöön ne vyöllä olevat vempeleet.
        Että kyllä sitä auktoriteettia suurilta kavereilta löytyy minun mielestä enemmän kuin pieniltä kirpuilta/naisilta.

        Just joo eli oot sitä mieltä et naisista ei oo poliisiksi ???


      • ...
        pyrkinyt kirjoitti:

        Just joo eli oot sitä mieltä et naisista ei oo poliisiksi ???

        Sanoinko jossakin vaiheessa niin, ettei naisista ole poliiseiksi? ;) Älähän suotta hikeenny siellä.

        Tottakai naisiakin kannattaa kouluttaa poliiseiksi, MUTTA eihän se sitä tarkoita, että kaikki olisivat parhaita mahdollisia valintoja kenttäpoliisin työhön. On paljon muitakin vaihtoehtoja, joissa taas naiset pärjäävät kenties paremmin kuin miehet. Mm. asiakaspalvelupisteet, hälykeskukset jne.

        Hox.. oli kyse vain auktoriteetti-asiasta, ei mistään muusta.


      • haloo vaan

        100kg helvetin enkeli ei varmaan ole yhtä hyvässä kunnossa ja yhtä ketterä...tuskinpa hän myöskään harrastaa taistelulajeja...se on tekniikasta kiinni.


      • järki puhetta
        haloo vaan kirjoitti:

        100kg helvetin enkeli ei varmaan ole yhtä hyvässä kunnossa ja yhtä ketterä...tuskinpa hän myöskään harrastaa taistelulajeja...se on tekniikasta kiinni.

        kerrankin ....
        terv poliisiksi pyrkivä punatukkainen hoitsu =)


      • jepe
        järki puhetta kirjoitti:

        kerrankin ....
        terv poliisiksi pyrkivä punatukkainen hoitsu =)

        Poliisikouluun vain. Varmasti nainen on hyvä niissä hommissa!!! Onnea opintoihin tai pääsykokeisiin. Itsellä terveystarkastus (3.vaihe) ensi viikolla.


      • kyttämies
        jepe kirjoitti:

        Poliisikouluun vain. Varmasti nainen on hyvä niissä hommissa!!! Onnea opintoihin tai pääsykokeisiin. Itsellä terveystarkastus (3.vaihe) ensi viikolla.

        pärjäävät aivan mainiosti.
        vain järjestyspoliisissa joskus joutuu taltuttamaan ison korston ja sillon on
        poliisilla aina ylivoima ja voimankäyttövälineet. tälläisiin tilanteisiin myös aina
        valitaan fyysisiltä ominaisuuksiltaan sopivimmat poliisit.

        poliisin työhön kuuluu niin paljon muuta tärkeää, jossa ei edes pueta haalaria.
        tähän kuuluu kaikenlainen tutkinta, joka voi olla taustatutkimusta, kuulusteluja,
        seurantaa. paljon naisia tekee myös rikospaikkatutkintaa ja poliisin hallinnollisia tehtäviä.
        suojelupoliisilla, keskusrikospoliisilla ja huumepoliisilla on satoja tehtäviä, jossa ei tarvitse
        taklata niitä huumehörhöjä steissillä tai huutaa naama punaisena aseistetulle 150kg mopopojalle.

        kun henkilö on motivoitunut, ei jalkovälin varustuksella tai henkilön pituudella ole mitään väliä.


      • _
        ... kirjoitti:

        Sanoinko jossakin vaiheessa niin, ettei naisista ole poliiseiksi? ;) Älähän suotta hikeenny siellä.

        Tottakai naisiakin kannattaa kouluttaa poliiseiksi, MUTTA eihän se sitä tarkoita, että kaikki olisivat parhaita mahdollisia valintoja kenttäpoliisin työhön. On paljon muitakin vaihtoehtoja, joissa taas naiset pärjäävät kenties paremmin kuin miehet. Mm. asiakaspalvelupisteet, hälykeskukset jne.

        Hox.. oli kyse vain auktoriteetti-asiasta, ei mistään muusta.

        Ihan tiedoksi vaan, että tunnen, sekä olen tavannut USEITA AIKUISIA 160 cm lyhyitä miehiä. Lyhyys ei ole vain naisten ongelma! Voiko 160 cm pitkä mies olla auktoriteettinen ja pätevä poliisiksi?! Sinun ajatusmaailmassasi siis lyhyt = nainen = epäpätevä. Niin kuin mies ei koskaan voisi olla epäpätevä tai lyhyt! Eikä sekään mitenkään laissakuulutettua ole, että miehet on automaattisesti lihaksikkaampia kuin naiset!


      • Tietoa löytyy
        huolestunut veron maksaja kirjoitti:

        Minua alkaa huolestuttaa jos oikeasti 165-170 senttisillä ei ole auktoriteettiä ja naisilla muutenkaan, koska Poliisikoulussa on opiskelemassa nykyään aika pienikokoisia... (eikä tämä uusi lakimuutos ole siihen vielä vaikuttanut). Eli mihin tämä yleinen turvallisuus on menossa... taitaa niillä 165 cm olla silti käyttöä poliisissa.

        Mitäs väliä sillä on, että minkä pituisia poliiseja on? Tekniikka on kuitenkin se joka ratkaisee, jos tulee tarve käyttää voimakeinoja. Raa'alla voimalla ei tehdä YHTÄÄN mitään. Haluaisin mielelläni nähdä, että miten kävisi jos menisit vittuilemaan koulutetulle vartijalle tai poliisille. Kokoerosta huolimatta sinä olet se joka saa selkään.


      • juustjoo
        ... kirjoitti:

        Joo..eiköhän niissä tilanteissa käytetä ensin kaikki muut mahdolliset keinot, ennenkuin otetaan käyttöön ne vyöllä olevat vempeleet.
        Että kyllä sitä auktoriteettia suurilta kavereilta löytyy minun mielestä enemmän kuin pieniltä kirpuilta/naisilta.

        Väität siis että naisista tai pienikokoisista ei ole poliiseiksi? Tasa-arvo (Y)


      • Poliisissa on munaa

        Pieni poliisi voi vaikka vetää tykin esiin ja kysyä otatko suihin????


      • lol

        no siellä ne pienet on nopeampi kinttuisia ;)


      • Ex Cop
        pätkä kirjoitti:

        Ei sitä satakilostakaan huumehörhöö mikään pitkä poliisi rupee vääntämään eiköhän niillä oo siinä vyötäröllä ne voimankäyttövälineet ne on käyttöön tarkotettu!!!!!

        Huumehörhön voi aina ampua ja siitähän poliisi saa tunnetusti palkkion.


      • Anonyymi

        Mun tyttö on 163 cm ja hyvin pärjää poliisina. On tehnyt myös kkarkitettavien daattokeikkija


      • Anonyymi
        _ kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vaan, että tunnen, sekä olen tavannut USEITA AIKUISIA 160 cm lyhyitä miehiä. Lyhyys ei ole vain naisten ongelma! Voiko 160 cm pitkä mies olla auktoriteettinen ja pätevä poliisiksi?! Sinun ajatusmaailmassasi siis lyhyt = nainen = epäpätevä. Niin kuin mies ei koskaan voisi olla epäpätevä tai lyhyt! Eikä sekään mitenkään laissakuulutettua ole, että miehet on automaattisesti lihaksikkaampia kuin naiset!

        hanjk9 elämä


    • Zzzzak

      Ei muutako hakekaa kouluun vaan pituudesta välittämättä, kyllä se om homma ja paikka siellä löytyy. Eikä moni uskalla rueta poliisia edes hakkaamaankaan koska tietää seuraamukset. Sitäpaitsi ei se koko ratkaise aina edes painitilanteissa, moni pienempi ihminen pärjää varmasti jollekin humalaiselle 100 kiloselle ihmiselle senverran että hengissä säilyy.. ja parihan siinä on yleensä apuna tietenkin.

      • Pkle

        Eiköhän kaveri joka nostaa penkistä 140 kg ja on 170cm ole kuiteskin parempi vaihtoehto järjestyspoliisiksi kuin 180cm laiha hölkkääjä =) Mitähän varten naisten parina järjestyspoliisissa on aina isoin mahdollinen mies poliisi??


      • sääP öyS
        Pkle kirjoitti:

        Eiköhän kaveri joka nostaa penkistä 140 kg ja on 170cm ole kuiteskin parempi vaihtoehto järjestyspoliisiksi kuin 180cm laiha hölkkääjä =) Mitähän varten naisten parina järjestyspoliisissa on aina isoin mahdollinen mies poliisi??

        Niin tai 200 kg ja 110 cm.


    • jarppiXD

      vaikka olisi kuinka pitkä niin eise meinaa et sil olis voimaa. siis esim: painija 168cm kyllä se heittää 2 metrisen kepin rennosti selän yli kun ottaa ristivyöstä kiinni ;)

      • ajiniaP

        Niin ja jos se painija on vaikka 188 cm, niin sehän heittää vaikka maijan selän yli, kun vaan laittaa nelipistevyön kiinni.


    • karu totuus

      lapset rauhottukaa. eri ihmisille sopii eri työt. pieni heiveröinen nainen ei ole hyvä kenttäpoliisiksi. sama asia kun tyhmät ihmiset eivät ole korkeakoulutettuja.

    • SaakoTottaPuhuaEdes

      EI semmonen 160cm tappi mitään 100kg 190cm helvetin enkeliä selätä millään tekniikalla.. se on ihan täysin varma asia se.

    • abcdef951

      Hyvät ihmiset.
      Olen 165cm nainen ja olen hakemassa poliisiksi, tällä hetkellä olen ammatiltani lähihoitaja. Fakta on se että kukaan meistä ei ole mikään supersankari, eikä tilanteissa jossa vastassa on isokokoinen agressiivinen ihminen niin niihin ei mennä yksin. Itse olen hyvässä kunnossa. Auktoriteettiä ei osoiteta jättikokoisella keholla, sen voi osottaa asenteella, olemuksella, puheella, äänen painolla ja voimakkuudella ja esimerkiksi kasvoista ja ilmeistä näkee hyvin auktoriteetin aluksi käskytys tilanteessa. Jos joku on niin idiootti että pistää vastaan kun ympärillä on muutama partiollinen poliiseja niin siitävaan. Eli ongelma ratkaistu, tilanteisiin ei mennä yksin ja aina on lupa pyytää apua poliisikavereilta, se on tiimityötä kentällä.

      • Anonyymi

        Juu. Tapit pois poliisivoimista. Mihin on maailma menossa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe