kalani on todella kipeä, ei jaksa uida enää ollenkaan vaan makaa koomassa pohjalla. liikkuu silloin tällöin, vaihtelee paikkaa. minun mielestä kiduksissa joku todella turvonnut patti. justus on ollut minulla todella kauan, ja on ainut kalani. en halua kuullostaa tyhmältä, mutta justus on tärkeä ja haluaisin lopettaa sen kärsimykset. väkivaltaa en halua käyttää! eläinlääkäreillä jotain "nukutusaineita"? kokemuksia kellään? asialla kiire, koska justus todella kipeä! kiitos!
kalan lopetus!
14
1648
Vastaukset
- säde**
kuinka kauan se on ollut tossa kunnossa? meinaan vaan,ku mun kala kuoli toissapäivänä, se oli viiminen ja oireet oli tollasia :/
- sinirihmakala
no sanotaanko et viikon ollu vaisumpi, ja nyt pari päivää ollut ihan koomassa. koko ajan tila huononee. nyt justus ei enää herää vaikka mä kuinka koputan tai hakkaan akvaariota, vaikka ollut todella herkkä kala kuulemaan. silti yhä hengissä, vaihtoi muutama minuutti sitten paikkaa. eilen vielä sain syömään, tänän en usko. eilen myös jos sain "herättyä" justus ponkaisi salamavauhtia pintaan haukkomaan henkeä (vaikka kaikki on kunnossa!) ja sitten saman tien valahtaa taas elottomana alas. myöskin makaa ihan oudoissa asennoissa.. mä en halua katsoa enää sen kärsimystä, vaikka todella rauhalliselta näyttääkin! nyt tietenkin toivon että nukkuisi itse pian pois.. kuinka kauan sulla kesti ennen kuin kalasi kuoli? vastasiko nämä oireet vielä? en keksi mikä sillä voisi olla, hoito on ollut todella hyvää, vesi puhdasta, kaikki muutenkin todella hyvin..ja tuli ihan yllättäen. justus on kyllä jo melkein kaksi vuotta, mutta se patti ihmetyttää..
- pallokalanen
sinirihmakala kirjoitti:
no sanotaanko et viikon ollu vaisumpi, ja nyt pari päivää ollut ihan koomassa. koko ajan tila huononee. nyt justus ei enää herää vaikka mä kuinka koputan tai hakkaan akvaariota, vaikka ollut todella herkkä kala kuulemaan. silti yhä hengissä, vaihtoi muutama minuutti sitten paikkaa. eilen vielä sain syömään, tänän en usko. eilen myös jos sain "herättyä" justus ponkaisi salamavauhtia pintaan haukkomaan henkeä (vaikka kaikki on kunnossa!) ja sitten saman tien valahtaa taas elottomana alas. myöskin makaa ihan oudoissa asennoissa.. mä en halua katsoa enää sen kärsimystä, vaikka todella rauhalliselta näyttääkin! nyt tietenkin toivon että nukkuisi itse pian pois.. kuinka kauan sulla kesti ennen kuin kalasi kuoli? vastasiko nämä oireet vielä? en keksi mikä sillä voisi olla, hoito on ollut todella hyvää, vesi puhdasta, kaikki muutenkin todella hyvin..ja tuli ihan yllättäen. justus on kyllä jo melkein kaksi vuotta, mutta se patti ihmetyttää..
mun mieletä se pitäisi lopettaa nyt ja heti... kaikista nopein, mutta ikävin tapa on laittaa kala kiehuvaan veteen... kuolee heti ilman tuskia.. tämä on todella ikävä tapa enkä itse sitä pystyisi telemään, mutta...muuta en osaa sanoa.
- Foobeli
Ota kala pois kuljeta vedessä keittiöös. lämmitä kuumaa vettä ja pistä kala sinne. MUISTA EI MINNEKKÄÄN VESSANPÖNTTÖÖN!!
- tuota...!
ensinnäkin kaloilla on myös tuntoaistit..!
elikkä miltä itsestänne tuntuisi jos heitetään kiehuvaan veteen?!!
nopein ja kivuttomin tapa on leikata pää pois.
surullista mutta totta.
nopein ja kivuttomin tapa lopettaa on pudottaa kala kiehuvaan veteen tai jäämurskaan.
- miekkapyrstö
mikä kirja?
tiedonlähde on hyvä mainita - hoitsu
Taitaa olla vanhakin, nopein ja kivuttomin tapa on sama kuin onki tms. kaloilla eli niskat nurin tai vaikka saksilla poikki.
- kalojen parasta
hoitsu kirjoitti:
Taitaa olla vanhakin, nopein ja kivuttomin tapa on sama kuin onki tms. kaloilla eli niskat nurin tai vaikka saksilla poikki.
Juuh, sama mieltä et ihme kirja!
Paras tapa on ottaa terävät, isot sakset ja nopeasti napsia kalalta niska poikki. Se on nopein ja kivuttomin tapa.
Olen kuullut tapauksia kun kala on heitetty kiehuvaan veteen ja hypännyt pois sieltä ilman nahkaa. Nahka kun on ensin palanut ja kala vielä alitajuntaisesti hengissä.
Kuullostaako kivalta? - Taistelupari
kalojen parasta kirjoitti:
Juuh, sama mieltä et ihme kirja!
Paras tapa on ottaa terävät, isot sakset ja nopeasti napsia kalalta niska poikki. Se on nopein ja kivuttomin tapa.
Olen kuullut tapauksia kun kala on heitetty kiehuvaan veteen ja hypännyt pois sieltä ilman nahkaa. Nahka kun on ensin palanut ja kala vielä alitajuntaisesti hengissä.
Kuullostaako kivalta?Markku Varjo: Akvaarion ensiapuopas.
"Jos joudut tappamaan kalan, nopein ja kivuttomin tapa keino on katkaista sen niska saksilla. Ellet halua tutkia kalaa (eli määritellä sairautta mikroskoopilla) voit lopettaa sen myös kastamalla sen kiehuvaan veteen."
Itse olen kalat näin lopettanut ja voin sanoa että välittömästi kuolevat. Sieltä ei kuule mikään kala hyppää!
Liian kulmästä eli vain kuumasta vedestä kala ei heti kuole mutta veden pitää siis olla KIEHUVAA! - kotilo-kaktusfani
Taistelupari kirjoitti:
Markku Varjo: Akvaarion ensiapuopas.
"Jos joudut tappamaan kalan, nopein ja kivuttomin tapa keino on katkaista sen niska saksilla. Ellet halua tutkia kalaa (eli määritellä sairautta mikroskoopilla) voit lopettaa sen myös kastamalla sen kiehuvaan veteen."
Itse olen kalat näin lopettanut ja voin sanoa että välittömästi kuolevat. Sieltä ei kuule mikään kala hyppää!
Liian kulmästä eli vain kuumasta vedestä kala ei heti kuole mutta veden pitää siis olla KIEHUVAA!Ei kala välittömästi kuole ehtii se tunteakkin kipua!PARAS tapa on niskat nurin!
- rim
kotilo-kaktusfani kirjoitti:
Ei kala välittömästi kuole ehtii se tunteakkin kipua!PARAS tapa on niskat nurin!
ja haloo, huomioidaanpas sekin, että kaloja on erikokoisia. Kymmenen sentin mittainen kala tuskin kuolee silmänräpäyksessä kiehuvaan veteen, toisin kuin esim. 4 sentin neontetra.. JOs et itse pysty listimään kalaasi, eiköhän tuttavapiiristä joku kalastava hlö löydy, joka voi katkaista kaulan.
Eli siis kertalaakista kaula katki. Pikkukaloja olen itse tappanut kiehuvaan veteen laittamalla, ja varmasti kuolivat heti. Mitään vähääkään isompaa en laittaisi. Lisäksi muistaakseni tuossa samaisessa markku varjon akvaario-oppaassa oli kyse nimenomaan pienempien kalojen lopetuksesta vedellä.
- gdfgffgdfgdfgdfgdfg
kätevä lopetuskeino jossa kala ei kärsi on leikata sen niska saksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015