Seksi abortin jälkeen?

ei huvita

Onko kellekään muulle käynyt niin, että abortin jälkeen ei enää pätkääkään kiinnosta harrastaa seksiä kenenkään kanssa? Mulla tapahtumasta on jo muutamia kuukausia aikaa, mutta en vois kuvitellakaan, että harrastaisin mitään intiimiä kenenkään kanssa. On jotenkin tosi likanen olo ja tuntuu, että kaikki kaunis kuten kahden ihmisen välinen kanssakäyminen on vedetty ihan lokaan abortin myötä.

Joo tiedän, että mun varmaan pitäis mennä johonkin terapiaan ja ehkäisykin on kunnossa, mutta silti lähinnä ällöttää ajatus seksistä tai ylipäätänsä jonkun miehen läheisyydestä.

70

6877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osittain sama fiilis

      seksihalut meni hetkeksi, mut ne palautuivat ajan kanssa. Tosin siinä taisi mennä jotain puolisen vuotta. Suurin havaitsemani muutos on kyynisyys ja pessimistinen asenne ylipäätään suhteita ja miehiä kohtaan. Suorastaan vihasin miehiä ja haukuin jokaista henkilökohtaisesti baareissa ja muualla. Inhosin niin kaikkia miehiä vaikka vain yksi oli saanut sisälleni sen ällötyksen kasvamaan.
      Nykyäänkin, vaikka abortista on jo 3 vuotta, pelkään raskautta hullun lailla. Vaikka käytössä olisi mitä ehkäisykeinoja, testaan virtsaani kuukauden välein. Nykyinen mieheni haluaisikin jo lapsia, mutta minusta ei yksinkertaisesti ole siihen. Kaikki hohdokkuus perheenperustamisesta on kertakaikkiaan mennyt.

      • Anonyymi

        Voi kuule olla sellainenkin tilanne, että se nainen on ihan itse hankkiutunut sivusuhteessa paksuksi, ja saanut kärsiä ihan ansionsa mukaan. Vittuako tähän pitää jotain miesvihaa alkaa sotkemaan ja syyllistämään miehiä. Sitä saa mitä tilaa.
        t. mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule olla sellainenkin tilanne, että se nainen on ihan itse hankkiutunut sivusuhteessa paksuksi, ja saanut kärsiä ihan ansionsa mukaan. Vittuako tähän pitää jotain miesvihaa alkaa sotkemaan ja syyllistämään miehiä. Sitä saa mitä tilaa.
        t. mies

        Ei saatana ootko okei vai luitko edes koko kommenttia 🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule olla sellainenkin tilanne, että se nainen on ihan itse hankkiutunut sivusuhteessa paksuksi, ja saanut kärsiä ihan ansionsa mukaan. Vittuako tähän pitää jotain miesvihaa alkaa sotkemaan ja syyllistämään miehiä. Sitä saa mitä tilaa.
        t. mies

        dodii, hellanduudelis sentäs, otahan äipän keittämää kaakaota, kyl se siitä sitte taas mälli lähtee sullaki lentämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saatana ootko okei vai luitko edes koko kommenttia 🙃

        samaa ajattelin

        eihän toi osaa lukea
        tai ei ainakaan sisäistä lukemaansa


    • möhkö

      Itselläni ei oikeastaan inhoa ollut, mutta loppuiän kestävät traumat. Aina kun pitäs menkkojen alkaa, alkaa itse miettiä et onko missään vaiheessa käynyt niin että olis jotain pelkoa siitä että menkat ei ala ja siitähän ne ainakin viivästyy kun alkaa stressaamaan. Abortista tulee kesällä 2 vuotta ja silloin kun koko hirveä episodi sai alkunsa ja tapahtumat käyntiin, ei ollut minkään sortin ehkäisyä, että kondomiin sentään hiukan luotan vielä...

      Nyt on aika vakava ja vakiintunut suhde, että mietin pitäisikö hankkia pillerit, kun toista kertaa en anna anteeksi jos jotain tapahtuu ja äidiksi en vieläkään halua.

      Mutta sen tapahtuman jälkeen ja silloisen poikakaverin kanssa tultua ero, ei ollut yhtään vaikeaa olla ilman seksiä, ei edes haluttanut. Ja kun sitten kerran exän kanssa palattiin hetkeksi menneeseen, yhden yön ajaksi, olin itselleni että ei enää ikinä yhden yön juttuja, ei ainakaan kyseisen miehen kanssa.

      Ja nykyisen poikakaverin kanssa kun ensi kertaa harrastimme seksiä, siitä seurasi mun kohdalla samantien hirveä itkukohtaus ja siinä kerroin kaiken mitä oli tapahtunut, en osannut itsekään odottaa niin hirveää tunteenpurkausta. Mutta kaikki pelot palasi mieleen, vaikka luulin jo että olen niistä päässyt eroon, onneksi jätkä ei pelästynyt kovin pahasti, ei lähtenyt lätkimään :)

      Mutta eiköhän seksin ilokin löydy, aina varmasti tulee mieleen kaikki paha mitä on tapahtunut ja mitä on tehnyt mutta eiköhän asioiden kanssa opi elämään...

      Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin!

      • osittain sama fiilis

        olipa jännä lukea viestisi. Yhtäkkiä muistin, että tosiaan myös mä, ensi kerran nykyisen mieheni kanssa sängyssä, sain tunteenpurkauksen. Mulla oli joku kumma ahdistus ja niinpä kerroin kaiken jo ennen aktia. Ajattelin, et eipähän kuvittele, et olis jonkun täydellisen naisen kanssa. :)
        Ja myös mulla sama mielipide siitä, että yksi kerta on erehdystä, toinen kerta tapa, jota itselleni en antaisi anteeksi. Jos toistamiseen tulisin raskaaksi, pitäisin sen.


      • Iinees
        osittain sama fiilis kirjoitti:

        olipa jännä lukea viestisi. Yhtäkkiä muistin, että tosiaan myös mä, ensi kerran nykyisen mieheni kanssa sängyssä, sain tunteenpurkauksen. Mulla oli joku kumma ahdistus ja niinpä kerroin kaiken jo ennen aktia. Ajattelin, et eipähän kuvittele, et olis jonkun täydellisen naisen kanssa. :)
        Ja myös mulla sama mielipide siitä, että yksi kerta on erehdystä, toinen kerta tapa, jota itselleni en antaisi anteeksi. Jos toistamiseen tulisin raskaaksi, pitäisin sen.

        Kyllä siinä vähän aikaa meni, ennen kuin seksi kiinnosti. Abortin kanssa on vain elettävä ja huolehdittava, ettei toisen kerran käy samoin.


    • Cold biatch

      Googlasin aiheesta abortti ja seksihalut, ja löysin tämän vanhan keskustelun. Ajattelin nostaa sen uudestaan, koska itselläni on käynyt juuri niin, että entisestä seksimaanikosta on tullut melkein frigidi. Abortistani on reilut pari kuukautta ja seksi kiinnostaa koko ajan vähemmän. Mua välillä ihan ällöttää mieheni hellät kosketukset, ja pelkään jokaisen kosketuksen johtavan seksiin. Silloin harvoin kun suostun seksiin, niin en pysty kiihottumaan ja orgasmi on vaikea saada. Tosin en ole paljoa edes yrittänyt laukeamista, vaan annan miehen äheltää päälläni ja ajattelen muita asioita. Pelkään ihan sairaasti uudestaan raskautumista, koska tekisin abortin joka tapauksessa uudelleen. En vaan tiedä miten pääkoppani sen edes kestäisi toista kertaa. Sterilisaatioon olen menossa syksyllä, mutta siihenkin tuntuu olevan hemmetin pitkä aika.

      Vaikka ap keskustelusta onkin jo aikaa, niin löytyykö muita jotka kokeneet samanlaisia tuntemuksia?

      • halut meni kans

        Kannattaa mennä puhumaan tuosta ongelmasta jollekin asiaan perehtyneelle terapeutille, koska kärsitte asiasta.

        Itselläni meni synnytyksestä ja lapsen saamisesta halut jopa vuosiksi ja parisuhde Halut voi mennä kriisistä kuin kriisistä, jostain epäluottamuksesta kumppania kohtaan jne. Kuka mistäkin syystä. Minulla synnytys ja raskaus oli traumaattista enkä meinannut päästä mitenkään tästä yli.

        Ehkä aborttia ei ole sitten tullut käsiteltyä tarpeeksi ja juteltua niistä tuntemuksista kumppanin kanssa, kumppani ei jotenkin jaa niitä ongelmia ja siksi suhteeseen kasvaa etäisyys.


      • Cold biatch
        halut meni kans kirjoitti:

        Kannattaa mennä puhumaan tuosta ongelmasta jollekin asiaan perehtyneelle terapeutille, koska kärsitte asiasta.

        Itselläni meni synnytyksestä ja lapsen saamisesta halut jopa vuosiksi ja parisuhde Halut voi mennä kriisistä kuin kriisistä, jostain epäluottamuksesta kumppania kohtaan jne. Kuka mistäkin syystä. Minulla synnytys ja raskaus oli traumaattista enkä meinannut päästä mitenkään tästä yli.

        Ehkä aborttia ei ole sitten tullut käsiteltyä tarpeeksi ja juteltua niistä tuntemuksista kumppanin kanssa, kumppani ei jotenkin jaa niitä ongelmia ja siksi suhteeseen kasvaa etäisyys.

        Ainoa pelkoni on vain uudelleen raskaaksi tuleminen ehkäisystä huolimatta, ja myöskin hävetys/nöyryytys jos pitäisi uudelleen mennä omalääkärin luo keskeytyslähetettä pyytämään. Olen kuitenkin jo sen ikäinen ettei noita abortteja huvikseen teetetä...

        Miehelle tämä on taatusti raskaampaa kuin minulle. koska ennen tosiaan olin itse se joka seksiä enemmän halusi, ja nyt taas mieheni sanoin "käännän selkäni heti jos vähän koskettaakin"... :(

        Ei auta kuin toivoa että ajan kanssa tästä pelosta yli pääsisi. Itse toimenpide ei mieltäni kalva, koska emme halua lapsia, keskeytin raskauden tosi alkuvaiheessa ja koko raskaus oli puhdas vahinko ja epämieluisa yllätys.


      • ?????????
        Cold biatch kirjoitti:

        Ainoa pelkoni on vain uudelleen raskaaksi tuleminen ehkäisystä huolimatta, ja myöskin hävetys/nöyryytys jos pitäisi uudelleen mennä omalääkärin luo keskeytyslähetettä pyytämään. Olen kuitenkin jo sen ikäinen ettei noita abortteja huvikseen teetetä...

        Miehelle tämä on taatusti raskaampaa kuin minulle. koska ennen tosiaan olin itse se joka seksiä enemmän halusi, ja nyt taas mieheni sanoin "käännän selkäni heti jos vähän koskettaakin"... :(

        Ei auta kuin toivoa että ajan kanssa tästä pelosta yli pääsisi. Itse toimenpide ei mieltäni kalva, koska emme halua lapsia, keskeytin raskauden tosi alkuvaiheessa ja koko raskaus oli puhdas vahinko ja epämieluisa yllätys.

        "Olen kuitenkin jo sen ikäinen ettei noita abortteja huvikseen teetetä..."
        "koska emme halua lapsia"

        No etkös sä juurikin näin oo kuitenkin tehny..?!


      • Cold biatch
        ????????? kirjoitti:

        "Olen kuitenkin jo sen ikäinen ettei noita abortteja huvikseen teetetä..."
        "koska emme halua lapsia"

        No etkös sä juurikin näin oo kuitenkin tehny..?!

        Mikähän olisi parempi syy, kuin että elämäntilanteen, iän tms vuoksi EI HALUA LAPSIA? En sanoisi huviabortiksi tai mukavuusabortiksi!


      • Juurikin sitä
        Cold biatch kirjoitti:

        Mikähän olisi parempi syy, kuin että elämäntilanteen, iän tms vuoksi EI HALUA LAPSIA? En sanoisi huviabortiksi tai mukavuusabortiksi!

        Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut.


      • 1977*

        Itse kärsin traumaattisen raskauden ja tunnistin tuntemuksesi melko täydellisesti, siis lapsen syntymän jälkeen, kesti joitain kuukausia, ensimmäinen ajatus miehen halatessa esimerkiksi oli "voi ei, toivottavasti se ei halua seksiä..."

        En usko että mitenkään epätavallsita, kun ihminen nyt yleensä sattuu tietämään seksin merkityksen suvunjatkamisessa...


      • Kovaa kiljupalaa

        Niinhän se on...
        Seksihalut ja koko naiseuskin valuu abortissa lapsen kera viemäriin.
        Onhan se tosin parempi ettei heti huvita alkaa panemaan uutta veriuhria alulle..


      • Juurikin sitä kirjoitti:

        Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut.

        Mitä sitten, mitä väärää on tehdä abortti " ei vaan huvita" syyllä. Sehän on ihan oikein. Kaikkia ei vaan itkuiikat kiinnosta. Eikä myöskään kiinnosta synnyttää toisille.


      • Anonyymi
        Juurikin sitä kirjoitti:

        Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut.

        Olepa hiljaa sinä keskenkasvuinen, elämää kokematon TUOMITSIJA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olepa hiljaa sinä keskenkasvuinen, elämää kokematon TUOMITSIJA!

        "mitä väärää on tehdä abortti " ei vaan huvita" syyllä. "

        Ei varmaan kieroutuneen ihmisvihamielisen suosijasakin mielestä olekaan mitään väärää toisten murhailussa millä tahansa syyllä. Kun jonkun elämään auttaminen "ei vain kiinnosta", sen voi surutta tappaa.

        "keskenkasvuinen, elämää kokematon TUOMITSIJA!"

        Paatostelee muille raakalaismainen omanapainen lasten KUOLEMAAN TUOMITSIJA!! Ja sinultako täällä kenties pitäisi lupa lainmukaiseen sananvapauteen kysellä? XD Kylläpä taas näemmä osui ja upposi, mikä on ihan oikein.


      • Anonyymi
        Juurikin sitä kirjoitti:

        Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut.

        "Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut."

        Pitääkö mielestäsi olla terveydellinen syy että saa olla haluamatta lapsia 😳 Siis nainen joka ei halua lapsia on mukavuudenhaluinen ja itsekäs? Minusta se on järkevää kun tiedostaa ettei ole äitityyppiä. Ei kaikki miehetkään halua lapsia. Seksiä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tapoit lapsesi itsekkäästi mukavuudenhalusta ja huvikseen ("en nyt vaan just haluu, ei huvita"), koska nähtävästi mitään terveydellisiä syitä ei ollut."

        Pitääkö mielestäsi olla terveydellinen syy että saa olla haluamatta lapsia 😳 Siis nainen joka ei halua lapsia on mukavuudenhaluinen ja itsekäs? Minusta se on järkevää kun tiedostaa ettei ole äitityyppiä. Ei kaikki miehetkään halua lapsia. Seksiä kyllä.

        " Siis nainen joka ei halua lapsia on mukavuudenhaluinen ja itsekäs"

        Silloin kyllä jos lapsia ryhtyy sen takia tappamaan niitä.


    • Yhäsurullinenn

      Minulla ainakin seksihalut katosivat kokonaan. Abortista on nyt pian vuosi aikaa. Seksiä on tehnyt sen jälkeen mieli kerran. Stressaan kuukautisten alkamista kokoajan, ja pelkään raskautta.Aborttini oli hyvin kivulias, kahden päivän prosessi joka vei melkein henkeni.Ehkäisy oli kunnossa, mutta se petti. Lääkärikin sitä ihmetteli suuresti. Kuten ylempänä joku kirjotti, minullakin vahvimpana esille nousi tuo ''miesviha'', elikkä kaikki miehet ovat oksettavia, vähempiarvoisia, vajaita eläimiä joihin en halua koskea. Se oli erittäin vaikeaa ajatella noin, varsinkin kun on parisuhteessa. Mieheni kyllä huomasi kuinka paljon häntä ''inhoan'', (en siis erityisesti häntä vaan kaikkia miehiä), ja siksi ero onkin tässä meneillään. Päässäni on abortin jäljiltä traumoja, vihaa, surua ja ongelmia, ja siksi suosittelen kaikille naisille jonkin sortin apua jos abortti on tehty tai tehdään.

      • Jep.

        Parempi siis katsoa kuin katua eli jättää koko kivulloinen homma tekemättä jos sen vielä voi välttää. Mitäpä niitä traumoja ym. ongelmia ehdoin tahdoin hankkimaan?!


      • kerronpa minäkin

        "Yhä surullinen"

        Ikävä lukea että sinulle on abortti ottanut noin koville. Minä harrastin seksiä jo kahden viikon päästä, lääkäri oli suositellu kahden viikon paussia abortin jälkeen ja sen myös pidin. Yhtään ei pelottanut että tulisin uudestaan raskaaksi vaikka ehkäisynä oli kondomi ainoastaan. Minulle ei abortti jättänyt mitään miesvihaa. Joten voimme todeta jälleen taas tämän ennenkin havaitun asian: toiset kärsivät jopa niin että ero tulee, toisille asia ei ole mikään sen kummallisempi. Näin me ihmiset olemme erilaisia, ei pidä yleistää mitään asiaa, ei puolin eikä toisin. Ei se seksisuhde ainoastaan ole miehestä kiinni, kyllä minä siinä ainaskin olin ihan täysillä mukana. Olen sitä mieltä että jos noin abortin jälkeen suhtautuu miehiin niin silloin abortti on ollu väärä ratkaisu. Tämä on tätä kyökkipsykologiaa, minä harrastan tätä nyt vuorostani kun sitä on minunkin tapauksessani harrastettu.


      • 1+12

        "Päässäni on abortin jäljiltä traumoja, vihaa, surua ja ongelmia, ja siksi suosittelen kaikille naisille jonkin sortin apua jos abortti on tehty tai tehdään. "

        No jos sulle on jäänyt vihaa surua ja ongelmia niin mikset ole hakenut itselles keskusteluapua jos sinä olet tässä se joka sitä tarvii? Kenenkään ei tarvi jäädä suremaan vaan itsellä auttoi jo parin kerran juttelu asiasta. Myötätuntoisen ihmisen apu on tärkeä. Traumoja ei jää jos saa puhua jonkun kanssa.


      • Parisuhteen päätös

        Mukavuusabortti johtaa usein parisuhteen päättymiseen. Nainen inhoaa miestä ja mies inhoaa naista, kun rakkauden hedelmä - lapsi - on surmattu.

        Mitäpä järkeä suhteessa enää olisikaan?


      • Anonyymi
        Parisuhteen päätös kirjoitti:

        Mukavuusabortti johtaa usein parisuhteen päättymiseen. Nainen inhoaa miestä ja mies inhoaa naista, kun rakkauden hedelmä - lapsi - on surmattu.

        Mitäpä järkeä suhteessa enää olisikaan?

        satuilee keittiöpsykologi, maa- ja metsätaloustieteen tohtori Arosusi, jolla ei itsellään ole lapsia, kun ei ole paukkuja


    • kerronpa minäkin

      Onkos suhteet vaan lapsen tuottamisia varten? Olin kahdessa suhteessa eikä kummassakaan ollut tarkotuskaan tuottaa lapsia. Ensimmäisessä suhteessa kävi pikkasen hullusti mutta onneksi siitäkin selvittiin ja loppuun asti jatkettiin kunnes toinen osapuoli poistui autuaammille metsästysmaille; että se siitä suhteiden loppumisista. Kuten olen monasti ennenkin kirjoittanut; ei pidä yleistää, ei kaikkien suhteet lopu vaan jopa paranevat, kuten mulle kävi.

      • Johtopäätökset

        Evoluutiobiologian kannalta suhteet ovat lapsen tuottamista varten. Kuten edellä olevasta tekstistä voi huomata, samaan pyrkii ihmisen psyyke ja ruumis. Kun mukavuusabortissa asetutaan ihmisluontoa ja ihmisyyttä vastaan ja surmataan rakkauden hedelmä, niin mitä seksikkyyttä olisi parisuhteessa? Ei mitään.

        Miesten kannattaa heti etsiä itselleen oikea nainen, jos edellinen on mennyt surmaamaan lapsensa. Jos taas "mies" on painostanut naista mukavuusaborttiin, on sellainen epämies ja miehen irvikuva paiskattava ulos.


      • 1977*
        Johtopäätökset kirjoitti:

        Evoluutiobiologian kannalta suhteet ovat lapsen tuottamista varten. Kuten edellä olevasta tekstistä voi huomata, samaan pyrkii ihmisen psyyke ja ruumis. Kun mukavuusabortissa asetutaan ihmisluontoa ja ihmisyyttä vastaan ja surmataan rakkauden hedelmä, niin mitä seksikkyyttä olisi parisuhteessa? Ei mitään.

        Miesten kannattaa heti etsiä itselleen oikea nainen, jos edellinen on mennyt surmaamaan lapsensa. Jos taas "mies" on painostanut naista mukavuusaborttiin, on sellainen epämies ja miehen irvikuva paiskattava ulos.

        Erittäin hieno näkökulma tuossa. Parisuhde on evoluution tuloksena todellakin jälkläisten turvaamsita varten.

        Ei voi olla miettimättä mitenkäs yksinhuoltajat asettuvat asetelmaan. Yleensä kun jälkeläisen elämän turvaaminen on muutakin kuin vain jälkeläisen siittämissessio. On eläimiä, jotka ovat ns. yksiavioisia, kuten ihmiset, joutsenet, supikoirat jne. Tämä johtuu siitä,e ttä evoluution mukana on tullut tarve kahdelle aikuiselle jälkeläiselle. Sitten on eläimiä jotka eivät pariudu kuin kiimaaikoina, kuten karhut, kalat, ketut jne. Nisitäe voluutio on luonut olentoja jtoka tarvitsevat vain yhden huolehtimaan jälkeläisistä. Kuuluuko ihminen siis moni ja yksiaviollisiin, vai mitenkäs ihmisetkin voivat olla yksinhuoltajia? Ja kun ihminen ainakin olettaa kuuluvansa yksiaviollisiin, eli jälkeläinen turvataan kahden vanhemman huollolla, niin kärsiiköhän jälkeläinen sitten jos näin ei tapahdukaan? Eläinmaailmassahan yleensä kärsii menettämällä henkensä, nääntyy nälkään tai vastaavaa. Mutta ihmisillä ei taida hyvinvointivaltioissa kärsiä, mutta kehittyvissä maissa kylläkin; toisen huoltajan puutos johtaa pääasiassa myös ihmisen lapsen kuolemaan.


      • sosiologi
        Johtopäätökset kirjoitti:

        Evoluutiobiologian kannalta suhteet ovat lapsen tuottamista varten. Kuten edellä olevasta tekstistä voi huomata, samaan pyrkii ihmisen psyyke ja ruumis. Kun mukavuusabortissa asetutaan ihmisluontoa ja ihmisyyttä vastaan ja surmataan rakkauden hedelmä, niin mitä seksikkyyttä olisi parisuhteessa? Ei mitään.

        Miesten kannattaa heti etsiä itselleen oikea nainen, jos edellinen on mennyt surmaamaan lapsensa. Jos taas "mies" on painostanut naista mukavuusaborttiin, on sellainen epämies ja miehen irvikuva paiskattava ulos.

        "Evoluutiobiologian kannalta suhteet ovat lapsen tuottamista varten"

        Ihmisen elämä kestää nykyään (liian) paljon pidempään kuin mitä evoluutiobiologian kannalta on tarpeellista. Ennen muinoin ihminen eli juuri ja juuri sen pituisen elämän, että ehti tuottaa seuraavan sukupolven siinä iässä missä oli voimissaan ja vain vahvimmat selviytyivät (ja yhteisön elinkelvoton osa eliminoitiin), mitään nykymuotoista parisuhdetta ei välttämättä tunnettu - riippuu mitä kulttuuria tarkastellaan. Ei tullut liikakansoitusta eikä geenit rapistuneet kuten nykyään kun naiset liian vanhana hankkii näitä hedelmöityshoitoja ja vanhojen miesten sperma on huonolaatuista.

        Nykyään ihmisillä kun näyttää olevan useimmiten kolme vaihetta näissä parisuhdekuvioissa ja kumppani vaihtuu ainakin kolme kertaa:

        1. Nuoruuden rakkaus/ensimmäinen vakava seurustelusuhde
        2. Parisuhde, missä perustetaan perhe ja kasvatetaan lapset, hankitaan koti
        3. Aikuisten ihmisten kypsä suhde, joka perustuu vain rakkauteen ja kiintymykseen sekä on vain itseä varten.


    • samankalt. kokemus

      Hei,
      Mullakin tuli tuo 'miesvihavaihe' (yrjötti kun kattokin miehiin päin) ja ettei kiinnostanu seksi ja en todellakaan halunnu miesystävän koskettavan..oikeestaan millään tavalla.
      Sit kun uudelleen muutaman kuukauden päästä ruvettiin petipuuhiin, pelotti tosi paljon, että ehkäisy pettää (onneks myös mies on ruvennu huolehtimaan paremmin kortsuista, kun tajuaa et se on mulle vakava asia). Siitä jonkun kuukauden jälkeen pelot rupes hälvenee. 'Varmoille päiville` ja 'en laukee sisään' - jutuille säilynyt ehdoton EI.
      Tavallaan huojentava lukea, että muillakin ollu samanlaista. Mulla reaktioihin ehkä vaikutti se, että yhdyntä tapahtui suojaamattomasti ilman suostumustani. Jäin fyysisesti kakkoseksi.

    • onnellisesti

      halut palautuvat ainakin silloin, kun löytää sopivan ihmisen. Mikä kiire on ihmisellä harrastaa seksiä, ainakin jos ei oo parisuhteessa.

    • Anonyymi

      Aina kun mies ruikkii mällit niin tulee jotain ongelmia ja traumoja. Joko abortista tai synnytyksestä. Mies käytä kondomia.

      • Anonyymi

        Höpö höpö niitä traumoja mistään mälleistä tai lasten elämisistä tule, vaan ihan pelkästään aborteilla murhaamisista. Mut jaxuhalit sulle niitä ruikkimisia väistellessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö niitä traumoja mistään mälleistä tai lasten elämisistä tule, vaan ihan pelkästään aborteilla murhaamisista. Mut jaxuhalit sulle niitä ruikkimisia väistellessä!

        Mälliset lakanat on kuvottavia. Miksi mies ruikkii mällit ja sotkii lakanat. Ei seksi ole mikään lupa sotkia lakanoita ja liata paikkoja. Miksei mies pidä mällejä siellä kasseissa kysyn minä.


    • Anonyymi

      Mulla ja miehelleni meni seksihalut lapsen jälkeen yli vuodeksi, kun lapsi häiritsee seksielämää. Mies lähti sitten vieraisiin ja ero tuli.

      • Anonyymi

        Lapsen tappamisesta ois menny halut koko loppuelämäksi. Ja tietty miehen puolelta kaikki muukin arvostus ja ihailu. Kukapa nyt yhteisiä lapsia lahtaavan kalmankammion kanssa enää mitään yhteishelvettiä haluaisi. Myös akan lataamoon joutuminen tai ennenaikainen hauta "hieman" häiritsee seksielämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsen tappamisesta ois menny halut koko loppuelämäksi. Ja tietty miehen puolelta kaikki muukin arvostus ja ihailu. Kukapa nyt yhteisiä lapsia lahtaavan kalmankammion kanssa enää mitään yhteishelvettiä haluaisi. Myös akan lataamoon joutuminen tai ennenaikainen hauta "hieman" häiritsee seksielämää.

        Sulla lienee oma kokemus asiasta. Aborttiin se ei liity mitenkään. Oletko linnassa?


      • Anonyymi

        Miehillä meneekin seksihalut jos ovat synnytyksessä mukana. Naisilla menee sen takia että joutuu repimään alapäänsä tohjoksi joulukinkun kokoisella mötikällä. Voi tulla elinikäiset traumat. Ja mennä pidätyskyky. Mulla meni seksi halut kun näin ekaa kertaa limaiset lakanat. Sen jälkeen olen vaatinut miehiltä ettei ne saa minun huushollissa ja sängyssä ruikkia mitään. Vaan vasta sitten ulkona. Tai vessassa. Eihän seksiin ryhtyminen ole mikään suostuminen lakanoiden sotkemisen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla lienee oma kokemus asiasta. Aborttiin se ei liity mitenkään. Oletko linnassa?

        Siellä taas kieltodefenssit näkyy jylläävän. Kuten näkyy riivaavan aina lasten tappajia, linnassa tai ei.
        Miehillä menee halut psyykensä repivästä omanapaisesta kalmanakasta joka listii yhteiset lapset jo kohtuun tukehduttavilla myrkyillä ja palasiksi survomalla. Tulee monelle elinikäiset traumat. Ja voi mennä hedelmällisyyskin. Mitä kukaan kunnon mies enää sekopäisellä itsensä mahouttanneella, alapäänsä luonnottomuuksilla piloille sorkkineella katkerikolla tekee. Onneksi miesten on helppo vaihtaa pikaisesti Oikeaan Naiseen, joka arvostaa miestään ja kunnioittaa lastenkin elämää.


    • Kyllä se on aina niin, että kun tehdään jokin toimenpide erogeenisille alueille tai on sairas tai kipuja tms niin seksihalut ihan luonnostaan katoaa joksikin aikaa. Saati mitä tekee synnytys joka nyt repii kehoa ihan taatusti ja siitä toipuminen kestää tosi pitkään. Eipä kukaan flunssaisena tai leikkauksen jälkeenkään tai masentuneena ajattele seksiä. Kai nämäkin on yksilöllisiä, miten mistäkin toipuu.

      • Anonyymi

        No jaa. Kyllä minua vaan on panettanut jatkuvasti ja tuollaisista riippumatta, ja aina vain pahemmin jos joutuu esim. synnytyksen jälkeen olemaan pakostakin jonkin aikaa selibaatissa. Mutta minä en vihaakaan miehiä, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Kyllä minua vaan on panettanut jatkuvasti ja tuollaisista riippumatta, ja aina vain pahemmin jos joutuu esim. synnytyksen jälkeen olemaan pakostakin jonkin aikaa selibaatissa. Mutta minä en vihaakaan miehiä, päinvastoin.

        Onko sulle miesvihaa kieltäytyä seksistä esim sydänleikkauksessa tai esim sairaalassa olon takia. Käykö miehet panemassa sua siellä sairaalassa? Teho osastollakin? Saako siellä ruikkiä mällit sairaalasänkyyn. Olen kyllä kuullut niistä lestaukoista jotka jo sairaalassa hengenvaarallisen synnytyksen jälkeen halunnu ruikkia mällit vaikka aivokuolleesee ja koomapotilasta käy panemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle miesvihaa kieltäytyä seksistä esim sydänleikkauksessa tai esim sairaalassa olon takia. Käykö miehet panemassa sua siellä sairaalassa? Teho osastollakin? Saako siellä ruikkiä mällit sairaalasänkyyn. Olen kyllä kuullut niistä lestaukoista jotka jo sairaalassa hengenvaarallisen synnytyksen jälkeen halunnu ruikkia mällit vaikka aivokuolleesee ja koomapotilasta käy panemassa

        Tottakai käivisi jos se vaan sairaalan puolesta olisi sallittua!
        Ei kai siellä haiskahda nyt pieni kateuden häivähdys.. ;) no, ehkä sinäkin vielä joskus alat ymmärtää hyvän päälle jos joku erehtyy antamaan sinullekin kunnon munaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai käivisi jos se vaan sairaalan puolesta olisi sallittua!
        Ei kai siellä haiskahda nyt pieni kateuden häivähdys.. ;) no, ehkä sinäkin vielä joskus alat ymmärtää hyvän päälle jos joku erehtyy antamaan sinullekin kunnon munaa.

        Mitä sairaala? Peseekö paskaiset lakanat käyntisi jäljiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Kyllä minua vaan on panettanut jatkuvasti ja tuollaisista riippumatta, ja aina vain pahemmin jos joutuu esim. synnytyksen jälkeen olemaan pakostakin jonkin aikaa selibaatissa. Mutta minä en vihaakaan miehiä, päinvastoin.

        "Kyllä minua vaan on panettanut jatkuvasti ja tuollaisista riippumatta, ja aina vain pahemmin jos joutuu esim. synnytyksen jälkeen olemaan pakostakin jonkin aikaa selibaatissa."

        Niimpä, mies voi sinun selibaattisi aikana panna muita, sehän on sitä miehen normaalia käytöstä. Miehellä kun on siihen lihaskin niin se on luonnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sairaala? Peseekö paskaiset lakanat käyntisi jäljiltä?

        Mitä sekoilet? Etkö enää itse muista että aloit horista jostain sairaaloista?
        Mitkä paskaiset lakanat? Ei seksissä normaalisti paska lennä, mutta siitä sinä et ilmeisesti tiedäkään mitään.

        "mies voi sinun selibaattisi aikana panna muita,"

        Ihan kuin kassien tyhjennykseen ei olisi mitään muita keinoja.. no ehkä sinulle ei ole tullut mieleen muuta kuin se rojut römpsään, pimeässä peiton alla ja sekin 'ällö mällien ruikinta' mielellään niin harvoin kuin mahdollista.
        Peniksessä ei kyllä taida olla pahemmin lihaksia, vai mitä tarkoitit?


    • Anonyymi

      Kyllä ikävät kontaktit miesten kanssa jättää traumat, jos tulee tauteja ja ei toivottuja raskauksia. Ei halua enää. Ainakin sotkua ja likaa tulee, likaiset lakanat. Olen pyytänyt ettei miehet ejakuloisi lainkaan. Miksi niin pitää tehdä. Tulee sotkua. Ei seksiin sitä tarvi liittää.

    • Anonyymi

      Abortin jälkeen itsellä ei ollut seksiä pariin viikkoon. Se ei vaikuttanut sen enempää. Synnytyksen jälkeen ei ollut seksiä puoleen vuoteen koska repesin todella pahasti. Kyllä siinä meni kaikki halut ja kyvyt. Päälle pikkulapsiarki joka rasitti sitten lisää seksielämää. Kyllähän lapsi se pahin seksin tappaja on.

      • Anonyymi

        Juupa juu. Keksitkö vielä lisää jänniä trollin tarinoita? :)


    • Anonyymi

      Ap: "On jotenkin tosi likanen olo"

      Niin se on kun miesten kans alkaa seksiin. Mällit on likaisia. En ymmärrä miksi miesten pitää niitä ejakuloisia ja sotata paikat. Tulee likaa ja likainen olo.

    • Anonyymi

      Niin seksi on likaista ja syntiä myös avioliitossa joten on oikein että siitä tulee likainen olo naiselle varsinkin jos on mennyt nauttimaan seksistä. Me miehet joudumme nyt ihan sen takia vain siittämään kun meillä on siihen tarvittava lihas. Se on kovinta ainetta ihmiskehossa niin se on luonnollista siksi. Ei siksi että nauttisimme seksistä. Eivätkä naisetkaan nauti, näin he kertoisivat jos sitä joskus heiltä kysyttäisiin.

      Terv pastori Lemuel Parva-Kalli.

    • Anonyymi

      Onhan se kauheaa miesvihaa jos ei nainen aina levitä jalkojaan kun mies käskee. Mitä siitä tulisi jos naiset itse alkaisi päättämään siitä kenen kanssa seksiä.

    • Anonyymi

      Raskauden pelko se on ollut naisten suurin pelko aina.

    • Anonyymi

      "ällöttää ajatus seksistä tai ylipäätänsä jonkun miehen läheisyydestä."

      Minua on aina ällöttänyt.

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      53
      2931
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      542
      2780
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1917
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1905
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1412
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe