Osaako kukaan kertoa mistä saisi vähän halvemmalla luokkaa 60 hevosvoimaisia 4 tahti perämoottoreita ? Esim tuo hondan BF75 näyttää maksavan tuommoisen ~9000€.. mikä on aika suolainen.
Saisiko vaikkapa virosta (siis EI pöllittyjä) noita motteja paria kolmea tonnia halvemmalla ?
Kohtuu hintainen 4-tahti
24
3434
Vastaukset
- peeedro
hinnoissa aika paljon tinkimisen varaa,esim mercuryn 60 heppasen sain tingittyä 5600 euroon ja jammunkin saa n.6200 euroon. siis 60 heppasen nelitahti ruiskun
- pave
Esim Hondan 50 hv saa tällähetkellä melko tark 5000.
Suzukin 90 hv maksoi vähän alle 8000.- kake
Mistäs noin halpoja koneita saa? Noilla hinnoilla kauppias makselee pian jo omistaan.
- Pelkää
kake kirjoitti:
Mistäs noin halpoja koneita saa? Noilla hinnoilla kauppias makselee pian jo omistaan.
Kyllä vielä voitolla myyvät,ei vaan niin isolla kuin aiemmin.SE ON SE KILPAILU ostajista
- jussi
6600 asennettuna uusi Suzuki 70 tän vuoden mallia suoraan kaupan hyllytä, pitäs viä tulla akkukin...jos vene ei arka peräpainolle on hyvä valintaa, mutta jos arka peräpainolle niin 60 hv Jammu tai Mercury/Mariner 50 hv Honda alitehoinen muihin 50 hv verrattuna, mutta on taas kevyin 50 hv, tosin muiden merkkien 40 hv antaa suunnilleen saman suorituskyvyn
- veneilijä
En huolisi ilmankaan susukia veneeni perään.
Korkeintaan jammu tai mieluiten honda. - Jussi
veneilijä kirjoitti:
En huolisi ilmankaan susukia veneeni perään.
Korkeintaan jammu tai mieluiten honda.En minäkään mitään vanhaa 2 tahti Suizzaa huolisi, varsinkin jos olleet merellä.
Itsellä ollut käytössä jonkun aikaa uutena ostama 60 hv nelari Jammu,oli muuten kiva, mutta vaikea saada kylmänä käyntiin ja kiihdyttäessä empi. Seuraavassa veneessäni oli viisvuotta vanha 70 Hv Evinrude, joka on saman ku Suzuki toimi kuin Sveitsiläinen kello.
Taitaa noiden Suzukien laatu on 4 tahtisissa yhtä hyvä kuin Jammun ja Hondan, Jammu ratsastaa vielä ylivertaisten 2 tahtiperämoottorien masineella.
En ota kantaa onko Suzuki näitä kahta merkkiä parempi , mutta onhan niissä 4 vuoden takuu. Ja esim 90 hv Suzuki päihittä ominaisuuksiltaan 90 Hondan mennen tullen. Kestoiaästä saadaan tieto vasta 10 vuoden päästä
Itse ajelen nykyään perus 2 tahti Jammulla
on 20 hv ja 90 hv.vm 90 ja 87, - Veneilijä
veneilijä kirjoitti:
En huolisi ilmankaan susukia veneeni perään.
Korkeintaan jammu tai mieluiten honda.Suzukilla alkaa olla aika paljon teknistä etumatkaa verrattuna vanhahtavaan Jammuun ja vieläkin vanhahtavampaan Hondaan. Ja se jakopään ketju, ei tarvitse paljon remmien kanssa pelata:)
2-tahtisissa Jammu on edelleen kingi, mutta kehitystyö niiden osalta on jäänyt ainoastaan suurempien mallien etuoikeudeksi. Vuoden loputtua voidaan Jammun 2-tahtikoneita ( - taas kerran
Veneilijä kirjoitti:
Suzukilla alkaa olla aika paljon teknistä etumatkaa verrattuna vanhahtavaan Jammuun ja vieläkin vanhahtavampaan Hondaan. Ja se jakopään ketju, ei tarvitse paljon remmien kanssa pelata:)
2-tahtisissa Jammu on edelleen kingi, mutta kehitystyö niiden osalta on jäänyt ainoastaan suurempien mallien etuoikeudeksi. Vuoden loputtua voidaan Jammun 2-tahtikoneita (Taidat olla Suzukikauppias kun nostat epäolennaisen ketju/hihna-asian argumentiksi.
Kun olen nähnyt jo yhtä ja toista, totean, että pappa-Ladassa oli jakopäässä ketju enkä tiedä mitään toista niin meluisaa moottoria.
Jakopään hihna kestää perämoottorissa 5-10 vuotta. Myin juuri 9 vuotiaan Yamahan orggis hihnalla. Hihna oli vieläkin uuden veroinen. - Veneilijä
taas kerran kirjoitti:
Taidat olla Suzukikauppias kun nostat epäolennaisen ketju/hihna-asian argumentiksi.
Kun olen nähnyt jo yhtä ja toista, totean, että pappa-Ladassa oli jakopäässä ketju enkä tiedä mitään toista niin meluisaa moottoria.
Jakopään hihna kestää perämoottorissa 5-10 vuotta. Myin juuri 9 vuotiaan Yamahan orggis hihnalla. Hihna oli vieläkin uuden veroinen.Vain tyytyväinen käyttäjä, kiitos vain.
Jos olisit nähnyt maailmaa vähän enemmän, niin tietäisit varmasti, että autoissa tuo ketju on yhä edelleen se parempi vaihtoehto.
Ps. vaihtoväli Jammun jakohihnalla on valmistajan mukaan 5 vuotta tai tietty tuntimäärä. Jatko-ajalla olet ajellut, mutta jos haluaa riskeerata niin siitä vaan:)
Lue tuolta lisää: http://www.suzukimarine.com/sr06/df5040/advantages.php - jemme
Veneilijä kirjoitti:
Vain tyytyväinen käyttäjä, kiitos vain.
Jos olisit nähnyt maailmaa vähän enemmän, niin tietäisit varmasti, että autoissa tuo ketju on yhä edelleen se parempi vaihtoehto.
Ps. vaihtoväli Jammun jakohihnalla on valmistajan mukaan 5 vuotta tai tietty tuntimäärä. Jatko-ajalla olet ajellut, mutta jos haluaa riskeerata niin siitä vaan:)
Lue tuolta lisää: http://www.suzukimarine.com/sr06/df5040/advantages.phpHihna vaihdetaan kun sen aika on. Mottia ei osteta sen mukaan. Honda ylivoimaisesti parempi kuin jammu. Se että teho on mitä ilmoitetaan 70hp honda tai 70 hp suzuki = molemmat noin 70 hp. Eroa ei juuri ole paitsi että hondan väännöt on teknistentietojen mukaan aika paljon paremmat ja siksi edelleen bensaa kuluu vähemmän. Honda myös kestää pidempään. Kaksi suzukia olen omistanut ja yhtään en tartte lisää. Vaihtoehdot on Yamaha tai Honda.
- Ihemettelijä
jemme kirjoitti:
Hihna vaihdetaan kun sen aika on. Mottia ei osteta sen mukaan. Honda ylivoimaisesti parempi kuin jammu. Se että teho on mitä ilmoitetaan 70hp honda tai 70 hp suzuki = molemmat noin 70 hp. Eroa ei juuri ole paitsi että hondan väännöt on teknistentietojen mukaan aika paljon paremmat ja siksi edelleen bensaa kuluu vähemmän. Honda myös kestää pidempään. Kaksi suzukia olen omistanut ja yhtään en tartte lisää. Vaihtoehdot on Yamaha tai Honda.
Taitaa tuo Honda olla tällä hetkellä markkinoiden vanhanaikaisimpia koneita. Ajaa varmasti asiansa ja kelpaa monelle paremman puutteessa olevalle. Vertasithan uutta Yamahaa ja Hondaa keskenään? Ei oo totta, Hondalta löytyy eka ruisku kone vasta 115 hv:n teholla!!!!
Parempi kuin Yamaha? On tainnut vappusima jo alkaa maistua...
Ei muuten tuo hihnanvaihto ihan ilmaista ole, vaan on osa koneen ylläpito- ja käyttökustannuksia, jotka kyllä vaikuttavat koneen hankintaan niin kuin polttoaineenkulutuskin. - Yammu asentaja
Veneilijä kirjoitti:
Vain tyytyväinen käyttäjä, kiitos vain.
Jos olisit nähnyt maailmaa vähän enemmän, niin tietäisit varmasti, että autoissa tuo ketju on yhä edelleen se parempi vaihtoehto.
Ps. vaihtoväli Jammun jakohihnalla on valmistajan mukaan 5 vuotta tai tietty tuntimäärä. Jatko-ajalla olet ajellut, mutta jos haluaa riskeerata niin siitä vaan:)
Lue tuolta lisää: http://www.suzukimarine.com/sr06/df5040/advantages.phpJos jammussa on hihna nokkakoneistoa pyöritttämässa niin entä sitte?
1000tunnin huollossa se vaihdetaan ja sillä ajaa taas 5vuotta,tyhjää kiistellä epäolennaisesta. - Åke
Ihemettelijä kirjoitti:
Taitaa tuo Honda olla tällä hetkellä markkinoiden vanhanaikaisimpia koneita. Ajaa varmasti asiansa ja kelpaa monelle paremman puutteessa olevalle. Vertasithan uutta Yamahaa ja Hondaa keskenään? Ei oo totta, Hondalta löytyy eka ruisku kone vasta 115 hv:n teholla!!!!
Parempi kuin Yamaha? On tainnut vappusima jo alkaa maistua...
Ei muuten tuo hihnanvaihto ihan ilmaista ole, vaan on osa koneen ylläpito- ja käyttökustannuksia, jotka kyllä vaikuttavat koneen hankintaan niin kuin polttoaineenkulutuskin.paras tai ainakin "melkein paras" tähän kokoluokkaan on Mercury 60 EFI,se on hyvä ja kohtuu hintainen.
- mieltä
Yammu asentaja kirjoitti:
Jos jammussa on hihna nokkakoneistoa pyöritttämässa niin entä sitte?
1000tunnin huollossa se vaihdetaan ja sillä ajaa taas 5vuotta,tyhjää kiistellä epäolennaisesta.Samaa mieltä. Tuo hihna on epäolennainen. Ei ole kallista kuten täällä joku luulee ja jos jotain veneestä tietää... se on pikku juttu. Yahama kyllä on kieltämättä aika kova vehje..
- webbi
Ihemettelijä kirjoitti:
Taitaa tuo Honda olla tällä hetkellä markkinoiden vanhanaikaisimpia koneita. Ajaa varmasti asiansa ja kelpaa monelle paremman puutteessa olevalle. Vertasithan uutta Yamahaa ja Hondaa keskenään? Ei oo totta, Hondalta löytyy eka ruisku kone vasta 115 hv:n teholla!!!!
Parempi kuin Yamaha? On tainnut vappusima jo alkaa maistua...
Ei muuten tuo hihnanvaihto ihan ilmaista ole, vaan on osa koneen ylläpito- ja käyttökustannuksia, jotka kyllä vaikuttavat koneen hankintaan niin kuin polttoaineenkulutuskin.Käytkö lukemassa honda webbisivuja hiukan. Taitaa olla osa tiedoistasi hieman vanhentunutta..
- Erkki H
Åke kirjoitti:
paras tai ainakin "melkein paras" tähän kokoluokkaan on Mercury 60 EFI,se on hyvä ja kohtuu hintainen.
ja siinähän on Yamahan moottori, tiedoksi vaan.
- Åke
Erkki H kirjoitti:
ja siinähän on Yamahan moottori, tiedoksi vaan.
Ihan vaan niinkuin tiedoksi tietämättömille; Se on niin että Mercury tekee Yamahan 60 hv lohkon eikä päinvastoin.Yahama tekee puolestaan Mercurylle pikkulohkoja.Että ennenkuin kirjoittelee niin pitäis olla varma asiastansa.
- Ihemettelijä
webbi kirjoitti:
Käytkö lukemassa honda webbisivuja hiukan. Taitaa olla osa tiedoistasi hieman vanhentunutta..
Ruisku on ainakin Brandtin mukaan vasta 115 hv koneissa...
- Ihemettelijä
mieltä kirjoitti:
Samaa mieltä. Tuo hihna on epäolennainen. Ei ole kallista kuten täällä joku luulee ja jos jotain veneestä tietää... se on pikku juttu. Yahama kyllä on kieltämättä aika kova vehje..
Pakosarjan puhkiruostumisineen ja kaikkineen...
2-tahtisten puolella kyllä rulettaa, mutta ei 4-tahtisissa! Ihme miten jotkut vielä jaksavat hehkuttaa tuota Yamahan ylivoimaa, joka on jo menneen talven lumia. Markkinoilla löytyy nykyään monia merkkejä, jotka myllyttävät Yamahan mennen tullen.
Ps. ei se merkki venettä liikuta vaan kone! - Jarmo N
Ihemettelijä kirjoitti:
Pakosarjan puhkiruostumisineen ja kaikkineen...
2-tahtisten puolella kyllä rulettaa, mutta ei 4-tahtisissa! Ihme miten jotkut vielä jaksavat hehkuttaa tuota Yamahan ylivoimaa, joka on jo menneen talven lumia. Markkinoilla löytyy nykyään monia merkkejä, jotka myllyttävät Yamahan mennen tullen.
Ps. ei se merkki venettä liikuta vaan kone!Kyllä noita vikoja riittää suzukissakin. Eno vaihdatti jonkin verran osia viime syksynä. Jokin ratas oli mennyt joten ei pakittanut vaan rutisi ja venttiilit "vuoti" tai jotain. Moottori oli n.3 vuotta vanha ja ajettua tuli muttei mitään rääkkiä. Joten katsokaa vaan kenellä on moottorille hyvät takuut niin voi luottaa että toimii. Sehän on veneilyssä tärkeintä ettei jää matkalle. 2-tahti koneita en nykyään oikeen ymmärrä. Ei niissä ole järkeä kun 4-tahtiset kuluttaa niin paljon vähemmän.
- pliis
Eli voidaanko pysyä asiassa. Mistä siis saisi vaikkapa yamahan noin 75Hp 4-tahdin tai jonkun vastaavan. Järkevään hintaan. Voisitteko mainita ihan liikkeitä nimeltä kun en itse ole oikeen löytänyt..
Kiitos jo etukäteen- heips
Kone-Ketola PORI
- Anonyymi
Niis ensimmäisis pienis ruisku nelari suzukeis on öljypumppua pyörittävä ratas muovia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424565- 932169
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152081Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi791947Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421562Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541532VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1071410- 751336
- 1011317
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201119