nainen armeijassa

retrovertigo

mihinköhän tämänkin nyt kuuluisi laittaa. älkää pikkuihmiset ainakaan valittako.
mutta niin, armeijaan olisi tarkoitus mennä. kuinka moni nainen on käynyt? kokemuksia voisin haluta, kertokaapa, jos on jotain erityistä. ja kuinka paljon haitaksi naiselle on olla armeijassa, hmmh, lyhyehkö? jaksavatkos hyvin räyhätä sieltä korkeuksista siinä sadan kuudenkymmenen sentin tasolle? ja vaikka tukan saa pitää, korviksia varmaankaan ei eikä muita lävistyksiä yhtään sen paremmin kuin miehetkään? mutta jos on venytetty alahuuli, siinä on pakko pitää jotakin tulppaa perkele ettei hernerokat valu leualle.

89

24660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on

      Ei ole järkeä mennä. Lävistys asioissa ollaan ehdottomia eikä mitään erivapauksia anneta. Jos et suostu olemaan ilman lävistyksiä et ole kelvollinen palvelukseen.

      Jos 18 kesäiset runkkaavat ja täysin primitiiviselle tasolle, oikeudet viemällä alistetut pojat kiinnostavat niin paikka on sinun.

      Koko paikka tuntuu jotenkin sairaanloisen piirteen saaneelta eristetyltä poikakoululta jossa leikitään sadistisesti.

      • Mattius V

        Nähty on myös,

        muttapa miehenä minulle tarjottiin Suomen Lain mukaan kolme vaihtoehtoa neljästä, silllä neljänteen en ota vieläkään kantaa... saati viidenteen.

        Joten keskityn kolmeen:

        1. Käy intti, sillä se on mahdollisuus, ei ongelma, jos ongelmia ei ole.

        2. Mene Siiviilipalvelukseen, jos sinua kiinnostaa kohdan yksi (1.) välttäminen kuten, esimerkiksi aatteellisista syistä (et halua tappaa edes kissaa kuin syödäksesi sen, ja/tai selvitäksesi elämästäsi kuten, esimerkiksi ollessasi osana tuottamaan järjellisiä lähimmäisiä tyttäriksesi/pojikses)i.

        3. Hae itsellesi jokin "mentaali - syy", jotta he päästävät sinut kohdasta yksi ja kaksi (1. ja 2.).

        Se siitä sitten, tosin unohdinko mainita, että Raamattu asettaa "Sotapalvelusta vapautumiseen" monta muutakin syytä kuten, esimerkiksi ahvenanmaalaisuuden tahi homoseksuaalisuuden. Kohdista 4. ja 5. en halua edes puhua, saati kirjoittaa netissä, mutta esitän sotilaallisen suoran kysymyksen sinulle:

        Onko Suomen Tasa-arvolaki mielestäsi tasa-arvoinen, vai vaatiiko se, esimerkiksi muutoksen, jotta se olisi laillinen, suhteessa Perustuslakiin (kansalaisten tasa-arvosta Lain edessä)?

        Siu, Mattius


      • Anonyymi

        Ootko tyttö vai miks valitat nyt hei loppu toi nillitys se on voi voi


      • Anonyymi
        Mattius V kirjoitti:

        Nähty on myös,

        muttapa miehenä minulle tarjottiin Suomen Lain mukaan kolme vaihtoehtoa neljästä, silllä neljänteen en ota vieläkään kantaa... saati viidenteen.

        Joten keskityn kolmeen:

        1. Käy intti, sillä se on mahdollisuus, ei ongelma, jos ongelmia ei ole.

        2. Mene Siiviilipalvelukseen, jos sinua kiinnostaa kohdan yksi (1.) välttäminen kuten, esimerkiksi aatteellisista syistä (et halua tappaa edes kissaa kuin syödäksesi sen, ja/tai selvitäksesi elämästäsi kuten, esimerkiksi ollessasi osana tuottamaan järjellisiä lähimmäisiä tyttäriksesi/pojikses)i.

        3. Hae itsellesi jokin "mentaali - syy", jotta he päästävät sinut kohdasta yksi ja kaksi (1. ja 2.).

        Se siitä sitten, tosin unohdinko mainita, että Raamattu asettaa "Sotapalvelusta vapautumiseen" monta muutakin syytä kuten, esimerkiksi ahvenanmaalaisuuden tahi homoseksuaalisuuden. Kohdista 4. ja 5. en halua edes puhua, saati kirjoittaa netissä, mutta esitän sotilaallisen suoran kysymyksen sinulle:

        Onko Suomen Tasa-arvolaki mielestäsi tasa-arvoinen, vai vaatiiko se, esimerkiksi muutoksen, jotta se olisi laillinen, suhteessa Perustuslakiin (kansalaisten tasa-arvosta Lain edessä)?

        Siu, Mattius

        Sanoin aikoinaan pojalleni jos ei mene inttiin niin ei ole jalat ruokapöydän alla. Meni ja viihtyi hyvin. Ei ollut mämmihousu. Mamut ei uskalla mennä inttiin. Mämmihousuja ovat


    • ,,,..

      Joo lävistykset on kielletty turvallisuussyistä, hiukset saa olla pitkät jos pitää nutturalla (vaikka lyhyeksi leikkaaminen on ihan hyvä idea). Kyllä siellä lyhyetkin pärjää, tosin auton lavalle kiipeäminen, esteradat ja muut vastaavat jutut voi olla vähän hankalia. On siellä kuitenkin moni sua lyhyempikin ollut ja pärjännytkin.

      Kannattaa miettiä mitkä tehtävät kiinnostaa ja on itselle sopivia, ja ottaa vähän selvää missä varuskunnissa on parhaiten mahdollisuuksia päästä niihin. Ja toisaalta pitää hyväksyä ettei välttämättä pääse just sinne mihin haluaa, joten on ihan hyvä jos kiinnostusta on moneen suuntaan.

    • rouva oppilas

      Ei se intti naisille liian paha paikka ole, mulla auk2 työn alla ja hyvältä näyttää. Pituusongelmat tossa on jo mainittu että esteet ja rekat ne pahimmat on, ja tietysti kaappien päältä pyyhittävät pölyt. Meidänkin tuvassa kiipeillään synkyjen laidoilla että yletytään.

      Kannattaa varautua kyllä siihen että sieltä voi tulla niin varusmiehiltä kuin kantahenkilöstöltäkin välillä varsin sovinistista palautetta, itsekin sain kuulla yliluutnantin käskyn että päivystäjän tuolilla ei istuta jalat ristissä vaikka kuinka tyttöjä ollaan. Ainakin meillä vekaralla jätkät suhtautuu yleensä ihan positiivisesti.

      Hiukset ei ole mikään ongelma, mullakin puoleenselkään ja hyvin on nuttura pysynyt vauhdissa mukana. Kannattaa varata kaiken maailman pinnit ja ponnarit mukaan. Korvakorut jne on kielletty, kihlasormusta saa pitää.

      Tosta alahuulesta kannattaa jonkun lekurin kanssa jutella etukäteen.

      Intti on hemmetin hyvä kokemus, valitettavasti siitä vaan eniten melua pitävät asennevammaiset jätkät joille on joku elämää suurempi ongelma joutua tottelemaan muitakin kuin omaa äitiä.

      Jos oot kovin hentorakenteinen niin kannattaa kyllä nostella painoja tai jotain etten rasitusmurtumaa saa täyspakkausta kantaessa. Kaikki linjat myöskään ei ole naisille avoimia, meidänkin tuvassa yks tyttö jätettiin rannalle kun sotilaspoliiseja haettiin, pituutta sillä tais olla 156 cm.

      Hyvällä asenteella vaan niin homma toimii. Meillä nää kundit on ihan kultaisia tapauksia jotka tulee auttamaan pyytämättäkin.

      Ai niin, tosta uskottavuudesta, sen vaan joutuu hankkimaan sitten pätevyydellä jos koko ei riitä, meidän tuvan rouva alikersantille ei ainakaan kukaan sano vastaan vaikka, suurin osa jätkistä näkee siitä vaan päälaen. :)

      • ,,,..

        Miten niin kaikki linjat ei ole naisille avoimia? Jos joskus naista ei oteta sinne mihin se haluaa niin ei se tarkoita sitä että se tehtävä olisi naisilta suljettu. Paljon riippuu myös varuskunnasta, joissakin ollaan vastahakoisempia laittamaan kaikkiin tehtäviin. PV:llä ei kuitenkaan ole mitään periaatepäätöksiä ettei naisia laitettaisi tiettyihin tehtäviin (taitaisi olla lainavastaistakin), vaan naisia on ollut kaikissa muissa koulutushaaroissa paitsi sukeltajina (jonne pääsee myös jos menestyy testeissä). Joissakin tehtävissä enemmän ja toisissa vähemmän.

        Esim. noista sotilaspoliiseista: Dragsvikissa ja Santahaminassa kuulemani mukaan laitetaan lähes kaikki naiset sotilaspoliiseiksi, ja jossain muissa paikoissa taas on tosi harvoin jos koskaan naisia spolleina. En tiedä onko teilläpäin jälkimmäinen tyyli vai johtuiko tosta pituudesta? Yleensä kai spolleiks haluttaisiin vähän pidempiä mutta meillä kelpasi tällaiset n. 165-senttiset ainakin.


      • rouva oppilas
        ,,,.. kirjoitti:

        Miten niin kaikki linjat ei ole naisille avoimia? Jos joskus naista ei oteta sinne mihin se haluaa niin ei se tarkoita sitä että se tehtävä olisi naisilta suljettu. Paljon riippuu myös varuskunnasta, joissakin ollaan vastahakoisempia laittamaan kaikkiin tehtäviin. PV:llä ei kuitenkaan ole mitään periaatepäätöksiä ettei naisia laitettaisi tiettyihin tehtäviin (taitaisi olla lainavastaistakin), vaan naisia on ollut kaikissa muissa koulutushaaroissa paitsi sukeltajina (jonne pääsee myös jos menestyy testeissä). Joissakin tehtävissä enemmän ja toisissa vähemmän.

        Esim. noista sotilaspoliiseista: Dragsvikissa ja Santahaminassa kuulemani mukaan laitetaan lähes kaikki naiset sotilaspoliiseiksi, ja jossain muissa paikoissa taas on tosi harvoin jos koskaan naisia spolleina. En tiedä onko teilläpäin jälkimmäinen tyyli vai johtuiko tosta pituudesta? Yleensä kai spolleiks haluttaisiin vähän pidempiä mutta meillä kelpasi tällaiset n. 165-senttiset ainakin.

        Juuh, tarkoitin tuolla tosiaan pelkkää Vekaranjärveä, muut paikat ovat asia erikseen. Vekaralla naiset pääsevät tykistöön, viestiin ja spolleiksi. Kaiketi pääsyynä se että naiset kun tarvitsevat oman tuvan niin ei kannata joka komppaniaan/patteriin sellaista järjestää. Taisi lyhin spolle olla jääk M jonka baretti keikkui juurikin tuolla 165 paikkeilla. Kyllä sinne kolme naista meni, neljä haki ja tuo yksi kai karsiutui juuri pituuden vuoksi. Hakijoita oli muutenkin varsin monta, joten ei ollut ainoa joka ei päässyt, moni jätkä jätettiin myöskin muihin tehtäviin. Spol aukkiinkin pääsee jos haluaa, meidän tuvan rouva alik ainakin oli spolle. :)


      • ,,,..
        rouva oppilas kirjoitti:

        Juuh, tarkoitin tuolla tosiaan pelkkää Vekaranjärveä, muut paikat ovat asia erikseen. Vekaralla naiset pääsevät tykistöön, viestiin ja spolleiksi. Kaiketi pääsyynä se että naiset kun tarvitsevat oman tuvan niin ei kannata joka komppaniaan/patteriin sellaista järjestää. Taisi lyhin spolle olla jääk M jonka baretti keikkui juurikin tuolla 165 paikkeilla. Kyllä sinne kolme naista meni, neljä haki ja tuo yksi kai karsiutui juuri pituuden vuoksi. Hakijoita oli muutenkin varsin monta, joten ei ollut ainoa joka ei päässyt, moni jätkä jätettiin myöskin muihin tehtäviin. Spol aukkiinkin pääsee jos haluaa, meidän tuvan rouva alik ainakin oli spolle. :)

        Juu olen kyllä kuullut tosta että eri varuskunnissa on hirveästi eroja sen suhteen mihin pääsee. Tavallaan siinä majoitusperustelussa on järkeä, mut toisaalta se tuntuu vähän tekosyyltä kun ei joka paikassa kuitenkaan ole naisille erillistä tupaa, esim. laivoillahan on yhteismajoitus. Itse olin merivoimissa ja meillä ei ollut oikeastaan mitään rajoituksia mihin voi päästä, tosin en tiedä onko naisia ollut esim meripioneereina. Periaatteessa kai sinnekin pääsee jos kunto vaan kestää, onhan rannikkojalkaväessä ja tiedustelussakin ollut.


      • Rimps
        ,,,.. kirjoitti:

        Juu olen kyllä kuullut tosta että eri varuskunnissa on hirveästi eroja sen suhteen mihin pääsee. Tavallaan siinä majoitusperustelussa on järkeä, mut toisaalta se tuntuu vähän tekosyyltä kun ei joka paikassa kuitenkaan ole naisille erillistä tupaa, esim. laivoillahan on yhteismajoitus. Itse olin merivoimissa ja meillä ei ollut oikeastaan mitään rajoituksia mihin voi päästä, tosin en tiedä onko naisia ollut esim meripioneereina. Periaatteessa kai sinnekin pääsee jos kunto vaan kestää, onhan rannikkojalkaväessä ja tiedustelussakin ollut.

        meripioneereissä ei naisia omasta erästäni leivottu.jakaannuimme 1 laivastoAUK,2 matruusia,1-spolAUK,1-spolMIEHISTÖ,1 tulenjohtoAUK,1 tuliasemaAUK,1 kranaatinheitinAUK(keskeytti palveluksen).Alunperin aloitti 10 ja kolme keskeytti yhteensä.

        Tilanpuuten on tosiaankin tekosyy.Itse siirryin j-kaudelle komppanian ainoana naisena ja minulle sekä tupakavereille kerrottiin ilmoitusluonteisesti sekamajoituksesta. Sekamajotus on kyllä huomattavasti parempi vaihtoehto jo ryhmähengen kannalta,(ei siis mitenkään seksuaalisten joukko-orgioiden yms).


      • rouva oppilas
        Rimps kirjoitti:

        meripioneereissä ei naisia omasta erästäni leivottu.jakaannuimme 1 laivastoAUK,2 matruusia,1-spolAUK,1-spolMIEHISTÖ,1 tulenjohtoAUK,1 tuliasemaAUK,1 kranaatinheitinAUK(keskeytti palveluksen).Alunperin aloitti 10 ja kolme keskeytti yhteensä.

        Tilanpuuten on tosiaankin tekosyy.Itse siirryin j-kaudelle komppanian ainoana naisena ja minulle sekä tupakavereille kerrottiin ilmoitusluonteisesti sekamajoituksesta. Sekamajotus on kyllä huomattavasti parempi vaihtoehto jo ryhmähengen kannalta,(ei siis mitenkään seksuaalisten joukko-orgioiden yms).

        Meillä se asenne muutenkin on naisia kohtaan osassa paikoissa varsin nuiva. Komppaniassamme on nykyään käsky että naisten tuvan ovi on kiinni vapaa-ajan, koska ohikulkeville miehille voi tulla pettäjä-fiilis. Jännä vaan, että tupa on käytävän toisessa päässä niin että ohi kulkee vain skappareita. On kyllä outoa että sekamajoitus toimii hyvin metsässä, mutta kasarmilla se on kielletty. Noh, komppaniamme niuhottaa muutenkin kaikkein eniten hiuksista, sotilaallisesta käytöksestä, naismaisuudesta (hemmetti, kai mä nyt saan kuulostaa tytöltä jos tyttö kerran olen) jne.


      • 155 k 98
        ,,,.. kirjoitti:

        Miten niin kaikki linjat ei ole naisille avoimia? Jos joskus naista ei oteta sinne mihin se haluaa niin ei se tarkoita sitä että se tehtävä olisi naisilta suljettu. Paljon riippuu myös varuskunnasta, joissakin ollaan vastahakoisempia laittamaan kaikkiin tehtäviin. PV:llä ei kuitenkaan ole mitään periaatepäätöksiä ettei naisia laitettaisi tiettyihin tehtäviin (taitaisi olla lainavastaistakin), vaan naisia on ollut kaikissa muissa koulutushaaroissa paitsi sukeltajina (jonne pääsee myös jos menestyy testeissä). Joissakin tehtävissä enemmän ja toisissa vähemmän.

        Esim. noista sotilaspoliiseista: Dragsvikissa ja Santahaminassa kuulemani mukaan laitetaan lähes kaikki naiset sotilaspoliiseiksi, ja jossain muissa paikoissa taas on tosi harvoin jos koskaan naisia spolleina. En tiedä onko teilläpäin jälkimmäinen tyyli vai johtuiko tosta pituudesta? Yleensä kai spolleiks haluttaisiin vähän pidempiä mutta meillä kelpasi tällaiset n. 165-senttiset ainakin.

        nainen ei voi ampua tykillä koska siitä syntyvä rekyyli energia saattaa (paine joka syntyy laukausesta )voi vaurioittaa kohtua


      • nämä tiedetään
        155 k 98 kirjoitti:

        nainen ei voi ampua tykillä koska siitä syntyvä rekyyli energia saattaa (paine joka syntyy laukausesta )voi vaurioittaa kohtua

        Höpö höpö... puhkikulunut tornari.


    • ~ãrmeijaanhalukas~

      Moi! Olen aika nuori vielä mutta haluan todella mennä isompana armeijaan, mutta en tiedä vaan miksi. Mutta anteeksi jos et halunnut että joku pikkune kirjottelee tänne ku oon vast 12. Mutta haluaisitko kertoa pikkusen mitä siellä oikein tehään ja että Tuleeko sinne mennessä jotain harjotuksia esim. etunojapunnerruksii ja tollasta? siis naisille tarkotettuja. Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata tällaselle pikkuselle.

    • sama ku äskene

      Anteek, en lukenu viestiäs oikein huolel eli et oo viel käyny mut jos saat tietoo ni ilmotatko? :)

    • dodge86

      Kyllä armeijja kannattaa, myö naisille. Itse olin jo nuorena päättänyt armeijjaan mennä, ja niin siinä sitten kävi 45 päivän koeajalla varmistui että en poistu, vaikka mahdollisuus siihen naisille annetaan. Metsä reissut meni hyvin,patikoinnit ja marssit. Itseluottamusta tarvitaan. Tällä hetkellä olen arvoltani reserviupseeri, ja erittäin ylpeä siitä! =) Kannattaa kokeilla, eihän siinä mitään menetä, ja pois pääsee.

      • likka armeijaan

        Oon 17 ja ollu koko pienen ikäni partiossa.
        Oon pitkään halunnut palvella isänmaata ja käydä
        armeijan (ja ehkä päästä aliupseeriksi)

        Voisiko joku kokenut armeijan käynyt kertoa, onko partiossa oppimista taidoista hyötyä
        ja antaa muutama vinkki, miten kannttais pikku hiljaa valmistautua armeijaan menoon...


      • Sudenpentujääkäri?
        likka armeijaan kirjoitti:

        Oon 17 ja ollu koko pienen ikäni partiossa.
        Oon pitkään halunnut palvella isänmaata ja käydä
        armeijan (ja ehkä päästä aliupseeriksi)

        Voisiko joku kokenut armeijan käynyt kertoa, onko partiossa oppimista taidoista hyötyä
        ja antaa muutama vinkki, miten kannttais pikku hiljaa valmistautua armeijaan menoon...

        Eniten ärsyttää partiolaiset, jotka luulevat että armeija on vähän niinkun partio "aikuisille". Partio ja armeija on ihan eri juttu. Partiomarssi ja marssit armeijassa on erilaisia: partiossa marssitaan joittenkin hiton rumpujen ja lippujen kanssa ja armeijassa täyspakkauksen. Jos olet reipas sudenpentu joka on ollut pari kertaa leirikeskuksessa viikonlopun se ei hyödytä yhtään mitään intissä.


      • aktiiviups 50v
        Sudenpentujääkäri? kirjoitti:

        Eniten ärsyttää partiolaiset, jotka luulevat että armeija on vähän niinkun partio "aikuisille". Partio ja armeija on ihan eri juttu. Partiomarssi ja marssit armeijassa on erilaisia: partiossa marssitaan joittenkin hiton rumpujen ja lippujen kanssa ja armeijassa täyspakkauksen. Jos olet reipas sudenpentu joka on ollut pari kertaa leirikeskuksessa viikonlopun se ei hyödytä yhtään mitään intissä.

        Mä olen nähny partiossa miten teini-ikäiset menee yön yli haikilla pakkauksen kanssa... jää osalta nykyvarusmiehiä tekemättä. Ja toki jos partio rajoittuu sudenpentuihin :oD.


      • hjy.trfr
        aktiiviups 50v kirjoitti:

        Mä olen nähny partiossa miten teini-ikäiset menee yön yli haikilla pakkauksen kanssa... jää osalta nykyvarusmiehiä tekemättä. Ja toki jos partio rajoittuu sudenpentuihin :oD.

        niin lihavilta sekä näiltä pojilta jotka alusta asti lyövät lekkeriksi ja tietty 75% naisista. siinä on ne 3 ”ryhmää” jotka lusmuilevat intin alusta loppuun.


      • Oäjoäiböoijåiooib
        aktiiviups 50v kirjoitti:

        Mä olen nähny partiossa miten teini-ikäiset menee yön yli haikilla pakkauksen kanssa... jää osalta nykyvarusmiehiä tekemättä. Ja toki jos partio rajoittuu sudenpentuihin :oD.

        Ootko oikeesti 50. Aktiiviupseeri? Ja väität tuollaisia? Kai sitten tiedät sen että ellet ole ylipainoinen tai heikko nainen, niin huonokuntoinen nykynuori kyllä jaksaa sen 20km täyspakkaus päällä jos se oikeesti kiinnostaa. Ne ketkä yleensä keskeyttää marssin on niitä ketkä ei jostain syystä saanut aamulla vemppaa. Ne ketkä oikeesti haluavat armeijan hyvin käydä marssivat vaikka murtuneella jalalla.
        Ja se että armeijan sisäinen kuri ja joukkojen motivointi on partioluokkaa, ei ole mun sukupolven vika, vaan vanhempien päättäjien. Paksut huonokuntoiset voitais sijoittaa johonkin ei fyysiseen hommaan ja inttiin pyrkivillä naisilla vois olla suht vaativat kuntotestit ennen palvelukseen hyväksymistä, niin näin karsiutuis pois se 75% heistä ketkä vain roikkuvat koko armeija-ajan muiden taakkana (ja voivat jopa saavuttaa kessun arvon vaikka vemppapäiviä on aukin aikana kertynyt enemmän kuin saisi) ja lakkaisivat pilaamasta tosissaan armeijan käyvien ja siellä pärjäävien naisten mainetta.


    • tyttö armeijaan menossa

      tää ei oikein vastaa kysymykseen, mutta kuitenki.

      siis itsekin olen 17 vuotias ja olen harrastanu jo monen monta vuotta partiota. mä oon kans ajatellu meneväni armeijaan. onkos totta ett tytöt saavat todella usein lonkkamurtumia rasituksesta? olisi kiva kuulla kokemuksia ja neuvoja armeijan käyneiltä tytöiltä.

      • minöä

        Moikka. mäki haluan armeijaan, partiolainen olen eli sisua löytyy.. Onko se nyt sitten niin että ponihäntää ei saa olla, vain nuttura? Ja pitääkö siellä sitten mahtua joku hattu päähän, meinaa jos mun rastat tässä 2 vuotta vielä kasvaa niin nutturasta tulee melkosen suuri. :D Että mahtuuko joku hattu.. Ää. En haluis leikata näitä pois mut armeijaan meen ja se on varma. :) Et ehkä se on pakko jossain vaiheessa? :p


      • _wanha
        minöä kirjoitti:

        Moikka. mäki haluan armeijaan, partiolainen olen eli sisua löytyy.. Onko se nyt sitten niin että ponihäntää ei saa olla, vain nuttura? Ja pitääkö siellä sitten mahtua joku hattu päähän, meinaa jos mun rastat tässä 2 vuotta vielä kasvaa niin nutturasta tulee melkosen suuri. :D Että mahtuuko joku hattu.. Ää. En haluis leikata näitä pois mut armeijaan meen ja se on varma. :) Et ehkä se on pakko jossain vaiheessa? :p

        Esimiehet eivät todennäköisesti tule hyväksymään rastoja lainkaan. Yhdestä ainoasta tapauksesta olen kuullut että alokas sai jostain kumman syystä pitää rastat vaikka asiasta ensin oli tullut huomautuksia. Muuten on tietääkseni joka paikassa tullut rastapäille (sukupuolesta riippumatta) käsky parturiin.

        Ja nuttura tai vastaava tosiaan pitäisi olla jos hiukset eivät ole lyhyet, ponnarit ja letit ovat Yleisen palvelusohjesäännön vastaisia. Periaatteessa tukan pitäisi myös olla hatun/kypärän alla jos sellainen on päässä. Tietenkään jonkun baretin alle ei mene minkäänlainen tukka mutta muuten... Pääasia nyt kuitenkin on että ne hiukset ovat päätä vasten kiinni, tiukasti ja siististi, sekä sotilaallisen näköiset (eli ei silmiinpistäviä värejä tai liian mielikuvituksellisia kampauksia jne).


      • tyty-

        Ois kiva saada neuvoja hiusten lisäksi myös esimerkiks siitä, että tarviiko naisten tehä miestenpunnerruksia ja tämmöstä kaikkee. Minua eniten huolettaa jaksaminen; sekä henkinen että fyysinen. Onko se paha paikka mennä puolustusvoimiin, jos ei oo mikään urheilija?


      • näin-
        tyty- kirjoitti:

        Ois kiva saada neuvoja hiusten lisäksi myös esimerkiks siitä, että tarviiko naisten tehä miestenpunnerruksia ja tämmöstä kaikkee. Minua eniten huolettaa jaksaminen; sekä henkinen että fyysinen. Onko se paha paikka mennä puolustusvoimiin, jos ei oo mikään urheilija?

        Jos kuvittelet jaksavasi kävellä 20 kilometriä päivässä 40kg kantamuksen kanssa (täyspakkausmarssi), niin olet tarpeeksi hyväkuntoinen armeijaan. Muussa tapauksessa voi olla aika noloa, jos nainen keskeyttää marssin, koska se vain todistaa miesten stereotypiat armeijaan tulevista naisista todeksi ja pilaa muiden armeijaa käyvien naisten maineen. Kannattaa nyt ensin koittaa kävellä edes se 20km ilman varusteita ja seuraavaksi vaikka 20kg repun kanssa ja miettiä sitten omaa jaksamista. Kannattaa myös ottaa huomioon, että marssin aikana voi sataa vettä tai olla yli 30 astetta hellettä ja silti se pitää jaksaa viedä loppuun. Lisäksi armeija-aikana tulee suoritettavaksi monta muutakin marssia.


      • _wanha
        tyty- kirjoitti:

        Ois kiva saada neuvoja hiusten lisäksi myös esimerkiks siitä, että tarviiko naisten tehä miestenpunnerruksia ja tämmöstä kaikkee. Minua eniten huolettaa jaksaminen; sekä henkinen että fyysinen. Onko se paha paikka mennä puolustusvoimiin, jos ei oo mikään urheilija?

        Punnerrukset kuuluu tehdä samalla lailla kuin miehetkin tekevät. Ylipäänsä minkäänlaisten helpotusten odottaminen ei kannata, sillä pääasia palveluksessa on kuitenkin se valmistautuminen omaan sodan ajan tehtävään. Siinä ei ole naisten ja miesten sarjoja kuten urheilussa.

        Jos oikeasti kiinnostaa niin ei inttiä kannata jättää väliin siinä luulossa ettei siellä pärjäisi kuin huippu-urheilija. Mutta ei myöskään kannata laiminlyödä omasta kunnosta huolehtimista kun sinne on menossa. Kunnon kehittäminen ja ylläpitäminen kuuluu siihen motivaatioon.

        Mitä henkiseen jaksamiseen tulee, se riippuu paljolti siitä millainen henki porukassa on. Ihmiset osaavat olla uskomattoman häijyjä toisilleen jos haluavat, eikä varusmiehet ole tästä mikään poikkeus. Yksi asia mihin itse ehkä voi vaikuttaa, on se että yrittää sanoutua irti kaikesta kilpailumentaliteetista. Tarkoitan esim. kilpailua mieluisista koulutuspaikoista tai ihan yleisestä kunniasta ja kovan taistelijan maineesta. Siellä ollaan tiiviisti yhdessä samassa liemessä, ja on paljon mukavampaa jos porukka ajattelee toisiaan kavereina eikä kilpailijoina.


      • tyttö1993
        _wanha kirjoitti:

        Punnerrukset kuuluu tehdä samalla lailla kuin miehetkin tekevät. Ylipäänsä minkäänlaisten helpotusten odottaminen ei kannata, sillä pääasia palveluksessa on kuitenkin se valmistautuminen omaan sodan ajan tehtävään. Siinä ei ole naisten ja miesten sarjoja kuten urheilussa.

        Jos oikeasti kiinnostaa niin ei inttiä kannata jättää väliin siinä luulossa ettei siellä pärjäisi kuin huippu-urheilija. Mutta ei myöskään kannata laiminlyödä omasta kunnosta huolehtimista kun sinne on menossa. Kunnon kehittäminen ja ylläpitäminen kuuluu siihen motivaatioon.

        Mitä henkiseen jaksamiseen tulee, se riippuu paljolti siitä millainen henki porukassa on. Ihmiset osaavat olla uskomattoman häijyjä toisilleen jos haluavat, eikä varusmiehet ole tästä mikään poikkeus. Yksi asia mihin itse ehkä voi vaikuttaa, on se että yrittää sanoutua irti kaikesta kilpailumentaliteetista. Tarkoitan esim. kilpailua mieluisista koulutuspaikoista tai ihan yleisestä kunniasta ja kovan taistelijan maineesta. Siellä ollaan tiiviisti yhdessä samassa liemessä, ja on paljon mukavampaa jos porukka ajattelee toisiaan kavereina eikä kilpailijoina.

        Moikka. Täytin juuri 18 ja olen jo monta vuotta halunnut käydä armeijan. Kuntoa minulta kyllä löytyy sekä asennetta myös, mutta koituuko kokoni ongelmaksi? Olen 160cm ja painan 45-50kg. Pääsevätkö alle 50kiloiset naiset armeijaan? Olisin hyvin kiittollinen jos joku neuvoisi:)


      • jepsarmeijaan
        tyttö1993 kirjoitti:

        Moikka. Täytin juuri 18 ja olen jo monta vuotta halunnut käydä armeijan. Kuntoa minulta kyllä löytyy sekä asennetta myös, mutta koituuko kokoni ongelmaksi? Olen 160cm ja painan 45-50kg. Pääsevätkö alle 50kiloiset naiset armeijaan? Olisin hyvin kiittollinen jos joku neuvoisi:)

        eiköhän sinne kaiken kokoset ja mittaset pääse. Ei kait sielä mitään rajoitteita sen suhteen ole...


      • gy77t
        näin- kirjoitti:

        Jos kuvittelet jaksavasi kävellä 20 kilometriä päivässä 40kg kantamuksen kanssa (täyspakkausmarssi), niin olet tarpeeksi hyväkuntoinen armeijaan. Muussa tapauksessa voi olla aika noloa, jos nainen keskeyttää marssin, koska se vain todistaa miesten stereotypiat armeijaan tulevista naisista todeksi ja pilaa muiden armeijaa käyvien naisten maineen. Kannattaa nyt ensin koittaa kävellä edes se 20km ilman varusteita ja seuraavaksi vaikka 20kg repun kanssa ja miettiä sitten omaa jaksamista. Kannattaa myös ottaa huomioon, että marssin aikana voi sataa vettä tai olla yli 30 astetta hellettä ja silti se pitää jaksaa viedä loppuun. Lisäksi armeija-aikana tulee suoritettavaksi monta muutakin marssia.

        tässä täydellinen opastus inttiin! ja jos joku ei jaksa 2 punnerrusta enempää niin järki käteen, et kelpaa armeijaan! ei intissä voida tehdämtn kompromisseja ja päästää ne heikoimmatkin tytöt sinne. armeija ei oo partio vaan paikka missä koulutetaan sotilaita sotaa varten!!


      • Eisovinistikaan
        minöä kirjoitti:

        Moikka. mäki haluan armeijaan, partiolainen olen eli sisua löytyy.. Onko se nyt sitten niin että ponihäntää ei saa olla, vain nuttura? Ja pitääkö siellä sitten mahtua joku hattu päähän, meinaa jos mun rastat tässä 2 vuotta vielä kasvaa niin nutturasta tulee melkosen suuri. :D Että mahtuuko joku hattu.. Ää. En haluis leikata näitä pois mut armeijaan meen ja se on varma. :) Et ehkä se on pakko jossain vaiheessa? :p

        Partiosta ei saada mitään sisua, millä voisi pärjätä armeijassa pelkästään. Vittu et on rasittavaa kun joka toinen tyttö huutelee takki auki et oon sisukas partiolainen ja kohta laskuvarjojääkäri. Partiosta on se hyöty et osaat lukea karttaa, tehdä tulen, pystyttää teltan, mutta ne hurjat partiomarssit eivät oo yhtään samanlaisia miten armeijassa marssitaan ja se ei välttämättä oo pelkkää marssia, voitte joutua ryömimään vaikka 500m ja taas marssitte 4km ja sitten kannetaankin paareilla niitä tyttöjä ketkä ei jaksa, paitsi tietysti sun ei tartte kantaa siitä skapparit pitää huolen. Meillä oli kans tyttöjä, partion käyneitä muutama niistä. Yks tai kaks oli oikeesti hyviä, että oisin luottanut niihin sodassakin, nä loput oli niin sisukkaita että tulivat joka marssille mukaan ja jaksoivat 1-3km ja sit me kannettiin niitä paareilla loppumatka. Siinä kantaessa väsyneenä, ärtyneenä ja hiki hatussa, nä likat loikoilivat ja valittelivat kun paarit heiluivat tai vaihtoestoisesti huomasivat kiukkumme ja hölisivät koko loppumatkan, eli 10h, miksi eivät jaksaneet ja miksi jalkaan sattuu jne. Ei riittänyt että heidät piti jaksaa kantaa, piti myös jaksaa kuunnella heidän itsepetostaan. Kun tä kuvio aina toistui, meille tuli sellainen tapa että vahingossa tiputettiin paarit ja juuri ojan tai vitun ison lätäkön kohdalla :D tä yks rupes vaatteet märkänä itkeen, hysteerisesti, eikä ne ees olleet ihan litimärät, se meni niin sekasin et vietiin kesken marssin kassulle jotta neiti saa kuivaa päälle. Sama tytöstä tuli sitten alikessu ja siellä se mun kotiutumispäivänä huusi uusille niinkuin ois joku vietnamin veteraani... Siis nousee kysymys kuinka hyvin naiset osaavat kusettaa itseään?? :DD


      • Mattius VT
        tyty- kirjoitti:

        Ois kiva saada neuvoja hiusten lisäksi myös esimerkiks siitä, että tarviiko naisten tehä miestenpunnerruksia ja tämmöstä kaikkee. Minua eniten huolettaa jaksaminen; sekä henkinen että fyysinen. Onko se paha paikka mennä puolustusvoimiin, jos ei oo mikään urheilija?

        Hyvä kysymys "miespunnerruksista",

        Isralin gimmoilla on samat fyysiset lähtökohdat, kuin sinulle on annettu, mutta kysymys ei ole siitä lähtökohdasta, vaan siitä, että haluatko lähettää lapsesi sotaan?

        Joten, kun sinulla on mahdollisuus sukupuolesi puolesta päättää, että tapatko, vai etkö, niin päätä itse.

        Lapsi se on "vihollisellasikin", vai mietitkö sinä ihminen oikeasti, kuka on nk."epätoivottu ihminen"?

        Ajatteletko sitä kuten, esimerkiksi Idi, Mao, Josef tai Aadolf jne. jotka ovat poistaneet "muutamia miljoonia" ihmisiä maailmasta?

        Tosiasia on kuitenkin, että edellä mainitut "pojat" eivät ole tappaneet yhtä monta ihmistä, kuin "maailman - naiset" - kohtuihinsa, vai uskotko kenties ihmisen syntyvän kohtusi ulkopuolella, vasta kun napanuora on katkaistu?

        "Sota on diplomatian jatke" - ihmisen jatke ei se siis ole, joten miksi kouluttautua tappamaan ja/tai kuolemaan, jos ei ole pakko?

        Siunaavin terveisin, Mattius


    • KAAMEEÄMMÄ

      Kaiken kokoiset ja mittaiset sinne pääsee, mutta fysiikka voi tulla ongelmaksi: Hyvin hentorakenteinen ei yksinkertaisesti pysty esim hiihtämään täysissä varusteissa ja vetämään montaa kymmentä kiloa samalla perässään. Kannattaa siis aloittaa lihaskunnon ja kestävyyskunnon kasvattaminen reippaasti ennen.

      Itse menen armeijaan lukion päätyttyä lähinnä sen takia, että haluaisin rauhanturvaajaksi. Aijon mennä inttii sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Useimmat pojat suhtautuu ihan myönteisesti siihen, että on olemassa sekin mahdollisuus, että nainen menisi inttiin. Ainakin omat miespuoliset kaverini ovat itseasiassa kannustaneet minua kovasti kun ovat kuulleet aikeistani

    • pölkkynen

      Mä oon kauan miettinyt armeijaan menoa, että se voisi olla "ihan kivaa" mutta lopullista päätöstä en ole kyennyt tekemään.

      Kunto on ihan ok, pituutta on reippaat 170, mutta en kyllä missään tapauksessa ole mikään juoksija tai punnertaja. Kuinka iso osa tämmöisillä asioilla armeijassa on? Entä jos ei jaksa paria miespunnerrusta enempää? :D Ei siis vain yksinkertaisesti pääse ylös enää maasta? Tai jalat ei enää kanna eteenpäin muutaman sadan metrin juoksemisen jälkeen? Kai sinne armeijaan joutuu mennä semmoisia poikiakin joiden kunto ei riitä tuollaiseen eikä hekään varmaan ala treenata vuotta etukäteen?

      Lenkkeilen siis säännöllisesti ja voimaakin löytyy, mutta tuo juoksu yms. voi tuottaa ongelmia. Olen partiossa reippaillut mm. karhunkierroksen iso rinkka selässä ja laavumajoitukset ja muukin on tuttua niin en ihan ummikko kuitenkaan ole.

      Sitten... Mites noi lomat? :D Pääseekö sieltä pois hyvällä syyllä joskus, esim. häät tms.? Kuinka usein on viikonloppu- tai ylipäätään vapaita? Onko siellä pakko olla vuosi jos pyydetään/käsketään?

      Kuten näette niin en faktoista vielä pahemmin tiedä, mutta siksipä täällä ruinaankin.

      • Ihviug

        Ei punnerruksilla niin kauheesti väliä oo, mut jos et jaksa kahta enempää niin herää kysymys että jaksatko kantaa mitään raskasta, rinkan, tetsarin, rynkyn, pari sinkoa parinkymmenen kilsan marssilla? Ja jos et jaksa juosta paria sataa metriä enempää niin en suosittele menemään. Armeijassa juostaan paljon. Jotkut marssit saattavat olla pikamarsseja, joissa juostaan 15km taisteluvarustuksessa. Ja ainakin meillä jos joku ei jaksanut juosta, muut joutuivat kantamaan häntä paareilla loput matkasta. Eivätkä nämä tyypit olleet kauhean suosittuja tämmöisen jälkeen. Sanon suoraan nyt koska parempi kuulla se täällä kuin vasta armeijassa, mikäli menet palvelukseen olet rasite joukkuetovereillesi tuolla kunnolla. Suosittelen treenaamaan vähän aikaa, että jaksat juosta 10km ja punnertaa ainakin 20-30 miespunnerrusta. Ja tämä on rakentavaa kritiikkiä, ei ole tarkoitus loukata mutta kerron faktat. Ja on totta että joillakin pojilla on huonompi kunto kuin sinulla mutta heidän on pakko mennä armeijaan, mikäli se olisi vapaaehtoista he eivät varmasti menisi. Jos menet tuolla kunnolla, et jaksa mitään harjoitusta alkua pidemmälle etkä voi vain huilata hetkeä ja jatkaa, sinulle sanotaan että mikäli et jaksa, et ole terve joten mene terveysasemalle hakemaan "sairaslomaa". Toki voit "suorittaa" intin näin että sinulla on joku vapautus, eli sairasloma, päällä ja seisot vieressä katsomassa kun muut juoksevat ja ryömivät tai olet silloin näitten ylipainoisten poikien kanssa kasarmilla siivoamassa tai vahtimassa ettei tupakkakatos syty tuleen. Mutta jos vapaaehtoisesti armeijaan haluat niin haluatko suorittaa sen tällä pullamössöpoikien tavalla vai haluatko suorittaa sen oikeasti? Jos oikeasti haluat sen suorittaa niin treenaa sen verran että toi lenkki ja punnerrukset menee.


      • Higjgh

        Ja se luulo että intissä on pehmeä lasku lenkkeihin ja marsseihin ja että siellä treenaantuu, ei pidä paikkaansa. Peruskunto pitää olla kohdallaan vähintään ja jos et jaksa kahta sataa metriä enempää sinulla ei se sitten ole kohdallaan.


    • Korpraalirannjv

      Olin lääkintämiehenä armeijassa viisi vuotta sitten merivoimien rannikkojalkaväessä. Omasta kokemuksesta voin sanoa että naisille tulee helpommin rasitusvammoja, tällä ei ole tekemistä kunnon kanssa, vaan niitä tuli muutamalle tosi kovalle mimmille myös. Ja suosittelen miettimään kovin että jaksaako, henkisesti ja fyysisesti, käydä intin. Jotkut tytöt nimittäin hoitivat armeijan vemppaamalla alusta loppuun, eli siviilikielellä hakivat "sairaslomaa" mitä kummallisimmilla selityksillä ettei tarvitse osallistua käytännön koulutukseen. Syynä tähän oli varmasti se ettei ollut miettinyt loppuun asti jaksaako/kestääkö henkisesti/fyysisesti armeijan, ja eivät kehdanneet lopettaa koska varmasti koko lähisuku oli ylpeä tytöstä joka kävisi intin.
      Ei tarvitse olla huippu-urheilija, mutta pitää muistaa että jalat, vaikka olisi harjoitellut kovin, tuntuvat murtuneilta useilla marsseilla ja pitää vaan jaksaa. Usein marssin viimeiset kilometrit miltei klinkattiin maaliin ja jalat, olkapäät sun muut olivat todella rikki useita päiviä marssin jälkeen. Mutta jotkut leirit saattavat olla yötä päivää pelkkää marssia jossa rakkoja tulee ja jalat turpoavat väkisinkin ja silti pitää seuraavana päivänä jaksaa. Armeijaa varten voi kyllä treenata kuntoa, mutta armeijaa varten ei silti voi treenata :) joillekin tytöille alikersanttien huudot aiheuttivat alussa itkukohtauksia, mutta piää muistaa että ne eivät ole henkilökohtaisuuksia. Mutta perussuomalainen hiukan urheilua harrastava tyttö pärjää kyllä kunhan asennetta löytyy. Muistakaa että kun tulette vapaaehtoisina ette ansaitse poikien kunnioitusta jos menette terveysasemalle heti pienimmästä vaivasta, täytyy vaan purra hammasta ja jatkaa. Kaikilla, vaikka ne eivät sitä näyttäisikään, on enemmän tai vähemmän kipeenä joku paikka koko intensiivisen alokasajan. Ja muistakaa että tetsari, ase ja rinkka kuuluvat varustuksiin suurimmalla osalla marsseista joukkueen materiaalit, eli singot, konekiväärit, radiot, telttavarusteet yms. Eli 55 kg tytölle voi tulla oman painonsa verran varusteita kannettavaksi yli 20km marssille ja unta on voinut sitä ennen saada parina yönä tunnin yötä kohti ja keli voi olla mitä vaan -30 ja 30 väliltä. Partiosta ei ole armeijassa muuta hyötyä kuin että ulkona nukkuminen ja tulenteko on tuttua, mutta partion varaan ei kannata mitään laskea. Olin itsekin partiossa ja ajattelin että se on armeijaa vastaava. Ei todellakaan. Armeijassa et saa muutakuin haukkuja haukkujen perään, vaikka olisit kuinka hyvä turha odottaa mitään kiitosta. Eli suosittelen tytöille jotka armeijaan haluavat, 20km vaellusta ainakin 20kg repun kanssa ja jos haluat vielä lähemmäs jättäkää ne haltin 120€ vaelluskengät kaappiin ja ottakaa isänne kahta kokoa isommat kumisaappaat jalkaan, niillä intissäkin suurimmaksi osin marssitaan. Jos tuo matka taittuu ja tuntuu seuraavana päivänä siltä että jalat kestäisi toisen samanlaisen, väitän että palvelus sujuu hyvin. Huoh, tulipas tekstiä, mutta asiaa :)

    • Hajotkaa aamuihinne

      Naisista ei ole muuhun kuin keittiöön, lääkintämiehenä ja muina paskaduuneissa, mihin muuten laitetaan B-miehiä.
      Varmasti hienoa olla armeijassa lääkintämies-alikki tjsp.

      • naiset riijuulla

        Naiset menee armeijaa ja maapuolustuskursseille, miksi?. Ovat suuria päälliköitä, kun ovat nukkuneet muutaman yön metsässä. Mitä nyt tunne naisia, ne menee iskemään sinne miehiä. Eräskin harakaksi sanottu nainen iski sieltä johtoportaan miehen, ja vei toiselta naiselta miehen.


      • Miila-63
        naiset riijuulla kirjoitti:

        Naiset menee armeijaa ja maapuolustuskursseille, miksi?. Ovat suuria päälliköitä, kun ovat nukkuneet muutaman yön metsässä. Mitä nyt tunne naisia, ne menee iskemään sinne miehiä. Eräskin harakaksi sanottu nainen iski sieltä johtoportaan miehen, ja vei toiselta naiselta miehen.

        Mielestäni kommenttisi todistaa vain sivistymättömyytesi, sillä yleistät asian ja että kaikki naiset muka olisivat samanlaisia. Kannattaa joskus oikeasti miettiä omalla järjellä ennen kuin laukoo mitä päähän tulee. Oletkohan itse käynyt armeijaa vai kuullut "huhuja" kavereilta? Veikkaan jälkimmäistä..


    • :--D

      Voi nyt jo saatana, mä oon kanssa 17 vuotias tyttö ja armeijaan kyllä hakeudun ihan varmasti kunhan saan aluksi muutamat koulut käytyä.

      Jos joku partiolainen haluaa hakeutua inttiin niin hakeutukoot, älkää nyt vaan herrajestas siinävaiheessa leuhkiko partiollanne, sillä se tarkoittaa eniten sitä että kyhjötettä metsässä laulellen ja solmuja sitoen. Ehkä intti on pikkasen eri juttu, miettikää tarkoin ennenkun tiedätte oikeasti mitä haluatte.

      Ja joo, ehkä joku tulee mulle aukomaan päätään tästä tekstistä ja sen takia että olen 17 vuotias. Mulla itselläni on kyllä hyvin vahvat näkemykset siitä mitä elämältä tahdon ja sinne inttiin mennään aivan varmasti.

    • partsatyttö4evah_94

      oot kyl saanu vhä väärän käsityksen partiosta jos luulet että siellä vaa solmuja sidotaan ja laulellaan..

      sattumoisin itsekkin 17 vuotias tyttönen ja armeijaan menossa (siellä nähään siis;)) ) ja partiossa oon myös ollut aika monet vuodet! en tosin mikään himopartiolainen oo, ja pääkaupunkiseudun partiolainen saa ennemmin nolon maineen ku jonku kunniamerkin partiolaisuudestaan. siks oonki tämmöne hiljanen partsatyttö_94 :DD Mut kyllä me ainaki aika monet kerrat ollaan vähintään semmoset 20km patikoitu paskassa ja mudassa. ja kyllä vain, iskän vanhat 2 numeroa isot kengät jalassa ja pitihän meilläki olla retkisängyt ynnä muut mukavuudet kannettavana.. joten turha väittää ettei partiosta mitään hyötyä oo.

      iteltäni ainaki löytyy sisuu ja puhtia en kyl mikää heinänvarsi ookkaa ja kyllä noi miestenpunnerruksetki iha mukavasti kulkee ;) ja kyllä toi sisu on aikapitkälti tullu partion kautta ku on päässy maistamaan semmosta maanläheistä elämää......

      pointtini siis on että uskallan jopa väittää että partiosta on enemmän hyötyä armeijassa meille noloille ku haittaa!

      • ghgxs

        pieniä vinkkejä sun palvelukseen astumiseen. nöyrä asenne kannattaa olla, ei toi itsevarmuus haittaa mut huomaan et sulla ei oo realistista kuvaa armeijasta. oon itekin ollut partiossa ja mulla oli myös noita harhaluuloja, partion ja intin vertaaminen on kuin vertaisi jälki-istuntoa elinkautiseen. ei oo olemassa mtn laitosta tai juttua siviilissä mikä ois niinku inttiä vastaava. tajuut kyllä ite kans jos meet. pointti oli se et sain sen käsityksen et uskot pärjääväs hyvin ja vaikutat siltä että oletat intin olevan partiolaiselle helppo koska uskot sen olevan partion kaltainen. jos näin on oot hyvin väärässä. partion marssit ei oo marsseja vaan leppoisaa vaeltelua ja se että kerrot talsineesi mudassa ei vielä todista mitään. kuvittele ettet oo nukkunu 3 yönä kun 6 tuntia ja oot niin piipussa kun voi olla, sun jalat on kipeät ja rakoilla ja edessä on samaa vielä viikko. ja se on joka päivä 24 h ryynäämistä ja jatkuvia hälytyksiä yöllä tai teltan siirtoa 2-4 joka yö juosten ja tavaraa voi olla 80 kg.


      • Vpktyttö
        ghgxs kirjoitti:

        pieniä vinkkejä sun palvelukseen astumiseen. nöyrä asenne kannattaa olla, ei toi itsevarmuus haittaa mut huomaan et sulla ei oo realistista kuvaa armeijasta. oon itekin ollut partiossa ja mulla oli myös noita harhaluuloja, partion ja intin vertaaminen on kuin vertaisi jälki-istuntoa elinkautiseen. ei oo olemassa mtn laitosta tai juttua siviilissä mikä ois niinku inttiä vastaava. tajuut kyllä ite kans jos meet. pointti oli se et sain sen käsityksen et uskot pärjääväs hyvin ja vaikutat siltä että oletat intin olevan partiolaiselle helppo koska uskot sen olevan partion kaltainen. jos näin on oot hyvin väärässä. partion marssit ei oo marsseja vaan leppoisaa vaeltelua ja se että kerrot talsineesi mudassa ei vielä todista mitään. kuvittele ettet oo nukkunu 3 yönä kun 6 tuntia ja oot niin piipussa kun voi olla, sun jalat on kipeät ja rakoilla ja edessä on samaa vielä viikko. ja se on joka päivä 24 h ryynäämistä ja jatkuvia hälytyksiä yöllä tai teltan siirtoa 2-4 joka yö juosten ja tavaraa voi olla 80 kg.

        Sain ainakin pienen kuvan armeijasta kun olin vapaapalokunnan leirillä. Kävin siis se haastavamman kurssin siellä (Samtk). Siellä me siis juostiin täys palomiehen varustus päällä siis nomexeja tarkotan jotka on ne tulen kestävät-> sika paksut. Ja tää leirihän on keskellä kesää ja missä myö harjoiteltiin oli joku todella iso asfaltti alue ja lämpöä oli ainakin se 25 astetta. Meillä oli myös ne kypärät ja ne hanskat ja ne kumpparit joissa on ne metalliset kärjet (ne oli kokoa 43 ja oma jalkani on 38). Ja ainii happipullot selässä ja naamarit naamassa. Myö siis juostiin jotain rataa jossa mentiin esteiden yli ja ali ja yli ja ali..
        Ja ei pystynyt oikein hengästymään koska ne happi laitteet työnsivät sitä ilmaa säännöllisesti ja kun hengästyi se työnsi ilmaa eri tahtiin mitä hengitti.
        Se oli rankimmista leireistä missä olen ollut mutta en jäänyt jälkeen muista (olen siis tyttö).
        Tiedän kyllä että armeija on raskaampi mutta tuosta sain ainakin omasta mielestä jonkinlaisen kuvan.
        Ps. Onko EA2 kortin omaavalla mitään erityistä hyötyä armeijassa?


    • :--D

      Emmä ole väittänytkään että siintä haittaa olisi. Kunhan sanoin ettei turhaan kannata lesoilla jollain partiolla. On se loppujen lopuksi niin eri asia kun intti.
      Ja tosiaan mihinkäs päin oot hakeutumassa ?

    • tuleva_inttityttö

      Jess, täällä on muitakin inttiin tulevaisuudessa meneviä 17 vuotiaita tyttöjä :DD !!! ÄÄÄ en siis ole yksin wuhuu

    • 2012 hakijat
    • 17-v. täälläkin

      Olen itsekin miettinyt armeijaan menemistä, mutta minulla on astma. Se ei ole vakavimmasta päästä, mutta haluaisin silti tietää onko se este?

      • evp sot.mestari

        Mitäh, onko teillä astma ?.


      • Näin

        Kyllä se tietääkseni vaikuttaa aika paljon.


        Yksi tuttu kävi kutsuntatarkastuksessa, ja lääkäri sanoi samantien, että astman takia C-paperit saa.



        Eli ilmeisesti astman takia saa vapautuksen aika helposti.


    • I have reuma

      minulla on nivelreuma, ja mun polvissa ja nilkoissa on tulehuksia aina vähän väliä, ni vähän mietittyttää, että mitenköhän ne 20km vaellukset sit sujuis, :D mut haluan silti armeijaan mennä, pitää vaan purra vähän enemmän hammasta.

    • regregreerg

      Naiset ei ole oikeita sotilaita. Näin se vain on, sori siskot.

      • aijaa en tienny

        Mitä ne sitten armeijassa tekee, onks ne pr-henkilöitä? Miksi sinne sitten otetaan rumiakin naisia?


      • Oma käsitys naisista
        aijaa en tienny kirjoitti:

        Mitä ne sitten armeijassa tekee, onks ne pr-henkilöitä? Miksi sinne sitten otetaan rumiakin naisia?

        Naiset ei vaan yksinkertasesti jaksa. Ite lähössä just rukkiin ja nää aukin naiset ei oo muuta tehny ku vieny paikkoja miehiltä, joista ois oikeesti voinu tulla hyviä johtajia. Ne pääsee tänne pienemmillä pisteillä, niitä ylennetään koska ne "on pärjänny niin hyvin naisiksi". Suurin osa on vempassa jatkuvasti ja tuo rasitetta ryhmälleen kun eivät jaksa kantaa/tehdä samaa kuin miehet. Sodanajantilanteessa en haluu ees kuvitella ainakaan näitä naisia johtajina, kun jaksaminen ei riitä millään.


    • gkgh,khu,hu,.

      Niin, ryssäsoltut eivät sitten annakaan yhtään helpotusta tai säälivemppaa teille naisille sodan aikana.
      Nort-ost teatterin iskussa vuosia sitten venäläiset Vympel- joukot kaasuttivat opiaatti-neurotoksiinikaasulla koko teatterin, tappaen naistshetseenitaistelijat sekä suuren osan heidän panttivangeistaan. Eloonjääneet naiset ja miehet jäivät pysyvästi vegetatiiviseeb tilaan tai heistä tuli henkisesti vammaisia.

    • kikka85

      on ollut mielenkiintoista lukea täällä kokemuksista intistä ja paljon on ollut juttua pituuksista ja kunnosta, olen ite 26v nainen, ja olen pitkään jo harkinnut armeijaan hakemista, olen 176/67, ja en ole semmosella asenteella että "annahan kun käyn kokeilee " vaan ihan tosissaan, olen ammattini puolesta tottunut tekemään raskasta työtä ( rakennus alalla) en ihan turhasta nipottaja :) enkä säiky miehiä, kaikilla on mielipiteensä, ja pitääkin olla. pää asia kun itse tietää mitä haluaa.

    • sgt jack

      Turhaan sitä emmitte. Itse olin ihan keskiverto tyyppi intissä, peruskuntoinen ja hieman epämotivoitunut. Silti rämmin intin lävitse sillä sisulla :) Ei mua hirveästi aina se kiinnostanut, mutta en antanut periksikään. Sinänsä auttoi se, että tykkäsin kaikesta luonnossa liikkumisesta, eikä ne metsäpäivät olleet siksi yhtään "pahoja". Erätaitojakin löytyi jo ennestään partiosta. Myös ammunnat, suunnistamiset yms olivat ihan hauskoja kokemuksia. Saihan sieltä vielä kivoja tuttuja.

      Se mikä allekirjoittanutta söi ja otti kaaliin, oli se typerä kasarmilla lippaanvetely, iltavahvuudet, pinkan&punkan teko, kiinniolot viikonloppuisin, sulkeiset, siivouspalvelus yms turha pokkurointi herra alikersanteille, joista osa oli kyllä aikamoisia sekopäitä ja juntteja.

      Metsässä oleilu ja todellisten sotilastaitojen treenaus oli ihan kiinnostaavaa, mutta merkittävä osa palvelusajasta kyllä kului ihan muuhun. Myös olisi nostanut motivaatiota jos ei olisi tarvinut olla kiinni kasarmeilla viikonloppuisin ihan vaan tyhjänpanttina. Tosin kerran syy oli minun itseni kun sanoin rumasti eräällä tyhmälle alikersantille :)

      Siis jos olet motivoitunut ja jaksat juosta sellaisen reippaan iltalenkin niin mitään ongelmia tuskin tulee. Jos tuo kantopuoli tuottaa ongelmia, niin sitten kannattaa vaan käydä salilla ja treenata lihaskuntoa etukäteen. Minä muistan yhden tosi söpön kimman intistä. Pituutta sillä ei ollut liikaa, mutta asennetta sitäkin enemmän. Se kantoi rinkkaa ja juoksi se selässäkin ihan ongelmitta. No hän olikin aika "timmissä" kunnossa... :)

    • miss_vänrikki

      Armeija on hyvä juttu myös naisille. Alokasaika oli alkuun rankkaa, vaikka peruskunto olikin hyvä. Olen pienenpuoleinen 162/58, mutta siitä huolimatta jaksoin siinä missä muutkin. Nuo rekat ja esteet oli minullekin ne hankalimmat, mutta selvitty on. Yhden marssin jälkeen sain lämpöhalvauksen, mutta tulin kumminkin täyspakkauksen kanssa perille. Vuorokausi meni tiputuksessa, mutta periksi en antanut.

      Minulla on sellainen siviiliammatti, että RUK oli itsestään selvyys. Koulutuksesta voin antaa ainoastaan kiitoksia. Minulla oli mahdollisuus sellaisiin ammattiini kuuluviin tehtäviin, joihin on todella vaikea siviilipuolella päästä. Armeja-ajasta on ehdottomasti ollut hyötyä työuralleni.

      Jos negatiivisia asioita pitää mainita, niin ehkä joidenkin palvelustoverien pentumaisuus. Itse olin jo vähän vanhempi. Kantahenkilökunnan asenne ja suhtautuminen oli yleensä ihan ok. muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottaatta.

    • epävarma

      Tää kuulostaa varmaa tosi tyhmältä mut saaks armeijas käyttää kynsilakkoja tai muita meikkejä?

      • vastaus myöhään

        Yleisen palvelusohjesäännön mukaan hiusten tai kynsien väri ja meikki eivät saa "herättää huomiota". Säännön tarkka tulkinta on johtajien vallassa. Jotkut pitävät huomiota herättävänä kaikkea meikkiä ja kynsilakkaa jonka olemassaolon huomaa, toiset eivät piittaa vaikka naiset kulkisi täydessä tällingissä.

        Itse suosittelen jättämään vaan kaikki meikit ja kynsilakat kotiin. Ei niitä intissä mihinkään kuitenkaan tarvita, ja sotilaspuvussa edustatte puolustusvoimia ettekä itseänne. Lue: ei ole tarpeen näyttää hyvältä, ainoastaan sotilaalliselta. Lomilla siviilivaatteissa ehtii kyllä kaunistautua jos tahtoo.

        En väitä etteikö meikkaava tyttö voisi olla hyvä sotilas, mutta en silti kannata asiaankuulumattomia turhamaisuuksia armeijaympäristössä. Tekee muutenkin hyvää tottua siihen, että naisenkin luonnollinen naama on ihan edustuskelpoinen.


    • sdbsb

      Vitun naiset saa-atana. Ylläpidätte tuota instituution irvikuvaa ja ajanhampaan kaluamaa "hell hole:a" pystyssä menemällä palvelukseen.
      Kiitos teidän silakkapillujen, miesten on käytävä armeija jatkossakin, mutta pakosta. Vuotakaa vähän lisää verta reiästänne. Se on teille ihan oikein.

    • lääkintämies

      lyhyesti naisille jotka miettivät inttiin lähtöä: peruskuntoinen suomalainen nainen pärjää intissä hyvin. naisella on kaksi tapaa käydä armeija: vempaten, valittaen, lusmuillen ja muiden lastina ollen, tai oikeasti käyden. oikeasti käyden tarkoittaa että kestätte sateen ja raskaat marssit ja metsä yöt ja sen kivun mikä teillä varmasti on joka aamu jaloissa ja hartioissa, intissä on aina joku paikka kipeä eikä kukaan ole ikinä täydessä tikissä. vapaaehtoisena kun tulette ymmärrätte varmaan mitä pojat teistä ajattelevat jos olette joka aamu menossa sairaalaan. ja jos jalka ei ole murtunut ja vaikka sitä sattuu se pitää kestää, mikään ei ole säälittävämpää kuin sotilas joka muille selittää lukuisia röntgen tuloksiaan jostain haamuvaivasta. se että pojatkin vemppaa ei ole puolustus sillä teille intti ei ole pakollinen. ja armeija ei ole partio ja alokaskaudella koulutus voi olla lievästi sadistista ja teitä ei aina puhutella kauniisti ja aina on hirveä kiire.

      • ...mittaria pyllyyn

    • tyjtjtyjtj

      Tyhmät ihmislampaat.
      Kataisen ja Soinin pelinappulat. Hävetkää itseänne.

      Te tarvitsettekin päiväkoteja, mutta niitä ei pidä verovaroin pitää pystyssä.

      Tunkekaa se "isämmuaa" sinne minne aurinko ei paista.
      Teillä on aseet.....mutta meillä on ihmismassat.

    • A

      Mielestäni on ihan naurettavaa, miten kyvyttöminä jotkut ihmiset pitävät naisia, jotka haluavat mennä armeijaan! Heti ollaan sitä mieltä, että eihän nainen voi osallistua maanpuolustukseen, vaan ensimmäinen tarkoitushan sinne on mennä iskemään vaan miehiä.. voi luoja minkäläinen ajattelutapa! Sitä paitsi armeijassahan on armeijan sisäiset suhteet kielletty ja sen tietää jokainen, joka palvelukseen astuu. Toki on myös niitä, jotka ainoastaan miesten perässä on armeijaan menossa mutta eivätpä he varmaankaan kauaa ole siellä kestäneetkään. Joka tapauksessa tuollainen yleistäminen on niin lapsellista..

    • AF

      Täällä tämän hetken inttileski vuosimallia -91, joka menee seuraavaksi sinne kun mies vain pääsee ens vuonna pois. TJ 300. :)
      Tästä ollaan käyty keskustelua oman ukkelin kanssa siitä, onko intti mulle sopiva paikka, vaikka pikkulikkana jo päätin että antaa ihmisten lätistä ja puhua paskaa, minähän sinne menen ja vaikken pärjäisi niin ainakin teen parhaani viimeiseen asti vaikka sitten sukkia lajitellen!
      Paljon olen tästä keskustelupalstalta hyviä neuvoja ja vinkkejä saanut. Kunnossani ei ole moitteita, fyysinen kuntoni ja kestävyyteni on mahd. keskivertoa parempi mutta ainut vaiva on vuoden takainen satunnainen särky selässä autokolarin jäljiltä. Oma kysymykseni ei sitten liitykkään millään tapaa fyysiseen kuntoon vaan pikemminkin hmmm... kiusalliseen vaivaan. Olen vessassa juoksija. Niinkin paha että olen lääkärin toimesta joutunut "pissan pidätys kouluun" eli olen joutunut harjoittelemaan pidätystä. Miten on, tuleeko ongelmia vai ostanko mukaan housuvaippoja? Mies taisi ehdottaa jopa että otattaisin itselleni katetripussin. :D saa nauraa ja haukkua vaikka pystyynkin, mutta miten mulle mahtaisi käydä? Tämän hetkinen tilanne on, että onnistun parhaimillani pidättämään 3h. Kiitos mielenkiintoisista vastauksista ja mielipiteistänne jo etukäteen :D

    • Anni (vekara 1/2008)

      Kannattaa oikeasti harkita armeijaan menoa. Vaikka se olisikin "kokemus" näin rauhan aikana, mutta jos se sota tulee niin ollaan ongelmissa.

      http://newsjunkiepost.com/2010/01/26/13rd-of-women-in-us-military-raped/

      Oheinen uutisartikkeli kertookin sen mitä naisena pelkään, mutta psykologisesti ymmärrän. Eli jos sota sattuu syttymään niin naisilla on hyvin huonot oltavat! Jos joku ei osaa lukea englantia niin lyhyesti artikkeli kertoo, kuinka esim. 2003 Yhdysvaltojen armeijassa naisilta tehdyn kyselyn mukaan 1/3 osa raiskattiin. Pahempi ongelma on vielä se kun Irakin sota ei ollut samanlaista sotaa kuin vaikka talvisota, että nukuttiin teltoissa ja henki lähti hetkenä minä hyvänsä. Miettikää kun palvelemme miesten kanssa sodassa, jossa voi kuolla hetkenä minä hyvänsä ja muutenkin henkinen psyyke on jokaisella ratkeamis pisteessä.

      Mutta toisaalta en usko, että jos sota syttyy naisia pistettäisiin rintamalle. Tappaisihan se moraalia.

    • gfedsg

      Olisin itekkin kiinnostunu inttiin menosta, pituus ei ole ongelma ja peruskunto on hyvä, mut haluaisin vaan tietää että onko silmälaseista/ piilareista haittaa ja kummat olisi parempi vaihtoehto?

    • niisku98

      Moi! tässä lueskelin näitä teijän kommentteja ja juttuja.
      Itselläni on vielä todella paljon aikaa miettiä meniskö sinne armeijaan vai eikö menisi mutta miettinyt olen paljon.
      Nuo teidän kommentit vastasi mun kysymyksiin aika hyvin.
      Tässä mietiskelen kyllä vielä, sinne olisi kyllä halua lähteä mutta sitten kumminkin mielessä kolkuttaa että pärjäiskö siellä sittenkään..
      Ja tuosta miesten kommenteista siellä armeijassa, luulen että miehet ovat vaan kateellisia jos naiset osaa siellä paremmin jotakin kuin he ja ne vaan yrittää saada naisia luovuttamaan armeijan suhteen, mutta eipä taida ihan heti onnistua ! :))

    • hjkmn

      Moikka! Itse aattelin hakea heinäkuun saapumiserään Pirkkalan lennostoon sotilaspoliisiksi. Onko kukaan ollut Pirkkalassa tai ylipäätänsä sotilaspoliisina jossain? :) Mua kiinnostais tietää, että kun tuossa kyselylomakkeessa on kysymyksiä esimerkiks että mitkä numerot on ollut viimeisimmässä todistuksessa liikunta ja matikka, niin kuinka paljon ne vaikuttaa sinne pääsyyn? Matikka on aina ollut huono, mutta liikunta ihan perustasoo eli 7 tai 8. Oon aina ollut tosi hyvä juokseen pitkiä matkoja, joten sen katson ainakin eduksi, mutta tuo tupakanpoltto on vienyt osan kunnosta! Kiitos jo etukäteen vastauksista, ois huippua jos joku kertois millasta on ollut ja kuinka hyvin siellä on jaksanut :)

    • inttiin!

      Hei! Mä oon 17-vuotias tyttö ja ihan pienestä asti halunnu käydä armeijan. Urheilen paljon ja on fyysisesti raskasta työtä tehty myös monen vuoden ajan. Mä luulen pärjääväni siellä ja jos elämä ei tässä parissa vuodessa paljoa muutu niin armeijan käyn. Mua kiinnostaa kaikkien naisten jotka on armeijan käyny mielipiteet minkälaista siellä oli jne :) Ja niille jotka kuvittelee että sinne lähdetään jätkiä kattomaan, eiköhä niitä vähä helpommallaki tavalla löydä!

    • yks vaa

      pääseekö armeijaan jos on jos on ylipainone(ei kumminkaa hirveen) mut silti ihan hyvä kunto?

    • tyttöintissä

      olen vasta 13-v eli ihan pikku penikka vielä mutta siltikki olen aika paljon tätä armeij miettinyt... olisihan se kokemus ja tulisi hyvä koulutus ja niin mutta pelkään että kunto ei kestä. onhan tässä vielä vaikka 10 vuotta aikaa jos siltä tuntuu mutta tälläiset mulle jää päähän... ja sitte voisko jokku intin käyneet naiset vähä kuvailla sitä? ja miehet,jotka täälä nytte vittuileee: Vaatii kuitenki aika paljon pokkaa ja tarmoa ja halua että inttiin lähtee vapaaehtoisesti. jos teiltä olisi kysytty,käyttekö armeijan vai ette niin suurin osa olisi kieltävästi. ja joo,13v tyttö olen juuu,....

    • soronoi998

      Miksi tässä keskustelussa aletaan heti paasata naisille sitä että ellet jaksa 20km marssia 20kg rinkka selässä niin turha mennä armeijaan? Epäilen että kaikki miehet vasta armeijaan mentyään jaksaisivat tehdä vastaavaa. Eiköhän miehissäkin ole niitä huonokuntoisempia, joiden kunto kohoaa intissä. Armeijaan saa mennä huonokuntoisempanakin, jos vaan löytyy asennetta. Enemmän näyttää olevan kiinni siitä että stereotypia naisen paskemmuudesta on yhä voimissaan testosteronipitoisilla leikkikentillä? Itse puntaroin armeijaan menoa, mutta kuntoa voi kasvattaa muutoinkin ilman että tarvitsee olla kenenkään tossuttamana ja käskytettävänä. Homeiset tilat ja jatkuva sairastelu ei myöskään houkuttele. Ne jotka ovat saaneet armeijasta elämäntehtävän niin mikäs siinä. Nii, että soronoi ja sormi perseeseen.

    • tyttö 16v

      Oon 16-vuotias tyttö, oon halunnut armeijaan ala-asteelta asti. Partio on mulle ollu aina tärkee harrastus ja sieltä on lähtenyt mielenkiinto armeijaankin lähtemiseen. Ei sillä, että olettaisin armeijassa olevan yhtä ''helppoa'' kuin mitä partiojutuissa on, mutta maanpuolustaminen ja armeijan kokeminen kiinnostavat erittäin paljon.
      Yksi asia mikä mussa tässä keskustelussa herätti vihaa, oli toi ''Partiolaiset ei osaa mitään ja luulee olevansa parhaita kaikessa, kun on ollut viikonlopun kestävillä leireillä leirikeskuksessa.'' Sori vaan, mutta mä en oo kertaakaan partiossa yöpynyt leirikeskuksessa. Jos ootte koskaan kuullut pt-kisoista, niin siellä on yhen yön kestävissä kisoissa vedettiin väh. 40 kilometriä kaikkine tehtävineen ja muine rasteineen, nukkumistakaan ei kerinnyt itsellä kertyä kuin puolisen tuntia, tekemistä siis riitti. Juomaan ja syömäänkään ei ehitty ku muutamaan väliin ( ruokarastien ruuat). Itelläkin sellaset halkasijaltaan 5 senttiä olevat rakkulat kantapäissä, eikä hetkeäkään edes pilkahtanut ajatus, että pitäisi valittaa. Meidän omassa joukkueessa tuolla oli mm. 12-vuotias tyttö, ja ihan vastaavanlaisella sisulla se siellä veti, lapsiahan sitä vasta ollaan, armeijaiässä jo enemmän sit koettu ja nähty ja siellä tullaan lisää oppimaan. Kyllä uskon että partio tuo ihmiseen sitä sisuu edes jonkin verran... jota tietenkin on ihmisessäkin, joka ei ole harrastanutkaan partiota.
      Itse olen 66/171. Oon vähän tällanen kokemuksia keräävä ja monipuolisesti kaikesta tykkäävä. Armeijassa mua tosiaan kiinnostaa maanpuolustus jos sota syttyisi, itsensä haastaminen, uuden oppiminen, sen sisun kehittyminen vähän paremmaksi ja yleisesti vaan kokemuksenakin. Syksyllä oon menossa erävaelluksen sm-kilpailuihin, saa nähä miten siellä menee näin ensikertalaisena. Noitten kilpailujen matka kuulostaa näin linnuntietä aika säälittävän lyhyeltä varmaa teiän korviin sit kun on 60-80 kilometriä neljälle päivälle. Varmasti alkaa hajottaa puolimatkassa, mutta kyllä siitä hengissä selvii.
      ps. Ja se vielä että jos joku eksyy kattomaan partiomestarit -ohjelmaa ja sen mukaan tekee johtopäätöksiä partiosta, niin voin kertoo, että niillä on niissä tehtävissä vähintään kolminkertanen aika ja ne on kuljetettu lähes jokasen rastin välin. :) Itellä pieni ärsytys, kun tulee taas väärä kuva partiosta esille.

      • partioydfufx

        Siis ei siällä partiomestareis mittää paljoo aikaa niitte tehtävien suarittamises ollu! Okei, ei me siäl kyl mitää kauheit vaelluksii tehty mut siis älä ny viitti tul haukkumaa sitä ohjelmaa ku ei kerran vielä edes telkkarista ole tullut. Mut joo...anteeksi nyt tälläne suuttuminen mut harmittaa tollasseet puheet kun itse sitä ohjelmaa on ollut tekemässä ja sitten joku tietämätön tulee tänne valittamaan. Juu ja onhan partios tullu tehtyy pitkii vaelluksii, että ei voi sanoa etteikö mitään hyötyä armeijaa varten olisi:)


    • Yleisesti naisille

      Kannatan ehdottomasti inttiin lähtemistä, mutta sen takia että olet "kova mimmi", sinne ei kannata lähteä. Tässä viittaan siihen,että olet sitoutunut puolustamaan Suomea sodan syttyessä 60-vuotiaaksi asti, mieti siis useaan otteeseen.

      Naisena koet armeijan hieman eri näkökulmasta kuin miehet, fyysisesti heikompi ja vähemmistöä. Kova kunto on siis plussaa, tärkeämpää onkin henkinen vahvuus.
      Oletko valmis siihen? Vastassa on nuoria miehiä, joiden mielestä et kuulu armeijaan, niitä joiden mielestä olet vain sen yhden asian perässä.

      Parhaimmat neuvot jotka voin antaa on: ole oma itsesi, ansaitse paikkasi miesten keskuudessa.

    • TommiT1

      Tätä kirjoitussarjaa oli ihan ilo lukea, kun valtaosa kirjoittaa naisten armeijan käymisestä myönteisenä haasteena, joka kannattaa ottaa vastaan. Tsemppiä kaikille naisille armeijan harmaisiin tai vihreisiin! Toivottaa ylil. res. 62v

    • 97-Lapintyvär

      Kiva lukee noita teidän kirjotuksii kokemuksista ja muista oon saanut moneen kysymykseen vastauksen...Ja asian laita on näin olen 15v tyttö täytän kohta 16v olen jo reilu vuoden miettinyt inttiin lähtöö.onko etua että käy mettällä (pyydän hirvii ja maalintuja olen myös saanut niitä) eli saa käsitellä aseita väilillä nimen omaan saa eikä joudu ja viikonlopussa tulee keveästi joku 20 km rämmittyä mettässä ei mikän huippu kunto mutta sisulla sitä menee ja kun on tilenne päällä niin sitä mennään ....Niin semmosta vaan että mie en tiiä yhtään mihin hakisin ja mihin ees otetaan naisia vastaan asun lapissa ja halaisin johonki joka on mahollisimman luoonnon läheinen sillä lailla että ois paljon mettässä olemista ja aseiden käsittelyä ja muuta jtn. Lomat onko niitä miten? onko naiset ja miehet samoissa harjotuksissa? kuinka paljon miesten ja naisten koulutus eroaa toisista??? (ps. joo tiiän mulla on viellä muutama vuosi ennen tätä mutta ois kiva tietää etukäteen)
      Ja kiitos viellä kaikille jo valmiiksi :)

      • tsikabum

        En ite oo inttiä käyny koska olen vasta 15 mutta aion sinne mennä ja veljiltä olen kuullut, joten en tiedä onko vastaukseni täysin oikeita mutta yritän kumminki.

        Naisten ja miesten koulutushan ei eroa toisista mitenkään, ei se että olet nainen tarkoita että pääsisit helpommalla. Lomat on vissiin aina joka toinen viikonloppu. Perjantaista sunnuntai-iltaan. Näin ainakin veljelläni. Kyllä varmaan joka paikassa ollaan todella lähellä luontoa niinkuin vaikka leirit yms.


    • inttityttö?

      Itse olen 19-vuotias ja alkanut miettimään että lähtisinkö myös inttiin. Peruskunto on hyvä ja lihaskunto myös. Olen vain ollut aikamoisessa autokolarissa ja siksi selkäni on aika huonossa kunnossa, joten se vähän mietittyttään.

      Mutta mites jos sattuu olemaan kuukautiset juuri jonkun metsäreissun tai marssin aikana? Löytyykö ymmärrystä tähän? Tietty se ihan perus että täytyy tulppia vaihtaa, mutta myös se, että itse olen esimerkiksi pyörtyny kuukautiskivuista (no uterus, no opinion), vaikka muuten onkin aika korkea kipukynnys. Enkä millään haluaisi olla se nainen, jota täytyy sitten kannella marsseilla! Mutta en myöskään se kuka luistaa "kaikesta".

    • Intti =/ partio

      Partion hyödyt: (ja oletuksena että et ole mikään citypartiolainen vaan käynyt leirillä)

      erätaidot (tulenteko, teltan pystytys, suunnistus jne)
      on ollut yötä metsässä kelillä kun kelillä, joten ei ole heti itku ja parku
      On tottunut toimimaan porukassa

      Partion ja intin erot:

      -Partiossa saa keskeyttää, kun ei huvita. Intissä joutuu puremaan hammasta ja jatkamaan vaikka sattuu, väsyttää, janottaa, nälättää ja vituttaa.

      -Intissä ihan kaikki hommat on paljon raskaampia

      Esimerkkinä marssi: partiossa kannetaan rinkkaa toki, mutta se on optimaalisesti pakattu eikä mukana ole mitään turhaa. Intissä mukaan otetaan turhiakin tavaroita, koska ohjesääntö edellyttää (tässä toki joustetaan jossain määrin loppupuolella)

      Mukana kulkee aina myös se helvetin rynnäkkökivääri, mihin kyllä tottuu, mutta se on aina lisäpainona.

      -Partiossa pääsee pesulle leireilläkin varsin vaivattomasti. Intissä taas voi joutua olemaan peseytymättä parikin viikkoa. Kyllä siinä kusi, paska ja hiki alkaa haista ;) Toki pyritään järjestämään joku saunomismahdollisuus yli viikon kestävillä leireillä, mutta aina sekään ei ole mahdollista.

      -Partiossa saa nukkua leireillä. Intissä nukutaan aina liian vähän ja hommai kasaantuu yhä enemmän mitä väsyneempi varusmies on.

      -Partiossa on hauskaa ja kaikilla on kivaa. Intissä on kuri ja säännöt joiden rikkomisesta seuraa sanktioita. Intissä on esimiehiä, joita pitää totella, eikä heidän kanssaan neuvotella yhtään mistään.

      -Intissä tehdään aivan helvetisti turhaa hommaa ihan vaan sen takia, koska niin on aina tehty, ja usein hommissa ei ole mitään järkeä. Esim siivotaan lehtiä syksyllä ajoneuvohallien pihalta vaikka seuraavan päivänä tuuli tuo taas kasan uusia lehtiä. Tai autot pestään ennen leirille lähtöä vaikka ne ovat kurassa ja liassa heti ensimmäsienä iltana...:)

      Jne...

    • ererhhh

      Hitsi,kun teillä ei ole kikkeliä. Te jäätte ryhmärunkkaussessioista paitsi. Ette siis kuulu oikeasti joukkoon. Teillä pitää olla munat, ette muuten koskaan ole samalla aaltopituudella miesten kanssa.

      • tuohestatekevät

        Olen kuullut, että väsäisivät jonkinlaisen tuohikikkelin omien munien puuttuessa.


    • yhh

      armeijasta saa vapautuksen helposti esim muisti ongelmat

    • sgt

      naisen ei ole mitään järkee mennä armeejaan paistti jos haluaa olla parempi puolustamaan kotimaata eli suomea minusta

      • Anonyymi

        Ja sitten selkokiekellä pliis!


    • ShokkiDildo98

      Vieläkö klitoristesti tehdään neitsyeelle?

    • Anonyymi

      Jos joku ryhmästä tekee virheen ja koko porukka joutuu tekemään esim. 30 punnerrusta, niin saako naiset tehdä naistenpunnerruksia ja miehet sitten miesten?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe