Antabuksesta

Vellu

olen kohta popsinut antabustabuja 1,5kk..Juopotteluni on ollut lähinnä viikonloppu pitoista mutta hyvin rankkaa.Maanantaisin en aina ole ollut työkuntoinen,joten työnantaja ei paljon mahdollisuuksia enää antanut.Oikeastaan hyvä niin koska vauhti rupesi olemaan jo aika hurjaa. Niinpä yhdessä työterveyshoitajan kanssa juteltuani päädyttiin kokeileen antabusta.
Viinan himo on selvästi hävinnyt ja olo on ihan ok. Onko siitä jotain haittaa jos joinakin aamuina olen unohtanut ottaa tabletin? Viikonloput huolestuttaa eniten ja silloin en sitä unohda.Pelotteenahan se toimii,ja mulle aika hyvin.Mutta viikolla parina aamuna käy niin että en muista ottaa.Jos kokemusta tietoa niin olisin kiitollinen.Työterveyteen en viitsi soitaa.Käyntikin siellä ko.asian suhteen oli jo niin vastenmielinen.

10

6285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tabu.

      Jos muutaman kerran on unohtunut ottaa viikolla, niin ei paljon haittaa, kun aiemmin ottamiesi vaikutus ei poistu nopeasti elimistöstä.
      Itse viinan himoon Antabus ei vaikuta. Koska viikonloput ovat kriittisiä, silloin älä unohda ottaa.
      Viinapiru voi tehdä alitajunnallesi tepposet, ja niitä unohtamisia alkaa tulemaan tarkoitushakuisesti, ja silloin olet liipasimella.
      Että olehan tarkkana, kun työpaikkasikin on liipasimella.
      Älä ikinä kokeile Antabuksen kanssa alkoholia - voi tulla veivin heitto sydänkohtauksella.
      Takaat tulevaisuutesi olemalla unohtelematta niitä Antabuksia.
      Erään lääkärin mukaan se himo hellittää lopullisesti n. puolessa vuodessa, jolloin vasta elimistöstä poistuvat viimeiset laboratoriokokein todettavat fysiologiset merkit alkoholin käytöstä.
      Itse aikoinaan ihmettelin sitä puolen vuoden kynnystä, ja muualtakin sitä varmistelin. Niin se vaan on.
      Pitkälle kehittynyt alkoholismi säilyy muuttuneissa aivorakenteissa koko loppuelämän, joi tai ei.

      • alkoholia

        Antabuksen kanssa, siinä edellinen kirjoittaja oli aivan oikeassa. Oireet on pahat, sydämen tykytys, kasvojen kuumottaminen, kaikin tavoin epämiellyttävä olo! Lisäksi se todellakin voi olla vaarallista sydämelle... Yritä muistaa ottaa lääkettä säännöllisesti - en kuitenkaan usko että jos joskus unohtaa yhden tabletin niin siitä mitään haittaa olisi. Vaikutus kuitenkin säilyy elimistössä (muistaaksesni) muutamia päiviä. Mikäli viikonloput ovat niitä kriittisimpiä aikoja, ota ehdottomasti silloin ne tabletit. Ja kannattaa varmaankin jatkaa sitä hoitoa muutamia kuukausia. Aikoinani otin pienen määrän alkoholia Antabuksen aikana, ja tuli todella paha olo. Juominenkin tuntui vastenmieliseltä, alkoholi ei yksinkertaisesti maistunut. Oireet olivat kamalat. Lääke todellakin poistaa sen mielihyvän tunteen minkä alkoholi aiheuttaa, viinanhimoa se ei tietenkään poista. Mutta varmaan ihan hyvä apu alussa kun yrittää lopettaa alkoholin käytön. Itselläni siitä ei kuitenkaan juurikaan ollut apua, sillä kuten jo kirjoitin, join silti, vaikkakin vain muutamaan otteeseen ja todella pieniä määriä kerralla (tuoppi pari). Pääsin kyllä eroon viinasta sitten myöhemmin muilla keinoilla, ihan ns. omin voimin. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti katkaista se juomiskierre Antabuksella, pystyy vieroittumaan aineesta fyysisesti. Mutta, kuten sanottu, Antabuksen aikana ei missään tapauksessa saisi käyttää alkoholia, seuraukset voivat olla paljon vakavammat kuin itselläni! Voimia vieroitukseen!


    • lume

      ..ihon alle laitettava antabus on lumelääke eli ihan sama laittaako sinne vaik sokeripalan..ei vaikutusta! tabletti antabus saa aikaan krapulan..ja mihin alkkis juo..tietty krapulaan..ei krapula yhdellä ryypyllä mee ohi, pitää ottaa kax..sorry sua nyt hiukka juksataan ;-)

      • Anniina

        Disulfiram eli Antabus aiheuttaa vahaisestakin alkoholimaarasta myrkyrysoireita, jotka voivat olla jopa hengenvaarallisia.

        Krapula tulee vain alkoholista. Oletko itse kokeillut Antabusta? Tuskinpa, koska et tieda asiasta yhtaan mitaan.


      • lume
        Anniina kirjoitti:

        Disulfiram eli Antabus aiheuttaa vahaisestakin alkoholimaarasta myrkyrysoireita, jotka voivat olla jopa hengenvaarallisia.

        Krapula tulee vain alkoholista. Oletko itse kokeillut Antabusta? Tuskinpa, koska et tieda asiasta yhtaan mitaan.

        krapulahan on myös myrkytys oire..olen juonut abtabuksen kans..sydän hiukka tykyttää, posket punottaa..mut kun tarpeeksi juo oireet häviää..eikä siihen kuole..kokeillut useampia kertoja..hmm tosi järkevää mut näin on
        ihon alle laitettavasta antabuksesta löytyy faktaa parmaca fennicasta..ja lääkärit menee "kumman" näköisiksi kun toteaa, et sehän on lumelääke..
        antabus on ihan ok pelote amatööreille=)


      • an ta bu bu bus
        lume kirjoitti:

        krapulahan on myös myrkytys oire..olen juonut abtabuksen kans..sydän hiukka tykyttää, posket punottaa..mut kun tarpeeksi juo oireet häviää..eikä siihen kuole..kokeillut useampia kertoja..hmm tosi järkevää mut näin on
        ihon alle laitettavasta antabuksesta löytyy faktaa parmaca fennicasta..ja lääkärit menee "kumman" näköisiksi kun toteaa, et sehän on lumelääke..
        antabus on ihan ok pelote amatööreille=)

        joo o,kyl se niinkaiketi on.Jos siihen kuolis niin kuolleita juoppoja olis aika kasa.Kyl sen kans pystyy juomaan.Kun se himo on niin kova ei siinä anbukset auta.Se laittaa verenpaineen aika koville ja korvissakin voi vähän tinnitä.Pelote se on mutta onneks toimii jollakin.


      • Anniina
        lume kirjoitti:

        krapulahan on myös myrkytys oire..olen juonut abtabuksen kans..sydän hiukka tykyttää, posket punottaa..mut kun tarpeeksi juo oireet häviää..eikä siihen kuole..kokeillut useampia kertoja..hmm tosi järkevää mut näin on
        ihon alle laitettavasta antabuksesta löytyy faktaa parmaca fennicasta..ja lääkärit menee "kumman" näköisiksi kun toteaa, et sehän on lumelääke..
        antabus on ihan ok pelote amatööreille=)

        Itsellani on ollut ihonalaiset kapselit seka myoskin olen syonyt pillereina Antabusta. Myoskin mina olen kokeillut alkoholia seka kapseleiden etta pillereiden kanssa. Ja se on kylla jaanyt vain kokeiluksi...onneksi. Sain noin puolesta lasillisesta viinia sellaiset myrkytysoireet, etta kokeilu jai siihen. (huom. myoskin ihonalaisten kapseleiden kanssa). Joten kumpikin toimi ainakin minulla, ei siis pelkka lume.


      • antabuksella

    • päivä tai kaksi

      itse pystyn juomaan ilman tykytyksiä oltuani kolme päivää ottamatta antabusta.
      En suosittele, yksilöllistä.
      Joka päivä en voi otaa, kun väsyttää niin pirusti.

    • Anonyymi

      Onko Psykiatri Ari Lahti saanut useampia tuomioita rattijuopumuksista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe