voi järkytys!

äiskä.

tänään meille tuli postista mainoslehtinen nimeltään easyshopping tai jotain...niin kauhistuin että oikeannäköisiä vauvoja ovat keksineet myyntiin,hintakin toista sataa euroa. ei todellakaan terveille ihmisille tarkotettu ja kuka sellaista nyt lapsellekkaan nukeksi raskii ostaa.onko teistä kukaan nähnyt?tai muuten mielipidettä?

55

20680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukke...?

      Onkohan se se sama nukke, jota mainostettiin Pirkassa joku aika sitten? Nimeltään Emily tai sinne päin..? Ihan aidon vauvan näköinen oli ja hinta jotain 149 euroa!

      Pirkassa oli sen jälkeen haastateltu jotain henkilöä, joka maahantuo noita nukkeja. Hän kertoi, että Jenkeissä on kuulemma myynnissä myös Hannah-niminen oikean 8-vuotiaan kokoinen isosiskonukke! Ja nukkeja ostavat eniten kuulemma yli 35-vuotiaat.....

      • äiskä.

        sama nukke, emilia niminen. aattelin vaan et ku maailmaan mahtuu monenlaista ihmistä niin jotkut lapsettomat voi sitten hoivata sitä. juurikin yli 35-vuotiaat.ällöä, eipä ainakaan öisin herätä jollei laita kahden tunnin välein kelloa soimaan että antaa maitoa sille ja vaipan vaihtoa sun muuta hoivan pitoa, sit vaan ostaa sille kalliit rattaat ja työntelee kylille. huh huh!!


      • Pariton Isä
        äiskä. kirjoitti:

        sama nukke, emilia niminen. aattelin vaan et ku maailmaan mahtuu monenlaista ihmistä niin jotkut lapsettomat voi sitten hoivata sitä. juurikin yli 35-vuotiaat.ällöä, eipä ainakaan öisin herätä jollei laita kahden tunnin välein kelloa soimaan että antaa maitoa sille ja vaipan vaihtoa sun muuta hoivan pitoa, sit vaan ostaa sille kalliit rattaat ja työntelee kylille. huh huh!!

        Sellaisen kanssahan voi liikkua ilmaiseksi Helsingin linja-autoissa ja ratikoissa. Kyllä siinä äkkiäkin säästää tuon nuken hinnan :D


      • Milla.M
        äiskä. kirjoitti:

        sama nukke, emilia niminen. aattelin vaan et ku maailmaan mahtuu monenlaista ihmistä niin jotkut lapsettomat voi sitten hoivata sitä. juurikin yli 35-vuotiaat.ällöä, eipä ainakaan öisin herätä jollei laita kahden tunnin välein kelloa soimaan että antaa maitoa sille ja vaipan vaihtoa sun muuta hoivan pitoa, sit vaan ostaa sille kalliit rattaat ja työntelee kylille. huh huh!!

        ...kyllä ihan muut sairaat yksilöt, nimittäin kaikenmaailman pervot pedofiilit...hyi hitto!


      • jinzalinza
        Milla.M kirjoitti:

        ...kyllä ihan muut sairaat yksilöt, nimittäin kaikenmaailman pervot pedofiilit...hyi hitto!

        No pervoja nyt löytyy joka lähtöön ja ne keksii kyllä käyttöä mille tahansa. Mutta parempi kai jos pervot tyytyis nukkeihin kuin oikeisiin lapsiin??


      • suppisup
        Milla.M kirjoitti:

        ...kyllä ihan muut sairaat yksilöt, nimittäin kaikenmaailman pervot pedofiilit...hyi hitto!

        Joo-o, ja sinäkö olet sanomaan, mikä on hyväksyttävää ja normaalia?

        Katsoin joskus ko. nukeista dokkarin. Täysin tavalliset (usein kai lapsettomat) naiset olivat hullaantuneet näihin nukkeihin. Pukevat, hoivaavat ja hoitavat nukkeja kuin oikeaa lasta. Rakkaudella.

        Ja sinä liitit nuket heti pedofiliaan. Voi vaan miettiä, että millainen ihminen itse olet, koska lapsiinsekaantuminen tuli ekana mieleen. Ihanko terve ja tasapainoinen?


      • Anonyymi

        Niin


    • matilda

      ikinä kuulleet ihmisistä jotka keräilevät nukkeja?=) näin myös nuken enkä itse todellakaan 150 euroa siitä maksaisi vaikka kaunis olikin, mutta esim. juuri nukke keräilijälle voi olla oikea löytö. Harrastuksensa kaikilla! Ei tarvitse joka asiaa ajatella niin negatiivisesti.

      • John

        aivan. En ole tuota ilmoitusta nähnyt, mutta uskoisin että kyseinen nukke on jo pelkän hintansa takia suunnattu juuri keräilijöille.


      • mutta...
        John kirjoitti:

        aivan. En ole tuota ilmoitusta nähnyt, mutta uskoisin että kyseinen nukke on jo pelkän hintansa takia suunnattu juuri keräilijöille.

        Enpä ole nukkekeräilijöiden piirissä tavannut nähdä noita oikean näköisiä, kokoisia ja painoisia vauvanukkeja. Ehkä jotkut voivat sellaisiakin kerätä, mutta yleensä keräilykohteena on posliini-ja pukunuket, ei vauvanuket.


      • keräilijä
        mutta... kirjoitti:

        Enpä ole nukkekeräilijöiden piirissä tavannut nähdä noita oikean näköisiä, kokoisia ja painoisia vauvanukkeja. Ehkä jotkut voivat sellaisiakin kerätä, mutta yleensä keräilykohteena on posliini-ja pukunuket, ei vauvanuket.

        Tämä on vasta Suomeen tullut harrastus,Reborn nuket.Nukkeja voi tilata mm Saksasta ja niitä voi sitten muokata erilaisin värein ja painottaa mieleisekseen.Hiuksia voi istuttaa mohairista.
        Kenenkä mielestä mikäkin on ällöttävää,siitä ei voi kiistellä,mutta reborn nuket ovat ihanteellinen keräilykohde ja taidon hallitseville myös käsityökohde.
        Katsokaapa googlella ebay ja kun ebayn löydätte,sinne hakusanaksi reborn.
        Siellä näette useita taidokkaita versioita ..mm Amerikassa tälläinen yksi nousi jopa 1700 dollariin!
        Katsokaa ja sivistäkää itseänne.
        Leluiksi nämä eivät todellakaan ole tarkoitettu.


      • comment
        keräilijä kirjoitti:

        Tämä on vasta Suomeen tullut harrastus,Reborn nuket.Nukkeja voi tilata mm Saksasta ja niitä voi sitten muokata erilaisin värein ja painottaa mieleisekseen.Hiuksia voi istuttaa mohairista.
        Kenenkä mielestä mikäkin on ällöttävää,siitä ei voi kiistellä,mutta reborn nuket ovat ihanteellinen keräilykohde ja taidon hallitseville myös käsityökohde.
        Katsokaapa googlella ebay ja kun ebayn löydätte,sinne hakusanaksi reborn.
        Siellä näette useita taidokkaita versioita ..mm Amerikassa tälläinen yksi nousi jopa 1700 dollariin!
        Katsokaa ja sivistäkää itseänne.
        Leluiksi nämä eivät todellakaan ole tarkoitettu.

        Ihania ovat. Täytyy omata likaisen mielikuvituksen jos tuollaista voi pitää kuolleen vauvan oloisena.
        Söpöjä ne ovat eikä niillä nyt herranjestas leikitä! Ja jos leikitään niin sekään ei kuulu kellekään.
        Kellä on mikäkin harrastus. En minäkään mene esim. ampumista harrastavalle että voi voi kun sinulla on sairas harrastus koska jokuhan voi oikeesti käyttää asetta tappaakseen.
        Ja keräilläänhän barbejakin. Siitäkin harrastuksesta joku löytää ja on löytänytkin, huonon esikuvan nuorille tytöille. Pois pois sellainen keräily ja barbeilla leikkiminen. Niissähän yritetään matkia aitoa naista ja kovin on kuolleen tuntuisia nukkeja...pääkin kääntyy niin että nenä on niskassa...
        Eiköhän anneta jokaisen harrastaa sitä mitä haluaa.


    • vaivanukke

      Höh minä ostaisin !!Mutta en lapselleni leluksi vaan itselleni keräilyyn!Ne nuket EI ole tarkoitettu leikkimiseen, vaan keräilyyn, opetuskäytöön sairaaloihin,neuvoloihin jne..ja oska nuket on käsityötä niin kyllä ne silloin on edullisia! Teeppä ite kanis nukke joka on vaikka itsesi näköinen siis sellainen kun olit vaivana!Tai jos olet äippä nin lapsesi näköinen nukke!!

      • reborn nukke fani!

        Saanko sanoa mielipiteeni? Olen itse reborn nukke harrastaja, ja mielestäni reborn nuket ovat yksi maailman ihaninpia asioita! Tämähän on ihan mielipide asia, ja tämä on minun mielipiteeni. Ja tuo reborn nuken tekohan on ihan taiteen laji, vai mitä?


      • Sirpa sirpale
        reborn nukke fani! kirjoitti:

        Saanko sanoa mielipiteeni? Olen itse reborn nukke harrastaja, ja mielestäni reborn nuket ovat yksi maailman ihaninpia asioita! Tämähän on ihan mielipide asia, ja tämä on minun mielipiteeni. Ja tuo reborn nuken tekohan on ihan taiteen laji, vai mitä?

        Ihania.Aion ostaa itselleni tuollaisen nuken.Tosi hieno harrastus ja valmistus oikea taiteen laji.Mukava että suomeenkin tulee nyt jo enemmän ja enemmän näitä nukkeja,ja,että täällä jo niin paljon niitä jotka valmistaa itsekin näitä.


      • Eka mymmeli
        reborn nukke fani! kirjoitti:

        Saanko sanoa mielipiteeni? Olen itse reborn nukke harrastaja, ja mielestäni reborn nuket ovat yksi maailman ihaninpia asioita! Tämähän on ihan mielipide asia, ja tämä on minun mielipiteeni. Ja tuo reborn nuken tekohan on ihan taiteen laji, vai mitä?

        Osallistunpa itsekin keskusteluun, koska olen juuri saanut valmiiksi reborn nukkeni. Kun keskustelua seuraa, niin asiantuntijoita ovat näköjään henkilöt, jotka eivät käsityöstä eivätkä ihmismielestä tiedä nitään, MUTTA nehän juuri ovatkin kärkkäimpiä arvioimaan ja arvostelemaan, asiantuntijoita alallaan (siis arvostelussa).

        Soitin juuri lapsenlapsille, että mummin reborn-nukelle pitäisi keksiä nimi. Tulevat sitä katsomaan ja pidetään nuken ristiäiset. Se on mukava tapa opettaa käyttäytymistä. Kun nukke on aivan aidon näköinen ja hienoissa vaatteissa, se myös herättää lapsen mielen leikkimään. Leikkihän on lapsen työtä. Kun ovat aidon oloisia, niin leikkikin on pikkuista hoivaavaa. Olen huomannut, miten hienosti lapset leikkivät kalliillakin leluilla. Hyvin kasvatetut ja muutkin lapset osaavat huolehtia kauniista tavaroista. Tunnistavat että heihin luotetaan ja ottavat vastuuta.

        MKSI nukke MAKSAA paljon? No siksi, että on käsityötä alkaen ihon maalauksesta, käsin puhalletut lasisilmät, itse on laitettu hiukset mohairista päähän, ripset paikoilleen, täytetty nukke jne jne. Eli tässä on käsityön leima, mitä korkein. Päivässä ei valmistu eikä aivan kahdessakaan.

        Siispä on syytä olla ihan hipi hiljaa sellaisen, joka ei käsitöistä mitään tiedä. Tuskin nämä arvostelijat osaavat sukkaakaan kutoa itselleen. Saatikka lapsilleen, lapsenlapsilleen.

        Toinen juttu on sitten ne jotka ihan oikeasti saavat lohtua Reborn- tai muusta nukesta, miksi emme heille sitä lohtua soisi. Sairaampaan on olla ymmärtämättä sairasta mieltä.

        Ehkäpä jonkun kirjoittajista kannattaisi tutkia maailmaa hieman laajemmin kuin oman navan ympäristöstä.

        Onnellista joulua kaikille nukkeharrastajille ja myös niille toisille, olkoonpa syy harrastukseen mikä tahansa toivottaa nukein- ja nallekarhujen tekijä.


      • Äippä.
        reborn nukke fani! kirjoitti:

        Saanko sanoa mielipiteeni? Olen itse reborn nukke harrastaja, ja mielestäni reborn nuket ovat yksi maailman ihaninpia asioita! Tämähän on ihan mielipide asia, ja tämä on minun mielipiteeni. Ja tuo reborn nuken tekohan on ihan taiteen laji, vai mitä?

        Te reborn-nukkeharrastajat! Kertokaa, olkaa hyvät, minulle mistä noita saa Suomesta tai ulkomailta? Olen itse just hurahtanut noihin ihan kunnolla. En aio sillä kyllä leikkiä, siinä menee raja, mutta kaunis olisi tuossa sohvalla omien vanhojen ja jo aikuisten lasteni nukkien seurassa.
        Onko Suomesta saatavat yhtä laadukkaita kuin muualta ja/tai toisinpäin?


      • Lilli(samakulaitto:)
        reborn nukke fani! kirjoitti:

        Saanko sanoa mielipiteeni? Olen itse reborn nukke harrastaja, ja mielestäni reborn nuket ovat yksi maailman ihaninpia asioita! Tämähän on ihan mielipide asia, ja tämä on minun mielipiteeni. Ja tuo reborn nuken tekohan on ihan taiteen laji, vai mitä?

        Oon täysin samaa mieltä!! Ne on yks maailman ihanimpia asioita! Heti mun kaikkien 2 pikkuveljen ja 4 pikkusiskon sekä kahden isosiskon (joista toinen (18v) kuoli auto-onnettomuudessa :( Mut ne on mulle rakkaampii ku mun oma Rebornnukke, Minea :) Minea Aada Matilda Linnea Isabella Kastehelmi on minun vauvani nimi :) Olen itse siis 13-vuotias! :) Ja niin, noihin tarvitsee monen vuoden kokemuksen, että pystyy "Tosta vaan" tekemään Rebornnuken, se on TAIDETTA!!!


    • kulta-katriina

      Reborn-nukkeja on monen näköisiä. Olen nähnyt hyvin kauniita suloisia nukkeja ja toisaalta keskosnukkeja jotka on maalattu sinertäväksi ja ohutihoiseksi. Keräilyyn ne on ehdottomasti tarkoitettu eikä niillä leikitä. Ei kai edes ne aikuiset naiset, kyllä siinä on vissi ero ihmisvauvan kanssa vaikka nämä aidon näköisiä ovatkin. Mikä on kaunista kenenkin mielestä...
      Onhan naisia (aikuisia) jotka keräävät barbeja ja toiset rakentavat nukkekoteja, joku ompelee nalleja. Harrastus vie aina mukanaan.

    • suomalaisista nukeista
    • vauvanukke

      Taidan ostaa tytölleni. Oi jospa näitä ois saanut, kun olin alle 12-vuotias. Aina harmitti, kn ei nuket näyttänyt vauvalle vaikka kuinka puki vauvan vaatteisiin.
      Jos noita todella saa alle kahdensadan niin ei oo paha. Babyborn yms. maksavat n. 50€ kestoikä vuosi, kun kovasti leikitään.
      todennäköisesti tälläista nukkea pidetään niin hyvin, että kestää ikuisesti. Mikä on valmistusmateriaali? Tietääkö joku?
      Itse en taas tekisi tuollaisella nukella mitään.

      • Äippä 35v

        Ostin nyt 11-vuotiaalle tytölleni Emilia-nuken ja nyt (12v) leikkii vieläkin innoissaan. Naapurit yms. tulee kyselemään että kenenkäs vauva siinä sylissä on :D
        Todella aidon tuntuinen ja näköinen, valmistettu ihonmukaisesta vinyylistä. Vaikka maksoikin 150 e niin todella kestävä ja kyllähän sitä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä!
        Hyvää syksyä kaikille!

        - Minna


      • sisas
        Äippä 35v kirjoitti:

        Ostin nyt 11-vuotiaalle tytölleni Emilia-nuken ja nyt (12v) leikkii vieläkin innoissaan. Naapurit yms. tulee kyselemään että kenenkäs vauva siinä sylissä on :D
        Todella aidon tuntuinen ja näköinen, valmistettu ihonmukaisesta vinyylistä. Vaikka maksoikin 150 e niin todella kestävä ja kyllähän sitä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä!
        Hyvää syksyä kaikille!

        - Minna

        mistä semmoisen nuken vielä sais?? saako netistä tilattua tuon emily nuken?


      • RebornHarrastaja.
        sisas kirjoitti:

        mistä semmoisen nuken vielä sais?? saako netistä tilattua tuon emily nuken?

        Reborn nuket ovat ihanteellinen taiteen laji jossa vinyylinen "aihio" maalataan ja muokkaillaan mieleisen näköiseksi vauvaksi. Mielestäni kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä. Tykkää kuka sitten haluaakin, minä ainakin!

        HALUKKAAT!
        Laittakaa googleen hakusana reborn nuket ja pääsette katsomaan mestari teoksia. Tämän kautta voi sitten tilailla ja kysellä kursseista.


      • JC**
        Äippä 35v kirjoitti:

        Ostin nyt 11-vuotiaalle tytölleni Emilia-nuken ja nyt (12v) leikkii vieläkin innoissaan. Naapurit yms. tulee kyselemään että kenenkäs vauva siinä sylissä on :D
        Todella aidon tuntuinen ja näköinen, valmistettu ihonmukaisesta vinyylistä. Vaikka maksoikin 150 e niin todella kestävä ja kyllähän sitä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä!
        Hyvää syksyä kaikille!

        - Minna

        Mistä ostit tuon Reborn nuken tyttärellesi? Tuo 150 euroa kuulostaa Reborn -nukesta melko vähäiseltä, ne saattavat maksaa jopa 800 euroa.


      • annuska123456
        Äippä 35v kirjoitti:

        Ostin nyt 11-vuotiaalle tytölleni Emilia-nuken ja nyt (12v) leikkii vieläkin innoissaan. Naapurit yms. tulee kyselemään että kenenkäs vauva siinä sylissä on :D
        Todella aidon tuntuinen ja näköinen, valmistettu ihonmukaisesta vinyylistä. Vaikka maksoikin 150 e niin todella kestävä ja kyllähän sitä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä!
        Hyvää syksyä kaikille!

        - Minna

        Siskon tyttö sai tuon tyyppisen nuken joululahjaksi 5-vuotiaana ja leikkii nukella edelleen 8-vuotiaana (muilla nukeilla ei enää leiki kuin tuolla). Hinta oli jotain 130 €, mikä ei ole minusta liikaa, kun kyse on noin upeasta nukesta. Nukke on kestänyt oikein hyvin, kun on ollut hellässä hoidossa (peitellään joka ilta nukkumaan, puetaan aamulla yms.) :)


    • huoh

      mun mielest ne nuket on hianoja!!mut ei niitä kukaan raski ostaa..se on totta!Hintaa pienemmäks!!

      • Reborn-muokkailia

        No ootte sitten varmaan ettiny hinnat kaikkiin tarvikkeisiin, plus tekemisen vaiva?
        Pelkkä aihio on neljästäkympistä seittemäänkymppiin, ja siitä ylöspäin.
        Sitten viel maalit yli kuuskymppiä, sitten viel hiukset, tuttimangeetit ja kaikki muu!


      • ...
        Reborn-muokkailia kirjoitti:

        No ootte sitten varmaan ettiny hinnat kaikkiin tarvikkeisiin, plus tekemisen vaiva?
        Pelkkä aihio on neljästäkympistä seittemäänkymppiin, ja siitä ylöspäin.
        Sitten viel maalit yli kuuskymppiä, sitten viel hiukset, tuttimangeetit ja kaikki muu!

        eBaysta katselin itselleni nukkea useamman päivän, vertailin hintoja ja katselin laatua. Halpa nukke oli harvoin kovin hyvin tehty, mutta kohtuuhintaisia nukkejakin löytyi. Lopulta löysin mieleisen ja eilen se postitettiin Englannista minulle.
        Nukkea etsin pitkää Euroopasta, jolloin posti yms kulut olivat pienemmät kuin esimerkiksi Amerikasta tilatessa.

        Suomalaisten nuket ovat osa todella taidokkaasti tehtyjä, mutta tällöin hintakin on pilvissä. Täällä parilla sadalla eurolla voi saada esim. huuto.netistä nuken, mutta ainakaan itseäni nämä "halvat" nuket eivät ulkonäöllisesti miellytä.

        Ihmiset tuhlatkoot rahansa mihin tahtoo, niin ajattelen. Jotkut tuhlaavat tegnologiaan, toiset matkoihin ja niin edelleen. Huomaa ettei joillakin ole muuta tekemistä kuin kauhistella ja puuttua toisten asioihin. Nuken teko on tekijöille varmasti vain harrastus, joka vie aikaa ja rahaa, mutta lopputulos voi olla todella taidokkaasti tehty nukke, josta jotkut pulittavat yli 500 euroakin.


      • tiina5704

        Itsellani on 8 rebrorn nukkea ja hinnakkain on ollut €350 ja halvin €200 joten ne ovat ihan sielta alapaasta. Kallein hinta jonka olen nahnyt oli £6000 joka on €7.500 tai siina paikkeilla. itse en maksaisi noin paljon... mutta joku maksoi.

        Reborn nuket eivat ole pikku lapsilel tarkoitettuja koska paat ovat kiinni naruilla tai muilla piuhoilla ja sisalla suussa voi olla magneetti ja painona vartalossa lasihelmia tai hiekkaa. Ne ovat vain aikuisten tai harrastajien nukkeja. Oma pojantyttareni otti aitini (78v ja ostin hanelle joululahjaksi 07 sellaisen) nuken syliin ja tykkas kovasti mutta sitten retuutti paasta ja se lahti irti ja helmet ympariinsa. onneksi sen sai takaisin mutta ne eivat ole lasten leluja.

        Itse olen tehnyt vauvan ja keskosten vaatteita ja 30v ja nyt paaasiassa reborn nukeille. Jos haluatte katsoa mita myyn, niin websivuni ovat www.piccolissimobaby.com ja minulle voi lahettaa viestia myos.

        Tassa yksi uusimmista nukeistani jolla tilaustyona tehdyt vaatteet (kopioinoikeus on vaatteissa joten ilman lupaa niita ei saa tehda!!)

        Minua vahan ihmetyttaa etta kaikki nama vuodet ihmiset ovat yrittaneet tehda oikean nakoisia vauvanukkeja ja nyt on niita pystytaan tekemaan , ihmiset eivat tykkaa :) mutta niinkuin kaikki - se on ihan makuasia! itse tein 12v nuken kankaasta johon laitoin kiven sisaan ja paahan jotta olisi oikea paino ja olisin ollut todella onnellinen jos silloin olisi ollut tallainen...

        Ebaysta niita voi ostaa www.ebay.co.uk koska silloin ei tarvitse maksaa tullia :) tai sitten suoraan tekijoilta tai muilta harrastajilta tai forumeista.

        Yksi henkilo on tehnyt keskoskokoisen reborn nuken sairaalankeskososastolle jotat vanhemmat voivat kokeilla milta heidan vauvansa tuntuu kun hanet saa syliin...joten kayttoa on monenlaista!

        terv tiina


      • Kallista on
        Reborn-muokkailia kirjoitti:

        No ootte sitten varmaan ettiny hinnat kaikkiin tarvikkeisiin, plus tekemisen vaiva?
        Pelkkä aihio on neljästäkympistä seittemäänkymppiin, ja siitä ylöspäin.
        Sitten viel maalit yli kuuskymppiä, sitten viel hiukset, tuttimangeetit ja kaikki muu!

        Olen ihastunut noihin Reborn nukkeihin ja ostotoaikeissa olen katsellut UK, USA, Saksa ja Suomen hintoja ja tullut siihen tulokseen että ulkomailta se kannattaa tilata. Suomalaiset ovat hinnoitelleet itsensä ulos näistäkin - taas kerran !!! On se kumma juttu että mitä lähempää jonkun jutun täällä Suomessa sais niin sitä kalliimpi se on! Näinä halpoina dollarin aikoina tilaan nukkeni ehdottomasti Jenkeistä !


    • asiaa!

      Minusta reborn-nuket on aika suloisia.
      Ajatelkaas niitä naisia jotka ei voi saada lapsia? Toki he sitten ostavat reborn-nuken ja pitävät sitä omana lapsenaan.
      Toinen juttu on sitten adoptointi mutta..
      Mutta jos joku ihminen sanoo nukkea "häneksi" vaikkapa;
      Hän on maailman suloisin. Niin on se jo hiukan outoa.

      • Nimetön

        Hei,
        Katsoin kammottavan dokumentin Reborn-nukeista, koko jutusta annettiin aivan vääränlainen kuva, kaikki ko. nukkeja harrastavat eivät suinkaan ole
        hörhöjä, jotka laittavat kaikki rahansa ko. nukkien välineisiin ja vaunuihin yms. niin kuin esim. tuo nainen joka kävi Englannista käsin jenkeistä hakemassa uutta "vauvaa", joka oli sitten vioittunut ja hän täydellisyyden tavoittelijana ei voinut epäkelpoa "vauvaa" huolia ja lensi takaisin Englantiin tyhjin käsin.

        Itse hommasin reborn-nuken ja sille on ihana vaihtaa vaatteita sisustukseen sopivaksi, minusta se on melkeinpä sama asia, kuin vaihtaisin verhot tai pöytäliinan, joita myös harrastan...

        Itselläni on lapsia eli en etsi nukesta lapsen korviketta, mutta ajatelkaapa niitä vammaisia tai pahasti dementoituneita vanhuksia -joille ko. nuket tuovat lohtua ja iloa elämään - kaikki eivät onneksi hommaa koiraa tai kissaa halutessaan purkaa äidin tai isän vaistojaan. Minusta reborn-nuket on myös oiva vaihtoehto vaikkapa homopareille ;-)

        Tässä kaikille vähän pureskeltavaa.

        Ihanaa ja vauvarikasta vuotta 2009 kaikille ja annetaan kaikkien kukkien kukkia !! Tiuku-mamma


      • Jinzalinza

        Harvapa suomen puhekielessä edes sanoo ihmistä häneksi ;) Itselläni on 1 reborn-nukke ja hankkisin kyllä mielelläni parisen lisää jos olisin rikas. Kyllä se on niin sulonen ja tuntuu niin kivalta sylissä että joskus sitä tulee kohdeltua melkein ku vauvaa :D Mutta useimmiten se vaan makaa päivät pitkät "sängyssään" (modattu pahvilaatikko) eli se siitä sairaalloisesta vauvana pitämisestä! Saatan myös hetkittäin pitää sitä ylösalaisin jos sen täytteet on jotenkin pakkautunu alavartaloon - niin ei kyllä tulis mieleenkään tehdä oikeelle vauvalle XD


    • Haluisintehä

      Niin. Mitenköhän itse niitä voisi tehdä? olen katsonu ja huomannut joiltakin sivuilta että tarvitsee jonkun kuvanvesitely tarvikkeet. Mistä tilata semmoiset? Ja muut reborn nukke välineet?

    • keräilijä

      Katsoin netistä. Kerään nukkeja, tosin harvakseltaan, kun ovat yleensä niin kalliita että esim tällä hetkellä ei ole varaa (keräilynuket maksavat 200-800 euroa/kpl). Lapsellenikin ostan nukkeja mielellään ja hänellä on 6 nukkea (leikkeihin tarkoitettuja) joiden hinta 100-160 euroa/kpl. Inhoan muovisia halpisnukkeja.

      • keräilijä

        Lissän vielä tuohon: nuket ovat taidetta.


    • pööää

      Kyllä reborn nuket on ihania .
      No. kaikilla on omat mielipiteet
      minun mielestä ne on kyllä suloisia
      hinta tosi kallis .
      Mutta kyllä voisin ottaa tollaisen nuken
      sellaisena kun olin vauvana.

      • hämmästelijätär

        Mä en käsitä miten ihmiset voi yhdistää nämä nuket pedofiileihin ym sairaisiin. Täytynee todeta että mahtaa näillä ihmisillä itsellä juosta likainen mielikuvitus koska en ymmärrä mitä tyydytystä kukaan voisi hakea nukesta. Jos pedofiili nukkeja rakastaisi niin sille kävisi varmasti sit ihan normi nukkekin.

        Nämä nuket ovat todella kauniita ja hienosti tehtyjä. Ja miksei niitä lapsille voisi antaa leikittäväksi ( ei ehkä niitä kalliita mutta yleisesti oikean näköisen). Itselläni oli lapsena melko oikean näköinen nukke ja voi se oli lempinukkeni jolla leikin vielä pitkälle ala-asteelle. Ja mitään traumoja ei ole jäänyt. Eikä käyny missään vaihees mieles et se olis jotenki seksuaalisesti kamalaa leikkiä sellaisella.
        Ihania nukkeja, voi kun oman saisin :)


      • KERÄILIJÄ VM-571
        hämmästelijätär kirjoitti:

        Mä en käsitä miten ihmiset voi yhdistää nämä nuket pedofiileihin ym sairaisiin. Täytynee todeta että mahtaa näillä ihmisillä itsellä juosta likainen mielikuvitus koska en ymmärrä mitä tyydytystä kukaan voisi hakea nukesta. Jos pedofiili nukkeja rakastaisi niin sille kävisi varmasti sit ihan normi nukkekin.

        Nämä nuket ovat todella kauniita ja hienosti tehtyjä. Ja miksei niitä lapsille voisi antaa leikittäväksi ( ei ehkä niitä kalliita mutta yleisesti oikean näköisen). Itselläni oli lapsena melko oikean näköinen nukke ja voi se oli lempinukkeni jolla leikin vielä pitkälle ala-asteelle. Ja mitään traumoja ei ole jäänyt. Eikä käyny missään vaihees mieles et se olis jotenki seksuaalisesti kamalaa leikkiä sellaisella.
        Ihania nukkeja, voi kun oman saisin :)

        Tilasin eilen tosi söpön REBORN-nuken koristeeksi olohuoneeseen. Yksi minulla jo on, se oli ostohinnaltaan todella HALPA. Nyt tilasin tosi UPEAN ja se on myös sen hintainen, 300 euroa... Reborn-nuket ovat taidokasta käsityötä, kauniita katsella, kuin mikä tahansa taidolla tehty esine. "Leikkiä en sillä aio, kun se ikä on mennyt ohi jo vuosikymmenet sitten. Olen aina pitänyt oikeista vauvoista ja kun nyt on saatavana niin aidonnäköisiä nukkeja niin miksi en sellaista koristeeksi ostaisi?? Muutenkin minussa on AIMOANNOS keräilijän vikaa... Iloista kevään odotusta kaikille!


    • mamattomin

      ne on varmaan ne sellaiset kuin aira sai muulin -henkilöt, jotka siis keräilee kaikkea outoa ja siihen rahansa törsäävät.
      itse ostaisin vaikka makkaraa mieluummin tuolla rahalla...

      • tietää enemmän....

        Onpa täällä paljon ,yllättävn paljon ,negatiivista suhtautumista reborn nukkeihin...Reborn nukke-vauva on nukke,,,ja kyllä aikuisen mielellä pitää ymmärtää ero nukke-vauva...Englannista saa kyllä jopa hengitysmekanismeja nukeille,mutta sekään ei tee niistä vauvoja.
        Reborn harrastus tulee Suomeen jälkijunassa,kuten kaikki muukin maailmalta.Nämä nuket ovat kuitenkin hillittömän hieno harrastus nukke-keräilijöiden piireissä.On kaiken sortin artisti-sivuja,joissa liikkuu reborn -ertistit!Reborn nuken valmistaminen on TAIDETTA,siksi hyvä reborn tekijä kutsuu itseään Reborn-Artistiksi.
        Mikäli olet hankkimassa tällaisen nuke,,,ota selvää mikä materiaali on kyseessä,millä nukke on täytetty ,ja mahdollisesti katsele Artistin sivuja ja nukenkuvia ,ennenkuin teet päätöksen.Jokainen taiteilija tekee omantyylöisiä vauveleita.Jotkut osaavat tehdä NIIN aidon vauvan,jolloin ne ovat jo ns Reborn-vauvoja...
        Nukella on hintaa n 300 euroa ,mikäli se on todellakin hyvä!Maailmalla saa pulittaa vaikka 4000 euroa jos haluaa....esim Ebay>Reborndolls...kannattaa tutustua.

        Reborn nukke on ihana keräilykohde,ja harvinainen,UNIIKKI taideteos,,mutta Emily -nukke ei ole uniikki,niitä on valmistettu tuhasnsia,joita Reborn Ártistikin voi halutessaan Rebornata uudelleen uniikiksi ...

        Jokainen tallaa tavallaan,ja mitäs miehet harrastaa....autoja,moottoripyöriä,kaljottelua ym...

        Lapsettomillekkin ihanan vauvabuumin keskelle saa lohtua ,jokainen omiin tarpeisiinsa...

        Hankkikaa oma reborn nukke-vauva!!!!


      • jooooopajoooooo
        tietää enemmän.... kirjoitti:

        Onpa täällä paljon ,yllättävn paljon ,negatiivista suhtautumista reborn nukkeihin...Reborn nukke-vauva on nukke,,,ja kyllä aikuisen mielellä pitää ymmärtää ero nukke-vauva...Englannista saa kyllä jopa hengitysmekanismeja nukeille,mutta sekään ei tee niistä vauvoja.
        Reborn harrastus tulee Suomeen jälkijunassa,kuten kaikki muukin maailmalta.Nämä nuket ovat kuitenkin hillittömän hieno harrastus nukke-keräilijöiden piireissä.On kaiken sortin artisti-sivuja,joissa liikkuu reborn -ertistit!Reborn nuken valmistaminen on TAIDETTA,siksi hyvä reborn tekijä kutsuu itseään Reborn-Artistiksi.
        Mikäli olet hankkimassa tällaisen nuke,,,ota selvää mikä materiaali on kyseessä,millä nukke on täytetty ,ja mahdollisesti katsele Artistin sivuja ja nukenkuvia ,ennenkuin teet päätöksen.Jokainen taiteilija tekee omantyylöisiä vauveleita.Jotkut osaavat tehdä NIIN aidon vauvan,jolloin ne ovat jo ns Reborn-vauvoja...
        Nukella on hintaa n 300 euroa ,mikäli se on todellakin hyvä!Maailmalla saa pulittaa vaikka 4000 euroa jos haluaa....esim Ebay>Reborndolls...kannattaa tutustua.

        Reborn nukke on ihana keräilykohde,ja harvinainen,UNIIKKI taideteos,,mutta Emily -nukke ei ole uniikki,niitä on valmistettu tuhasnsia,joita Reborn Ártistikin voi halutessaan Rebornata uudelleen uniikiksi ...

        Jokainen tallaa tavallaan,ja mitäs miehet harrastaa....autoja,moottoripyöriä,kaljottelua ym...

        Lapsettomillekkin ihanan vauvabuumin keskelle saa lohtua ,jokainen omiin tarpeisiinsa...

        Hankkikaa oma reborn nukke-vauva!!!!

        yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En välitä muutenkaan vauvoista ja viel tollanenkin piti keksii. Jotenkin ällöä!!!


      • hohhoiiiii
        jooooopajoooooo kirjoitti:

        yök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En välitä muutenkaan vauvoista ja viel tollanenkin piti keksii. Jotenkin ällöä!!!

        te kaivatte näin vanhoja keskusteluja!


    • ====================

      lukea?siellähän lukee että tämä on keräily nukke .ei ole tarkoitettu lasten leikkeihin.pimeetä touhuu anyway.

    • Se pimeä sitten

      Pikkusieluiset ja etenkin KÖYHÄT siellä taas arvostelee... Keräilen itse näitä nukkeja ja käyn töissä. Anteeksi, että tuhlaan omat rahani mihin lystään. Mutta kerätkää hitossa jotain ns. "järkeviä" Muumi mukejanne tai jotain helkutin Arabian astiastojanne tai jos teillä nyt on varaa kerätä ylipäänsä mitään. Siis suomeks sanottuna eikö löydy tuon vertaa omaa elämää, että pitää arvostella vaikka nyt sitten tämmöistä. Pukatkaa vaan niitä oikeita taaperoita yhteiskunnan eläteiksi, sitähän ei kukaan katso kieroon ja se on just sitä "normaalin" ihmisen elämää. Eihän nyt semmoinen tule kuuloonkaan että joku oikeasti käy töissä ja osteleekin vielä mitä huvittaa!

    • Tiukkapipoilijat?

      Voisin hyvin ottaa sellaisen huusholliini koska toista lasta ei pienen tyttömme seuraksi tulla saamaan. Uskon että tytöllä on kuitenkin hoivavietti ja mukavahan se olisi tyssin kanssa pukea ja hoivata oikean näköistä nukkevauvaa yhdessä. Tuskin tekee pahaa lapselle opetella kohtelemaan nukkevauvaakin kauniisti rikkomatta. Ja sellainen ei itke öisin ja söpö on kun sokeripala. Olen kuullut mm. kätilöopistojen hankkivan noita nukkeja harjoituskappaleiksi ja olen nähnyt sellaisen esim. vauvanvaate/tarvikeliikkeessä mallinukkena :) Ei pidä ottaa niin vakavasti tuskin niitä nukkia tekevä tai niistä pitävä on kovinkaan perverssi luonteeltaan. Jos joku pedofiili sellaisesta innostuu niin ehkä kuitenkin parempi että kohdistaa perversionsa nukkeen kun oikeaan lapseen?! Miellän tuollaisen vielä terveemmäksi kun lasten lelupyssyt, sota/taistelukonelelut, pääkallovaatteet sekä armeijatyyliset vaatteet (maastokuosihousut yms) jnejne

    • On helmee olla amis

      Oon 16 mulla on sellanen ostin netistä.. Ostin 130€.. On aikas ihana, pikkusiskot leikkii sillä salaa enkä tykkäää yhtään :D

    • 5656

      Kukin tyylillään ja antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, niin kuin sanotaan. On aika jännää että nuket saavat ihmisissä aikaan näinkin suuria tunteenpurkauksia !
      Kyseessähän kuitenkin on nukke, tosin erittäin suurella taidolla, rahalla ja vaivannäöllä tehty, mutta silti nukke. Eräs reborntaiteilija kertoikin että hän kertoo "vauvojensa" olevan kuin tauluja, niihin kuluu aikaa, luovuutta ja materiaalia ja ne ovat aina uniikkeja koska ne tehdään käsin. Vaikka nuken aihio ja muutkin osat olisivat täsmälleen samat nukeista ei saa tehtyä täysin samanlaisia, vaikka haluaisinkin. Koska nuket tehdään täysin käsitöinä ja materiaalit hankitaan usein ulkomailta ei ole ihme että nämä vauvelit maksavat. Lisäksi niille usein ostetaan tai tehdään vielä ainakin yksi ellei useampikin vaatepari mukaan, eivät ole ilmaisia nekään.
      Miksi kukaan haluaisi ostaa tälläisen "vauvan" ? Monistakin syistä. Joukoissa on nukke-keräilijöitä, nukkeja annetaan lahjaksi hieman isommille lapsille tai aikuisillekkin esim näköisvauvoina jotka muistuttavat lahjan saajaa itseään tai jotain hänelle tärkeää ihmistä vauvana. Nukkeja menee lastenvaateliikkeisiin mallinukeiksi, sairaaloihin ja neuvoiloihin "harjoitusvauvoiksi" ja olenpa kuullut että jotkut ovat tehneet surutyötään näiden reborn-vauvojen avulla menetettyään vauvansa jostain syystä hyvin pian hänen syntymänsä jälkeen. Ja vaikka tälläinen voi joistakin itsekkin menetyksen kokeneista tuntua oudolta, niin kukapa meistä on sanomaan miten kukin surutyötään tekee, pääasiahan on että joku tuntuu auttavan ja helpottavan oloa.Joillekkin lapsettomuudesta tai muuten vain vauvakuumeesta kärsiville on myös ollut tälläisestä vauvasta lohtua ja iloa.Myöskin dementikkojen, kehitysvammaisten ja yksinäisten vanhusten kohdalla on vauvoista huomattu olevan hyötyä. Tuntuu hyvältä kun saa pitää jostain huolta ja hellitellä jotain pientä ja suloista ja tuntea näin itsensä tärkeäksi.
      Ja vaikka suurin osa näistä nukkejen ostajista taitaa suhtautua näihin vauvoihinsa enemmän kauniina koriste-esineinä ja sisustuselementteinä kuin oikeasti leikkiä niillä, niin tokkopa siitäkään kenellekkään haittaa on jos joku niillä leikkiikin. Yhden normaali on toisen epänormaali, ja nukeilla leikkiminen nyt ei tunnetusti sitä kaikkien vaarallisinta puuhaa ole edes silloin kun ikä on jo ylittänyt leikki-iän.
      Mukavaa vuotta 2012 niin nukkeharrastajille kuin muillekkin.

    • Jiamei

      Kuten aiemmat kirjottelijat ovatkin jo tässä maininneet, nukke tuskin on ihan tavallisiin leikkeihin. Itsekkin nukkeharrastaja olen, mutta omaan nukkeperheeseeni kuuluu vain Pullip-perhe sekä Pure Neemo nuket. Eikä tuo parisataa euroa niin kallis ole. Jos ostan 120€ nuken, jolle kuitenkin ostan myöhemmin uuden peruukin, akryylisilmät/chipit, obitsun ja muita lisätarvikkeita, tulee hinnasta leikiten yli 200€. Eipä tuo nyt niin kauhistuttavaa ole.

    • ÄÄLIÖITÄ OLETTE!

      Niin, itse olen 12v tyttö, mulla on tollanen ihana nukke, www.hilkanvauvelit.suntuubi.com NRO. 5 nukke on aivan ihana! Meillä on se tyttönen :) Se painaakin 3,500 kiloo, se on ihana!!! Te ootte tyhmii, kateellisii ku itte ette saa tollasta, ettekä osaa tehdä niitä!! >:) Ja makso 400€ :) Keräsin itte rahat siihen :) TEEVEE: VIKSU LIKKA :)

    • mama30
    • rebornnukk1

      Reborn-nukke voi olla...
      - keräilykohde
      - koriste-esine
      - harrastus
      - mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
      - lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
      - ilo vauvan hoitamisesta pitävälle
      - piristys vanhainkodin asukkaille
      - näytelmän/elokuvan hahmo
      - lelu isommalle lapselle

      Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset. Reborn-nuken idea oli alunperin olla oikean vauvan "kopio", mutta nykyään reborn-nuket saattavat esittää myös satuhahmoja, avaruusolioita tai eläimiä.

      Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Jokaisen tulisi saada elää ja käyttää oman elämänsä niin kuin itse parhaaksi näkee. Olipa harrastuksesi tai mieltymyksesi mikä tahansa, aina on ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä. Suurin osa reborn-nukkien omistajista on aivan tavallisia ihmisiä, eivätkä esimerkiksi jostakin asiasta traumatisoituneita.

      Käytetyttyjä reborn-nukkeja myydään noin 150-400 eurolla. Uusista voit joutua pulittamaan jopa 500-2500 euroa. Hintaan vaikuttavat mm. taiteilija (onko tunnettu ja osaava) ja nuken materiaalit. Useimmissa nukeissa materiaali on vinyylin ja silikonin sekoitusta. Reborn-nukkeja voidaan tehdä myös täyssilikonisina, jolloin ne ovat huomattavasti pehmeämpiä, joustavampia ja aidomman tuntuisia. Silikoniset reborn-nuket ovat huomattavasti kalliimpia kuin vinyyliset.

      KALLIS NUKKE:
      - hiukset istutettua mohair-karvaa tai jopa aitoa ihmisen hiusta
      - ripset ja ehkä jopa kulmakarvat on istutettu
      - täysin saman painoinen kuin oikea vauva
      - maalattu vettä kestävillä maaleilla
      - mahdollista kylvettää, mikäli nukke ei ole kangasvartaloinen
      - silmät lasia

      HALPA NUKKE:
      - hiukset: peruukki, maalatut tai täysin kalju
      - ripset ovat liimatut tekoripset
      - ei kulmakarvoja ollenkaan tai ne on maalattu
      - näyttää nukelta, ei oikealta vauvalta
      - silmät muovia

    • Anonyymi

      Mikäs sen ihanampaa kuin nämä rebornnuket. Kaduttaa kun en vuosia sitten jo hankkinut. Tehän niitä pervoja ja sairaita ootta, jos pedofiliaan ne liitätte. Onhan niitä vuosia ollut terveydenhuolto-oppilaitoksissa, televisiossa, ensikodeissa yms...

    • Anonyymi

      Minulla on sellainen nukke maksoi 140€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe