ohjelma, aika tiukkaa rajoittamista?
"Tupakointi ja tupakkatuotteiden myynti kiellettäisiin kaikissa kaupungin tiloissa.
Liikuntapaikoilla kiellettäisiin lisäksi myös nuuskan käyttö.
Terveysviraston toimitusjohtaja esittää lisäksi, että kaupungin henkilöstö ei enää saisi tupakoida työaikana."
http://lotta.yle.fi/rsweb2.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=ContentA97F6
Helsinki savuttomaksi
197
19068
Vastaukset
- R.T
Elämme mielenkiintoisia aikoja.Kai siitä jonkinlainen oikeudenkäyntikin joskus saadaan,jos perustuslailliseen oikeuteen sisältyvän asian(tupakointi) takia potkuja annetaan.
Työajan hukkakäytöstä motkottamisen kyllä ymmärrän.En minäkään sietäisi työntekijää,joka käy kuntoilemassa vaikka 4-5 kertaa työpäivän aikana,ilman että leimaa itsensä kellokortilla siksi aikaa ulos.- Lopettanut
Että riepoo tuo iänikuinen työnantajan asialla olo! Ennen kävin röökillä, nykyisin teen asiaa toiseen kerrokseen tms. kun haluan breikkiä ja väitän, että enemmän on tuotannosta pois nykytouhuni. Tupakalla käynti näkyy enemmän kuin muut tauot mutta onko joku niin naiivi että väittää ei-tupakoivien touhuavan tauotta pelkkiä työaisoita?
- ajatellen..
tuolla linjalla jatkaessamme..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000035&posting=22000000013199355 - R.T
Lopettanut kirjoitti:
Että riepoo tuo iänikuinen työnantajan asialla olo! Ennen kävin röökillä, nykyisin teen asiaa toiseen kerrokseen tms. kun haluan breikkiä ja väitän, että enemmän on tuotannosta pois nykytouhuni. Tupakalla käynti näkyy enemmän kuin muut tauot mutta onko joku niin naiivi että väittää ei-tupakoivien touhuavan tauotta pelkkiä työaisoita?
En minä tässä kenenkään asialla ole.Sanon vain ymmärtäväni työnantajaa(ihmistä) kuka pitää mieluiten työntekijöitä,joilta ei valu hykkään minuuttiakaan päivästä.
Tupakalla kävijät ovat varmasti tehokkaampia,kuin pitkiä kahvitaukoja (kostonhimossaan?) pitävät savuttomat,mutta kumpikin on työajasta pois,ja ei miellytä työnantajaa(en siis ole silti sen enempää sen asialla,kuin muidenkaan),mutta tupakoitsijoita on ajettu muutenkin niin ahtaalle,että näissä työaika-asioissakin on helppo alkaa osoittelemaan heitä.
Mutta ei juttu näin yksinkertainen ole,eiköhän se mene kaikkien asioiden kyttäämiseksi,minä-tupakoitsija en ainakaan kuuntele yhtään vittuilua,jos savuttomatkin lorvii. - TUPAKANVASTUSTAJA
Tupakat on huono asia! Se vie rahaa, siihen jää himo, se saastuttaa ja siihen kuolee ihmisiä!
- R.T
TUPAKANVASTUSTAJA kirjoitti:
Tupakat on huono asia! Se vie rahaa, siihen jää himo, se saastuttaa ja siihen kuolee ihmisiä!
Moni asia maailmassa on huono.Tässä tuskin on kyse huonoimmasta mahdollisesta.
Näitä asioita kun katsotaan kovin yksisilmäisesti omasta näkökulmasta.
Huonoon asiaan ei tule himoa. - nämä myöhästelijät
minumkin työkaveri tulee joka aamu 15minuuttia myöhässä kun junat kulkee harvemmin Kirkkonummelta, mut tunnit se laittaa alkamaan silloin kun työajan pitäisi alkaa. Muutenkin on aikas laiska tyyppi, no hän ei tosin polta tupakkaa mutta istuskelee kyllä pidempiä aikoja kuin tupakan poltto kestäisi. Joka viikko tulee jo ainakin 75minuuttia noista myöhästelyistä, no talohan ne maksaa, mut tämä ihminen nettoo ihan kivasti vuodessa ja työnantaja häviää kuukaudessa 300minuuttia ja vuodessa 3600minuuttia eli tunneissa n.60tuntii mikäli oikein laskin. Että kyllä ne jotkat tupakoivat eivät kovin paljon sitä aikaa vie kun vertaa esim. tähän tapaukseen....
- Tupakkanuutti
Lopettanut kirjoitti:
Meidän työpaikalla on sellainen (eräs ihmeellinen??) tapa, että tupakoimattomatkin tulee istumaan tauoiksi ja työnlomassa meidän muiden kanssa sinne tupakkatilaan. Siellä me istutaan kaikki riippumatta kuka polttaa ja kuka ei. Eikä kukaan motkota yhtään, vaikka ovatkin kaikki toimihenkilöitä. Eli terveystietoisuutta löytyy ja työnantajan etua osataan ja pitääkin ajatella.
No toimiipahan tuo samalla eri osastojen välisenä ylimääräisenä tiedonvaihto- ja sosiaalisenatapahtumana.
Saman ilmiön olen huomannut myös ravintoloiden tupakoivissa osissa. Paikkaa ei tahdo löytyä. - ei laskutaitoinen
nämä myöhästelijät kirjoitti:
minumkin työkaveri tulee joka aamu 15minuuttia myöhässä kun junat kulkee harvemmin Kirkkonummelta, mut tunnit se laittaa alkamaan silloin kun työajan pitäisi alkaa. Muutenkin on aikas laiska tyyppi, no hän ei tosin polta tupakkaa mutta istuskelee kyllä pidempiä aikoja kuin tupakan poltto kestäisi. Joka viikko tulee jo ainakin 75minuuttia noista myöhästelyistä, no talohan ne maksaa, mut tämä ihminen nettoo ihan kivasti vuodessa ja työnantaja häviää kuukaudessa 300minuuttia ja vuodessa 3600minuuttia eli tunneissa n.60tuntii mikäli oikein laskin. Että kyllä ne jotkat tupakoivat eivät kovin paljon sitä aikaa vie kun vertaa esim. tähän tapaukseen....
Kun kerran sinä osaat laskea, laskeppa miten monta tuntia se tupakoija viettää taukoa tupakoidessaan puoli askia (10kpl) savukkeita päivässä. Yksi tauko kestää esim. noin 6min.
Ja sitten vaikka esim. se joka polttaa koko askin (20kpl).
Ja se yhden röökin polttaminen saattaa kestää joskus huomattavasti enempi kuin tuo 6min.
Tekee vuodessa?
;) - ??????????????????????????
R.T kirjoitti:
En minä tässä kenenkään asialla ole.Sanon vain ymmärtäväni työnantajaa(ihmistä) kuka pitää mieluiten työntekijöitä,joilta ei valu hykkään minuuttiakaan päivästä.
Tupakalla kävijät ovat varmasti tehokkaampia,kuin pitkiä kahvitaukoja (kostonhimossaan?) pitävät savuttomat,mutta kumpikin on työajasta pois,ja ei miellytä työnantajaa(en siis ole silti sen enempää sen asialla,kuin muidenkaan),mutta tupakoitsijoita on ajettu muutenkin niin ahtaalle,että näissä työaika-asioissakin on helppo alkaa osoittelemaan heitä.
Mutta ei juttu näin yksinkertainen ole,eiköhän se mene kaikkien asioiden kyttäämiseksi,minä-tupakoitsija en ainakaan kuuntele yhtään vittuilua,jos savuttomatkin lorvii.Asiahan on niin ettei se taida olla muuta kuin vain tupakoitsijoiden jahtaamista. Idiootimaista jos en saa tauolla polttaa. Pitänee vaihtaa duunipaikkaa sitten.Tupakoimattomat lorvii päivät pitkät ja mä saisin maksaa siitä hyvästä... Mahtavaa... :(
- älytöntä
TUPAKANVASTUSTAJA kirjoitti:
Nyt vois loppua tosta tupakoinnista jauhaminen
meijän työpaikalla hommat hoituu vaikka käydäänki tupakalla. Yhtä kauan jos ei ennempikin viettävät aikaa ne ei tupakoitsijatjat kahvi ja ruokatauoilla. kohta voisi kieltää ihmisiltä syömisenkin vaisinkin niiltä joilla on yli painoa.Yhtä suuri riski niilläkin on sairastaa kaikiin sydän ja veri suonitautiin ja niiten työtahti on paljon hitaampaa kun niillä joilla ei ole yli painoa
Ja sikss toiseksi viinan juontiin kannataa seuraavaksi paneutua. Enempi viina saa tuhoaikaiseksi, ukot hakaa vaimojaan ja lapsia kännipäisään. kuinka moni perhe joutuu esim. lähtemään vaikka joulun alla evakoon kun kunnon isä tulee kunnon jurrissa himaa ja rupee riehumaan Ja kun lehtiä lukee päivittäin saa lukee ketä on tappanut kenetkin kännipäisään.
Ja kuinka paljon tule yhteiskunnalle maksamaan kun alkoholistit on muutamia viikkoja katkolla jossa niitä yritetään kuiville. Mutta tuloksetta useamman kohdalla menee ehkä kuukausi tai kaksi samat heput on taas hoidossa. ei toikaan mitään ilmaista oe.
et jättäkää jo tupakoitsijat rauhaan eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa laittavat - siinä on ?
ei laskutaitoinen kirjoitti:
Kun kerran sinä osaat laskea, laskeppa miten monta tuntia se tupakoija viettää taukoa tupakoidessaan puoli askia (10kpl) savukkeita päivässä. Yksi tauko kestää esim. noin 6min.
Ja sitten vaikka esim. se joka polttaa koko askin (20kpl).
Ja se yhden röökin polttaminen saattaa kestää joskus huomattavasti enempi kuin tuo 6min.
Tekee vuodessa?
;)Normaali kahvitauolla ehtii hyvin käydä polttamassa sen tupakan, jopa niin että juo ensin sen kahvin ja menee sitten tupakalle kun muut jäävät taukotilaan juttelemaan ja voihan sen kahvin juoda siellä tupakkapaikalla samalla kun polttaa (kuten moni tekee). Ainakin meillä tauot ovat tupakoivilla ja tupakoimattomilla samanmittaiset, tauon "viettotapa" vai eroaa eivätkä tupakoivat pidä ylimääräisiä taukoja tupakoinnin takia. Eli työnantajan aikaa kuluu hukkaan tupakointiin 0 minuuttia vuodessa.
Tuossa on tietysti eroja eri työpaikoilla, jossain saattavat tupakoivat pitää ylimääräisiäkin taukoja mutta väitän että niissä paikoissa myös tupakoimattomat pitävät ylimääräisiä "juorutaukoja" samanverran. Yhtään työpaikkaa en ole vielä nähnyt jossa tupakoivat pitäisivät enemmän/pidempiä taukoja ja kokemusta itsellä on 20v ajalta 6 eri työpaikasta, samanlaisia kokemuksia löytyy kaveri/tuttavapiiristä. Kerroppa esimerkkinä yksikin työpaikka jossa tupakoivat _todella_ pitävät enemmän/pidempiä taukoja kuin tupakoimattomat !
PS. olen polttanut aiemmin, nyt reilu 10v polttamatta.... - nonsmoking in helsinkicity
R.T kirjoitti:
Mutta ei juttu näin yksinkertainen ole,eiköhän se mene kaikkien asioiden kyttäämiseksi,minä-tupakoitsija en ainakaan kuuntele yhtään vittuilua,jos savuttomatkin lorvii.ensin istutaan yhres kaffeella (ja tietty pitkään) ja sitte ku muut lähtee töihin nii arvaa vaa, tupakoitsijat tietty tupakalle.Ja niihä se yleensä menee.Ja taas kohta uurestaa, yhres tieteski.Turha tulla mulle sanoo et mä en tee nii tehokkaast töitä ku he ku e polta!Senhä ny näkee jo päälle kui asia o!
- "OUT"
Tupakkanuutti kirjoitti:
Meidän työpaikalla on sellainen (eräs ihmeellinen??) tapa, että tupakoimattomatkin tulee istumaan tauoiksi ja työnlomassa meidän muiden kanssa sinne tupakkatilaan. Siellä me istutaan kaikki riippumatta kuka polttaa ja kuka ei. Eikä kukaan motkota yhtään, vaikka ovatkin kaikki toimihenkilöitä. Eli terveystietoisuutta löytyy ja työnantajan etua osataan ja pitääkin ajatella.
No toimiipahan tuo samalla eri osastojen välisenä ylimääräisenä tiedonvaihto- ja sosiaalisenatapahtumana.
Saman ilmiön olen huomannut myös ravintoloiden tupakoivissa osissa. Paikkaa ei tahdo löytyä.Kunnon "sanktiot" ilman pilaajille! Myös niille autoilijoille, jotka heittelevät takana tulevien autojen eteen palavia jämiään mielen osoituksellisesti. Tapojensa mukaan, ikään kuin muiden mielipideilla ei olisi merkitystä! Puhumattakaan metsäpalojen syistä ja vaaroista. Heidän itsevaltius mainen tapansa vaatii yhteiskunnan ripeitä lainsäädännöllisä sanktioita menettelyilleen...
- hyvä....
No hyvä...Tupakkatuotteet saisi lopultakin kieltää lailla. Olisi omakin lopettaminen ollut helpompaa jo aikoja sitten. Nyt on ensimmäiset kaksi viikkoa ilman tupakkaa onneksi takana ja vieläkin tekee mieli tuota myrkkyä...
- R.T
"Tupakkatuotteet saisi lopultakin kieltää lailla. Olisi omakin lopettaminen ollut helpompaa jo aikoja sitten."
-näinhän se menee,koko maailma pyörii oman navan ympärillä.Minä en halua olla polttamatta tuota mainiota nautintoainetta siksi,kun sinä et koe sitä itsellesi sopivaksi,joskin sanot,että sitä tekee mieli?
Samahan se on noi alkoholistit....kannattavat veronkorotuksia,jotta oma juominen olisi vaikeampi toteuttaa.Voi herran pieksut sanon minä.Se on se ihan oma juttu,ja jokaisella omat ongelmansa,ei niihin voi huutaa apuun aina esimerkiksi lakia.
Maailma alkaa olla jo hysterian partaalla - Kun täähän
R.T kirjoitti:
"Tupakkatuotteet saisi lopultakin kieltää lailla. Olisi omakin lopettaminen ollut helpompaa jo aikoja sitten."
-näinhän se menee,koko maailma pyörii oman navan ympärillä.Minä en halua olla polttamatta tuota mainiota nautintoainetta siksi,kun sinä et koe sitä itsellesi sopivaksi,joskin sanot,että sitä tekee mieli?
Samahan se on noi alkoholistit....kannattavat veronkorotuksia,jotta oma juominen olisi vaikeampi toteuttaa.Voi herran pieksut sanon minä.Se on se ihan oma juttu,ja jokaisella omat ongelmansa,ei niihin voi huutaa apuun aina esimerkiksi lakia.
Maailma alkaa olla jo hysterian partaallaon jo! Eikös se oliskin ihan sama asia,jos ylipainoiselta kiellettäisiin syöminen, ainakin julkisella paikalla, koska se voi herättää pahennusta langanlaihojen ihmisten mielessä!
- h.e.e.
Kun täähän kirjoitti:
on jo! Eikös se oliskin ihan sama asia,jos ylipainoiselta kiellettäisiin syöminen, ainakin julkisella paikalla, koska se voi herättää pahennusta langanlaihojen ihmisten mielessä!
valttaa, kun lihansyöjät ovat samassa ravintolassa, kasvissyöjiä kuvottaa...uimassakin
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000007976848
Kaikille potkut?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000073&posting=22000000007552810 - KimppA KIMMO Lohja
Kun täähän kirjoitti:
on jo! Eikös se oliskin ihan sama asia,jos ylipainoiselta kiellettäisiin syöminen, ainakin julkisella paikalla, koska se voi herättää pahennusta langanlaihojen ihmisten mielessä!
Minun mielestäni läskit ja röökaajat saisi asettaa ylimääräiselle verolle pantavaksi, kuten Hedores pani koko muinaisen Galilean verolle pantavaksi Josefin ja Marian mukaan lukien, minä panisin koko maailman verolle pantavaksi jos ihmiset polttavat röökiä tai lihovat hervottomaksi.
- no rasist
KimppA KIMMO Lohja kirjoitti:
Minun mielestäni läskit ja röökaajat saisi asettaa ylimääräiselle verolle pantavaksi, kuten Hedores pani koko muinaisen Galilean verolle pantavaksi Josefin ja Marian mukaan lukien, minä panisin koko maailman verolle pantavaksi jos ihmiset polttavat röökiä tai lihovat hervottomaksi.
Läskit? Mitä vittua ne tähän kuuluu???? Ihmisiä sitä kaikki ollaan. Sulla taitaa olla ongelma, vaikka yhtä suuret silmät sulla pitäis periaatteessa olla kuin kaikilla muillakin!
Rasisteilla ja sovinisteilla on paskanen loppu - jos ja kun ..
Jos ja kun vihdoin ja viimein savukkeiden myynti/ valmistus lopetettaisiin kertakaikkiaan. Loppuisi iänikuinen valitus savusta ja löytyisi vaihteeksi jokin muu kohde holhouksesta innostuneille.
- venom
ja ikä ja ÄO on sulla mikä? Veikkaisin noin 10v
ja ÄO sama kun kengän numero.
Katsos kun läskit ei välttämättä voi itselleen mitään,mutta tyhmäksi synnytään! - ????????????????????????????
Eiköhän me jo makseta veroa tupakan mukana.......
- Saluuna
R.T kirjoitti:
Maailma alkaa olla jo hysterian partaallaJoka tupakkaa ylistää tupakkaverkon sivuilla.Luuletko todella,että kukaan uskoo juttujasi,kun väität ettet tule tupakkaan riippuvaiseksi.haha mikä pelle.
- joulupukki
venom kirjoitti:
ja ikä ja ÄO on sulla mikä? Veikkaisin noin 10v
ja ÄO sama kun kengän numero.
Katsos kun läskit ei välttämättä voi itselleen mitään,mutta tyhmäksi synnytään!tosi harvalla läskillä on sairaus suurin osa niistä voisi laihtua. hyvä dietti olisi D.E.F.F. taidat vaan itse olla läski etkä pysty vastustamaan liika syönttiäsi. siksi vetoa sairauksiin.
- venom
joulupukki kirjoitti:
tosi harvalla läskillä on sairaus suurin osa niistä voisi laihtua. hyvä dietti olisi D.E.F.F. taidat vaan itse olla läski etkä pysty vastustamaan liika syönttiäsi. siksi vetoa sairauksiin.
en ole läski,vaan vuosia bodausta harrastanut
ihminen.Hämmästyitkö? No tuolla ÄO:lla se ei ole mitenkään mahdotonta.
Ja tolla kirjoitustyylillä,siellä taitaa kirjoitella
joku apukoululainen.Joten en viitsi vaivautua
selittämään kuinka tyhmä olet,kun et sitä kuitenkaan
ymmärrä.
Mutta työnnä pääsi sinne minne päivä ei paista,
niin ehkä helpottaa. - joulupukki
venom kirjoitti:
en ole läski,vaan vuosia bodausta harrastanut
ihminen.Hämmästyitkö? No tuolla ÄO:lla se ei ole mitenkään mahdotonta.
Ja tolla kirjoitustyylillä,siellä taitaa kirjoitella
joku apukoululainen.Joten en viitsi vaivautua
selittämään kuinka tyhmä olet,kun et sitä kuitenkaan
ymmärrä.
Mutta työnnä pääsi sinne minne päivä ei paista,
niin ehkä helpottaa.jo vuosia bodausta harrastaneena pitäisi sitten tietää. mutta on tainnut napit viedä viimeiset aivosolut virtsan mukana viemäriin.
äo:ni ei kyllä paljoa ole yli kenkän numeroni, mutta ei sitä paljoa tarvitakaan tämän asian ymmärtämiseen.
ja mitä kirjoitus virheisiin tulee niin ei paljoa kiinnosta. tietääkseni tämä on keskustelupalsta eikä äidinkielenkoe. - venom
joulupukki kirjoitti:
jo vuosia bodausta harrastaneena pitäisi sitten tietää. mutta on tainnut napit viedä viimeiset aivosolut virtsan mukana viemäriin.
äo:ni ei kyllä paljoa ole yli kenkän numeroni, mutta ei sitä paljoa tarvitakaan tämän asian ymmärtämiseen.
ja mitä kirjoitus virheisiin tulee niin ei paljoa kiinnosta. tietääkseni tämä on keskustelupalsta eikä äidinkielenkoe.että ihmisen pitää olla tyhmä.Katsos kyseistä harrastusta voi harrastaa myöskin käyttämättä
hormoneita.Mutta teikäläisellä kun on pää ruuvattu
perseeseen väärinpäin kiinni,niin ei yhtään ihme ettei ymmärrä.
Käske jonkun työntää se syvemmälle sinne niin ihmisten ei tartte hävetä.Liikkuminen voi olla kyllä hankalaa,mutta tuskin tommosen nuijan elämässä muuta
olekkaan kuin äiti ja tietokone!!
- vem
En tajua miksi viattomien sivullisten pitäisi kärsiä tupakoitsijoista. Tosi törkeää polttaa julkisilla paikoilla, jolloin se on 3 kertaa vaarallisempaa sivulliselle kuin itse tupakoitsijalle! Mitä itsekkyyttä..
Jos haluaa tappaa itseään niin eikö sen homman voisi hoitaa jossain piilossa? Ja sitä paitsi eihän huumeidenkäyttäjätkään piikittele ja polta mitään odotellessaan bussia tai käydessään kahvilla. (yleensä!)
Hyvä Helsinki! Näytä mallia niin että muutekin rohkenevat tulla mukaan!
Kismittää että itsekkin saan aina hyvän nikotiiniannoksen vain sillä että kävelen töihin.- teitä!
Kyllä se tupakointi vie varmasti vähemmän työnantajan aikaa, kun ikuinen netissä roikkuminen ja työnantajan ajalla kirjoitetut ja luetut sähkäpostit! Jos olisin työnanatja, kieltäisin ehdottomasti työntekijöiltä "vapaa-aika" postien lueskelun ja kirjoittelun. Laskekaapa kukin kohdallanne, kuinka paljon aikaa päivisin viette työnantajaltanne siihen, että ns. siviilipostit on kiinnostavampia, kuin työnteko, johon teidät on palkattu. Se taitaa olla mittaamaton määrä vuorokaudessa tunteja mitä työntekijät käyttävät palkallista aikaansa henk. koht. postailuun.
Ja nyt ei kannata miettiä, et kenenkäs ajalla tämäkin on kirjoitettu, koska en ole työssä oleva, enkä mene enää koskaan,erinäisten sattumusten johdosta (tapaturma). - naiivi
teitä! kirjoitti:
Kyllä se tupakointi vie varmasti vähemmän työnantajan aikaa, kun ikuinen netissä roikkuminen ja työnantajan ajalla kirjoitetut ja luetut sähkäpostit! Jos olisin työnanatja, kieltäisin ehdottomasti työntekijöiltä "vapaa-aika" postien lueskelun ja kirjoittelun. Laskekaapa kukin kohdallanne, kuinka paljon aikaa päivisin viette työnantajaltanne siihen, että ns. siviilipostit on kiinnostavampia, kuin työnteko, johon teidät on palkattu. Se taitaa olla mittaamaton määrä vuorokaudessa tunteja mitä työntekijät käyttävät palkallista aikaansa henk. koht. postailuun.
Ja nyt ei kannata miettiä, et kenenkäs ajalla tämäkin on kirjoitettu, koska en ole työssä oleva, enkä mene enää koskaan,erinäisten sattumusten johdosta (tapaturma).tupakoitsijat käyttävät saman ajan kaikkeen turhaan kuin tupakoimattomatkin (kuten netissä surffailuun, vai kompensoiko tupakanpoltto jotenkin kaiken oman vapaa-ajan postin ym. turhan tekemisen?????)...joten he kuluttavat enemmän aikaa turhanpäiväsyyteen käymällä vielä tupakalla.
- pikkasen
naiivi kirjoitti:
tupakoitsijat käyttävät saman ajan kaikkeen turhaan kuin tupakoimattomatkin (kuten netissä surffailuun, vai kompensoiko tupakanpoltto jotenkin kaiken oman vapaa-ajan postin ym. turhan tekemisen?????)...joten he kuluttavat enemmän aikaa turhanpäiväsyyteen käymällä vielä tupakalla.
sitä puolta asiasta, et kun tupakoitsija on käyny siel tupakalla, hän takuu varmasti menee työhönsä, ja tekee työnsä. Mut jos joku puuterihuiskuilmiö työpaikalla nipottaa neesu pystyssä herrojen edessä, esittäytymässä päivättäiset kierroksensa, sekö on sitä tehokasta työaikaa? Se puuterihuiskuilmiö saattaa kantaa samaa paperinippua päivän käsissään, näyttääkseen tehokkaalta, menee välillä sit tärkeen näkösenä papereidensa kans omaan loossiinsa istumaan, avaa tietokoneen, surffailee omia juttujaan, soittaa tärkeen näkösenä muutaman puhelun, tuttaville tietty, ottaa saman nipun niitä papereita ja taas kierros johtoportaan eteen näytille. No, kumpikos on tehokkaampaa, se et pitää sen tupakkatauon, vai tärkeilee pomojen edessä?
- Savuton-Sissi
teitä! kirjoitti:
Ja nyt ei kannata miettiä, et kenenkäs ajalla tämäkin on kirjoitettu, koska en ole työssä oleva, enkä mene enää koskaan,erinäisten sattumusten johdosta (tapaturma).Itse en polta, en ole koskaan polttanut, mutta minusta on todella törkeää ettei saa polttaa tupakkia työaika. KUULUU SAADA !!
IHME JEESUSTELUA.
Jokaisella kuuluu olla oikeus vedellä sauhuja mun mielestä.
Kyllä ihmiset muutenkin lorvii työaikana. - Parempaan on suunta
Tupakoitsija on itsekäs, senhän jokainen tietää.
Toisten huomioonottaminen ei tupakoitsiaa kiinnosta. Jos hän kysyy luvan tupakointiin, eikä saakaan lupaa, siinä menee kyllä maltti tai pultti, miten vain. Katsokaapa muuten vanhoja elokuvia, sisällä poltetaan hyvinkin usein. Nyt on suunta jo parempaan. Itse haistan tupakan käryn jo kymmenien metrien päästä ja jos vieressä poltetaan, minulta lähtee ääni jonkin ajan kuluttua, kurkku kuivuu totaalisesti! - rangaistavaksi
Kyllä julkinen toisten myrkyttäminen on kiellettävä ja rangaistavakin, jos kielto ei tehoa. Tupakoimattomia ei saa altistaa. Jokaisella täytyy olla vapaus valita terveytensä puolesta savuton elinympäristö. Työaikaa tuohon menee vieläkin. Ennen muinoin tuo tuntui olevan luontaisetu. Minä kun pidin karkkitauon aikoinaan, sain hervottoman hepulikohtauksen tupakoitsijalta. Minun olisi pitänyt tehdä siis tunti enemmän töitä kuin tupakoitsijan tuohon 60-luvun aikaan.
- vem
teitä! kirjoitti:
Ja nyt ei kannata miettiä, et kenenkäs ajalla tämäkin on kirjoitettu, koska en ole työssä oleva, enkä mene enää koskaan,erinäisten sattumusten johdosta (tapaturma).Pidin tänään ylityötunteja pois, että en työajalla roiku netissä. ;)
- Bona fide
Joskus jotain hyvääkin, mutta kun kielto astuu voimaan, on syytä kieltää tupakointi kaikkialla kaupungin alueella mm. bussipysäkeillä. Onhan kohtuutonta - tupakkaa imevältä typeryyttä - kun ei pysäkillä vieressä seisovan terveys vaarannetaan. Siis kyltit bussitolppiin: TUPAKOINTI TÄLLÄ ALUEELLA RANGAISTUKSEN UHALLA KIELLETTY!
- >>>
Bona fide kirjoitti:
Joskus jotain hyvääkin, mutta kun kielto astuu voimaan, on syytä kieltää tupakointi kaikkialla kaupungin alueella mm. bussipysäkeillä. Onhan kohtuutonta - tupakkaa imevältä typeryyttä - kun ei pysäkillä vieressä seisovan terveys vaarannetaan. Siis kyltit bussitolppiin: TUPAKOINTI TÄLLÄ ALUEELLA RANGAISTUKSEN UHALLA KIELLETTY!
Juu, ja kieltolaki uudelleen taas voimaan! Alkoholi on vieläkin vaarallisempaa kuin tupakka: kotiväkivalta (henkinen ja fyysinen), katuväkivalta, liikennevaarat, yleinen häiriökäyttäytyminen, persoonallisuuden muutokset alkoholin vaikutuksen alaisena yleensä.
IHME HOLHOAMISTA JA TYPERÄÄ KIISTELYÄ TÄMÄ KAIKKI! Meidän ihmisten vain tulisi kyetä tulemaan toimeen keskenämme ja ottamaan muutkin huomioon, siinä se juju. Ei siinä mitään naurettavia kieltoja tarvita. - puhut
pikkasen kirjoitti:
sitä puolta asiasta, et kun tupakoitsija on käyny siel tupakalla, hän takuu varmasti menee työhönsä, ja tekee työnsä. Mut jos joku puuterihuiskuilmiö työpaikalla nipottaa neesu pystyssä herrojen edessä, esittäytymässä päivättäiset kierroksensa, sekö on sitä tehokasta työaikaa? Se puuterihuiskuilmiö saattaa kantaa samaa paperinippua päivän käsissään, näyttääkseen tehokkaalta, menee välillä sit tärkeen näkösenä papereidensa kans omaan loossiinsa istumaan, avaa tietokoneen, surffailee omia juttujaan, soittaa tärkeen näkösenä muutaman puhelun, tuttaville tietty, ottaa saman nipun niitä papereita ja taas kierros johtoportaan eteen näytille. No, kumpikos on tehokkaampaa, se et pitää sen tupakkatauon, vai tärkeilee pomojen edessä?
Totta todellakin puhut. Ja näitä henkilöitä on yllättävän paljon. Tupakoitsijat ovat oman kokemuksen mukaan tehokkaampia ja saavat jopa hyviä tai ainakin kehittelemiskelpoisia työhön liittyviä ideoita tupakalla ollessaan, joten tavallaanhan sekään ei ole tehotonta työaikaa. Samaan ideaan menee ei-tupakoivalta huomattavasti enemmän aikaa kun siinä täytyy välissä tärkeillä johtoportaalle.
Ja mitä sitten tuohon ei tupakoivien saastuttamiseen tulee, joka oli tuolla aiemmin, niin kyseiset henkilöt ilmeisesti kulkevat keskustan läpi ruuhka-aikaan ja kyllä siellä ilmassa on silloin paljon pahempiakin myrkkyjä kuin vain tupakan savu. - mieltä
Savuton-Sissi kirjoitti:
Itse en polta, en ole koskaan polttanut, mutta minusta on todella törkeää ettei saa polttaa tupakkia työaika. KUULUU SAADA !!
IHME JEESUSTELUA.
Jokaisella kuuluu olla oikeus vedellä sauhuja mun mielestä.
Kyllä ihmiset muutenkin lorvii työaikana.en tiedä mihin noi yrittää pyrkiä. Suomessahan sentään pitäisi päteä aika monessa asiassa ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS!!! Eduskunnassa istuu oikeita tupakkamiehiä, olisikohan niinistö ottanut kantaa asiaan jos olisi päässyt presidentiksi. Kaupunki on muutenkin työnantajana aika huono, ei ole etuja ja nekin vähät poistetaan säästöjen takia, kuten esim.viimevuonna ei annettu henkilökunnalle enää edes uimalippuja(kahta/kuukausi) ja joululounasta ei ole tarjottu enää vuosiin-nekin säästöjen takia!!!Nyt ne yrittää säästää tolla tupakka asialla, kaine luulee et voi vielä entisestään vähentää henkilökuntaa kun porukka ei pidä enää tupakkataukoja....
- ?????????????????????
Niin, eihän ne huumepiikit maastossa nyt mitään ole, eihän???
- ????????????????????????
rangaistavaksi kirjoitti:
Kyllä julkinen toisten myrkyttäminen on kiellettävä ja rangaistavakin, jos kielto ei tehoa. Tupakoimattomia ei saa altistaa. Jokaisella täytyy olla vapaus valita terveytensä puolesta savuton elinympäristö. Työaikaa tuohon menee vieläkin. Ennen muinoin tuo tuntui olevan luontaisetu. Minä kun pidin karkkitauon aikoinaan, sain hervottoman hepulikohtauksen tupakoitsijalta. Minun olisi pitänyt tehdä siis tunti enemmän töitä kuin tupakoitsijan tuohon 60-luvun aikaan.
Mun duunissa poltetaan ulkona. Ei sisällä. Mun viereen ei tarvitse kenenkään tulla myrkyttämään itseään ellei ihan välttämättä halua. Ei etuovella vaan takaovella, eikä edes oven läheisyydessä. Jokainen ei tupakoitsija tulee omasta halustaan siihen viereen. Enkä polta kävellessä, joten bussipysäkillä olijoiden ei tarvitse kärvistellä mun röökaamisten takia.Tupakka tuotteita ei ole ollut myynnissä yhdessäkään paikassa missä työskentelen, joten tää on mielenkiintoinen aihe. Lopetetaanko keskikalja kioskeista ja viina kortit kans takaisin?????
- koska
????????????????????? kirjoitti:
Niin, eihän ne huumepiikit maastossa nyt mitään ole, eihän???
näitä ehdotuksia huumetesteistä työntekijälle ei sitten olekkaan tehty siinä mittakaavassa kuin se alunperin oli suunniteltu. Kuinkahan moni on tälläkin hetkellä pikkusievässä pilvessä työpaikallaan, kun sehä ei haiskahda kuten tupakka, ja näin ollen on huomaamattomampi.
- stenkku
>>> kirjoitti:
Juu, ja kieltolaki uudelleen taas voimaan! Alkoholi on vieläkin vaarallisempaa kuin tupakka: kotiväkivalta (henkinen ja fyysinen), katuväkivalta, liikennevaarat, yleinen häiriökäyttäytyminen, persoonallisuuden muutokset alkoholin vaikutuksen alaisena yleensä.
IHME HOLHOAMISTA JA TYPERÄÄ KIISTELYÄ TÄMÄ KAIKKI! Meidän ihmisten vain tulisi kyetä tulemaan toimeen keskenämme ja ottamaan muutkin huomioon, siinä se juju. Ei siinä mitään naurettavia kieltoja tarvita.Olen niin samaa mieltä nyt kun ei missään enään saa polttaa niin kyllä murhia tulee.Jos olet ollut vaikka linnassa missä itse en ole ollut niin kauheita tulee tapahtuun.Nyt pitäis eduskunnan herrojen ja rouvvien herätä.TUPAKAN POLTTOA EI LOPETETA TOSTA NOIN VAAN!!!
- Chatu
No voe tokkiinsa. Pistä nyt ihmeessä joku kaasunaamari päähäs kun ulkona kävelet. Taitaa olla ilmassa muutakin saastetta ku tupakan savu. Muutama auto päästelee pakokaasuja jne. Eli aika pieni terveyshaitta mun mielestä jos joku ohikulkija polttaa ja sä vahingossa joudut sitä hönkäsemään....
- hajuvesistä
Parempaan on suunta kirjoitti:
Tupakoitsija on itsekäs, senhän jokainen tietää.
Toisten huomioonottaminen ei tupakoitsiaa kiinnosta. Jos hän kysyy luvan tupakointiin, eikä saakaan lupaa, siinä menee kyllä maltti tai pultti, miten vain. Katsokaapa muuten vanhoja elokuvia, sisällä poltetaan hyvinkin usein. Nyt on suunta jo parempaan. Itse haistan tupakan käryn jo kymmenien metrien päästä ja jos vieressä poltetaan, minulta lähtee ääni jonkin ajan kuluttua, kurkku kuivuu totaalisesti!tai jostain dödöistä, ei tupakasta. Tosi ankeeta mennä dösällä, kun aina vieressä joku lemuaa joltain dödöltä, tai hissi haisee kuin kemikaalio.
- Stadin tyttö
hajuvesistä kirjoitti:
tai jostain dödöistä, ei tupakasta. Tosi ankeeta mennä dösällä, kun aina vieressä joku lemuaa joltain dödöltä, tai hissi haisee kuin kemikaalio.
...sun pitäis ymmärtää, kuinka ihmisiä häiritsee tietyt hajut. Sua häiritsee kosmetiikka ja monia muita tupakka.
- kosmetiikka
Stadin tyttö kirjoitti:
...sun pitäis ymmärtää, kuinka ihmisiä häiritsee tietyt hajut. Sua häiritsee kosmetiikka ja monia muita tupakka.
samalla tapaa...
http://www.hajusteyliherkkyys.com/tietoa.htm - evvpk
puhut kirjoitti:
Totta todellakin puhut. Ja näitä henkilöitä on yllättävän paljon. Tupakoitsijat ovat oman kokemuksen mukaan tehokkaampia ja saavat jopa hyviä tai ainakin kehittelemiskelpoisia työhön liittyviä ideoita tupakalla ollessaan, joten tavallaanhan sekään ei ole tehotonta työaikaa. Samaan ideaan menee ei-tupakoivalta huomattavasti enemmän aikaa kun siinä täytyy välissä tärkeillä johtoportaalle.
Ja mitä sitten tuohon ei tupakoivien saastuttamiseen tulee, joka oli tuolla aiemmin, niin kyseiset henkilöt ilmeisesti kulkevat keskustan läpi ruuhka-aikaan ja kyllä siellä ilmassa on silloin paljon pahempiakin myrkkyjä kuin vain tupakan savu.Alkaa jo tavallaan kyllästyttää toi tupakasta jauhaminen...siis tupakointi on pahasta...mutta
onko nyt ihan pakko liioitella...ihan oikeesti,
älkää viittikö....Saasteita yms. on ilmassa/ilmastossa paljon, tupakansavu on siihen
verrattuna hyttysen p....meressä. Ja olen myös kyllästynyt näihin hysteerisiin kilometrin päässä
yskijöihin,kun vaan näkevät tupakan kädessäni,entäs kaikki kävelevät parfyymi ja hajuste "mainostajat" Löyhkää! - psmk
hajuvesistä kirjoitti:
tai jostain dödöistä, ei tupakasta. Tosi ankeeta mennä dösällä, kun aina vieressä joku lemuaa joltain dödöltä, tai hissi haisee kuin kemikaalio.
Oon tosi kypsä, kun ihmiset ei tajuu huomioida toisia, vaan niitä hajusteita: dödöt,meikit,hajuvedet,muotoilusuihkeetyms. lorotellaan litratolkulla....töissäkin käydään vessassa (naiset) supsuttamassa siitä hajustepullosta....yäk. Joka päivä kuljen työmatkat hajuste yms. tulleen päänsäryn ja pahanolon saattelemana. Hajusteita voisi tosiaankin hiukan vähempi käyttää....Joskus 1800-
luvulla hajusteita käytettiin lian ja hajujen peittelyyn, koska peseytyminen ei ollut "muodissa"
......ajatelkaa....ette ole yksin täällä.
- mä vaan
terveysvirastolla ja stadillahan on tohon varaa...jos sen tähden että itse antaa terveysneuvoja ei saa polttaa,niin lähden serville siivoomaan...noita hoitsujahan riittää muutenkin..;)...samaa liksaa saa silti...=)
- Majuri fin
Tupakoitsijat ovat yksi tämän kansakunnan tuki pylväitä, koska he maksavat veroja paljon tupakka askin muodossa, kaikki kielot ovat kansalaisen vapauden rajoittamista, suunta on vahvasti holhous yhteiskuntaan joka huolestuttaa, vappuna tupakoitsijat voisivat puheissaan tuoda asioita esille jotka sapettaa.
- hmm
Tuota en kyllä ymmärrä miksi nuuskakin pitää kieltää. Tupakoinnista tulee hajuhaittoja, mutta nuuskasta ei mitään.
- Lyyli
Paskan pylväitä ovat ,kun keuhkosyöpäyllättää niin yhteiskunta taas hoitaa senkin mikä on polttanut ja itse sen syövän hankkinut paljoltikkin .Mitä työajoista kiistellä ,kun jokainen polttaa omalla ajallaan loppuu tappelukin moisesta .ja työt tehdään kuin on sovittukin kinastelematta .
hmm kirjoitti:
Tuota en kyllä ymmärrä miksi nuuskakin pitää kieltää. Tupakoinnista tulee hajuhaittoja, mutta nuuskasta ei mitään.
mutta polttakoon kuka haluaa tupakkaa ja se joka käyttää nuuskaa nii käyttäköön
tosin turhaa kielsi valtio nuuskan myynnin sillä esim tääl kemi-tornio alueella nuuskaa saa todella helposti. ei tarvitse muuta ku ajaa rajan yli. eikä maahantuonti ole kiellettyy- TÄMÄN
Joskun vuonna -95 oli kamapanja joka bussikatoksessa:
"jos poltat, muista muut. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus"
Muistaako kukaan? Tuosta tuo jälkimmäinen lause on unohdettu täysin...
- Entinen tupakoitsija
Pitääpä olla oikein pirullinen ja vähän vihjasta työnantajalle kaverista seinän takana mihin aikaansa käyttää.Nyt kun itse olen päässyt eroon tupakasta sekin aika jää työn teolle,mutta entäs kaveri seinän takana.Chattailee työaikana ties missä ja työt on tekemättä.Tässä käy vielä niin että tupakin vastustajat kokevat karvaasti kyttäämisen napsahtavan omaan nilkkaan kun seuraavan kerran porukkaa pistetään pihalle.Ja minusta se on ihan oikein koska tiedän että juuri nämä kyttääjät lorvivat kaikkein eniten työssä kuin työssä.
- Stadin tyttö
Kyllä tupakoitsijat ovat niitä kaikkein pahimpia lorvailijoita. Sairaspoissaolojakin tulee enemmän, kun mm. keuhkojen vastustuskyky on heikoilla. Nytkin olette täällä kirjoittelemassa keskustelupalstoille! Itse olen opiskelija ja käyn iltatöissä. Sielläkin yksi ainut tyyppi, joka polttaa, on koko ajan netissä. Niin että turha selitellä!
- hihhuli
Stadin tyttö kirjoitti:
Kyllä tupakoitsijat ovat niitä kaikkein pahimpia lorvailijoita. Sairaspoissaolojakin tulee enemmän, kun mm. keuhkojen vastustuskyky on heikoilla. Nytkin olette täällä kirjoittelemassa keskustelupalstoille! Itse olen opiskelija ja käyn iltatöissä. Sielläkin yksi ainut tyyppi, joka polttaa, on koko ajan netissä. Niin että turha selitellä!
Niinpä,jos työpaikallasi on yksi tietokonetta käyttävä,niin ei paljon kerro koko tilanteesta.
Ja jos olet opiskelija,niin et ole vielä työelämässä ollutkaan.Palataan asiaan kun tulee parikymmentä vuotta työkokemusta,siinä ajassa tulet varmasti huomaamaan kuka osaa lintsaamisen taidon ja kuka ei.Eikä sen tarvitse olla tupakoitsija,ihan itsensä tärkeäksi "luuleva" joka sählää joka suuntaan ja joka ei saa mitään aikaseksi. - Majuri fin
Olen samaa mieltä, olen itse nähnyt saman, perk--- kun ne istuvat temmi tai sauva kourassa töissä, kun muut käväisee röökillä.
- Nauris
Kylläpä typerä oletkin ja kade moisesta ,katso vaan itseäsi ei kaikilla näyttöpäätteitä työs .vaan tekevät ruumillista ja raskasta työtä .ja jos omas firmas meilailee työajalla ,ei pitäis kuulua edes sinullekkaan moinen .
- Stadin tyttö
Oikeaan suuntaan ollaan menossa. Tupakointi on todella tyhmää ja osoittaa, ettei ihminen osaa huolehtia itsestään saatika välittää muista ihmisistä. Siksi tarvitaankin holhouspolitiikkaa.
Juuri tänään oli lehdissä juttua, kuinka harvat naistupakoitsijat tietävät oikeastaan mitään tupakoinnin riskeistä. Kaikki ovat kuulleet keuhkosyövästä, mutta tupakoinnilla on lukuisia muitakin vakavia haittoja, jotka ovat paljon yleisempiä. Esim. kuinka moni tietää,että tupakoijat saavat elimistöönsä kadmiumia, joka on vaarallinen raskasmetalli? Ja sekin on vain yksi tuhanista haitallisista aineista, joita tupakasta tulee.- sitä..
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ehdotus tupakkakiellosta ihmetyttää Helsingin kaupungin työntekijöitä/1135219653821
- vaaraa
..osannut aikoinani aavistaa mitä toi tullessaan uskoni mainokseen:"raikas tuuli puhaltaa menthol meil". Nyt on keuhkoahtaumaa, jaksan laahustaa jotenkuten muutaman metrin olohuoneesta keittiöön, henkeä salpaa..
- ...
Ennen sitä pitäisi saada somalit takaisin somaliaan.
- laitonta
Kukas alkaa kerään nimiä, tupakointi laittomaksi kuten lievemmätkin huumeet on !
- Tupakka tappaa eniten kaikista huumeista
- Tupakasta on haittaa paitsi sen käyttäjille, myös viattomille muille ihmisille
- Tupakka kuuluisi laittomien huumeiden listalle, sinne missä muutkin riippuvuutta aiheuttavat tappavat aineet on- tupakoiva
kerätkää nimiä ja keksikää sitten taas uusi juttu mihin niitä nimiä vois kerätä esim.liikalihavuus on kiellettyä aiheuttaa terveys ongelmia Suomen kansalle niin paljon,liikalihavat,läskit pois tieltä kulkemasta,kaupanovelle vaaka joka punnitsee ja mittaa rasvaprosentin ja jos et ole normaali mitoissa et pääse kauppaan, ja tietenkin vielä alkoholin väärin käyttäjät mittari ovelle ja puhallus ja jos pärstä näyttää yhtään sellaiselta että olet alkoholin väärinkäyttäjä tai suurkuluttaja ei sisälle pääsyä,että siinä teille miettimistä.
Ai niin ja sitten henkilöautojen käyttö kielletään koska se saastuttaa ilmaa jota hengitämme ei muuta kun kävelemään tai ota polkupyörä ja talveksi sitten sukset ja potkukelkka eipä saastuteta ja tulee ah niin auvoinen ja terve Suomen kansa. - On.
tupakoiva kirjoitti:
kerätkää nimiä ja keksikää sitten taas uusi juttu mihin niitä nimiä vois kerätä esim.liikalihavuus on kiellettyä aiheuttaa terveys ongelmia Suomen kansalle niin paljon,liikalihavat,läskit pois tieltä kulkemasta,kaupanovelle vaaka joka punnitsee ja mittaa rasvaprosentin ja jos et ole normaali mitoissa et pääse kauppaan, ja tietenkin vielä alkoholin väärin käyttäjät mittari ovelle ja puhallus ja jos pärstä näyttää yhtään sellaiselta että olet alkoholin väärinkäyttäjä tai suurkuluttaja ei sisälle pääsyä,että siinä teille miettimistä.
Ai niin ja sitten henkilöautojen käyttö kielletään koska se saastuttaa ilmaa jota hengitämme ei muuta kun kävelemään tai ota polkupyörä ja talveksi sitten sukset ja potkukelkka eipä saastuteta ja tulee ah niin auvoinen ja terve Suomen kansa.Sullahan oli oikeasti ajatusta tuossa, liikalihavuuteen tulisi kiinnittää enemmän huomiota ja alkoholin käyttö on täysin riistäytynyt käsistä suomessa. Ja autotkin ihan oikeasti saastuttaa niin paljon että ne alkaa olla terveysriski kaikille.
Etenkin kun vaihtoehtoisia polttoaineita olisi tarjolla vaikka kuinka, ja niiden käyttöönotosta on jo puhuttukin. Paha vaan että kansanedustajien tilipussit lihottuivat kummasti kun päätettiin pysyä sittenkin öljypohjaisissa polttoaineissa..
- sipukka
paljastettu tai laskettu julkisuuteen erään lentoyhtiön tekemän tutkimuksen juuri tähän tupakoivien taukoihin/ahkeruuteen liittyviä tuloksia?Siellä joku kellon kanssa mittasi aikaa joka tupakoivalla menee työajasta ja verrattiin työtuloksia ei tupakoivien samana aikana tekemiin tuotoksiin.Tulos:tupakoiva oli ahkerampi taukoineenkin,koska ei-tupakoivat käyttivät työaikaansa muuhun kuin työntekoon.Eli mielestäni on pelleilyä vedota tuohon syyhyn.Itse hoidan hommani ja jos on aikaa tupakoin.Kyllä se on korvien välissä tuo työmoraali,ei liity tupakointiin mitenkään.Jotenkin nyt vaikuttaa että tupakoivat on haluttu vetää silmätikuksi ja vaikeuttaa heidän elämäänsä oikein urakalla.Itse ainakin kuulun huomaavaisiin tupakoitsijoihin,en polta bussikatoksessa, siirryn kauemmas tupakoimaan jos paikalla on muita,käytän tupakkapaikkoja,en heittele jämiä pitkin poikin...ym. Joskus on vaarallisempaa kyllä käyttää tuhkakuppia vaikka sellainen tarjollaolisiki,koska ei tupakiovat eivät ymmärrä tuhkiksen ja roskiksen eroa...:)tsemiä röökaajille,lopettakaa jos pystytte,koittakaa kestää jos ette pysty!Kohta saamme oman maan pelkästään tupakoijille!
- ajattelepa
No kyllä kai ihminen tekee kovempaa töitä jos joku kyttää vieressä kellon kanssa. Tupakoimattomiin tuo ei vaikuttanut koska he tiesivät olevansa vain vertailuryhmänä, heidän työntekonsa ei ollut arvostelun alla joten ei ollut mitään tarvetta panikoida, toisin kuin tupakoivilla.
- tupste
Luulin, ettei täältä löydy yhtään fiksua viestiä, mutta osuihan se kohdalle. Kaikki on jotain kiihkomielisiä adressien kerääjiä, jotka luulee sillä pelastavansa maailman.. Yhdyn kyllä edelliseen, itse poltan, mutta todellakin hoidan myös työni. Ei siellä tupakalla mene kuin pari hassua minuuttia ja kuinkas ollakkaan taas jaksaa. Itse en juo kahvia, niin yhtähyvin voisin alkaa vouhottamaan siitä kuinka kauan muut käyttävät aikaansa siihen kahvin juontiin ja keräämään nimiä, että kahvitauot pitäisi kieltää lailla, koska vievät työaikaa niin paljon, paljon enemmän kuin tupakalla käynti. Itse en pidä kahvitaukoja, koska yritän ajatella, että kukaan ei tule silloin purnaamaan tupakoinnista, käyn tupakalla juuri silloin kun siltä tuntuu, eli 3- max 4 kertaa päivässä ja tähän on laskettu ruokiksella polttamani tupakka. Näin se homma ainakin meillä toimii, joten vouhottajat voi nyt laskea sen syyttävän sormensa alas tai alkaa osottelemaan itseään ja laskemaan minuutteja/tunteja kauanko vietät aikaa kahvitauolla..?
- sipukka
ajattelepa kirjoitti:
No kyllä kai ihminen tekee kovempaa töitä jos joku kyttää vieressä kellon kanssa. Tupakoimattomiin tuo ei vaikuttanut koska he tiesivät olevansa vain vertailuryhmänä, heidän työntekonsa ei ollut arvostelun alla joten ei ollut mitään tarvetta panikoida, toisin kuin tupakoivilla.
...työntekijät eivät tienneet mittauksen tarkoitusta,vaan tutkimus tehtiin muun mittauksen varjolla,eli normaalin kellotuksen sivussa tutkittiin tätä tupakointi juttua.Että silleen!
- kyllä
ajattelepa kirjoitti:
työnantajille kelpaa kun duunarit keskenään kiristää työtahtia, mihin se päättyykään?
>>Esimerkkinä hän mainitsee, että liukuhihnalla työskentelevät käyttävät aikuisten vaippoja, koska työajalla ei saa käydä vessassa.>>
http://www.stakes.fi/mielekas/lehti202/nettistakes/immonen.html - mitä täältä
kyllä kirjoitti:
työnantajille kelpaa kun duunarit keskenään kiristää työtahtia, mihin se päättyykään?
>>Esimerkkinä hän mainitsee, että liukuhihnalla työskentelevät käyttävät aikuisten vaippoja, koska työajalla ei saa käydä vessassa.>>
http://www.stakes.fi/mielekas/lehti202/nettistakes/immonen.htmlon lukeneut, tuohon varmaan päädytään, hölmöläisten hommaa.
- Marjukka
Upeaa Helsinki ! Hienoa, että Helsingillä on rohkeutta puuttua tähän epäkohtaan, joka uskoakseni hiertää monen työpaikan henkeä.
Olen samaa mieltä, että työnantajan ei todellakaan tarvitse maksaa palkkaa siitä, että työntekijä lorvii tupakalla (usein suoraan työpaikan ulko-oven edessä)ja savustaa terveytensä taivaan tuuliin.
Koska onhan niin, että tupakoitsijat sen lisäksi, että käyttävät tehokasta työaikaa tupakalla, käyttävät työaikaa aivan samaan tahtiin muihin ei-työasioihin kuin tupakoimattomatkin. Turha muuta väittää.- ja lisää rajoituksia..
Tupakat pois,samoin kuin ylipainoiset ihmiset,tai ainakin tuntuvasti pienempi palkka.Kuinka paljon lihavat ihmiset pitää sairaslomia...On nivelkipua ja kulumia,aikuisiän diabeettesta ym.Ja onhan työpaikatkin esteettisesti viihtyisämpiä,kun ylipainoisia ei näkyisi.Samoin liikuntapaikat ym.Varsinkin kun kesä ja helteet alkavat,voi sitä hienhajua.Ihan järkyttävää jo ajatella kun joutuu asioimaan lihavien ihmisten kanssa, tai olemaan samoissa tiloissa.Toivotaan yhdessä että Helsinki olisi tässäkin edeltä kävijänä ja esimerkkinä.
- viidakka kutsuu
Kyl tää haiskahtaa puhtaasti siltä että terveysvirasto vaan rahastaa turhilla kokouksilla. Muistakaa että jokaisesta kokouksesta tädit nappaa kivat rojaltit. Käytännössä tää on yhtä hullu idea ku se että bensan hinta laskettais euroon, mahdotonta.. Politiikka on mennyt jo siihen pisteeseen, että ei voi kun nauraa, mut se että ne tulee vielä julkisuuteen näillä hulluilla ideoilla niin se on jo sitä että pidetään kansaa tyhmänä. eipä ole tädit miettineet niin pitkälle että kuinka paljon asian toteuttaminen tulisi maksaa helsingille ja mistä poistuneet sadat miljoonat otettaisiin, no ensin tulee mieleen verotus, verotuksellahan me kuulemma nytkin pidämme suomen hyvinvointia yllä, niin todellakin, meidän veromarkoilla maksoimme valokuvaajalle 4.800 euron palkkion muutamasta kuvasta minkä se otti talon ulko ja sisäpuolelta mitään se ihmeellisimpiä kuvaustyylejä kayttäen, kuvat muistuttivat turistin ottamia kuvia mutta palkka oli samaa luokkaa kuin kuka ottaa esim huippumalleista muutaman kuvan. no mutta näin mennään ja kokouksia kun pidetään niin asialla ei niin väliä mutta mitä enemmän tunteja kuluu sitä enemmän rahaa he saavat tyhmiltä veronmaksajilta.
- voi olla
aika montaa mieltä! mun mielestä on ihan hyvä toi Helsinki savuttomaksi-juttu.koska ihminen pilaa terveytensä tupakoimalla ja mikä tärkeämpää kuinkahan moni tietää että tupakankasvattajamaat menettävät ison osan maasta jossa voisivat kasvattaa ruokaa itselleen ja sen takia kärsivät nälänhädästä!
- keskustelun
paras anti! Todellakin, kuinka monen perheen leipä siellä jossain onkaan kiinni tupakanviljelystä? Nää tupakanvastustajat vois nyt alottaa kolehdin keruun, ja lahjottaa kokoon saamansa rahat työttömille viljelijöille.
- Stadin tyttö
keskustelun kirjoitti:
paras anti! Todellakin, kuinka monen perheen leipä siellä jossain onkaan kiinni tupakanviljelystä? Nää tupakanvastustajat vois nyt alottaa kolehdin keruun, ja lahjottaa kokoon saamansa rahat työttömille viljelijöille.
Nyt ei tupakoitsijan logiikka pelaa (taaskaan). Eivät ne viljelijät työttömiksi joutuisi, vaan tupakan tilalla tietysti alkaisivat kasvattaa ruuaksi kelpaavia hyötykasveja. Ymmärsitkös?
- noh noh
Stadin tyttö kirjoitti:
Nyt ei tupakoitsijan logiikka pelaa (taaskaan). Eivät ne viljelijät työttömiksi joutuisi, vaan tupakan tilalla tietysti alkaisivat kasvattaa ruuaksi kelpaavia hyötykasveja. Ymmärsitkös?
sitä tuotetaan maailmassa niin paljon, että sen tuottaminen ei aina ja kaikkialla ole kannattavaa, päinvastoin, tupakasta sen sijaan saa omansa pois ja vähän voittoakin. Maailmankaupan kiemurat ovat hieman erikoisia, rahaa olla pitää jos meinaa pärjätä.
- Kimmo 25
Tupakka vaarantaa paitsi tupakoijan, myös tämän ympärillä olevat, ja saastuttaa ilmaa aivan turhaan. On jo korkea aika, että nämä dorkimot, jotka sitä röökiä vetävät, saadaan kuriin. Itse en koe minkäänlaista myötätuntoa näitä ihmisiä kohtaan, jotka tieten tahtoen pilaavat meidän kaikkien yhteistä elinympäristöä, ja kehtaavat pitää sitä jonakin perusoikeutenaan.
- saijaa
ja höpö höpö
- Vode_84
Mä olen sitä mieltä että kaikki huumeet pitäisi sallia, niin että ne olisivat laillisia, mutta niitä ei saisi käyttää muuta kuin tietyssä paikkaa.
Esimerkiksi niin, että narkkari voitaisiin tuomita elinkautiseen, jos poistuisi päissään kyseiseltä alueelta ja jos 'ei' käyttävä eksyisi piipittämään kyseiselle alueelle, hänet voitaisiin tuomita elinkautiseen siitä, että meni alueelle, joka vaarantaa hänet tupakansavulle.
Narkkareille ja röökaajille, kuten myös alkoholisteille pitäisi perustaa oma reservaatti, johon jokainen voisi hakeutua vapaaehtoisesti, jonne ei ole pakko mennä ja josta voi vapaasti poistua, mutta kukaan ei saa valittaa kenenkään päätöksestä tai siitä mitä toiset tekee. - no jo on...
no sitten varmaan pitäis myös kieltää kaikki julkinen liikenne ne vaarantavat päästöineen vielä enemmän mitä tupakointi... ihme huuhaata koko touhu miksi ihmiset eivät voi tehdä mitä tykkää...?
- Noah
Ajatko autoa? Lähetään vaikka siitä.. Itse en koe minkäänlaista myötätuntoa näitä Babylonin herroja kohtaan, jotka TIETEN TAHTOEN pilaavat meidän kaikkien elinympäristöä.
- Marjukka
Täsmälleen samaa mieltä. Alikehittyneissä maissa saavat tupakkaterroristit mellastaa missä vaan, mutta käsittääkseni Suomi on sivistysmaa, jossa pitäisi olla tietoa ja ymmärrystä tupakoinnin vaikutuksista. No, onhan se todistettua, että suomessakin eniten tupakoitsijoita löytyy alhaisen koulutuksen omaavista henkilöistä. Ja heidän yleissivistyksensä on valitettavasti usein heikohko. Tämä selittänee senkin, että useat naistupakoitsijat eivät ole lainkaan selvillä tupakoinnin haittavaikutuksista, joista kyllä on paljonkin ollut tietoa esillä eri tiedotusvalineissä.
Työnantajan ei kuitenkaan tarvitse maksaa palkkaa siitä, että tällainen henkilö terrorisoi itseään ja ympäristöään. Vaikka ymmärtämättömyyttäänkin sen tekisi. - JA SUN
SIVISTYSVALTIOS. TAIDAT OLLA AIKA TOMPA!!!
- Rafa
Marjukka kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä. Alikehittyneissä maissa saavat tupakkaterroristit mellastaa missä vaan, mutta käsittääkseni Suomi on sivistysmaa, jossa pitäisi olla tietoa ja ymmärrystä tupakoinnin vaikutuksista. No, onhan se todistettua, että suomessakin eniten tupakoitsijoita löytyy alhaisen koulutuksen omaavista henkilöistä. Ja heidän yleissivistyksensä on valitettavasti usein heikohko. Tämä selittänee senkin, että useat naistupakoitsijat eivät ole lainkaan selvillä tupakoinnin haittavaikutuksista, joista kyllä on paljonkin ollut tietoa esillä eri tiedotusvalineissä.
Työnantajan ei kuitenkaan tarvitse maksaa palkkaa siitä, että tällainen henkilö terrorisoi itseään ja ympäristöään. Vaikka ymmärtämättömyyttäänkin sen tekisi.Tupakoitsiat ja vähemmän koulutetut TYÖNTEKIÄT tästä maasta kun poistettaisiin KUKA MAKSAISI TEIDÄN NEROJEN KOULUTUKSEN JA TUOTTAMATTOMASTA TYÖSTÄ TULEVAN PALKAN.Kuten meidän muumimamman pakkan.Eihän hän polta mutta ei muullakaan tavalla ole tuonut verokirttuun elinikänään sen paremmin markkoja kuin eurojakaan et silleen.Tyhmä paljon töitä tekee mut ne elättää teidät tyhjäntoimittajatkin.
- Savustamaton
Hyvä vaan että kieltävät tupakoinnin. Sais kieltää joka paikassa. Etenkin kerrostalojen ovilla. Kotia kun menee niin pitää ensin raivata tenavien tupakkapilven läpi tie sisälle eikä sielläkään pääse savusta eroon kun se tunkee harvoista ikkunoiden tiivisteistä sisälle asti. Ikkunani kun on ulko-oven yläpuolella. Sitten vielä joskus joku polttelee sisällä. Ei tee hyvää mun keuhkoille ja jännityksellä odotan missä vaiheessa puhkeaa astma, kun on mahdollista että se puhkeaa joskus. Kukas lääkkeet maksaa, jos se puhkeaa siksi että naapurit ei ajattele kuin omaa itseään? Laitan ainakin laskun talonmiehelle tai isännöitsijälle. Kerjätköön se sitten rahoja saastuttajilta.
Sais tupakan tunkea polttelijoilla sellaiseen paikkaan mihin aurinko ei paista ja vielä se tulipää edellä. Oppisivatkohan sitten olemaan polttelematta.- pepe
ei missään nimessä tule kieltää tupakointia työaikana. kyllä se nautinto suotakoon nille jotka sitä harrastaa.toivottavasti päättäjät ottaa järjen käteen tässä asiassa. suurimmat vastustajathan ovat juuri ne jotka ovat itse lopettaneet ja toki nekin jotka ei ole ikinä polttaneet.olisi niin paljon muitakin asioita sitten joita tulis rajoittaa mutta tätä ei kyllä saa viedä keltään väkisin pois.
- Ihmettelen kovasti
pepe kirjoitti:
ei missään nimessä tule kieltää tupakointia työaikana. kyllä se nautinto suotakoon nille jotka sitä harrastaa.toivottavasti päättäjät ottaa järjen käteen tässä asiassa. suurimmat vastustajathan ovat juuri ne jotka ovat itse lopettaneet ja toki nekin jotka ei ole ikinä polttaneet.olisi niin paljon muitakin asioita sitten joita tulis rajoittaa mutta tätä ei kyllä saa viedä keltään väkisin pois.
Onko kukaan huomannut miten paljon maksaa kun nyt nämä hyvät ihmiset pitävät kokouksia tästä asiasta... sillä kokousrahalla sais monta kartonkia tupakkaaa
- kukas se
sinunkaan mielenteveyden järkkymisestä johtuvat kulut maksaa, kun olet altistunut tupakoivien ihmisten kanssa samaa työpaikkaan, jos ei tupakkaveron maksajat.
- Röntinvetäjille
pepe kirjoitti:
On niitä raittiitakin jotka voi paremmin tehdä työt! tupakoitsijat kortistoon tai tupakoimattomuus kursseille!
- ei kata edes
kukas se kirjoitti:
sinunkaan mielenteveyden järkkymisestä johtuvat kulut maksaa, kun olet altistunut tupakoivien ihmisten kanssa samaa työpaikkaan, jos ei tupakkaveron maksajat.
tupakoinnista johtuvia sairaus kuluja saati muita kuluja.
- samointein
Röntinvetäjille kirjoitti:
On niitä raittiitakin jotka voi paremmin tehdä työt! tupakoitsijat kortistoon tai tupakoimattomuus kursseille!
kun tuntuu toi pipa olevan sulla aika tiukalla. Hellitä hetkeks ja lue muuta kun netistä näkyviä kannanottoja.
- kiihdy
ei kata edes kirjoitti:
vaan hae faktoja elämääsi, äläkä omia fiktioitasi.
- KTN
ei kata edes kirjoitti:
Kattaapa ja sitäpaitsi ilma on täynnä raskasmetalleja ja karsinogeenejä, muutenkin esimerkiksi teollisuuden ja liikenteen aiheuttamina.Keuhkosi ei näytä sen puhtaammilta kuin tupakoijankaan.Jos haluat vähemmän myrkkyjä niin siirry maaseudulle asumaan.
- muuta
jonnekkin kauas pois, kun elämä muiden ihmisten kanssa on noin vaikeaa. Ja luuletko, että se astma on syntynyt tupakansavuista? Kyllä se tulee kuule ihan liikenteen pienhiukkasista ja muista ilmansaasteista. Kuusamoon, nyt kutsuu sua Kuusamo.
Karhut ei röökaa..
- niinpä niin...
Helsinkiläiset päättäjät ei näköjään näe metsää puilta.Jos yhtä innokkaasti puuttuisivat todellisiin ilman ja muun saastuttajiin ja luonnon pilaajiin,olisipa kaupunki viihtyisä.Puhumattakaan nuorten ja muiden huumaus,pillereiden ja alkoholin sekakäytön ehkäisyyn, tai hoitoon ohjaukseen.Esim,liikkenne saastuttaa huomattavasti enempi,näitä "viihtyisiä"liikuntapaikkoja ja työpaikkoja ym.Anyway.
- Jori
Joo on se niin inhottava ja haiseva ja maailman pahin tuoksu että olen Ruotsalaisen lasermiehen dokumentin nähtyäni haaveillut sellaisesta lasermiehestä joka katolla kyttäis "oventaushaisijoita" ja ampuisi nallin otsaan lasertähtäimellä varustetulla aseella.Ei harmittaisi ollenskaan, sillä haisulit olisi saatava pois joka paikasta keinolla millä hyvänsä.Tulihan tarpeeksi selvästi...nyt voi tupakkimiehet ruveta mussuttamaan niinkuin ne aina tekee.....mutta ei tunnu missään, koska kannattajiani on aina enemmän...ja meillä jotka emme polta on aina henkinen yliote tuollaisiin ja parempi itsetunto kuin noilla haisevilla syöpälähettiläillä.Niillä on rusinan kokoinen itsetunto ja järki ennenkaikkea.
- Pitäisi
Mielestäni sallia. Siinä ei muut ihmiset joudu kärsimään ja on myös "terveellisempää" kuin poltettava tupakka.
- aiheuttaa
huuli ja iensyövälle altistumista.
- Mutta
aiheuttaa kirjoitti:
huuli ja iensyövälle altistumista.
Tupakasta on noin 50% suurempi mahdollisuus saada suullinen syöpä.
Monet ruotsalaiset, jotka ovat syövän saaneet, ovat käyttäneet nuuskaa 30-60.v
Viime vuonna mahdollisia nuuskasta johtuvia syöpiä oli Ruotissa noin 30-40kpl. Kaikki olivat käyttäneet nuuskaa yli 40 vuotta.
- tupakkaa vastaan
..joskus ihmetyttää nämä tupakan yltiövastustajat. on niitäkin jotka polttaa huvikseen ja sitte niitä jotka on jääneet??? koukkuun?? ihan kun ei olis paljon pahempia "ongelmia" kuin joidenkin ihmisten tupakan poltto.. voi hyvä ihme.. kielletään autot kaupungista niin saadaan raitista ilmaa.. älytöntä touhua..
viinakin pitää kieltää ja kahvi.. kaikki epäterveelliset nautintoaineet kieltoon..- sit onkaan
kun ravintoloissa on se savuton puoli tyhjänä, ja kaikki istuu siellä tupakoivien puolella. Onka tupakoimattomat niin tosikkoa porukkaa, et heillä ei ole jutun aiheita, kun kaikki tulee aina sinne savun sekaan.
- ihme homma
sit onkaan kirjoitti:
kun ravintoloissa on se savuton puoli tyhjänä, ja kaikki istuu siellä tupakoivien puolella. Onka tupakoimattomat niin tosikkoa porukkaa, et heillä ei ole jutun aiheita, kun kaikki tulee aina sinne savun sekaan.
tuotahan on jo vuosia ihmetelty, järkeviä selityksiä ilmiölle ei vielä ole kuultu. Jos ne tupakoimattomat ovat niin niuhoja, etteivät tule keskenäänkään toimeen, vaan löytävät narisemisen aihetta vähän kaikesta:)
- däm
Ei hyvää päivää jälleen mitä ideoita "immeisten" pikku aivosulista lähtee, sehän menee jo syrjinnän puolelle tupakoitsijoita vastaan, kun kerran lain mukaan tupakka on sallittu :).
Nyt tehdään kyllä savukärpäsestä big,big jätti "puhveli", että moinen onkin saanut kantaa alleen suunnittelijoilla, vaan hope ei mene pykälissä todellakaan läpi.!!!!!!!!!!!!! - Turrex
Olisi hienoa, että meidän maamme pääkaupunki Helsinki olisi vallan savuton. Helsinki on melkein aina joka asiassa edelläkävijä ja sinne myös tulee aina kaikki ihmeen turhan päiväsyydet mutta hyvä niin. ONNEA SINNE HELSINKIIN VALLAN TAVATTOMASTI!!!
Poltelkaa vielä kun voitte...HAHAHAHAHAHAH!!!! - Rööki
Eipä ne pomotkaan ole savuttomia. Saavatko he polttaa? Suomen valtio tässä nyt on takana sillä että EDUSKUNNASSA TYÖSKENTELEVÄT MUNAPÄÄT EIVÄT SAA TARPEEKSI RAHAA OMIIN MENOIHINSA JA LISÄ RAKENNUKSIIN. Itseäni ei huvittaisi maksaa ministereiden eikä muiden siellä paskahuussissa istuvien tyhjän toimittajien palkkoja eikä taxi eikä mitään muitakaan laskuja. Eikö Suomen todella itsenäisessä valtiossa ole muka mitään isoa ongelmaa kuten työttömyys??? eipä näytä olevan..nyt ollaan onnellisesti EU:ssa ja siellä he määräävät mitä suomessa saa tehdä ja mitä ei. Pian ollaan onnelisesti Natossa ja sitten me tavalliset tallaajat sodimme muiden maiden sotia.
- Tupakkanuutti
sama nimimerkki ketjun alkupäässä=)
- Rööki
Mitäpä sitten jos vaikka on sellainen työ missä voi polttaa ja samalla tehdä töitä? mulla on sellainen työ. Mitä helsinkin viisaat päättäjät siihen sanoo??? työtehoni ei laske ollenkaa vaan päin vastoin se nousee aina kun poltan tupakan ja kahvi tauolla ryystän kahvia oikein olan takaa ja poltan tupakan ja sitten kun 12minuuttia on kulunut niin palaan takaisin töihin rööki huulien välissä ja tupruttelen iloisena!!! Pystyttekö kieltämään sen minulta?? tuskimpa vain!!! pystyttekö kieltämään sen muilta samassa tilanteessa olevilta kieltämään?? voitte tulla työpaikalleni kieltämään röökaamisen mutta ilman hampaita lähdette.
- tuptup
Ei ole todellista. :D
- horhot.
Kerätään vain listoja, mutta ei agressiivisesti. Eiköhän tulos ole sama, kuin koko suomessa. Eli maltillinen. Ihmettelen maalaisia jotka muuttaa hesaan ja rupeaa täällä hillumaan. Kuten myös nuo päättäjä joilla on sukujuuret savossa,lapissa jne. Muuttakaa takas metsään.
- sulta
järki kadonnu. Mene itse sinne metsään ja jää sinne, et kukaan ei saa sua käsiinsä ja muotoile sun ulkonäköä uusiksi.
- terve terve
Tupakan myynti olisi kiellettävä Suomessa. Se on huume, joka sairastuttaa paitsi tupakoijan niin myöskin savua hengittämään joutuvan ihmisen. Törkeää, että se on vielä sallittua!
- minäsevain---
"Tupakan myynti kiellettävä Suomessa!"
Kannatan!!!
- ihmenaikko
Oon aina ollut sitä mieltä että Helsinki on Suomen perseenreikä ja ruskeammaksi se muuttuu.
- kasanohva
Jos työnantaja yllättäisi minut sekstailemassa sihteerikön kanssa työajalla, huutoa tulisi varmasti.
Vaan tupakoija vaan pössyttelevät ja pomo ei sano mitään.
Ja väitänpä että lyhyt seksituokio tuo piristystä päivään ja töissä on paljon kivampi olla ja työtkin tulee tehtyä paremmin. Mutta silti ei saa sekstata, tupakoida kyllä.
On tää ihme hommaa!- blondi
Olisinpa sihteerisi. Työpäivä menisi mukavasti. Mielestäni tupakointi on jokaisen oma asia, kun ei pidä ylimääräisiä taukoja tupakoinnin vuoksi.
- ???????????????????
Oliskohan seuraava kielto: seksitön Helsinki :)
- impes
On kyllä isompiakin ingelmia kuin joku tuollainen herranjumanjesta. Turhaa jeesustelua, on paljon tärkeämpiä asioita!
- piipunpolttaja
Minulla nuo tauot venyvät puolen tunnin mittaisiksi ja niitä on useampi työpäivän aikana, ei siis 3½ minuutin hermosavuja kuten light-savukkeiden polttajilla.
Kukaan ei ole kuitenkaan noista tauoista ikinä sanaakaan sanonut, kun työnantajakin on työpanokseeni enemmän kuin tyytyväinen, ja itsehän on kieltänyt tupakoinnin toimistolla. Ja sitä paitsi piipunpolttajilla on esim. keuhkosyöpäriski vain 1,6-kertainen, kun savukkeenpolttajilla se on 13,3-kertainen.
On siellä sikarinpolttajiakin joilla on puolen tunnin tupakkatauot. - alexndrea3
No jo aikakin puuttua moiseen .tein 20 vuotta työtä aina kun toiset olivat tupakalla ja kun jäin työpaikalle tein työt kun he tupakoivat ja terrisoivat toisia ,mutta toivon että nyt uusi aika ja moiset tupakat sais omalla ajalla vedellä kaikki .ja turha kytätä toisia kaikesta pääsee ,kun työajalla ei polteta .Ja kaikkien terveys parempi .
- piipunpolttaja
Jos ei työajalla ehdi edes piiputtelemaan, se on jo sinänsä osoitus niin stressaavasta ja epäterveellisestä työpaikasta, että työntekijä on myynyt siinä halpaan hintaan oman terveytensä ja hyvinvointinsa orjuuttajalle.
- kiire kiire
piipunpolttaja kirjoitti:
Jos ei työajalla ehdi edes piiputtelemaan, se on jo sinänsä osoitus niin stressaavasta ja epäterveellisestä työpaikasta, että työntekijä on myynyt siinä halpaan hintaan oman terveytensä ja hyvinvointinsa orjuuttajalle.
sepä se, kyllä työssäkin tuumaustaukoja tarvitaan, paitsi liukuhihnalla.
- aikuinen
Vittu mitä typerää holhoamista, kaikki vitun hyssälät ja toivolat voi suksia kuuseen.
- Dökke
alkaa olla suhteellisen sairasta toimintaa, kieltäkää nyt seuraavaksi vaikka hymyileminenkin...
- heh.
kyllä siinä hymyt hyytyy kun tupakantuska iskee kesken päivää, voi olla työkavereillakin ankeaa siinä ympärillä.
- dissension
Pari faktaa ensin:
Työn antaja on voinut jo pitkään kieltää tupakanpolton työaikana jos haluaa (aika harvinaista), mutta työn tekijä saa silti poltaa kahvitauolla ja ruokatauolla jos haluaa.
Yleisilläpaikolla on tupakointi kielletty
Se että jotkut väittää ettei tupakoivat tekisi yhtä paljoa töitä, täysin hullu väite tämähän on täysin tapauskohtainen miten ihmeessä sitä voi yleistää.
Minun kokemuksella suurin osa heistä tekee yhtäpaljon töitä, kyllähän jokainen pitää niitä pieniä taukoja ja vaihtaa parisanaa työkaverin kanssa jotta mieli pysyy vireänä ja jaksaa painaa taas töitä paremmin tämähän on jopa suositeltavaa minun mielestä.- rafa
Meillä oli muinoin yritys jossa oli polttavi ja ei polttavia työntekiöitä.Talo tarjosi työetuina tupakat,pesuaineet ja elintarvikkeista -25%.Eikä ketään pidetty peruspalkalla töissä.Hyville maksettiin tosi hyvin ja muille pikkaisen vähemmän.Siittä riippumatta polttiko vai ei.Itse yrittäjänä olen pyrkinyt siihen,että jos yritys voi hyvin niin voivat työntekiätkin.Vaan eipä enään yritysten voitot näy työntekiän pussissa.
- savuttoman elämän toivossa.
koska tupakoitsijat vaativat jatkuvasti kärsivällisyyttä niin bussipysäkeillä kuin työpaikoilla, olisi kohtuullista jo vaihtaa toisinpäin. Olisi ihanaa,jos saisi vesistaeessa seistä savuttoman bussikatoksen alla tai juoda tuoppi olutta terassilla haistelematta samaan pöytään tunkeneen tupakoitsijan käryjä. Työpaikalla jatkuvasti taukoja voivat pitää vain tupakoitsijat ja mitä enemmän tupakoit, sitä vähemmän keskityt töihisi... ja mikä terveysriski tupakointi on savuttomallekin ja sitten pitäisi vain sietää, tehdä toisten työt jnr
- heh.
voisi hoitaa niin, että antaisi markkinavoimien hoitaa asia, olisi savuttomille omat ja tupakoitsijoille omat kippolansa. Riittäisiköhän savuttomien kippoloihin asiakkaita?
Tupakkatuolla taas tuumaan työasioita, se vissiin on vähän työnkuvasta kiinni, toiset tekee työtä paikkaan sidottuna, toisilla työ on muutakin, voi tehdä työtä vaika tupakka kummassakin kädessä työmaan pihalla, osan työstä voi tehdä jopa kotona.
- Nimetön
Itse kannatan tupakoinnin kieltämistä julkisella paikalla. Itse en polto ja en halua tupakan savua haistella turhan takia.
Tämä kannanotto ei sitten tarkoita kaikkia, mutta tälläisiä tupakoitsijoita riittää.
Bussipysäkki: Odotan bussia pysäkillä ja sataa vettä, pysäkille saapuu tupakoitsija joka katokseen päästyään sytyttää tupakan.
Biljardisali: Kyseinen paikka sijaitsee ravintolassa, mutta biljardipöytien läheisyys on merkitty savuttomaksi, tästä huolimatta ei ole tullut montaa kertaa pelattua ilman että pöytien luona olisi joku tupakoinut.
Sisäänkäynnit: Usein tupakoitsija polttaa sisäänkäynnin läheisyydessä. Esim. Urheilutalot, Kauppakeskukset jne.
Ulkoilu: Välillä joutuu pakostakin kävelemään, juoksemaan tai pyöräilemään tupakoitsijan perässä.
Parveketupakointi: Onko oikein, etten voi pitää parvekkeen ovea kesäisin auki kun naapuriparvekkeelta tulee tupakanhaju/savu sisälle?
Tässä nyt on osa hieman kärjistettyjä, mutta itse en pidä tupakanhajusta. Välillä olisi kiva mennä ravintolaan tai biljardisalille niinkin, ettei palattua tarvitse heittää vaatteita ulostuulettumaan, jotta tupakanhaju edes vähän laimenisi.
Minun mielestäni tämä maailma pyörii aikatavalla tupakkaa polttavien ehdoilla.- Henkeään pidättelevä
Olen täysin samaa mieltä. Vaatteet on pakko pistää ensin tuulettumaan, ja sitten pesuun, kun käy ko. paikoissa.
Mikäli Helsingistä tulee täysin savuton, muuttaisin sinne mielelläni! - Stadin tyttö
Henkeään pidättelevä kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Vaatteet on pakko pistää ensin tuulettumaan, ja sitten pesuun, kun käy ko. paikoissa.
Mikäli Helsingistä tulee täysin savuton, muuttaisin sinne mielelläni!Ja toivottavasti kaikki tupakoitsijat muuttavat täältä pois, niin saataisiin vuokra-asuntotilannekin paremmaksi.
- muuttaisivat
Stadin tyttö kirjoitti:
Ja toivottavasti kaikki tupakoitsijat muuttavat täältä pois, niin saataisiin vuokra-asuntotilannekin paremmaksi.
jonnekin resrvaattiin, leirille? Kuulostaa historiasta tutuilta asenteilta...
Taitaisi tulla työvoimavajetta paikkakunnalle.
- kaupungin työntekijöille
Jos tuo menee läpi, niin kaupungin työntekijöiden ei auta muu kuin ryhtyä polttamaan knasteria sätkissä. Kieltohan koskee yksinomaan tupakkaa, muita yrttejä ja suitsukkeita saa polttaa aivan vapaasti sisätiloissakin ja vaikka työpisteensä äärellä.
Sätkän sekaan voi leikata nikotiinilaastarista 3-4 ohutta suikaletta. - Tupakan vastustaja
Säädöksethä ovat sinäänsä terveyttä edistäviä, mutta kun se tupakointi on kerran joskus vahingossa sallittu niin minusta ihmisiä jotka sitä käyttävät ei pitäisi kiusata moisilla säädöksillä. Yleensä työpaikoilla on sitä varten jo omat koppinsa ja paikkansa.Sen ymmärtäisi paikoissa joissa se muita häiritsee.Me ihmiset ku ollaan tälläsia itsetuhoisia otuksia niin ei sitä millään pykälillä saada karsittua.Sitä vastoin ravintoloihin tulevat rajoitukset ovat ihan tervetulleita.Suomihan on tällainen holhousyhteiskunta ja ainut maa USA:n lisäksi missä on ollut kieltolaki ja sitä taustaa vasten en yhtään ihmettele.
- plol
onhan kuppiloissa ja muualla tupakoimattomien puolia
missä ei saa polttaa... ja voihan sitä kohteliaasti kysyä että voitko siirtyä kauemmaksi kun en tykkää savusta... mielestäni täällä on isompia ongelmia kuin tupakointi hinnat nousee koko ajan verot nousee ja palkat pienenee... tietääkseni ihmiset eivät juuri ajattele muita kuin itteään tietyissä asioissa
joten menkää itteenne ja tutkiskelkaa itseänne jonkin aikaa niin kyllä teistäkin löytyy jokin vika esm omistatteko auton? ympäristölle tuhoisia päästöjä kuljetteko bussilla sama homma.... koko juttu on ihan pöh ja pilkun viilausta... ja eikö suomen pitänyt olla vapaa maa..??? - hummingbird_
voitais kyllä kieltää poltto kaikissa sisätiloissa ja koko maassa, ei vain helsingissä.
ottaisivat vain ruotsista mallia tuossa suhteessa.
on kieltämättä ihana tulla kotiin illan päätteeksi kun vaatteet, hiukset ja iho ei haise tupakansavulle..ei tarvi ensimmäisenä mennä suihkuun ettei levitä samaa hajua lakanoihin.
tupakoitsijat polttakoot ulkona etteivät saastuta kaikkien keuhkoja. - kannatan
koko helsinki savuttomaksi.työpaikat,ravintolat,kahvilat,yleiset paikat.ajatus hyvä mutta toimivuus toinen juttu.pitäisi laittaa kovat sanktiot nille jotka rikkovat lakia.
- tehotiina65
No johan sitä yritetään taas laittaa tupakoitsijat aivan maan rakoon... mutta katsokas asia on sillä tavalla että mitkään terveystoimen johtajat eivät voi kieltää työntekijää tupakoitemasta omalla ajallaan kahvi tai ruokatauolla....
Vai pitäskö meidän tupakoitsijoiden kieltää terveystoimen johtajaa syömästä munkkeja ruokatunilla, kittaamasta kaljaa vapaa- aikanaan, koska hänen vyötärönsä on uhkaavasti alkanut paksuuntuman...- ossian
Ei esim. ylensyönti muille aiheuta terveyshaittaa mutta tupakansavu aiheuttaa. Ei tupakalle !
- firm
ossian kirjoitti:
Ei esim. ylensyönti muille aiheuta terveyshaittaa mutta tupakansavu aiheuttaa. Ei tupakalle !
Kyllähän ylensyönti nimenomaan sekin aiheuttaa terveyshaittoja... esim kakkostyypin diabetes on rajussa kasvussa, veritulpat, sydämen ongelmat, lihavuudesta tulee nivelvaivoja... ja kun jatkuvasti syö niin se myöskin väsyttää ja vie ihmisen vireystason. Vai kuinka monta ylensyönyttä ja energistä ihmistä mahdatte tuntea? voisko yleisempi kuva ylensyöneestä olla, että istuu jossain sohvalla ja mässäilee jotain ja kun tarvitsee liikkua niin sekin käy vaivalloisesti ja puhisten?
- ossian
firm kirjoitti:
Kyllähän ylensyönti nimenomaan sekin aiheuttaa terveyshaittoja... esim kakkostyypin diabetes on rajussa kasvussa, veritulpat, sydämen ongelmat, lihavuudesta tulee nivelvaivoja... ja kun jatkuvasti syö niin se myöskin väsyttää ja vie ihmisen vireystason. Vai kuinka monta ylensyönyttä ja energistä ihmistä mahdatte tuntea? voisko yleisempi kuva ylensyöneestä olla, että istuu jossain sohvalla ja mässäilee jotain ja kun tarvitsee liikkua niin sekin käy vaivalloisesti ja puhisten?
Tupakoija aihettaa muille savuhaittaa.
Lukisit ensin. - ib___
ossian kirjoitti:
Tahtoisin kuulla miten sauhuttelu aiheuttaa terveysriskin sivulliselle henkilölle jos tupakoi tupakointipaikalla tai muuten vaan ulkoilmassa (varsinkin stadissa) kadulla sietn että toinen henkilö on jossain 2m päässä.... kerro kerro kerro...
- höpöstöään
ossian kirjoitti:
käsit väärin asian... eihän tupakoitsijat sinulle terveyshaittaa aiheuta, kun he käyvät 300 m päässä tupakoimassa ?? vai haittaako ?? meillä duunissa tarkat rajat misä voidaan käydä jne.. sitäpaitsi ylensyöminen ja paksu vyötärön mitta kyl on vähintään yhtä vaarallista omalle terveydelle, koska suurin osa esim. sydän.verisuonitauti potilaista ovat juuri liikalihavia... että silleee... kannattaa kuitenkin katsoa mitä syö, se näkyy.. mutta kiitos kommentistasi ja hyvää kevättä sulle : ))
- noita sitten
ossian kirjoitti:
Tupakoija aihettaa muille savuhaittaa.
Lukisit ensin.hoidellaan, ylensyöneidenkin sairauksia...
- Tiinan kanssa
Missä laissa on terveysjohtajalle annettu valtuudet puuttua itsemääräämisoikeuden alaisiin asioihin. Hauskaa tässä terveysfasismissa on se, että kohta eletään sitten todella terveellisesti.. Nämä taukit, jotka ovat kieltämässä muiden paheet, eivät tajua, että kyllä joku
kielto pärähtää vielä omaan nilkkaan..Älykkyystaso tässä maassa on huolestuttavan alhainen:( terv 2v lakkoillut tehoton röökiolli - höpöstöään
Tiinan kanssa kirjoitti:
Missä laissa on terveysjohtajalle annettu valtuudet puuttua itsemääräämisoikeuden alaisiin asioihin. Hauskaa tässä terveysfasismissa on se, että kohta eletään sitten todella terveellisesti.. Nämä taukit, jotka ovat kieltämässä muiden paheet, eivät tajua, että kyllä joku
kielto pärähtää vielä omaan nilkkaan..Älykkyystaso tässä maassa on huolestuttavan alhainen:( terv 2v lakkoillut tehoton röökiolliTyöskentelen itse meinaan terveysalalla hoitajana, tupakoitsen, mutta en käytä siihen yhtään sen enempää aikaa kun "mimmit" jotka istuvat edellen kahvihuoneessa kun tulen tupakilta.. joten ei se aika ainakaan työpaikalta pois ole.... ja altistaa täällä moni muukin kuin pelkkä tupakka.. jokaisen sietäisi mennä itteensä... eikä pilkulla n.... pieniä asioita : ))
rakkaudella hoitajatar
- kameli
Hieno homma, säästy terveys ja ilmasto, vaikka siihen se nyt ei hirveesti vaikuta, mutta kumminkin! Lailla täytyy minimalisoida tupakan polttaminen ja saanti ni kyllä polttajat vähenee kun sen tupakan hakeminen on niin suuri vaiva!
- stenkku
Joo kyllä sinun mielestäs varmaan on hyvä juttu että se joka on polttanut 50v.Sitä ei voi lopettaa nyt ja heti.Siinä sydän pysähtyy viikon päästä.Haluutko sinä tappaa sen ihmisen nyt ja heti?
- LaittiMallu
Kävin alkuvuodesta NewYorkissa. Poltan itse tupakkaa. Isossa omenassa tupakointikielto ravintoloissa on ollut voimassa jo vuosia. Oli erittäin mukavaa kun aamulla ei pubi illan jälkeen vaatteet haissu tupakalle ja kankkunenkin oli selvästi pienempi. Kun tupakointipaikkoja vähennetään niin vähenee tupakointikin automaattisesti. Refleksi ottaa rööki huuleen pikkuhiljaa saa muutoksen ja kohta tupakkaa kuluu selvästi vähemmä. Lopuksi lopputulos: Itsekin tupakoivana kannatan tiekempaa tupakkalakia ja ns. Helsingin mallia, ja odotan hartaasti milloin Suomeen saadaan täyskielto edes ravintolatupakoimiseen! (nuuskan käyttö: mua se ei hajullaan häiritse enkä nää että kenelle muulle siitä on haittaa kun käyttäjälle)
- huihaillen
Voi kiesus tämän pikkustatin pikkusieluja, puhutaan jo ilmansaasteista, - katselkaas taivaalle iltaisin mitähän siellä tupruttelee, tuskin tupakit,
- niistä työajoista, yksikin 'ahkera tupakoimaton' sanoi etten tee töitä oon vain tekevinäni, kun sanoin hänelle että oletpas ahkera. Niin oli sekin ahkera, omia juttujaan kirjoitteli työajalla, rikkoi tietosuojaa yms. mukavaa. Monet itse naureskelivat, että otta kansion mukaan ja mennä työkaverin luo juoruamaan, näyttää tehokkaalta. Huh huh
Naurattaa ihan nuo tiukkapipot, katselkaapa ympärillänne olevaa statia, maailman miljoonakaupunkia. Sontaa, rojua, kaikkea mahdollista tälläkin hetkellä puistot pullollaan, voi hyvä tavaton, siitähän voi saada vaikka millaisen henkisen vaurion, kun haisee kauheelle koko stati.
Ei edes tiedetä mitä pölylle voitais tehdä. Vesi on paskan lääke ollut iät ja ajat - sitä kyllä riittää Suomen maassa.
Ja mitäs ne rakit ja katit, rotat, lokit, pulut ym. paskaläjiä loiskivat tekevät statissa, ai anteeksi meidän kaupungissa.
Naurattaa usein ratikkapysäkeillä nämä 'eleillä holhoojat', suomalainenhan uskoo ilmeisesti että kun oikein vääntelen naamaani kyllä viesti menee perille. Minä poltan tupakkini, ja tarjoan tarvittaessa näille naamanvääntäjillekin, kun näyttää monellakin kovasti kiristävän jossain.
Kyllä jokainen tupakinpolttaja tietää mikä tupakki on.Turha on pikkuasiantuntijoiden tulla valistelemaan, mä voin aina kysyä montakos litraa lotraat mallastuotteita, - siitähän on usein seurauksena maksakirroosi, turhaa vedota johonkin yhteiskunnan menoihin, tupakkilaiset maksavat kyllä sairaskulunsa siinä kuin nämä "jumalattoman terveet" ei-tupakkilaiset.
Työelämässä ollessani tuli kohdallani moinen asia ihmettelyn aiheeksi, kun erittäin harvoin olin sairaana itse, tai lapseni. Tupakkia poltin silloinkin. Niitä sairaspoissaoloja vasta olikin niillä ei-tupakkilaisilla. Että se siitä.
Jos savuton Helsinki - samalla myös kieltolaki voimaan mallas-kirkas-tuotteiden osalta. Pois katukuvista ne kaljakippolat, yököttävää katseltavaa, johan siinä silmäkin sairastuu katsellessa kaikennäköisiä lotrailua, Ben Z/kok. siellä espalla mukaanlukien. Keltaista jaffaa vain kaikkiin kettusiin muihin. Ja kypärät päähän , jos sattuu vaikka jakkara pettämään, ettei vaan tule lisää vammoja.
Taitaa olla maailman tyhmin, tyhmimmät ihmiset, nykyään nimelta Helsinki.
Muuten, minua taitaa häiritä aivan kauheesti nuo rumasti, rähjäisesti, likaisesti, ei aina näe kumpi on mies- vai naispuolinen, kun nuo roolit on menny täyspyllyä. Noin kymmenessä vuodessa tämä kaupunki on muuttunut sontaläjäksi, eikä taida auttaa vaikka kuinka rakennetaan pytinkejä rannat täyteen.
Montakohan Puskaa on verorahoja tällanny moisten asioitten parissa.
Mitä sitten jos Savuton Helsinki, mikä seuraava aihe? 'Taitaa olla liikaa näitä ns. opiskelijoita tässä maassa.- asiaa enemmänkin
näitä "pikkusieluja" kyllä löytyy muualtakin, ehdittiinhän vastaavaa jo ehdottelemaan Pirkanmaan suunnassa jo aiemmin, siellä vaan hokattiin, että tulisi jonkinlaisia ongelmia lain kanssa, se tieto ei ei ilmeisesti kulkenut Helsinkiin asti.
- ...
Erittäin hyvä juttu! Koko kaupunki vaan täysin savuttomaksi.
- ...
hyvä juttu!!Toivottavasti se myös toteutuu!Kumpa koko Suomelle tehtäisi noin!!
- ib___
eikös se tupakanpolttaminen ole aivan itse yksinään polttajan asia..? ymmärrän jos sisätiloissa polttaminen on kielletty, mutta mutta. Mitäs v***** tuollainen holhoaminen sitten auttaa? Tuskin kukaan sen takia polttamista LOPETTAA. Parhaimmillaan vaan vähentää hieman ja tekee sauhuttelijoista entistä tiukkapipoisempia työn ääressä. Ja ketä tämä sitten palvelee? Terveysviraston toimitusjohtajaa? Kaupungin henkilöstö harvemmin on palveluammatissa jolloin tupakoinnista saattaisi olla jotakin haittaa ajatellen imagon kannalta. En ymmärrä, vihaks pistää...
- tulossa lisää
Voi olla jokunen autokuski ihmeissään...
"on vain ajan kysymys, milloin EU määrää ravintoloihin täyskiellon.
Tupakointia on Euroopassa alettu rajoittaa muuallakin kuin ravintoloissa. Skotlannissa rekkoja tai pakettiautoja työkseen ajavilta on kielletty tupakointi ratissa, vaikkei kyydissä olisikaan matkustajia."
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkija Suomi pian jälkijunassa ravintolatupakoinnin rajoittamisessa/1135219707347
- juu
Ymmärrän kummankin osapuolen kannat, mutta onhan se nyt älytöntä, että pistetään "lapset karkkilakkoon" silloin kun huvittaa! Tahallista temppuilua, tulee ihan mieleen kiusanteko tupakoitsijoita kohtaan. Ei se ole helppoa lopettaa, ja kaikki lopettaa omien voimavarojensa mukaan. Suuttumusta lakia kohtaan se vain lisää, kun vieroitus säädetään lailla, eikä sitä voi vastustaakaan! Kuinka paljon tämäkin määräys hankaloittaisi tupakoitsijoiden elämää..: Joudut menemään töihin, ja pysymään Helsingisssä n.10 tuntia polttamatta.
- HELSINKI !!
Ei voi muuhun tulokseen tulla kun tuon uutisen kuuli.
Mitä olen nähnyt ja kuullut niin tupakka ei todellakaan ole läheskään kaupungin pahin ongelma. Todellinen ongelma on nuo viikonloppuisin ja jo viikollakin riehuvat "äidin kullannuppuset" jotka örveltävät ja mölisevät kännissä. Rauhallinen iltäkävely ei enää onnistu keskustassa viikonloppuisin ja metrossa on melkein aina joku riehuja jota on pidettävä silmällä. Ja ihan oma lukunsa on nämä maahanmuuttaja jengit...ja kuitenkin siellä vain ollaan huolissaan tupakoinnista.
T:tupakoimaton.- ASIAA, HIENOA
ETTÄ LÖYTYY JOKU JÄRKEVÄ IHMINEN TÄLTÄKIN PALSTALTA. SAMAA MIELTÄ KANSSASI!
- Stenkku
Kyllä ihmettelen kun olen elänyt kohta 57v.Isäni kasvatti tupakkaa nurkan takana eikä siihen ketään silloin 50luvullaketään puuttunut.Kai ne silloin kuoli enemmän ruuan puutteeseen kun tupakkaan.Mammani kertoi näin köyhiä kun ollaan oltu.Nyt tiedän että kyllä tupakkaa polttavana itse olen nähnyt mitä se heikoille ihmisille tekee.Mieheni makaa sairaalassa letkuissa teholla eikä henki enää kulje kun joskus,välillä on jo ollut melkein kuollut.Kannattais vähän miettiä.Kuinka monta viikkoa pitää olla letkuissa ja niitä on paljon.2kk-1v
- jamaica =)
Kyllä se olis mainiota, mutta ota nyt noista hesalaisista selvää... Kaikki polttaa, ei niitä mikään pidätä.
- Stenkku
Joo samaa meillä Helsinginssä päättäjät miettii,mutta vaan miten heikot saataais pois pelistä.Kun mielen vikaisia ei hoideta.Tänään Helsingin kaupunki on luvannut palkata 100 sairaanhoitajaa.ja vaan niiden näkemyksien vuoksi.Onko taas kyselty ketä niitä hoitopaikkoja tarvii.Niitä tarvii teholla hoitajat niilä on tosi kiire.
- tro
minusta baareista vois tulla savuttomia, joku koppi tai terassi homma ois iha hyvä ratkasu.Tietty siit tulis baareille ja rafloille lisä kustannuksia mut ei se onnistus jos niistä tehtäs ihan savuttomia, koska porukka vaeltas sit sisään ja ulos koko aika.. ps.poltan itsekkin...
- stenkku
Minä en istu baareissa koskaan.Minulla ei ole tarvetta istua niissä örisiöisten kanssa.Otan kyllä paukkuja mutta valikotuissa seuroissa missä ei tule tappeluita.
- ISO J
just joo, ja taas mennää siihe tyyliin, et isoveli valvoo
- JJ09
Enemmän ne savuttaa ja niistä on paljon kauaskantoisempia ongelmia, kuis jostain tupakasta.
Ja eikö pistetä sitten samaan vauhtiin, kun kerran aloitetaan kunnon wanhanajan kieltolakikin voimaan.
VOI PYHÄ SYLVI teidän kanssa - EksynytMyrskytuulenLapsi
Minun mielestäni on todella hieno juttu, kun ei enää liikuntapaikoillakin tarvitsisi haistella sitä kauheaa tupansavunkäryä. Tuntuu, että kun kotoa lähtee, sitä ei pääse minnekään karkuun, aina haisee tupakka, minne menetkin.
Koulun työntekijäthän eivät (ainakaan meidän kunnassa) ole saaneet polttaa työssäoloaikanaan. En tiedä kuinka on muualla. Toivon, että siitä tulisi myös muualla laajempi käytäntö.
Itse lopetin tupakoinnin 3-4 vuotta sitten lähinnä sen vuoksi, kun se todellakin haittaa hengittämistä ja vähänkin raskaampaa suoritusta (työ- tai liikuntasuoritusta, portaiden kiipeämistä jne...). Ja ne jokavuotiset flunssat ja köhinät, kun korina tuntui tulevan keuhkoista asti. Hajusta nyt puhumattakaan. Tupakoivana sitä ei edes huomaa, kuinka pahalta haisee (myös silloin kun ei polta, koska kädet, hiukset, vaatteet haisevat!).
Mut ihanaa, se on minulta takanapäin ja kannustan kaikkia yrityksiä, että mahdollisimman moni muukin ymmärtäisi lopettaa ajoissa, sillä onhan sen hengenvaarallista touhua, vain typerys väittää muuta! - kurre
Tupakan poltttaminen pitäisi kieltää joka paikassa ja tupakan polttamisen lopattaminen on maailman helpon homma yksin kertaisesti lopettaa vaan sen siinä. Mutta seksin ostoa pitäisi sallia
suojavälineitä kun käyttää se ei tapa ja tupakoitsiaa on paskamaista pussata ja naida kun haisee tupakka.- ketjussahan
kysytiin "Onko kaupungin tiukka asenne tupakointiin liiottelua vai hyvä asia?"
Vastaan:
- hyvä asenne, kannatetaan!!
- womanhki
Ehkäpä nyt holhotaan liikaa. Ei voi oletaa että esim.olutta saisi vain tietyistä kaupungeista saati tupakkaa.
Ei ole kuin parikymmentä vuotta siitä kun tupakkaa poltettiin jopa myymälätiloissa. Se on jokaisen henkilökohtainen valinta jos haluaa tervaa keuhkoihin. Ei ihan kaikkea voi kontrolloida varsinkin kun on kyseessä laillinen tuote.- jeps
Holhoamista?
Asiaa voi verrata miksi lapsia vahditaan ja hoivataan. Kun eivät vielä tajua oikein asioita maailmasta. Sitä eletään omassa pikku ihmemaailmassa.
Tupakoijat ovat periaatteessa surkeita sosiaalisen paineen tuloksia, moni aloittaa sen takia, että kaveritkin polttavat. Loput kuuluvatkin jonnekin jälkeenjääneitten ja toosien välimaastoon.
Kukaan terve ihminen ei viiltele itseään tai muuten vahingoita itseään tietoisesti. Tupakoitsijat tekevät niin. Mikä heitä siis erottaa naiiveista lapsista? Se, että ikää ja kokemusta on kertynyt ei tarkoita, että järkeä sen myötä olisi.
Veroja maksavana minua vituttaa harvinaisen paljon, että paljon varoja kuluu tupakoinnista aiheutuvien terveyshaittojen paikkaamiseen.
Siispä, jos vähän järkeä yritetään pistää elämän menoon, niin mikäs siinä.
- Nuuskamuikku
Kerrassaan typerä idea. Ei tupakoinnista kenellekään haittaa ole. Entä sitten jos, haittaa kanssa ihmisiä tai mukamas aiheuttaa syöpää. Pah! Terveystoosien haihatuksia, jolla yritetään kierosti estää älykkäitä ihmisiä toteuttamasta itseään.
Ja entä sitten, jos tupakointi haittaa terveyttä? Ihmisiä kyllä syntyy Afrikassa tarpeeksi korvaamaan muutama sivistynyt suomalainen.
Herätkää! - inhoan tupakointia
helsingissä asiaa. tupakoinnista ei ole kenellekkään
muulle kuin tupakkateollisuudelle hyötyä. olen töissä sellasessa paikassa jossa työnantaja kielsi tupakoinnin työaikana.alkuun tuli lapsellista kitinää miksen minä, miksen minä voi käydä röökillä.
mutta kun savuttomat työläiset kuten minä olisimme vastaavasti halunneet korotuksen palkkaamme, jos polttaminen työaikana jatkuu loppui itku:) valitsen aina savuttoman ravintolan\ruokapaikan.en aja tupakalle haisevassa taksissa yms. kaveripiiristä moni on lopettanut polttamisen joten tiedän että se on tahdosta kiinni!! mutta jos olet selkärangaton pelle niin aina verukkeita löytyy.eli en sääli polttavia itse ovat tiensä valinneet. eli jos haluat lopettaa,,päätä että tämä loppuu nyt.ei mitään lakkoja sillä lakko on vaan lakko! mieti kannattaisiko se sittenkin?!;)- iB__
josset itse ole koskaan ollut riippuvainen tupakasta, niin elä tule kitisemään tänne kuinka helppoa on tupakanpolton lopettaminen. Mitäs sitten jossei ole edes halua lopettaa rentouttavaa nikotiinin saantia? Sama kuin työpaikoilla kiellettäisiin kahvinjuonti tauoilla!! Ketä se haittaa jos tupakkaa poltetaan omassa paikassa omalla tauko-ajalla? Ja jos sinulla on varaa jättää taksi ottamatta jos se haisee tupakilta niin se ei taas ole minun asia, mutta naurettavalta kuulostaa...
Elä tee itsestäsi PELLEÄ hyvä ihminen... - ni!
iB__ kirjoitti:
josset itse ole koskaan ollut riippuvainen tupakasta, niin elä tule kitisemään tänne kuinka helppoa on tupakanpolton lopettaminen. Mitäs sitten jossei ole edes halua lopettaa rentouttavaa nikotiinin saantia? Sama kuin työpaikoilla kiellettäisiin kahvinjuonti tauoilla!! Ketä se haittaa jos tupakkaa poltetaan omassa paikassa omalla tauko-ajalla? Ja jos sinulla on varaa jättää taksi ottamatta jos se haisee tupakilta niin se ei taas ole minun asia, mutta naurettavalta kuulostaa...
Elä tee itsestäsi PELLEÄ hyvä ihminen...kato pelle, the iB__ tietää ja tajuu noi jutskat. paremmin ku sä tai kukaa koskaa. se o vittu guru.
älkää olko ihmiset pellejä, alottakaa polttamine jo tänää ja tulee viboi! se o vaan hyvästä.
joo. - iB__
ni! kirjoitti:
kato pelle, the iB__ tietää ja tajuu noi jutskat. paremmin ku sä tai kukaa koskaa. se o vittu guru.
älkää olko ihmiset pellejä, alottakaa polttamine jo tänää ja tulee viboi! se o vaan hyvästä.
joo.teini sai tilkan alkomahoolia...
- sanoo,
että kaupunkilaisten tupakointi kuuluu jotenkin kaupungin tai kunnan toimivaltaan tai ylipäätänsä paikallishallinnossa päätettäviin asioihin?
Seuraava laajennus on varmaan kaupunkilaisten henk.koht.hygieniasta huolehtiminen. Sanoisin, että
on liikaa virkamiehiä, jos työaikaa käytetään tämmösten esitysten väsäämiseen..- Eki
Tokyossa on kävelykaltuja joissa on tupakointi kielletty, sama meille !!!
- Onnistuu..
..poistetaan kaikki tupakatuotteet jokaikisestä myymälästä, siis koko Suomesta.
Kysymys kuuluukin: miksi savkkeita yhä myydään???- tiedän
siitä rahaa, työpaikkoja, valtio veroja.
- alkomahooli
kieltää niin ois ainakin oikee suunta
- kannatetaan
itse en polta eikä muillekaan tarvii suoda ylimääräisiä taukoja tupakkaan vedoten.
loppuisi vaan maassa kokonaan tupakointi, aikanaan sitten lapsetkaan ei sitä pysyisi aloittamaan, nyt s eon liian helppoa teineille.
- En tupakoi!.Olen siitä tyyt...
Tupakointi aiheuttaa mm.keuhkosyöpää,kunnon heikkenemistä,TUPAKKA YSKÄÄ (ja (näin ei kaikki tupakoitsiajt tee,mutta ...) sitäpaitsi tupakoitsijat eivät välitä,että yskivätkö toisia päin!!),...kaikkea muuta pahaa!!.
Olen EHDOTTOMASTI tuon Helsingin ajattelun puolella!. - Vaarallista
Hyvä että tupakkaa vastustetaan, mutta vastustajat ilmeisesti haluavat sulkea silmänsä ja korvansa siltä, että alkoholi sisältää samoja syöpää aiheuttavia aineita kuin tupakka. Tutkijoiden mukaan alkoholissa ei ole mitään sellaisia aineita, joista olisi hyötyä ihmiselle, niinkuin ei tupakassakaan. Jokainenhan itse valitsee käyttääkö vai ei. Minua ärsyttää enemmän alkoholin väärinkäyttö kuin tupakoitsijat. Puhallustestit työpaikoille, jotta saadaan piilokäyttäjät ja rattijuopot kuriin.
- oletko
ajatellut, että alkoholinkäyttäjät eivät haittaa ympäristöä yhtä paljon kuin tupakoitsijat? Jos joku ryyppää kadulla, haju ei leviä kahdenkymmenen metrin päähän. Mutta minun puolestani myös alkoholinkäyttöä saisi rajoittaa, ensin kuitenkin tupakkaa.
- Dile
Ihme juttu kun täällä moni urputtaa, että autotkin saastuttaa enemmän ja suomi on ihme holhousvaltio kun ei saa edes vapaasti vetää röökiä.
Heti lähtee kumarrus sille, joka toimittaa vedenpitäviä ja tieteellisesti valideja todisteita siitä, että autojen aiheuttamat pakokaasupäästöt aiheuttavat enemmän kuolemia/sairastumisia kuin tupakointi!
Ja tuo holhousasia voitaisiin ratkaista sillä, että jokainen tupakoija allekirjoittaa sopimuksen valtion kanssa, jolloin valtio ei ole velvollinen maksamaan tupakoijien terveydenhoitoa.- mutta
samahan se on ylipainon ja alkoholin kanssa.Kirjottaisivat hekin.
- eivät
ole yhtä vaarallisia kuin tupakka. Ilman puhtauteen on olemassa asteikko. Mitä isompi luku, sitä likaisempi ilma. Maaseudulla tuo luku on noin 2. Mannerheimintiellä 7. Tupakansavussa noin 600. Juuri sytytetyn tupakan vieressä 30 000.
Tupakka sisältää noin 4000 terveyshaittoja aiheuttavaa kemikaalia, paljon vaarallisempaa kuin pakokaasut. - Miksi?
eivät kirjoitti:
ole yhtä vaarallisia kuin tupakka. Ilman puhtauteen on olemassa asteikko. Mitä isompi luku, sitä likaisempi ilma. Maaseudulla tuo luku on noin 2. Mannerheimintiellä 7. Tupakansavussa noin 600. Juuri sytytetyn tupakan vieressä 30 000.
Tupakka sisältää noin 4000 terveyshaittoja aiheuttavaa kemikaalia, paljon vaarallisempaa kuin pakokaasut.On perin kummallista käyttäytymistä heitellä takana ajavien eteen palavia natsoja mielenosoituksellisesti? Tässä eräs niistä monista kummallisuuksista käyttäytymis tavoista!
Tässäkö se niin suuri vapauden kaipuun muoto? Tyhjennellä niitä tarpeitaan sinne minne mielii? - etäisyydestä ja ajasta
eivät kirjoitti:
Tupakka sisältää noin 4000 terveyshaittoja aiheuttavaa kemikaalia, paljon vaarallisempaa kuin pakokaasut.Ihmiskunnan todellinen vaara on hiilidioksidipäästöt, joista autot aiheuttavat hyvin
suuren osan. Ilmastonmuutoksessa kuoleekin sitten hyvin, hyvin paljon ihmisiä kerralla! Ja kyllä ne
Manskulla pörräävät autot aiheuttaa myös erittäin vaarallisia pienhiukkaspäästöjä, joiden vaarallisuutta on vain ollut vaikeampi tutkia. Puhumattakaan sitten onnettomuuksista, meluhaitoista
ja sen tapaisista pikku jutuista - huoneessa...
etäisyydestä ja ajasta kirjoitti:
Ihmiskunnan todellinen vaara on hiilidioksidipäästöt, joista autot aiheuttavat hyvin
suuren osan. Ilmastonmuutoksessa kuoleekin sitten hyvin, hyvin paljon ihmisiä kerralla! Ja kyllä ne
Manskulla pörräävät autot aiheuttaa myös erittäin vaarallisia pienhiukkaspäästöjä, joiden vaarallisuutta on vain ollut vaikeampi tutkia. Puhumattakaan sitten onnettomuuksista, meluhaitoista
ja sen tapaisista pikku jutuistaKun röökataan muut pellolle! Viksu ravintelin omistaja kunnioittaa asiakkaitaan pistämällä kiellon röökaamiselle, jotka liihoittele natsan kanssa pitkin tanssilattiaa pyörien ja poltellen leninkejä toisilta!
- testi/koe
eivät kirjoitti:
Tupakka sisältää noin 4000 terveyshaittoja aiheuttavaa kemikaalia, paljon vaarallisempaa kuin pakokaasut.Autojen pakokaasut ovat vaarattomampia kuin tupakka?
Selvä. Mene autotalliin ja sulje ovi. Polta rööki. Kestää noin 5 min. Käytä autoa tyhjäkäynnillä 5 min.
Miltä tuntui? Oletko edelleen samaa mieltä? - Piittamattomuus...
huoneessa... kirjoitti:
Kun röökataan muut pellolle! Viksu ravintelin omistaja kunnioittaa asiakkaitaan pistämällä kiellon röökaamiselle, jotka liihoittele natsan kanssa pitkin tanssilattiaa pyörien ja poltellen leninkejä toisilta!
Minua on aina kummeksittanut näky rööki kädessäväentunkoksessa, jossa vaarana polttaa joku tai jonkun vaate? Olisiko ymmärtämättömyys syynä vai välinpitämättömyys vaiko niin voimakashalu erottua muista?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772509Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi921155- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67927Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22880- 33787