mahaa kiristää

mites muilla?

Tuntuu sitlä että mahaa kiristää. En sitten tiedä venyykö vatsanahka vai mistä tämä johtuu.. Mites muilla? Tlekkohan helpommin raskausarpia kun nyt jo kiristää rv26?
Entä' kun ylävatsaan sattuu, niin kasvaako kohtu vai mistä kivut johtuvat?
Kiitos jos joku viitsii vastata!!

6

11340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ed.

Sorry nuo kirjotusvirheet! Olen niin väsynyt etten huomannut.. :/

• kyllä

mulla kans. Tuntuu et ottaa aivan happeenki:) kun tarpeeksi kiristyy.. (itse rv26)
      ja uskon että kun maha kasvaa ja painaa kasaan vähän kaikkea mitä tuolla keskivartalolla on:) uskon että kipu tulee siitä..rupee tulee tukalat oltavat:)

• Minde84

kiristää.eilen illalla varsinkin monta tuntia.Tuntui tosi inhottavalta kun vatsa oli aivan kivikova ja tuntui että se repeää.
      Rv. 27 6

• rv34

ja nyt kiristelee,en tiedä nahkaa vai ihan syvempääkin.aika jännä tunne.siellä se kasvaa vaan.ei ihme että kiristelee:)ylävatsan hetkelliset koskut johtuvat esim.kun vauva on jossain tietyssä asennossa.pitkäaikainen kosku joka on jatkuvaa siis täytyy neuvolasta kysyä.

• angel_86

En oo vielä niin pitkällä kuin te, oon vasta viikolla 19, mutta mulla on tollasta kiristystä ja vatsan kovettumista melkein joka kerta kun menen selälleni makuulle.. ja joskus myös vatsallaan maatessa. Ei tunnu kovin mukavalta. Muuten mulla ei oo maha kasvanut vielä lainkaan.

• *toiveikas*

Masu kasvaa hirmuista vauhtia, ja tottakai se kiristää ihoa. Kasvukipujahan nuokin. :) Meikäläisellä rv 25 1 ja masua kiristää ja vihloo aina silloin tällöin about joka päivä. Muistuttaa hieman lapsuusajan kasvukipuja, joita tunsin sääriluissa... ;) Siellä se kohtu ja vaavi kasvavat... ♥

Enkä usko että tulis helpommin raskausarpia, kun olettaisin että jokaisella naisella sitä masua kiristää raskauden aikana. Raskausarpia tulee silloin kun lihoo nopeasti paljon, ja iho ns. repeää äkillisestä venytyksestä. Kun lihomiseen lisätään raskauden aikainen normaali kasvu, ei ole ihme, että tulee arpia; venytys iholle on niin suuri. Jos onnistuu pitämään painonsa kurissa myös raskauden aikana, arpiakin pitäisi tulla vähemmän tai ei lainkaan. Näin sen käsittäisin, ja lääkärin kanssa olen myös asiasta jutellut... Ihan järkeenkäypää. :)

Ja ainahan sinne ylävatsaan voi sattua, syystä jos toisesta. Kasvava kohtu alkaa jossain kohtaa tosiaan painaa ylävatsaa, ja epämukavaltahan se tuntuu. Kaikki suolet ja mahalaukut sun muut elimet siellä lytyssä, niin ei oo ihme että huutavat apua! ;D

On se raskaus vaan ihmeellinen asia. Mä aina hämmästelen sitä, kuinka vatsa antaa tilaa valtavalle tunkeilijalle. :) Vaikka tiukkaahan se tekeekin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe