Silja Line ja palvelun taso

aikoN

Silja Serenade (22.-24.4.2006)
Olin viime viikonloppuiltana 22.4.2006 hakemassa naiselleni drinkkiä ns yöklubin baaritiskiltä...

Palvelu oli todella töykeää. Baarimaija (vanhempi naishenkilö) tarjoili vain muita asiakkaita kuin minua ja otti minun jälkeen tulleilta tilauksia vastaan. Jokaisella kerralla juomia tehdessään hän vilkaisi minua. Vastasin takaisin pyytävällä ilmeellä/katseella.
Vasta kun ketään muita palveltavia ei enää ollut, kysyi hän minulta töykeään sävyyn mitä haluan (tämä kesti noin 10-15 minuuttia).
Teki mieli näyttää käsimerkkiä, eli vilauttaa sormea, joka on etusormen ja nimettömän välissä. Päätin kuitenkin kaikesta huolimatta pitää arvokkuuteni ja niellä kiukun. Tilasin juoman, maksoin ja poistuin tyylikkäästi sen kanssa takavasemmalle.

Juopuneita ei palvella mielellään, sen ymmärrän. Mutta sitä en, että olin täysin selvä ja iloinen siihen asti kunnes tarjoilu oli sitä tasoa. En voi sanoa, että olisin nauttinut matkasta enää sen jälkeen.

15

5310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee se

      soittaisin laivan pomolle johtajalle tai kapteenille tekisin ilmoituksen tosta ämmästä!
      ei se saa olla tommonen kellekään matkustajalle!

      Tee ilmoitus ja VALITA tosta idiootista!

      • valitus!

        Toi ämmä on opetettu VAIN HYMYILLA ja TARJOA
        kun matkustaja pyytää,vaikka matkustaja olisi ihan juovuksissa!
        Mutta kun selvinpäin olit niin kyllä tekisin valittaisin että toi sipuli -naama saa alkaa etsiä töitä jostakin muualta jos ei kestä tai jaksa olla ystävällinen matkustajille!


    • _o/

      Suomalaisilta on nyt aika yleisesti muutenkin asiakaspalvelu ja ystävällisyys hukassa.
      Ilmeisesti osa ko alalla työskentelevistä kokee työsnsä jotenkin nöyryyttäväksi tms..

      Yleisesti täällä saat ystävällistä palvelua jos käyttäydyt erityisen ystävällisesti itse.
      Mutta on käsittämätöntä että ystävällinen palvelu suomessa lähtee asiakkaasta ei palvelun tarjoajalta.

      • toista puolta

        kyllä. kun menen töihin, olen hyvällä tuulella. hymyilen, olen ystävällinen asiakkaille jne. mutta ei sitä kauaa jaksa kun asiakkailta tulee vain vittuilua, pään aukomista, töykeää käyttäytymistä..

        siitä olen samaa mieltä ettei sen palvelun tule lähteä asiakkaasta, mutta toivoisin että asiakkaatkin miettisivät välillä, että me sylkykupit olemme vain ihmisiä.

        suomessa on palvelun taso perseestä, totesin sen juuri pari viikkoa sitten ollessani lomalla ulkomailla. mutta kyllä siellä asiakkaatkin käyttäytyivät aivan eri tavalla!

        vikaa löytyy varmasti molemmista osapuolista.


      • ed. kirjoittaja
        toista puolta kirjoitti:

        kyllä. kun menen töihin, olen hyvällä tuulella. hymyilen, olen ystävällinen asiakkaille jne. mutta ei sitä kauaa jaksa kun asiakkailta tulee vain vittuilua, pään aukomista, töykeää käyttäytymistä..

        siitä olen samaa mieltä ettei sen palvelun tule lähteä asiakkaasta, mutta toivoisin että asiakkaatkin miettisivät välillä, että me sylkykupit olemme vain ihmisiä.

        suomessa on palvelun taso perseestä, totesin sen juuri pari viikkoa sitten ollessani lomalla ulkomailla. mutta kyllä siellä asiakkaatkin käyttäytyivät aivan eri tavalla!

        vikaa löytyy varmasti molemmista osapuolista.

        mutta silja linella palvelun taso on kyllä yleensäkin huonoa, eikä yllä olevan "palvelun" tapaista tule hyväksyä missään nimessä.
        se täytyy itsenikin myöntää että palvelualalla on ihmisiä, jotka eivät sinne missään nimessä sovi. mutta niin taitaa olla kaikilla muillakin aloilla.


    • sitten vaikka..

      Kussut siihen tiskille, se lehmähän sen olis kuitenkin joutunut siivoamaan.

    • Olen

      No, tuollaistahan nyt sattuu. Ei pitäisi, mutta silti sattuu aina joskus.

      Kandee soittaa Siljan asiakaspalveluun. Varmastikin antavat sieltä jonkinlaista hyvitystä tapahtuneesta. Ei se hyödytä ketään eikä mitään, jos täällä valittaa asiasta. Palvelu on Siljalla kunnia-asia, vaikka siitä henkilötasolla aivan liian usein lipsutaankin.

      Eli siis luuri kouraan ja menoksi.

      • tane

        Se mitä silja hyvittää jos edes hyvittää jotain on niin naurettavaa, että ei ole vaivan arvoinen. Onneksi muitakin laivayhtiötä seilaa.


      • palvelua....
        tane kirjoitti:

        Se mitä silja hyvittää jos edes hyvittää jotain on niin naurettavaa, että ei ole vaivan arvoinen. Onneksi muitakin laivayhtiötä seilaa.

        Tallinkilla. Siinä ei paljoa hymyillä eikä kiitellä.


    • roopen

      olin tässä jonkun aikaa sitten lomalla tallinnassa siellä tallinkilla kun esim menee ravintolaan syömään niin tarjoilija tulee pöytään tilaa juomat ja ruuvat niin tarjoilija ei kohteliaisuutta sitten osaa kayttää eikä edes kiitos kehtaa sanoa

      • joksuu

        Tallinkilla olen aina saanut huonoa ja töykeää palvelua. Nyt on vielä käynyt niin, että sama palvelun taso on tullut myös Siljalle. Ennen kuin Silja muuttui Tallink Siljaksi sain sentään hyvää palvelua näillä valkoisilla laivoilla. Nyt on vaihdettava Vikingille. Siljalla on nyt liikaa Venäläistä/Eestiläistä työvoimaa ja valitettavasti se todellakin näkyy palvelun tasossa.


    • Jebulius

      No joo, vaikka tämä onkin näköjään jo vanha aihe niin jatkampa kumminkin.

      Näyttää tosiaan muuttuneen se Silja Linen asiakaspalvelu aivan venäläiseksi. Ilmanko siellä ei juuri muita enää näykään. Myös suomalaiset henkilökunnan tyypit on naamat norsunv***lla, eikä todellakaan huvita matkustaa sen firman laivalla enää. Ovat niin olevinaan hienossa laivassa että asiakas on unohtunut rannalle. Punaisella laivalla oli paljon mukavampaa tunnelma.

    • adjgccvvv

      Ei tuo kyllä ole mikään matkakertomus; paremminkin laivamatkat-osioon kuuluva natina! Mikä siinä on että halutaan sotkea kaikki sössöt keskenään?
      Tämä koko ketju pitäisi poistaa niin löytäisivät jatkossa oikean osion LAIVAMATKOILLEEN!

    • en enää

      Olin Siljan asiakkaana monta vuotta, mutta Tallinkin tulosta lähtien en viitsi kuunnella eestinkieltä paremmassa hyttiluokassa.

    • Silja + Tallink = :(

      Joo. Olen itse huomannut saman. Ennen Silja oli paras. Se ykkösjuttu, jonne menen aina. Mutta nyt... v**** venäläisiä ja eestejä tulee vastaan joka toinen sekunti. Kantavat siellä viittä kiloa TAX FREE nuuskaansa. Ja rellestävät, sähläävät, eivät osaa käyttäytyä jne. (sori aihe on vanha XD)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe