Siis mä en tajuu... Mun koira on syntynyt 11.5.02, että minkäikäinen se nyt on?? Lasketaanko se silleen, että 4 viikkoa on yksi kuukausi, vai miten??? Vai että kun se on syntynyt 11.5 niin kun on 11.6 niin se on kuukauden vanha??? Auttakaa???!!!
Tää on tyhmä kysymys, mä tiiän, mutta kertokaa!!!
Miten lasketaan koiran ikä???
22
5412
Vastaukset
- joku vaan
Sun koiras on nyt: 5 kuukautta ja 20 paivää. Neljä viikkoa ei ole sama kuin yksi kuukausi. Esim. kun rokotus on 12 viikkoisena, se ei ole sama kuin 3 kuukautta, mutta sillä ei ole väliä vaikka se menee pari päivää yli. Toivottavasti ymmärsit? Moikka:)
- olli
koiran iän voi laskea näin kun koirasi on 1 vuoden niin ihmisikään verrattuna se olisi
7 vuotias.meidän saksanpaimenkoira kimi on4vuo-
tias elikä 28 v.kovin on tullut harmaata leu-
kaan,mutta on kyllä aika pikku-poika vieläkin.
ketä vaan tulee käymään, niin ensimmäiseksi ha-
etaan pallo lelulaatikosta,jos saisi leikkika-
verin.... - prina
Itse laskin koirani iän sen elämän alkutaipaleella viikkojen perusteella rokotusten vuoksi. Merkkasin kalenteriini joka viikon kohdalle, minkä ikäinen otukseni on. Vähän yli-innokasta kenties, mutta rokotukset tuli otettua ajallaan :) Sitten kun päästiin sinne kolmen kuukauden ikään, niin merkkasinkin vain täydet kuukaudet. Oma koirani on syntynyt 31.10.2001, joten mielessäni laskin sen täyttäneen kuukausia aina kun kuukausi vaihtui (joka kuukaudessa kun ei ole 31 päivää). Sinun koirallasi olisi siis "kuukausisynttärit" joka kuun 11. päivä. Mutta tapojahan on varmaan liki yhtä monta kuin laskijoitakin, tämä oli oma tapani laskea ikää :)
- seropi
ihminen koira
1v = 14v
2v = 21v
3v = 28v
4v = 35v
Eli ensimmäinen vuosi vastaa koiralla 14vuotta ja siitä seuraavat ovat aina 7v..- vaarinpoika94
Mulla tämän laskukaavan mukaan olisi ollut 94 vuotias koira. Se kuoli jokin aika sitten.
- tietämätön miten las
siis mäkään en osaa laskee pennun ikää eli kun on syntynyt 13.8.2011 niin paljonko on kuukausissa ikää auttakaa siis ei osaa niin ei
- kikkelitonttu
no laske yy, kaa, koo jne.
- yks vaan
kikkelitonttu kirjoitti:
kaikilla ei vaan oo sitä laskupäätä
- ??????????----100
kikkelitonttu kirjoitti:
Sulla tonttu on surkastuneet aivosolut. Tuo siitä päätellen mitä kirjoitat.
- totttarua
Eikös siitä tule vähän yli 7:män vuotta.
- Anonyymi
totttarua kirjoitti:
Eikös siitä tule vähän yli 7:män vuotta.
Kuukautta.
- väärässäkinvoinolla
Jos eka vuosi on 14v. Niin sulla olisi sesse täyttänyt helmikuussa 7v. Ja oliskohan nyt jotain 8v. ja yli. Aika oudolta tuntuu. Siis sinulle tämä jonka koira on syntynyt 13.8
Laskin tämän tuon yllä-olevan tiedon mukaan. - mikä on oikea tieto
Paljon löytyy netistä tietoo tuon koiran iän laskemisesta. Mikä siinä ikäkysymyksessä on oikein kun tieto siellä on niin erilaista. Josko joku tietää mikä niistä on todella oikea. Tässä yksi niistä.
http://tonyvuori.puheenvuoro.uusisuomi.fi/77875-nain-lasket-koirasi-todellisen-ian - 14vvvvvvvvvvvvvv
http://www.purina.fi/Home/All About Dogs/Living Together Dog/Get More Out Of Life Dog/Your Dogs Age In Human Years.htm
Tässäpä lisää miettimistä - Anonyymi
Ei ehkä kannata tehdä tästä liian vaikeeta, samahan se on kenen tahansa iässä eläimn atu ihmisen. Sekoitanko jos lisään sulle vielä tämän, että näät iän koiran vuosina :)
https://lemmikintarvike.fi/koiran-ja-kissan-ika/- Anonyymi
Siis koiran ottaminen emän nisästä 7 viikon ikäisenä on sama, kuin ihmisen lapsen erottaminen äidistä, 1 vuoden ikäisenä.
- Anonyymi
Minulla oli kaksi kissaa ja hyväkuntoinen ja reipas kääpiö Kani ja myös leijona harja kaniini. Myy on minulla kaksi koiraa ja heillä on koko aika pieni. Elinikä on ollut toinen kymmenen ja toinen yli yksitoista. Terveys vanhuuden heikkous ja hyväkuntoinen nuoruus. Ikä on normaali
- Anonyymi
Akvaario kala on elänyt seitsemän vuotta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627