Petr Ton Kärppiin?

kärppäfani-

Nyt on ISO huhu ilmassa. Ton teki 41 pelissä 48 pistettä (24 24) viime kaudella Tsekin pääsarjassa ja käsittääkseni voitti maalipörssin.

Tonista on huhuttu palstoilla (Jatkoaika, Kärppien faniklubi) jo kauan aikaa sitten ja nyt uudelleen. Lisäksi Suomen jääkiekkoliiton sivuilla on Tsekin Euro Hockey Tour -kokoonpanossa (tänään käynnistyvässä turnauksessa) Petr Ton ja joukkueeksi merkitty Kärpät.

Olisi kyllä melkoinen kaauppaus. Ikää alkaa olla, mutta ei ilmeisesti liikaa, kun syntyy tuollaisia tehoja: 1,17 pistettä/peli ja 0,6 maalia/peli.

Tässähän alkaa innostua! Junno sanoi haastattelussa, että maajoukkuetason hyökkääjävahvistusta katsellaan, joten toivo elää. Hannes Hyvösestä on myös puhuttu ja olisi hänkin loistava vahvistus. Molempi parempi!

3

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näillä keskustelupalstoilla nyt huhutaan kaikki mahdolliset pelaajat Kärppiin. Johtunee siitä, että osalla keskustelijoista puuttuu ns suhteellisuudentaju ja käsitys arkipäivän realismista.

      Niin Ton kuin Hyvönen ovat molemmat loistavia pelaajia ja nimenomaan maalitekijöitä. Jokainen joukkue tarvitsee ratkaisuvoimaa ja Kärpillä tämä puute on aika lailla silmiinpisttävä. Tenkratin lähtö ei myöskään helpota asiaa. Silti varsinkin Ton ja Hyvönen ovat taiteilijasieluja ja tuulella käyviä pelaajia. Onnistumisten tullessa herrat ovat kuin päivänsäteitä ja heidän osaaminen pääsee oikeuksiinsa. Minua taas epäilyttää juuri ne hetket, kun onnistumisia ei tule. Molemmilla on taipumus valittaa ja käyttäytyä kärttyisästi. Tällöin he unohtavat joukkueen edut ja voivat hyvinkin myrkyttää joukkueen ilmapiirin. Pahimmassa tapauksessa joukkueen sisälle tulee klikkejä, joiden kesken kommunikaatio on joko vaikeaa tai sitten mahdotonta.

      Taitoja en kiistä kummankaan osalta, enkä sitä etteikö kumpikin takoisi Kärpissä sen 30 maalia, mutta hinta niistä maaleista voi olla kova.

      Jos kysytään, että kuka minulle kelpaisi, niin esimerkiksi Steve Kariya. Hän on yhtä lailla takuuvarma 30 maalin tekijä, mutta luonteeltaan silti joukkueelle pelaava ja sympaattinen kaveri, joka osaltaan toisi hyvää henkeä pukukoppiin. Muitakin on, Kariya oli vain esimerkki.

      • kärppäfani-

        Tornihuhuja liikkuu, mutta Petr Tonin hankkiminen olisi mielestäni hyvin looginen veto, kun saman tyylinen pelaaja Petr Tenkrat lähti seurasta. Korvaajaa kaivataan, eikä kuka tahansa Tenkiä korvaakaan, vaan tarvitaan Tonin tasoinen maaliruisku.

        Miehellä on myös yksi kausi Kärpissä taustalla, kertoi haastattelussa pelanneensa "elämänsä parasta jääkiekkoa" Kärpissä kevätkaudella (haastattelu oli muistaakseni tsekkiläisellä sivustolla, joten ei pelkkää kohteliaisuutta).

        Hannes Hyvönenkin voisi olla Tenkratin korvaaja ja kärppätausta on etu. En pitäisi minään ihmeenä, että Tonin ja Hyvösen kanssa ainakin neuvoteltaisiin. Toivoisin, että ainakin jompi kumpi tulisi. On mielestäni aivan realistista odottaa Tonin tai Hyvösen kaltaista korvaajaa Tenkratille. Nämä kaksi olisivat luonnollisia vaihtoehtoja kärppätaustan vuoksi. Sen sijaan huhuja esimrkiksi Tomas Kurkasta epäilen enemmän.

        Juuri Hannes Hyvösen ja Petr Tonin kaltaiset pelaajat ovat sellaisia, joiden vuoksi hallille raahaudutaan otteluita katsomaan. Värikkäitä pelaajia eivätkä mitään peruspuurtajia. Minulle on ainakin tärkeämpää se, että Kärpät pelaa hyvää, viihdyttävää kiekkoa kuin jokaisen mestaruuden voittaminen.

        Ei haittaa pieni lovi joukkuehenkeen näin katsojan näkökulmasta, jos jäällä nähdään Tonin alivoimamaaleja ja Hyvösen tykityksiä. Ei haittaa se ajottainen surffailu ja kiukuttelu, kunhan hienojakin otteita löytyy. Taiteilijat ovat mielestäni parasta, mitä kiekko tarjoaa.

        Kärpissä taitoa onneksi riittää. Finaaleissa puolestaan nautin Ville Leinon otteista. Toki paras vaihtoehto olisi se, että taitoa löytyisi, muttei silti diivailtaisi (esim. Viuhkola). Mutta diivailukin on omalla tavallaan viihteellistä katsojille. Leinon valkoiset luistimet varmasti herättävät huomiota.


      • kärppäfani- kirjoitti:

        Tornihuhuja liikkuu, mutta Petr Tonin hankkiminen olisi mielestäni hyvin looginen veto, kun saman tyylinen pelaaja Petr Tenkrat lähti seurasta. Korvaajaa kaivataan, eikä kuka tahansa Tenkiä korvaakaan, vaan tarvitaan Tonin tasoinen maaliruisku.

        Miehellä on myös yksi kausi Kärpissä taustalla, kertoi haastattelussa pelanneensa "elämänsä parasta jääkiekkoa" Kärpissä kevätkaudella (haastattelu oli muistaakseni tsekkiläisellä sivustolla, joten ei pelkkää kohteliaisuutta).

        Hannes Hyvönenkin voisi olla Tenkratin korvaaja ja kärppätausta on etu. En pitäisi minään ihmeenä, että Tonin ja Hyvösen kanssa ainakin neuvoteltaisiin. Toivoisin, että ainakin jompi kumpi tulisi. On mielestäni aivan realistista odottaa Tonin tai Hyvösen kaltaista korvaajaa Tenkratille. Nämä kaksi olisivat luonnollisia vaihtoehtoja kärppätaustan vuoksi. Sen sijaan huhuja esimrkiksi Tomas Kurkasta epäilen enemmän.

        Juuri Hannes Hyvösen ja Petr Tonin kaltaiset pelaajat ovat sellaisia, joiden vuoksi hallille raahaudutaan otteluita katsomaan. Värikkäitä pelaajia eivätkä mitään peruspuurtajia. Minulle on ainakin tärkeämpää se, että Kärpät pelaa hyvää, viihdyttävää kiekkoa kuin jokaisen mestaruuden voittaminen.

        Ei haittaa pieni lovi joukkuehenkeen näin katsojan näkökulmasta, jos jäällä nähdään Tonin alivoimamaaleja ja Hyvösen tykityksiä. Ei haittaa se ajottainen surffailu ja kiukuttelu, kunhan hienojakin otteita löytyy. Taiteilijat ovat mielestäni parasta, mitä kiekko tarjoaa.

        Kärpissä taitoa onneksi riittää. Finaaleissa puolestaan nautin Ville Leinon otteista. Toki paras vaihtoehto olisi se, että taitoa löytyisi, muttei silti diivailtaisi (esim. Viuhkola). Mutta diivailukin on omalla tavallaan viihteellistä katsojille. Leinon valkoiset luistimet varmasti herättävät huomiota.

        Ainakin Hyvösen kanssa ollaan neuvoteltu, se on ollut kyllä lehdissäkin.

        Joukkue pelaa voitoista ja mestaruudesta. Joukkue ei voi asettaa tavoitteekseen yleisön viihdyttämistä. Itse ajattelen niin, että jos tykkää kikkailusta ja temppuilusta, niin on syytä siirtyä katsomaan taitoluistelua. En tarkoita tätä pahalla. Pelaajat kuitenkin haluavat vain voittaa tyyliullä millä tahansa.

        Huono joukkuehenki on aina vaarallinen tila. Tällöin yleensä kaikki alisuorittaa ja syytellään muita. Kentällä se näkyy haluttomuutena ja silloin on täysin turha odottaa iloista ja näyttävää peliä. Hyvönen pelasi esimerkiksi Jokereissa kuluneella kaudella. Sellaisia otteita en välittäisi nähdä ikinä Kärpiltä vaikka joukkueessa taitavia pelimiehiä olikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe