ENSIN NAURETTIIN

Ihmettelen vaan

Niin se pilkka osuu omaan nilkkaan.Tässähän liittymä souvissa on alkanut seuraava jakso kun Elisa ajaa alas Kolumbuksen halpikset.Tästä voi vaan vetää sen johtopäätöksen että jos kyseessä ei ole Elisan ja Soneran yhteinen sopimus toimia näin niin on aika ihmeellistä yhteensattumaa että nyt juuri molemmat sattuivat lopettamaan halpaliittymiensä myynnin.Eikä tässä voi oikeastaan seuraavaksi vuoroon tulla kuin Saunalahti.Mitä vaihto-ehtoja meille enää jää jäljelle?Niin ei yhtään mitään koska esimerkiksi dna on poissa laskuista kun se ei toimi no jäljelle jää vain niitä kalliita kuukausimaksullisia liittymiä.Nyt ollaan palaamassa 90-luvun loppupuolen valikoimiin .Tilanne on aika tavalla asiakkaan kannalta surkeaksi mennyt .Nyt vaan katsellaan puuttuuko viranomaiset tähän järjestelyyn joka vaikuttaa hyvinkin kartellimaiselta.Toivotaan että kilpailuvirasto on hereillä .

144

35351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KARTELLIIN

      En tullut ajatelleeksi asiaa tältä kannalta.Kyllähän tässä on sinne päin viittaavaa koska näin yhtä aikainen muutos tuntuu tosiaan aika sattumalta.Mitä mieltä ihmiset olette onko syytä epäillä jotain sopimuksia halpaliittymien poistoista sekä samalla hilataan väkisin hintoja ylös päin kun ei ole tarjolla muita kuin kalliimpia liittymiä.Ottakaa kantaa asiaan nyt on kannanottamisen aika .Tai vaihtoehtoisesti tarjoavat pitkiä kalliiksi tulevia sopimuksia.Ei anneta operaattoreiden pitää meitä kaikkia yksinkertaisina asiakkaina.

      • Artsi.P

        Aina kun tämän kaltaista sattuu tulee ensin mieleen johtavan markkina-aseman väärinkäyttö.Sitä kun on riittävän suuri silloin voi tehdä mitä vaan kun siihen ei ole toisilla pienemmillä mitään sanottavaa.Kaksi suurinta on ilmeisesti jotenkin päässeet sopimuksiin että ajetaan alas kaikki halpaliittymät.Minä yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan.Tehkää kaikki niin.


      • takuuvarmasti
        Artsi.P kirjoitti:

        Aina kun tämän kaltaista sattuu tulee ensin mieleen johtavan markkina-aseman väärinkäyttö.Sitä kun on riittävän suuri silloin voi tehdä mitä vaan kun siihen ei ole toisilla pienemmillä mitään sanottavaa.Kaksi suurinta on ilmeisesti jotenkin päässeet sopimuksiin että ajetaan alas kaikki halpaliittymät.Minä yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan.Tehkää kaikki niin.

        Totesin asian jo 31.3

        http://lyhytlinkki.net/?7y0aqz33


      • HUIPUTETTU

        Nyt kun sen sanoiksi laadit niin minäkin aloin sitä miettimään ja piruvie kyllä ne taas taitavat vetää meitä nenästä.Tämä on sitä vapaata kilpailua kun ostetaan kilpailijat pois alta ja sitten ajetaan ne alas voij....että käy kypärään .Kyllä saisi nyt joku tutkia onko tämä sovittu juttu.Tämähän koskee kaikkia liittymiä ei yksin nyt alasajettuja kyllä tästä vielä jokunen karsitaan pois.


      • VAPAATA KILPAILUA
        HUIPUTETTU kirjoitti:

        Nyt kun sen sanoiksi laadit niin minäkin aloin sitä miettimään ja piruvie kyllä ne taas taitavat vetää meitä nenästä.Tämä on sitä vapaata kilpailua kun ostetaan kilpailijat pois alta ja sitten ajetaan ne alas voij....että käy kypärään .Kyllä saisi nyt joku tutkia onko tämä sovittu juttu.Tämähän koskee kaikkia liittymiä ei yksin nyt alasajettuja kyllä tästä vielä jokunen karsitaan pois.

        Meitähän viedään kuin pässiä narussa.Tämähän on laitonta jos se osoittautuu todeksi.Tottakai sen on oltava jotain kieroa kun kaikki yhtä aikaa häipyivät myynnistä.Kilpailuviraston olisi syytä olla hereillä.


      • VAPAASTA KILPAILUSTA
        VAPAATA KILPAILUA kirjoitti:

        Meitähän viedään kuin pässiä narussa.Tämähän on laitonta jos se osoittautuu todeksi.Tottakai sen on oltava jotain kieroa kun kaikki yhtä aikaa häipyivät myynnistä.Kilpailuviraston olisi syytä olla hereillä.

        Tästähän tuleekin mielenkiintoinen seurattava.Se on aika röyhkeää kilpailua jos sen ovat menneet tekemään.Onko tästä jotain faktaa jo olemassa kun juttu on herännyt ja alkanut elää.Tällaisesta tulee aika kovat sakot jos se on paikkansa pitävä.


      • TOTTA.
        VAPAASTA KILPAILUSTA kirjoitti:

        Tästähän tuleekin mielenkiintoinen seurattava.Se on aika röyhkeää kilpailua jos sen ovat menneet tekemään.Onko tästä jotain faktaa jo olemassa kun juttu on herännyt ja alkanut elää.Tällaisesta tulee aika kovat sakot jos se on paikkansa pitävä.

        Hyvin menee suomessa jos taas on kartelli epäily liikkeellä eihän tästä tule yhtään mitään jos se on totta .Hyvin paljon on piirteitä että se voisi ollakin sovittua .Tiedä nyt sitten jos vaihtaa liittymää niin kauanko se on olemassa kyllä tällainen osaa olla nuijaa .Ilmeisesti nyt vain kannattaa odottaa että mitä tapahtuu vai onko jollain hyviä ideoita mielessä.En oikein jaksa uskoa että siinä olisi vain nämä kaksi mainittua luulen että lopulta siihen kaatuu kaikki myös saunis ja dna ei niitä kukaan jätä yksinään porskuttelemaan.


      • Erämies.
        TOTTA. kirjoitti:

        Hyvin menee suomessa jos taas on kartelli epäily liikkeellä eihän tästä tule yhtään mitään jos se on totta .Hyvin paljon on piirteitä että se voisi ollakin sovittua .Tiedä nyt sitten jos vaihtaa liittymää niin kauanko se on olemassa kyllä tällainen osaa olla nuijaa .Ilmeisesti nyt vain kannattaa odottaa että mitä tapahtuu vai onko jollain hyviä ideoita mielessä.En oikein jaksa uskoa että siinä olisi vain nämä kaksi mainittua luulen että lopulta siihen kaatuu kaikki myös saunis ja dna ei niitä kukaan jätä yksinään porskuttelemaan.

        Kun tällaisia sattumia on nyt niin monta niin ei se voi olla mitään muuta kuin jotain ennalta tehtyjä sopimikusia.Se kiinnostaa mitä kaikkia sen piiriin kuuluu.Myöhemmin sitten tulee saunalahti kun ei ne oikein uskalla kaikkia laittaa yhtä aikaa alas mutta varmaa on että sekin seuraa jonossa.


      • Tarkkailija.
        Erämies. kirjoitti:

        Kun tällaisia sattumia on nyt niin monta niin ei se voi olla mitään muuta kuin jotain ennalta tehtyjä sopimikusia.Se kiinnostaa mitä kaikkia sen piiriin kuuluu.Myöhemmin sitten tulee saunalahti kun ei ne oikein uskalla kaikkia laittaa yhtä aikaa alas mutta varmaa on että sekin seuraa jonossa.

        Paljon on tehtävää jos meinaavat saada selvitettyä epäillyt sopimukset mutta kyllä niillä keinot on ei tämä ole mikään vaikea kun se näkyy jo kilometrin päähän mistä on kyse se on vain ajan kysymys kun virasto herää ja aloittaa selvittelyn.


      • MUUTAKIN
        Tarkkailija. kirjoitti:

        Paljon on tehtävää jos meinaavat saada selvitettyä epäillyt sopimukset mutta kyllä niillä keinot on ei tämä ole mikään vaikea kun se näkyy jo kilometrin päähän mistä on kyse se on vain ajan kysymys kun virasto herää ja aloittaa selvittelyn.

        Ei sen tartte olla välttämättä sovittua mutta ajallinen sattumahan tämä on .Siihen on vaikeaa ottaa selkeää kantaa kun ei oikein tiedä mistä lopulta on kyse.


      • tiedä häntä
        MUUTAKIN kirjoitti:

        Ei sen tartte olla välttämättä sovittua mutta ajallinen sattumahan tämä on .Siihen on vaikeaa ottaa selkeää kantaa kun ei oikein tiedä mistä lopulta on kyse.

        Tämä on erinomaisen outo tapahtuma jos se on pelkkää sattumaa vaan ei sitä kannata mennä ensimmäiseksi syyttämään kun tosiasiat ei ole kenenkään tiedossa uskoisin kyllä että joku viranomainen kyllä tarttuu tähän jossain kohtaa jos näitä lopetuksia vielä tulee lisää,koska silloin ei kannata enää puhua vain sattumasta.


      • Maankiertäjä.
        tiedä häntä kirjoitti:

        Tämä on erinomaisen outo tapahtuma jos se on pelkkää sattumaa vaan ei sitä kannata mennä ensimmäiseksi syyttämään kun tosiasiat ei ole kenenkään tiedossa uskoisin kyllä että joku viranomainen kyllä tarttuu tähän jossain kohtaa jos näitä lopetuksia vielä tulee lisää,koska silloin ei kannata enää puhua vain sattumasta.

        Kyse ei ole mistään sattumasta vaan tämä on tarkoin mietitty strategia jonka mukaan nämä kaksi suurinta haluavat päästä asiakkaistaan eroon jolloin heillä ei olisi enää turhia kuluja eikä myöskään turhia tuloja.Tarkoitus on säilyttää ainoastaan yritysasiakkaat sekä tämä yksi joka halusi että hinnat nousisivat ,en kyllä ymmärrä hänen motiivejaan ,mutta ei kai ole edes tarkoituskaan ymmärtää.Tämä salainen sopimus tai kartelliepäily on kyllä valitettava tosiasia .Meidän muiden on ehkä syytä miettiä sitä boikotti asiaa mutta vaikeus on vain siinä kun ei tiedä mitä saunalahdelle tulee tapahtumaan.


      • KUKAAN TIEDÄ
        VAPAASTA KILPAILUSTA kirjoitti:

        Tästähän tuleekin mielenkiintoinen seurattava.Se on aika röyhkeää kilpailua jos sen ovat menneet tekemään.Onko tästä jotain faktaa jo olemassa kun juttu on herännyt ja alkanut elää.Tällaisesta tulee aika kovat sakot jos se on paikkansa pitävä.

        Mikä tässä on totta mutta kyllä kaikki merkit viittaa siihen että sonera sekä elisa ovat päättäneet vähinäänin häivyttää kaikki ns. halpaliittymät se koskee luulempa myös saunalahden halvimpia versioita eli ei tässä maassa saa enää edes puhua halvalla tai paremminkin noin normaalilla hintatasolla.Tämä on sitä suomalaista hintakilpailua.Ensin sanotaan kovaan ääneen että suomalainentyö maksaa liikaa mutta samalla unohdetaan että täällä on pakko olla korkeat palkat kun kaikki maksaa niin paljon.Tästähän tässä on kysymys ei muusta.Jos palvelujenhinnat olisi halvempia niin ei sitä rahaakaan tarttis niin paljon.


      • muualla

        että niin se on


      • utelias.
        muualla kirjoitti:

        että niin se on

        Missä ne jutut jatkuu että pääsis seuraamaan niitä


      • Törkeää
        TOTTA. kirjoitti:

        Hyvin menee suomessa jos taas on kartelli epäily liikkeellä eihän tästä tule yhtään mitään jos se on totta .Hyvin paljon on piirteitä että se voisi ollakin sovittua .Tiedä nyt sitten jos vaihtaa liittymää niin kauanko se on olemassa kyllä tällainen osaa olla nuijaa .Ilmeisesti nyt vain kannattaa odottaa että mitä tapahtuu vai onko jollain hyviä ideoita mielessä.En oikein jaksa uskoa että siinä olisi vain nämä kaksi mainittua luulen että lopulta siihen kaatuu kaikki myös saunis ja dna ei niitä kukaan jätä yksinään porskuttelemaan.

        Siinä on totuuden siemen mutta kyllä minä luulen ettei DNA lähde tähän kartelliin mukaan siinä on niin monta yksittäistä osakasyritystä takana .Siinä taitaa olla ainoa joka jää käytettäväksi jos kerran hinnoittelu lähtee tälle linjalle.


      • Että edes yksi
        Törkeää kirjoitti:

        Siinä on totuuden siemen mutta kyllä minä luulen ettei DNA lähde tähän kartelliin mukaan siinä on niin monta yksittäistä osakasyritystä takana .Siinä taitaa olla ainoa joka jää käytettäväksi jos kerran hinnoittelu lähtee tälle linjalle.

        Ihmeellistä on tämä touhu operaattorit leikittelee asiakkaittensa kustannuksella.Alkuun houkutellaan liittymään halvoilla hinnoilla ja ilmaisilla puheajoilla ja nyt ollaan karsimassa ensmmäisenä juuri näitä liittymiä.Tässä on lievää huijauksen makua tai no niin en tiedä enää mitä sanoa mutta nyt on kyllä kusetettu suoraan sanoen.Kun nyt samalla lopetetaan kolumbus niin mistä on kyse.


      • EX-TF.
        Että edes yksi kirjoitti:

        Ihmeellistä on tämä touhu operaattorit leikittelee asiakkaittensa kustannuksella.Alkuun houkutellaan liittymään halvoilla hinnoilla ja ilmaisilla puheajoilla ja nyt ollaan karsimassa ensmmäisenä juuri näitä liittymiä.Tässä on lievää huijauksen makua tai no niin en tiedä enää mitä sanoa mutta nyt on kyllä kusetettu suoraan sanoen.Kun nyt samalla lopetetaan kolumbus niin mistä on kyse.

        Hintojen nousu on tämän hetkisen toiminnan tavoite .Kyllä sais noi svedut painua hiiteen.Ne on vaan tullut keräämään suomalaisten rahat.


    • meikäläinen

      Luuletteko tosiaan että operaattorit ikuisesti vaan tiputtaisivat hintoja? Että puhelut vaan halpenisi koko ajan? Että hintakilpailu vaan jatkuisi ja saisitte itse kerätä "voitot".

      Uskokaa jo, hinta kilpailu on ohi.
      Hullut ajat kännykkämarkkinoilla on ohi.

      Näin se menee. Kuka on väittänyt tai luvannut että kännykällä puhuminen pitäisi olla ilmaista ja että niitä tarjoavat yritykset eivät saisi voittaa, tuottaa tuloksia?

      • Artsi.P

        Etkö ymmärrä lukemaasi vai mistä johtuu että puhut täysin eri aiheesta kun keskustelun osallistujat.Olet kenties erehtynyt palstasta täällä on kyse mahdollisesta kartellista eikä missään määrin hintakeskustelusta.Kyllähän me toki ymmärrämme jos sinä haluat ja sinulla on varaa maksaa niin mikäs siinä anna rahan palaa vaan mutta älä sekaannu asioihin mistä et ole näköjään perillä.Kirjoita ensi kerralla oma nimesi tai ole sitten hiljaa.


      • Ansku.

        Jos täällä joku on tyhmä niin käväse katsomassa peiliin jos vain sielusi sietää peiliä rikkomatta niin näet sen kuka tässä osoittaa erittäin suurta
        yksinkertaisuutta ............Joko kävit ja näikö siellä itsesi näköisen surkimuksen jolla on komea vuokra puhelin josta ei pääse eroon kuin vasta parinvuoden kuluttua jos se operaattori nyt sitten on enää olemassa.Jos sinä haluat maksaa korkeita hintoja niin siitä vaan senkun maksat mutta älä tule siitä meille saarnaa pitämään.Jos olisit ollut viisaampi olisit pitänyt noi tyhmät jutut sisälläsi jos sinne yläpäähän nyt enää mitään viisauksia mahtuu.


      • SANOTTU
        Ansku. kirjoitti:

        Jos täällä joku on tyhmä niin käväse katsomassa peiliin jos vain sielusi sietää peiliä rikkomatta niin näet sen kuka tässä osoittaa erittäin suurta
        yksinkertaisuutta ............Joko kävit ja näikö siellä itsesi näköisen surkimuksen jolla on komea vuokra puhelin josta ei pääse eroon kuin vasta parinvuoden kuluttua jos se operaattori nyt sitten on enää olemassa.Jos sinä haluat maksaa korkeita hintoja niin siitä vaan senkun maksat mutta älä tule siitä meille saarnaa pitämään.Jos olisit ollut viisaampi olisit pitänyt noi tyhmät jutut sisälläsi jos sinne yläpäähän nyt enää mitään viisauksia mahtuu.

        Hyvä Ansku eipä tuohon tartte oikein mitään lisätä .Tyhmyrit pois sivuilta sanon minä.


      • meikäläinen
        Artsi.P kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi vai mistä johtuu että puhut täysin eri aiheesta kun keskustelun osallistujat.Olet kenties erehtynyt palstasta täällä on kyse mahdollisesta kartellista eikä missään määrin hintakeskustelusta.Kyllähän me toki ymmärrämme jos sinä haluat ja sinulla on varaa maksaa niin mikäs siinä anna rahan palaa vaan mutta älä sekaannu asioihin mistä et ole näköjään perillä.Kirjoita ensi kerralla oma nimesi tai ole sitten hiljaa.

        "Artsi" tai "meikäläinen" ihan samoja,
        mikä on nyt on kenen oikea nimi mikä ei.

        Mulla on ollut matkapuhelin liittymä käytössä
        yli 10 vuotta, puhun 200 eurolla kuukaudessa vähintäin, käytän eri palveluita. En ole töissä operaattorilla.

        Kunhan kommentoin että uskomatonta tämä kartelli ja hinta itkeminen täällä.

        Kerro "Artsi" miksi puhuminen pitäisi olla lähes ilmaista? Myytkö sinä omaa työpanostasi vaan yhä halvemmalla vai haluatko kenties joka vuosi hieman enemmän palkkaa? Miksi operaattorien pitäisi paapoa tuollaisia?


      • Artsi.P
        meikäläinen kirjoitti:

        "Artsi" tai "meikäläinen" ihan samoja,
        mikä on nyt on kenen oikea nimi mikä ei.

        Mulla on ollut matkapuhelin liittymä käytössä
        yli 10 vuotta, puhun 200 eurolla kuukaudessa vähintäin, käytän eri palveluita. En ole töissä operaattorilla.

        Kunhan kommentoin että uskomatonta tämä kartelli ja hinta itkeminen täällä.

        Kerro "Artsi" miksi puhuminen pitäisi olla lähes ilmaista? Myytkö sinä omaa työpanostasi vaan yhä halvemmalla vai haluatko kenties joka vuosi hieman enemmän palkkaa? Miksi operaattorien pitäisi paapoa tuollaisia?

        Todellakin tämä on ihan oikea oman nimen Arto yksi taivutus muoto.Se siitä nimestä.Mitä tulee puhelin kuluihin ,niin minä en käytä puhelinta juoruiluihin vaan ainoastaan silloin kun on tärkeää asiaa ja toisaalta itseni on oltava tavoitettavissa jostain numerosta ihan harrastusten vuoksi.Kysynkin nyt sinulta pitääkö sinun mielestä kaikkien käyttää puhelinta kuten sinä käytät.Minun laskuni on n.5-10€ kk miksi ihmeessä pitäisi maksaa esim. kk maksuja jotka ovat n. puolet käytetystä puheajasta?Olen käyttänyt puhelinta myös silloinkin kun sen hinta oli 70 c paikkeilla jotenka nyt hinnat ovat jo melkein sopivia mutta varaa olisi vielä laskea ,kun minä en tarvitse niitä palveluja jotka ovat juuri niitä jotka tuottavat tappiota operaattoreille.Lopuksi vain näin vanhempana ja ehkä kokeneempana sanon että ei se ole tyhmä joka pyytää korkeitahintoja vaan se joka maksaa niitä.Nämä puhelin kulut eivät tuota tappiota vaan se kaikki muu roina.Voinhan sen nyt sitten samalla kertoa että maksan myös kolmen muun puhelimen laskut.Osaatko sinä tai pystytkö eli rohkenetko mainita oman nimesi,uskon että et uskalla.


      • Markus.
        Artsi.P kirjoitti:

        Todellakin tämä on ihan oikea oman nimen Arto yksi taivutus muoto.Se siitä nimestä.Mitä tulee puhelin kuluihin ,niin minä en käytä puhelinta juoruiluihin vaan ainoastaan silloin kun on tärkeää asiaa ja toisaalta itseni on oltava tavoitettavissa jostain numerosta ihan harrastusten vuoksi.Kysynkin nyt sinulta pitääkö sinun mielestä kaikkien käyttää puhelinta kuten sinä käytät.Minun laskuni on n.5-10€ kk miksi ihmeessä pitäisi maksaa esim. kk maksuja jotka ovat n. puolet käytetystä puheajasta?Olen käyttänyt puhelinta myös silloinkin kun sen hinta oli 70 c paikkeilla jotenka nyt hinnat ovat jo melkein sopivia mutta varaa olisi vielä laskea ,kun minä en tarvitse niitä palveluja jotka ovat juuri niitä jotka tuottavat tappiota operaattoreille.Lopuksi vain näin vanhempana ja ehkä kokeneempana sanon että ei se ole tyhmä joka pyytää korkeitahintoja vaan se joka maksaa niitä.Nämä puhelin kulut eivät tuota tappiota vaan se kaikki muu roina.Voinhan sen nyt sitten samalla kertoa että maksan myös kolmen muun puhelimen laskut.Osaatko sinä tai pystytkö eli rohkenetko mainita oman nimesi,uskon että et uskalla.

        Tässä olen Artsin kanssa samaa mieltä jos laskut on noin suuria niin siinä kyllä palaa rahaa ilmaan aivan turhaan.Toisille se kännykän käyttö on vähän niin kuin tauti ,tai tupakka kun sen himoihin on kerran päässyt ei sitä osaa lopettaa tässä leikissä on monelle nuorelle tullut maksuvaikeuksia kun ei pysy hanskassa se kuinka paljon sitä on tullut läpistyä ja yleensä suurin osa on joutavan päiväistä jutustelua.Sitähän kuulee vaikka ei niinkään haluaisi kuulla ainakin julkisissa kulkuvälineissä niitten juttuja jotka eivät pysty välttämään puhelimen käyttöä.Onhan se niinkin että jokainen valitsee tiensä .Tollanen parisataa euroakin on summa jota minä en saa kulumaan edes vuoden aikana.Jos ei ole muuta vastattavaa eli rahareikiä niin antaa poitsun polttaa rahansa ja jos vielä sattuu olemaan soneran asiakas niin ei siinä kauan aikaa mene mutta saahan se sitten sen kultapossukerhon jäsenkirjan.


      • meikäläinen
        Artsi.P kirjoitti:

        Todellakin tämä on ihan oikea oman nimen Arto yksi taivutus muoto.Se siitä nimestä.Mitä tulee puhelin kuluihin ,niin minä en käytä puhelinta juoruiluihin vaan ainoastaan silloin kun on tärkeää asiaa ja toisaalta itseni on oltava tavoitettavissa jostain numerosta ihan harrastusten vuoksi.Kysynkin nyt sinulta pitääkö sinun mielestä kaikkien käyttää puhelinta kuten sinä käytät.Minun laskuni on n.5-10€ kk miksi ihmeessä pitäisi maksaa esim. kk maksuja jotka ovat n. puolet käytetystä puheajasta?Olen käyttänyt puhelinta myös silloinkin kun sen hinta oli 70 c paikkeilla jotenka nyt hinnat ovat jo melkein sopivia mutta varaa olisi vielä laskea ,kun minä en tarvitse niitä palveluja jotka ovat juuri niitä jotka tuottavat tappiota operaattoreille.Lopuksi vain näin vanhempana ja ehkä kokeneempana sanon että ei se ole tyhmä joka pyytää korkeitahintoja vaan se joka maksaa niitä.Nämä puhelin kulut eivät tuota tappiota vaan se kaikki muu roina.Voinhan sen nyt sitten samalla kertoa että maksan myös kolmen muun puhelimen laskut.Osaatko sinä tai pystytkö eli rohkenetko mainita oman nimesi,uskon että et uskalla.

        Sen lisäisi että minulle puhelin on työvälinen,
        en tosiaan juoruile 200 eurolla vaan töitä ja se on minulle elintärkeä yhteydenpito tapa. Käytän myös datayhteyksiä jne mm kannettavan kanssa.

        Mitä luulet Arto, oletko kiinnostava asiakas operaattorin mielestä kun laskusi ovat 5-10e/kk?
        Verrattuna vaikkapa minuun?

        Ilmeisesti suurimmat hinnoista itkijät ovat juuri tämän tyyppisiä käyttäjiä joita itse asiassa operaattorit eivät enää halua.

        Eikös se nyt ole ihan yks ja sama mitä se minuutti maksaa jos puhut noin vähän?
        Mitä väliä, 10e tai 15e? 10 euroa, sama summahan menee kun ottaa pari tuoppia?

        hohhjoijaa....


      • Artsi.P
        meikäläinen kirjoitti:

        Sen lisäisi että minulle puhelin on työvälinen,
        en tosiaan juoruile 200 eurolla vaan töitä ja se on minulle elintärkeä yhteydenpito tapa. Käytän myös datayhteyksiä jne mm kannettavan kanssa.

        Mitä luulet Arto, oletko kiinnostava asiakas operaattorin mielestä kun laskusi ovat 5-10e/kk?
        Verrattuna vaikkapa minuun?

        Ilmeisesti suurimmat hinnoista itkijät ovat juuri tämän tyyppisiä käyttäjiä joita itse asiassa operaattorit eivät enää halua.

        Eikös se nyt ole ihan yks ja sama mitä se minuutti maksaa jos puhut noin vähän?
        Mitä väliä, 10e tai 15e? 10 euroa, sama summahan menee kun ottaa pari tuoppia?

        hohhjoijaa....

        Eipä silloin sopimusta tehdessä ollut mitään aikarajaa paljonko on puhuttava,että saisi liittymän.Puhu sinä vaan että minä saan puhuttua halvemmalla.Hih,hi,hohooohoh huhuijaa että iso mies viitsii itkeä toisten asioista.


      • NIIN TÄRKEÄ
        meikäläinen kirjoitti:

        Sen lisäisi että minulle puhelin on työvälinen,
        en tosiaan juoruile 200 eurolla vaan töitä ja se on minulle elintärkeä yhteydenpito tapa. Käytän myös datayhteyksiä jne mm kannettavan kanssa.

        Mitä luulet Arto, oletko kiinnostava asiakas operaattorin mielestä kun laskusi ovat 5-10e/kk?
        Verrattuna vaikkapa minuun?

        Ilmeisesti suurimmat hinnoista itkijät ovat juuri tämän tyyppisiä käyttäjiä joita itse asiassa operaattorit eivät enää halua.

        Eikös se nyt ole ihan yks ja sama mitä se minuutti maksaa jos puhut noin vähän?
        Mitä väliä, 10e tai 15e? 10 euroa, sama summahan menee kun ottaa pari tuoppia?

        hohhjoijaa....

        Katselin noita sinun ja Artsin välisiä keskusteluita .Pidätkö sinä itseäsi parempana asiakkaana kuin esim.Artsia joka ei tarvitse työnsä puolesta puhelinta?Pitäisiköhän tosissaan käydä kysymässä eritteleekö operaattorit asiakkaansa sen mukaan kuinka paljon he pulisevat puhelimessa ,en usko nyt sinä kyllä putoat korkealta jos niin luulet.Asiasta kolmanteen jos se on sinulle työpuhelin niin silloinhan saat etuja joita tavallinen matti meikäläinen ei saa eli veroedut eikä sinun kannata verrata puheaikojasi muiden käyttämiin aikoihin.Juuri sinun kaltaistesi vuoksi on tullut näitä tavalliselle käyttäjälle turhia lisä ominaisuuksia jotka tuottavat tappiota .


      • EI TEIKÄLÄINEN
        NIIN TÄRKEÄ kirjoitti:

        Katselin noita sinun ja Artsin välisiä keskusteluita .Pidätkö sinä itseäsi parempana asiakkaana kuin esim.Artsia joka ei tarvitse työnsä puolesta puhelinta?Pitäisiköhän tosissaan käydä kysymässä eritteleekö operaattorit asiakkaansa sen mukaan kuinka paljon he pulisevat puhelimessa ,en usko nyt sinä kyllä putoat korkealta jos niin luulet.Asiasta kolmanteen jos se on sinulle työpuhelin niin silloinhan saat etuja joita tavallinen matti meikäläinen ei saa eli veroedut eikä sinun kannata verrata puheaikojasi muiden käyttämiin aikoihin.Juuri sinun kaltaistesi vuoksi on tullut näitä tavalliselle käyttäjälle turhia lisä ominaisuuksia jotka tuottavat tappiota .

        Osuitpa naulankantaan eikö se ole niin että jokainen käyttää niin paljonkun haluaa käyttää puheaikaa ei kait se kuulu kenellekään muulle.Laskut tulee sen mukaan kun soittelee tai käyttää muita palveluja.Sen ei luulisi olevan mikään rehvastelun paikka.Jos joku haluaa käyttää 200€ niin silloin käyttää minä kyllä pitäisin sen ihan omana tietonani.Kukin tarpeittensa mukaan.


      • Erämies

        Oletkohan sinä kuka lie meikäläinen ajatellut sitä mistä tämä matkaviestintä on suomessa alkanut ja kuinka paljon me silloin jouduttiin maksamaan joka alkavalta minuutilta ei silloin ollut mitään sekuntti juttuja.Ennenkuin haukut muita tyhmyreiksi ajattele sitä olisiko sinulla mahdollista ylipäänsä käyttää matkapuhelintasi jos me ei oltaisi aikanaan maksettu huippuhintoja .Silloin hinnat oli yli kymmenkertaisia nykyisiin verrattuna.Kannattaisikohan herran nyt vaan pitää suu supussa ja toivoa että hinnat eivät tästä enää nousisi ylöspäin.Tele oli aikoinaan se ryöväri ja sama yhtiö mutta eri nimi sonera .Luulisi sinunkin ymmärtävän jotakin ,et kai sinä tosissaan toivo että kaikille hinnat nousisi vaikka ei näitä huippuhienoja uutuuksia koskaan käyttäisi.Luulempa että valtaosa nuorista käyttää kännykkää enimmäkseen tekstailuun kuin mihinkään datasiirtoihin ne kuuluu nykyjupeille.


      • meikäläinen
        NIIN TÄRKEÄ kirjoitti:

        Katselin noita sinun ja Artsin välisiä keskusteluita .Pidätkö sinä itseäsi parempana asiakkaana kuin esim.Artsia joka ei tarvitse työnsä puolesta puhelinta?Pitäisiköhän tosissaan käydä kysymässä eritteleekö operaattorit asiakkaansa sen mukaan kuinka paljon he pulisevat puhelimessa ,en usko nyt sinä kyllä putoat korkealta jos niin luulet.Asiasta kolmanteen jos se on sinulle työpuhelin niin silloinhan saat etuja joita tavallinen matti meikäläinen ei saa eli veroedut eikä sinun kannata verrata puheaikojasi muiden käyttämiin aikoihin.Juuri sinun kaltaistesi vuoksi on tullut näitä tavalliselle käyttäjälle turhia lisä ominaisuuksia jotka tuottavat tappiota .

        Eritteleekö operaattori asiakkaita?

        No mitä luulet, totta kai ne tekee niin!
        Kaikki erittelee asiakkaita, luuletko että kaikki
        asiakkaat ovat yhtä "hyviä"? Luuletko ettei operaattorit ole kiinnostuneita kuinka paljon asiakkaat "pulisee"....

        Hohhjoijaa, herää sieltä jostain!
        Kuinka märät on sinun korvantaustat??

        "Arpu" on yksi pääluvuista mitä operaattorit seuraavat, siis keskimääräistä laskutusta per liittymä - tottakai sillä on merkitystä!

        Tässä markkinatilanteessa käy niin että ns paremmat asiakaat rupeavat saamaan parempia etuja ja palveluita kuin vain halvan hinnan perässä itkevät, muutaman euron asiakkaat.

        Onhan esim pankeilla erikseen avainasiakkaaat ja tavikset.


      • OLETKO JÄÄNYT
        meikäläinen kirjoitti:

        Eritteleekö operaattori asiakkaita?

        No mitä luulet, totta kai ne tekee niin!
        Kaikki erittelee asiakkaita, luuletko että kaikki
        asiakkaat ovat yhtä "hyviä"? Luuletko ettei operaattorit ole kiinnostuneita kuinka paljon asiakkaat "pulisee"....

        Hohhjoijaa, herää sieltä jostain!
        Kuinka märät on sinun korvantaustat??

        "Arpu" on yksi pääluvuista mitä operaattorit seuraavat, siis keskimääräistä laskutusta per liittymä - tottakai sillä on merkitystä!

        Tässä markkinatilanteessa käy niin että ns paremmat asiakaat rupeavat saamaan parempia etuja ja palveluita kuin vain halvan hinnan perässä itkevät, muutaman euron asiakkaat.

        Onhan esim pankeilla erikseen avainasiakkaaat ja tavikset.

        Huomiotta no ei se mitään kun ei sulla ole uutta asiaa.hihihoohohoGOOD BYE


      • TÄÄLLÄ
        meikäläinen kirjoitti:

        Eritteleekö operaattori asiakkaita?

        No mitä luulet, totta kai ne tekee niin!
        Kaikki erittelee asiakkaita, luuletko että kaikki
        asiakkaat ovat yhtä "hyviä"? Luuletko ettei operaattorit ole kiinnostuneita kuinka paljon asiakkaat "pulisee"....

        Hohhjoijaa, herää sieltä jostain!
        Kuinka märät on sinun korvantaustat??

        "Arpu" on yksi pääluvuista mitä operaattorit seuraavat, siis keskimääräistä laskutusta per liittymä - tottakai sillä on merkitystä!

        Tässä markkinatilanteessa käy niin että ns paremmat asiakaat rupeavat saamaan parempia etuja ja palveluita kuin vain halvan hinnan perässä itkevät, muutaman euron asiakkaat.

        Onhan esim pankeilla erikseen avainasiakkaaat ja tavikset.

        Onko pikkuinen jätetty ihan yksin.Tiedoksi vaan että minulla on pankistani kaikki täydet edut mutta en silti viitsi retostella niillä kuten sinä öykkäröit .yäk


      • Teme
        meikäläinen kirjoitti:

        Eritteleekö operaattori asiakkaita?

        No mitä luulet, totta kai ne tekee niin!
        Kaikki erittelee asiakkaita, luuletko että kaikki
        asiakkaat ovat yhtä "hyviä"? Luuletko ettei operaattorit ole kiinnostuneita kuinka paljon asiakkaat "pulisee"....

        Hohhjoijaa, herää sieltä jostain!
        Kuinka märät on sinun korvantaustat??

        "Arpu" on yksi pääluvuista mitä operaattorit seuraavat, siis keskimääräistä laskutusta per liittymä - tottakai sillä on merkitystä!

        Tässä markkinatilanteessa käy niin että ns paremmat asiakaat rupeavat saamaan parempia etuja ja palveluita kuin vain halvan hinnan perässä itkevät, muutaman euron asiakkaat.

        Onhan esim pankeilla erikseen avainasiakkaaat ja tavikset.

        Kyllä ne operaattorit erittelee muutaman euron asiakkaat ns. "kunnon" asiakkaista.

        Elävä esimerkki. Emäntä vaihto toiseen operaattoriin
        kun säästöä tuli selvästi, montakymppiä. Mutta eipä
        kerinny uus liittymä avautua kun soittavat vanhasta operaattorista ja laittovat paremman tarjouksen kehiin, ettei operaattoria tarvinnutkaan vaihtaa.

        Itse vaihdoin liittymää kun soittivat suoraan kännykkään toisen operaattorin tarjousta, mutta eipä vanha operaattori soitellu minulle perään, koska itse olen näitä parin euron asiakkaita.


      • 10€ ASIAKAS
        Teme kirjoitti:

        Kyllä ne operaattorit erittelee muutaman euron asiakkaat ns. "kunnon" asiakkaista.

        Elävä esimerkki. Emäntä vaihto toiseen operaattoriin
        kun säästöä tuli selvästi, montakymppiä. Mutta eipä
        kerinny uus liittymä avautua kun soittavat vanhasta operaattorista ja laittovat paremman tarjouksen kehiin, ettei operaattoria tarvinnutkaan vaihtaa.

        Itse vaihdoin liittymää kun soittivat suoraan kännykkään toisen operaattorin tarjousta, mutta eipä vanha operaattori soitellu minulle perään, koska itse olen näitä parin euron asiakkaita.

        Olen vaihtanut operaattoria pariin kertaan ja emäntä on vaihtanut sekä poika on vaihtanut ja kaikilla on ns. huonot ennusteet.Joka kerta oli kyseessä sonera,elisa,saunalahti on soitettu perään ja kyselty ja tarjottu kylkiäisiä .Tämä teoria ei pidä paikkaansa sinun kohdalla on tullut tilastotappio.


      • Make.
        Teme kirjoitti:

        Kyllä ne operaattorit erittelee muutaman euron asiakkaat ns. "kunnon" asiakkaista.

        Elävä esimerkki. Emäntä vaihto toiseen operaattoriin
        kun säästöä tuli selvästi, montakymppiä. Mutta eipä
        kerinny uus liittymä avautua kun soittavat vanhasta operaattorista ja laittovat paremman tarjouksen kehiin, ettei operaattoria tarvinnutkaan vaihtaa.

        Itse vaihdoin liittymää kun soittivat suoraan kännykkään toisen operaattorin tarjousta, mutta eipä vanha operaattori soitellu minulle perään, koska itse olen näitä parin euron asiakkaita.

        Asiakkaan vaihtaessa liittymää takuuvarmasti soittelevat se kuuluu jo asiakaseurannan perusteisiin jos halutaan pitää palvelu hyvänä ja kehittää sitä.Tarjoukset eivät kuulu enää tämänpäivän kuvioihin vaan sen on täytynyt tapahtua jo aiemmin.Oli asiakas "huono" tai hyvä niin kyllä operaattori haluaa tietää mikä mättää.Ainahan voit keksiä mitä tarinoita vaan mutta jos operaattori osaa asiansa niin seuranta kuuluu yksiin asiakassuhteen tukipilareihin.Minä en kuulu niihin hyviin asiakkaisiin ,mutta aina olen saanut perään soiton ja jopa aikoinaan täkyjä tarjottiin.Yksittäisellä asiakkaalla ei ole niin suurta merkitystä että laskun suuruus suoraan vaikuttaa palveluun ,se on kahden ihmisen välistä ja kuinka kemiat toimii niin siitä on palvelun laatu monesti kiinni.


    • tyytyväinen käyttäjä

      Onneksi on Dna, edullisin ja kotimaisin vaihtoehto, joka toimii tosi hyvin.
      Katselin just laskut puolelta vuodelta, kk-laskut 9,50-15,38. Puhunut ja tekstaillut olen ihan mielin määrin.
      Eikun vain vaihtamaan

    • samaa

      asiaa minäkin olen pohtinut.Näinhän se on että meitä viedään kun kännistä putkaan.5vuoden sisällä on vain kaksi isoa operaattoria mitkä määräävät hinnat ja silloin joudemme taas maksamaan niitä sikakalliita hintoja puheluista.Helppohan se on kun yhteen puhalletaan ja pienet ajetaan alas.Toivottavasti eräs operaattori jaksaa vielä pistää hanttiin ja kellutella pinnalla.Kenen etu on se että puheluiden hinnat nousevat? Asiakkaiden? Kuaka tahtoo maksaa 30euroa kuukaudessa liittymästänsä?No se maksaa kenellä on varaa

      • KALLIIKSI

        Tämä tulee vielä meille käyttäjille kalliiksi vaikka tuossa joku irvaili aiheesta jos haluaa maksaa niin mikä ettei maksakoon mutta minä en haluaisi maksaa ylimääräisiä ylihintoja ja kun firmat vielä tekevät salaisia sopimuksia


      • paras tae kilpailusta
        KALLIIKSI kirjoitti:

        Tämä tulee vielä meille käyttäjille kalliiksi vaikka tuossa joku irvaili aiheesta jos haluaa maksaa niin mikä ettei maksakoon mutta minä en haluaisi maksaa ylimääräisiä ylihintoja ja kun firmat vielä tekevät salaisia sopimuksia

        On yksi asia, joka voi vielä pitää kilpailun pystyssä täällä suomessa.
        Mahdollisimman monelle vain Dna, niin ei pääse elisasonera-kartelli riehumaan.


      • Erämies.
        paras tae kilpailusta kirjoitti:

        On yksi asia, joka voi vielä pitää kilpailun pystyssä täällä suomessa.
        Mahdollisimman monelle vain Dna, niin ei pääse elisasonera-kartelli riehumaan.

        Ajatuksena ihan varteenotettava ,mutta siinä on vain pieni luottamuspula kuuluvuusalueiden kanssa itse liikun paljon juuri noilla suomen reuna alueilla jossa sitä ei ole luotettavasti pystytty takaamaan.Olen valmis kun dna saa annettua luotettavaa tietoa että yhteydet toimii myös ääri alueilla.Periaatteessa minulla ei ole mitään sitä liittymää vastaan ,mutta on vain huonoja kokemuksia siitä kuuluvuudesta.Tämähän olisi oiva vastaisku näille isoille operaattoreille.


      • Turhautunut.
        Erämies. kirjoitti:

        Ajatuksena ihan varteenotettava ,mutta siinä on vain pieni luottamuspula kuuluvuusalueiden kanssa itse liikun paljon juuri noilla suomen reuna alueilla jossa sitä ei ole luotettavasti pystytty takaamaan.Olen valmis kun dna saa annettua luotettavaa tietoa että yhteydet toimii myös ääri alueilla.Periaatteessa minulla ei ole mitään sitä liittymää vastaan ,mutta on vain huonoja kokemuksia siitä kuuluvuudesta.Tämähän olisi oiva vastaisku näille isoille operaattoreille.

        Turhauttavaa tämmöinen asiakkaiden pallottelu jos dna olisi varmempi niin kyllä minä voisin vaihtaa siihen mutta kun epäilykset ovat niin vahvat että ei viitsi lähteä urheilemaan vasta sitten kun ei ole enää muita tai sitten kun kentät paranee silloin kyllä vaihdan en yhtään aikaisemmin.Periaatteessa dna hinnat ovat aikalailla kohdallaan ettei sen puoleen ole mitään vastaan ja kun ne saisivat ne ihme mainokset pois koska mun mielestä ne antavat huonon kuvan koko liittymästä.


      • tuore
        Erämies. kirjoitti:

        Ajatuksena ihan varteenotettava ,mutta siinä on vain pieni luottamuspula kuuluvuusalueiden kanssa itse liikun paljon juuri noilla suomen reuna alueilla jossa sitä ei ole luotettavasti pystytty takaamaan.Olen valmis kun dna saa annettua luotettavaa tietoa että yhteydet toimii myös ääri alueilla.Periaatteessa minulla ei ole mitään sitä liittymää vastaan ,mutta on vain huonoja kokemuksia siitä kuuluvuudesta.Tämähän olisi oiva vastaisku näille isoille operaattoreille.

        operaattori jolta ei voida vielä odottaa kaikkea. Olihan sonera ja elisakin alkuvaiheilla kivikautinen eikä kuuluvuutta ollut helsinkistä pidemmälle.Kyllä tuo dna pikkuhiljaa kehittyy, mutta se vaati vielä pikkasen aikaa.Toivotaan parasta jotta joku pystyy pitämään vielä hinnat kohtuullisena.


      • Markus
        tuore kirjoitti:

        operaattori jolta ei voida vielä odottaa kaikkea. Olihan sonera ja elisakin alkuvaiheilla kivikautinen eikä kuuluvuutta ollut helsinkistä pidemmälle.Kyllä tuo dna pikkuhiljaa kehittyy, mutta se vaati vielä pikkasen aikaa.Toivotaan parasta jotta joku pystyy pitämään vielä hinnat kohtuullisena.

        olet oikeassa jostain se on aloitettava


      • kokenut danan käyttäjä
        Erämies. kirjoitti:

        Ajatuksena ihan varteenotettava ,mutta siinä on vain pieni luottamuspula kuuluvuusalueiden kanssa itse liikun paljon juuri noilla suomen reuna alueilla jossa sitä ei ole luotettavasti pystytty takaamaan.Olen valmis kun dna saa annettua luotettavaa tietoa että yhteydet toimii myös ääri alueilla.Periaatteessa minulla ei ole mitään sitä liittymää vastaan ,mutta on vain huonoja kokemuksia siitä kuuluvuudesta.Tämähän olisi oiva vastaisku näille isoille operaattoreille.

        Minulla ollut dna jo 5 vuotta, samoin lapsillani ja monilla tutuilla, kukaan ei ole koskaan valittanut kuuluvuudesta.
        Itse liikun paljon ympäri maata ja dna:n heikoimmat kohdat löytyy itälapista ja jostain joensuun yläkoillispuolelta.
        Elisakaan ei noissa sen paremmin pärjää ja soneralla taas on paikoitellen molempia huonompi kuuluvuus ns.ruuhkasuomessa.
        Mikäli et asu lapin erämaissa, tai jossain itärajan pinnassa pohjois-karjalassa, dna on ihan hyvä vaihtoehto.


      • Etelä-Suomen alueella
        kokenut danan käyttäjä kirjoitti:

        Minulla ollut dna jo 5 vuotta, samoin lapsillani ja monilla tutuilla, kukaan ei ole koskaan valittanut kuuluvuudesta.
        Itse liikun paljon ympäri maata ja dna:n heikoimmat kohdat löytyy itälapista ja jostain joensuun yläkoillispuolelta.
        Elisakaan ei noissa sen paremmin pärjää ja soneralla taas on paikoitellen molempia huonompi kuuluvuus ns.ruuhkasuomessa.
        Mikäli et asu lapin erämaissa, tai jossain itärajan pinnassa pohjois-karjalassa, dna on ihan hyvä vaihtoehto.

        Ette ole tainnut Etelä-Suomessa/
        Ruuhka-Suomessa perheesi kanssa koskaan käydäkään?


      • hyvinkäällä
        Etelä-Suomen alueella kirjoitti:

        Ette ole tainnut Etelä-Suomessa/
        Ruuhka-Suomessa perheesi kanssa koskaan käydäkään?

        kai se etelää on


      • Tippa ja 400g
        kokenut danan käyttäjä kirjoitti:

        Minulla ollut dna jo 5 vuotta, samoin lapsillani ja monilla tutuilla, kukaan ei ole koskaan valittanut kuuluvuudesta.
        Itse liikun paljon ympäri maata ja dna:n heikoimmat kohdat löytyy itälapista ja jostain joensuun yläkoillispuolelta.
        Elisakaan ei noissa sen paremmin pärjää ja soneralla taas on paikoitellen molempia huonompi kuuluvuus ns.ruuhkasuomessa.
        Mikäli et asu lapin erämaissa, tai jossain itärajan pinnassa pohjois-karjalassa, dna on ihan hyvä vaihtoehto.

        Ainoa, joka Helsingissä kuuluu kaikkialla on Sonera. Elisakin pätkii kivitaloissa.
        Dna saattaa kuulua jossain meren rannalla tai lähiöiden puistoissa.


      • Hyvinkääläiselle
        hyvinkäällä kirjoitti:

        kai se etelää on

        Sinulle kuka asut Hyvinkäällä sanoisin vain sen että kun stadilainen puhuu suomesta niin se tarkoittaa kehä 1 eteläpuolta.Minua on aina harmittanut se ettei ns.hesalainen tunne enää sen ulkopuolista aluetta.Tunnen erään tyypin joka asuu ogelissa ja kerran kysyi että missähän päin on nurmijärvi....puhu nyt sitten jostain kuuluvuudesta näitten kanssa.Itse olen "paljasjalkainen"stadilainen mutta hävettää silti jos oman maan tuntemus on tolla tasolla.Huoletta voit sanoa että Hyvinkää kuuluu etelä-suomeen.


      • PAITSI YKSI

        Täällä näkyy olevan ainakin yksi joka suorastaan toivoo sitä että hinnat nousee ja menee asiassa jo mielestäni liian pitkälle haukkuessaan muita tyhmiksi kun haluamme pitää hinnat alhaisina aika outo ajattelu malli.Rahaa kun on riittävästi niin sehän on aivan sama mitä se puhelu silloin maksaa.Huonosti menee sitten jos kaikki ns. halpaliittymät ajetaan alas silloin on hymy tiukassa kaikilla paitsi yhdellä sekä operaattor(illa)eilla jotka on vielä mukana pelissä.


      • soneralainen

        Juu vaihtakaa vaan kaikki euron asiakkaat DNA:lle niin kaatuu sekin yritys lopulta!

        Tuollainen "pari euron" asiakas on itseasiassa operaattorille kalliimpi kuin siitä saatava laskutus, ROI on varmaan 10 vuotta jos riittää.

        Joten kaikki surkuttelijat vaan DNA:n rasittamaan ja oikeat käyttäjät voivat nauttia
        Elisa/Soneran palveluista.


      • paska
        soneralainen kirjoitti:

        Juu vaihtakaa vaan kaikki euron asiakkaat DNA:lle niin kaatuu sekin yritys lopulta!

        Tuollainen "pari euron" asiakas on itseasiassa operaattorille kalliimpi kuin siitä saatava laskutus, ROI on varmaan 10 vuotta jos riittää.

        Joten kaikki surkuttelijat vaan DNA:n rasittamaan ja oikeat käyttäjät voivat nauttia
        Elisa/Soneran palveluista.

        töttöröö


      • Yksi soneralainen
        soneralainen kirjoitti:

        Juu vaihtakaa vaan kaikki euron asiakkaat DNA:lle niin kaatuu sekin yritys lopulta!

        Tuollainen "pari euron" asiakas on itseasiassa operaattorille kalliimpi kuin siitä saatava laskutus, ROI on varmaan 10 vuotta jos riittää.

        Joten kaikki surkuttelijat vaan DNA:n rasittamaan ja oikeat käyttäjät voivat nauttia
        Elisa/Soneran palveluista.

        Kuinka joku voi luulla itsestään noin suuria.Minäkin olen Soneran asiakas ja häpeän sinun puolesta kun ihmiset saavat meistä kunnollisista asiakkaista aivan vääränkuvan.Soneralle olisi varmaan hyödyksi jos sinunkaltaisesi osaisivat lähteä muille markkinoille .Sinä et varmaan edes ymmärrä omien juttujesi saamaa toisten soneralaisten ja heidän sinun mielestäsi hylkiömäisten ystäviensä aikaan saamaa hyljeksyntää.Kuinka sinun kaltaisesi hylkiö kykenee yleensä toimimaan muiden oikeiden ihmisten parissa taidat olla aika yksinäinen tai sitten kaverit ovat ihan säälistä kanssasi.Minä olen sitä mieltä että toiset ovat ihan yhtä oikeutettuja joko vaihtamaan liittymää mutta siitähän tässä ei ole päälimmäisenä kyse vaan siitä oikeudettomasta tavasta jolla operaattorit ovat toimineet.Oletko yhtään ,niin kykenetkö yhtään miettimään mitä meille tänne soneraan jääville käy kun hinnat tulee nousemaan kun asiakkaita lähtee muille operaattoreille.Ei varmaan käynyt edes mielessäsi.Toivottavasti pärjäät elämässäsi paremmin jatkossa kun rahaa menee enemmän puheluihin.


    • halpaa

      Kännykän käyttö on halpaa,kun puhuu vain silloin kuin on todella asiaa, vaikka hinnat nyt hiukan nousisivatkin.

      • Hintaseuraaja

        Hintojen sopivuudesta voidaan olla aina useampaa mieltä jollekin kallis on halpa jos toiset maksaa laskut toisaalta taas miksi kaikkien olisi maksettava korkeampaa hintaa jos käyttää puhelinta vain puhumiseen tai tekstiviestien lähettelyyn.Se kuka käyttää palveluja niin se myös sitten maksaa enemmän ,eikö kuulostakin reilulta.Peikkonahan tässä onkin nyt se jos operaattoreita ei ole kuin kaksi tai pahimmillaan vain yksi.Silloin palataan sellaiseen hinta tasoon että kaikki on sitä mieltä että nyt on kallista sekin aika saattaa olla vielä käsillä.Nyt tässä puheena oleva "salainen"sopimus jos sellainen on olemassa silloin se ei tiedä ainakaan hyvää asiakkaille.


    • boikotoimaan

      turhia ylimääräisiä palveluita.Kuka ylipäätänsä tekee jollain hypersupermultimedia liittymällä? Teeveet,yms palvelut?Jos operaattori tuottaa 300miljeuroa voittoa,(koskee kyllä muitakin yhtiöitä) niin mihin ne rahat menevät? Eikös tämä rahan pitäsi palata takaisin kuluttajalle, kuten veronpalautuket?Eikös me olla se joka pitää operaattoria henkissä?Nythän nämä rahat menevät noille osakkeen omistajille jotka tyytyväisenä hieroo käsiään, ja haluavat lisää rahaa, ja päättävät nostaa hintojaan ja lyövät porukkaa pihalle.En tiedä teisä mutta itseäni ei huvita enään maksaa 300mk(50e) puhelinlaskuja, kiitos pikkuoperaattoreiden jotka saivat hintoja tiputettua alas.

      • IDEOITA.

        Tämä böikotti on ihan hyvä idea mutta miten se saataisi toimimaan .Itselläni on kolumbuksen K1 joka tullaan piakkoin ajamaan alas nyt vaitoehtoja ei ole enää samassa hintaluokassa kuin saunalahden ykkönen ja jos en ihan väärin arvaa se tullaan lopettamaan tai ilmoittamaan noin kuukauden kuluttua .Tämähän on pelinhenki.Mtä tulee tuohon kartelliepäilyyn niin sanoisin että ei varmaan ole ihan tuulesta temmattu ajatus .Ainoa boikotti keino ja varmasti toimiva mutta asiakkaan kannalta ei mikään kovin mairitteleva olisi vaihtaa DNA-liittymään,niin tiedän että monilla nousi karvat pystyyn ,mutta miettikää olisiko muita toimivia keinoja olemassa .Jos kaikki lähtisivät nykyisistä pois niin varmasti alkaisivat isot operaattorit vetämään takaisin päätöksiään.Tämä dna vaihtoehto on mielestäni tällä hetkellä ainoa joka purisi varmasti ja uskon ettei tarvitsisi kauan kärsiä huonoista yhteyksistä kun joko dna tekee parannuksia tai nämä kartelli operaattorit peruisivat päätöksensä ja jatkaisivat entisellään.Katsokaa asiaa kerrankin ilman ennakkoluuloja.


      • KYLLÄSTYTTÄÄ
        IDEOITA. kirjoitti:

        Tämä böikotti on ihan hyvä idea mutta miten se saataisi toimimaan .Itselläni on kolumbuksen K1 joka tullaan piakkoin ajamaan alas nyt vaitoehtoja ei ole enää samassa hintaluokassa kuin saunalahden ykkönen ja jos en ihan väärin arvaa se tullaan lopettamaan tai ilmoittamaan noin kuukauden kuluttua .Tämähän on pelinhenki.Mtä tulee tuohon kartelliepäilyyn niin sanoisin että ei varmaan ole ihan tuulesta temmattu ajatus .Ainoa boikotti keino ja varmasti toimiva mutta asiakkaan kannalta ei mikään kovin mairitteleva olisi vaihtaa DNA-liittymään,niin tiedän että monilla nousi karvat pystyyn ,mutta miettikää olisiko muita toimivia keinoja olemassa .Jos kaikki lähtisivät nykyisistä pois niin varmasti alkaisivat isot operaattorit vetämään takaisin päätöksiään.Tämä dna vaihtoehto on mielestäni tällä hetkellä ainoa joka purisi varmasti ja uskon ettei tarvitsisi kauan kärsiä huonoista yhteyksistä kun joko dna tekee parannuksia tai nämä kartelli operaattorit peruisivat päätöksensä ja jatkaisivat entisellään.Katsokaa asiaa kerrankin ilman ennakkoluuloja.

        Nyt aletaan viimeinkin puhumaan asiasta jota olen itsekin miettinyt .Boikotti sillee että kaikki olisi mukana tai ainaskin suurin osa silleen että tosiaan vaihdettaisi siihen ainoaan erilliseen tarkoitan dnata .Minulla on tf liittymä ja kohta ei enää ole jos tämä tahti jatkuu kannatan boikottia kumpa moni muukin tekisi samoin.DNA:LLE viesti laittakaa ihmeessä kentät kuntoon niin saatte asiakkaita ,ainakin minut ja uskon että moni ajattelee samoin .


      • TEHDÄÄN JOTAIN ASIALLE
        KYLLÄSTYTTÄÄ kirjoitti:

        Nyt aletaan viimeinkin puhumaan asiasta jota olen itsekin miettinyt .Boikotti sillee että kaikki olisi mukana tai ainaskin suurin osa silleen että tosiaan vaihdettaisi siihen ainoaan erilliseen tarkoitan dnata .Minulla on tf liittymä ja kohta ei enää ole jos tämä tahti jatkuu kannatan boikottia kumpa moni muukin tekisi samoin.DNA:LLE viesti laittakaa ihmeessä kentät kuntoon niin saatte asiakkaita ,ainakin minut ja uskon että moni ajattelee samoin .

        Olen soneran asiakas nyt tuli sellainen muutos hintoihin lähden muualle.Nyt olisi DNA:lla elämänsä tilaisuus jos se haluaa paljon uusia asiakkaita.Voisiko joku sieltä DNA operaattorilta tulla kertomaan mitä aiotte tehdä parannuksia kuuluvuuden parantamiseksi.Olen valmis vaihtamaan sinne kunhan pystytte vakuuttamaan meidät kehittymällä.En kaipaa asiakkaiden kommentteja koska ne ei ole objektiivisia.


      • K1.
        TEHDÄÄN JOTAIN ASIALLE kirjoitti:

        Olen soneran asiakas nyt tuli sellainen muutos hintoihin lähden muualle.Nyt olisi DNA:lla elämänsä tilaisuus jos se haluaa paljon uusia asiakkaita.Voisiko joku sieltä DNA operaattorilta tulla kertomaan mitä aiotte tehdä parannuksia kuuluvuuden parantamiseksi.Olen valmis vaihtamaan sinne kunhan pystytte vakuuttamaan meidät kehittymällä.En kaipaa asiakkaiden kommentteja koska ne ei ole objektiivisia.

        Tämä kun alkaisi toimia nimittäin boikotti niin eiköhän se kartellikin ala murtua jos saataisi kaikki jotka haluaa pitää hinnat kurissa asian taakse silloin se toimii.Kuten jo aiemmissa kommenteissa on mainitti niin ainoa vaihtoehto mikä on realistinen olisi sitten DNA piti ajatuksesta tahi ei mutta kyllä dna pitää kehittää verkkoaan varmemmaksi.Minulla oli kerran dna kun sillä oli niitä tarjouksia mutta silloin se ainakin toimi kehnosti en tiedä tämänpäivän tilannetta.Puskaradion mukaan edelleen vähän pätkivä yhteys.


      • ohimennen
        TEHDÄÄN JOTAIN ASIALLE kirjoitti:

        Olen soneran asiakas nyt tuli sellainen muutos hintoihin lähden muualle.Nyt olisi DNA:lla elämänsä tilaisuus jos se haluaa paljon uusia asiakkaita.Voisiko joku sieltä DNA operaattorilta tulla kertomaan mitä aiotte tehdä parannuksia kuuluvuuden parantamiseksi.Olen valmis vaihtamaan sinne kunhan pystytte vakuuttamaan meidät kehittymällä.En kaipaa asiakkaiden kommentteja koska ne ei ole objektiivisia.

        Mistä operaattoreille se objektiivisuus tulee ???

        Eiköhän jokainen kehu omaansa :-)


      • Vastaanpahan ohimennen
        ohimennen kirjoitti:

        Mistä operaattoreille se objektiivisuus tulee ???

        Eiköhän jokainen kehu omaansa :-)

        Ilmeisesti kysymys oli tehty joko tietämättömyydestä johtuen tai piruillen en lähde arvailemaan.Tässä tulee vastaus:-( Jos operaattorilla on näyttää peittokartta mikä ei ole heidän omaa tuotostaan vaan kartta jonka on mitannut ulkopuolinen tekijä ja vielä sellainen jossa ovat kaikki operaattorit samassa mittauksessa mukana sellaisia on joskus tehty mutta sellainen on ainoa luotettava tapa osoittaa mikä on todellinen kuuluvuusalue.Ei niitä joita täällä viljellään poikasten toimesta voi eikä kannata ottaa tosissaan.Ethän sinäkään myönnä jos olet mennyt tekemään huonot kaupat :-)


      • Ansku.

        Minkälaista boikottia olet ajatellut olisitko hyvä ja kertoisit hieman lisää ajatuksistasi.Ketä vastaan se boikotti kohdistettaisi?Kyllä uskoisin että kannatus kasvaa kun on selkeä päämäärä.


      • Minä vaan täällä
        Ansku. kirjoitti:

        Minkälaista boikottia olet ajatellut olisitko hyvä ja kertoisit hieman lisää ajatuksistasi.Ketä vastaan se boikotti kohdistettaisi?Kyllä uskoisin että kannatus kasvaa kun on selkeä päämäärä.

        ihmettelen aivan samaa asiaa mutta ymmärtääkseni tässä olisi käytävä kartelliin osallistuneita yhtiöitä vastaan ja ainut keino olisi siirtyminen muihin liittymiin asiakkaiksi ei ole muuta tapaa boikotoida tuotteita.


      • epätietoinen.
        Minä vaan täällä kirjoitti:

        ihmettelen aivan samaa asiaa mutta ymmärtääkseni tässä olisi käytävä kartelliin osallistuneita yhtiöitä vastaan ja ainut keino olisi siirtyminen muihin liittymiin asiakkaiksi ei ole muuta tapaa boikotoida tuotteita.

        Tämä on kannatettava ajatus minä olen valmis vaihtamaan soneran ja yhden tf.n Miten on onkohan sauniksella minkälainen tilanne vedetäänkö sekin markkinoilta kyselen vain jotta tiedän minne päin vaihdan liittymät.


      • Niistä ei aina tiedä
        Vastaanpahan ohimennen kirjoitti:

        Ilmeisesti kysymys oli tehty joko tietämättömyydestä johtuen tai piruillen en lähde arvailemaan.Tässä tulee vastaus:-( Jos operaattorilla on näyttää peittokartta mikä ei ole heidän omaa tuotostaan vaan kartta jonka on mitannut ulkopuolinen tekijä ja vielä sellainen jossa ovat kaikki operaattorit samassa mittauksessa mukana sellaisia on joskus tehty mutta sellainen on ainoa luotettava tapa osoittaa mikä on todellinen kuuluvuusalue.Ei niitä joita täällä viljellään poikasten toimesta voi eikä kannata ottaa tosissaan.Ethän sinäkään myönnä jos olet mennyt tekemään huonot kaupat :-)

        Peittoalueet ovat sellainen kysymys että niihin olisi mukava saada ihan fakta tietoa ettei aina tarvitse arpoa mikä pitää paikkansa.Jos kuka tietää mistä saa tällaista tietoa niin olisi hyvä jos sen kertoisit kaikille kiinnostuneille sillä nyt se saattaisi palvella tätä kartelli boikotti asiaa.Jos tiedät niin kerro ihmeessä se meille kaikille.


      • Make
        Niistä ei aina tiedä kirjoitti:

        Peittoalueet ovat sellainen kysymys että niihin olisi mukava saada ihan fakta tietoa ettei aina tarvitse arpoa mikä pitää paikkansa.Jos kuka tietää mistä saa tällaista tietoa niin olisi hyvä jos sen kertoisit kaikille kiinnostuneille sillä nyt se saattaisi palvella tätä kartelli boikotti asiaa.Jos tiedät niin kerro ihmeessä se meille kaikille.

        Kannattaa kysellä esimerkiksi VIESTINTÄVIRASTOSTA siellä saattaa olla tarvittava tietämys asiasta.Minä kannatan näiden kartelli epäiltyjen boikotointia.


      • ASIAKAS.
        Make kirjoitti:

        Kannattaa kysellä esimerkiksi VIESTINTÄVIRASTOSTA siellä saattaa olla tarvittava tietämys asiasta.Minä kannatan näiden kartelli epäiltyjen boikotointia.

        Joka lähtee boikottiin ja vaihdan soneran dna liittymään kun se alkaa toimia paremmin.Tehkää toisetkin samoin kun kaikki muut lähtee alta pois niin ei jää muita.


      • ÄRSYTTÄÄ
        ASIAKAS. kirjoitti:

        Joka lähtee boikottiin ja vaihdan soneran dna liittymään kun se alkaa toimia paremmin.Tehkää toisetkin samoin kun kaikki muut lähtee alta pois niin ei jää muita.

        Olen tele fin. asiakas haluan säilyttää halpikset ja lähden boikotoimaan isoja operaattoreita. Hauskaa Vappua kaikille mukana olijoille.


      • boikotissa
        Ansku. kirjoitti:

        Minkälaista boikottia olet ajatellut olisitko hyvä ja kertoisit hieman lisää ajatuksistasi.Ketä vastaan se boikotti kohdistettaisi?Kyllä uskoisin että kannatus kasvaa kun on selkeä päämäärä.

        Lähdettäsiin varmaan boikotoimaan isoja operaattoireita.Jos esim 10.000 asiakasta on vaikka 6kk pienemmällä operaattorilla, niin kyllä nuo isommat operaattorit huomaavat että eivät ne asiakkaat kaikkea niele mitä he ehdottavat.Ja kun sitten soittelevat ja kyselevät perään että miksi vaihdoitte pois meiltä, niin kertoo sen mitä haluaa, liian kalliit hinnat jne...Pakko heidän on silloin muutettava toimintaansa.


      • KAI TARKOITUSKIN
        boikotissa kirjoitti:

        Lähdettäsiin varmaan boikotoimaan isoja operaattoireita.Jos esim 10.000 asiakasta on vaikka 6kk pienemmällä operaattorilla, niin kyllä nuo isommat operaattorit huomaavat että eivät ne asiakkaat kaikkea niele mitä he ehdottavat.Ja kun sitten soittelevat ja kyselevät perään että miksi vaihdoitte pois meiltä, niin kertoo sen mitä haluaa, liian kalliit hinnat jne...Pakko heidän on silloin muutettava toimintaansa.

        Tässä on selkeästi se ajatus mikä boikotin tarkoitus on.Minä olen tele finlandin asiakas ja nyt aion ottaa kokeiltavaksi sen paljon haukutun dna-liittymän ja täytyy kokeilla onko se niin kelvoton kun sanötaan.Jos se osoittautuu hyväksi niin sitten sanon näkemiin tf.liittymälle .Kun muita vaihtoehtoja ei todennäköisesti jää niin tämä on minun osuuteni boikottiin .Täytyy vain käydä katsomassa mitä dna tarjoaa.En ole käynyt katsomassa hintoja mutta varmaan ne tännekin ilmaantuvat ,luulisin.Jos kaikki ketkä ovat käyneet nyt jo tällä keskustelu sivulla lähtisivät mukaan talkoisiin niin se olisi jo aika kova juttu.Tehdään kerrankin jotain isoa yhdessä .Eikö vaan?


      • mukana leikissä
        KAI TARKOITUSKIN kirjoitti:

        Tässä on selkeästi se ajatus mikä boikotin tarkoitus on.Minä olen tele finlandin asiakas ja nyt aion ottaa kokeiltavaksi sen paljon haukutun dna-liittymän ja täytyy kokeilla onko se niin kelvoton kun sanötaan.Jos se osoittautuu hyväksi niin sitten sanon näkemiin tf.liittymälle .Kun muita vaihtoehtoja ei todennäköisesti jää niin tämä on minun osuuteni boikottiin .Täytyy vain käydä katsomassa mitä dna tarjoaa.En ole käynyt katsomassa hintoja mutta varmaan ne tännekin ilmaantuvat ,luulisin.Jos kaikki ketkä ovat käyneet nyt jo tällä keskustelu sivulla lähtisivät mukaan talkoisiin niin se olisi jo aika kova juttu.Tehdään kerrankin jotain isoa yhdessä .Eikö vaan?

        Kuka keksikään tämän oivan ajatuksen.Täällä sivulla on aika vähän kävijöitä että menee vähän hukkaan tämä viesti tämä kun olisi tuolla luetuimmat listalla niin olisi paljon laajempi lukija kunta mutta täällä se menee hukkaan.Lähden ilman muuta tähän leikkiin mukaan koska se on hyvä vastine noiden keitä nyt on syytä epäillä sopimuksista jotka on tehty salaa heidän kesken.Saunalahti mikä minulla on tulee varmaan lähtemään markkinoilta.


      • Erämies.
        epätietoinen. kirjoitti:

        Tämä on kannatettava ajatus minä olen valmis vaihtamaan soneran ja yhden tf.n Miten on onkohan sauniksella minkälainen tilanne vedetäänkö sekin markkinoilta kyselen vain jotta tiedän minne päin vaihdan liittymät.

        Kyllä kannattaa lähteä mukaan jos sillä vähänkin voi vaikuttaa asioiden kulkuun.Saunalahti on todennäköisesti se seuraava lähtijä joten eipä jää paljon jäljejje vaihtoehtoja ei ole kuin DNAja sehän on tässä suurin kysymysmerkki.Sen kun tietäisi varmasti miten se toimii niin se olisi hyvä vaihtaa sinne. Kuten tuolla joku kertoi kokeilevansa dna se voisi olla järkevä juttu.Ennenkuin irtisanoo nykyisen voisin minäkin kokeilla ja sitten vasta lopettaa nykyisen.


      • denaa.
        mukana leikissä kirjoitti:

        Kuka keksikään tämän oivan ajatuksen.Täällä sivulla on aika vähän kävijöitä että menee vähän hukkaan tämä viesti tämä kun olisi tuolla luetuimmat listalla niin olisi paljon laajempi lukija kunta mutta täällä se menee hukkaan.Lähden ilman muuta tähän leikkiin mukaan koska se on hyvä vastine noiden keitä nyt on syytä epäillä sopimuksista jotka on tehty salaa heidän kesken.Saunalahti mikä minulla on tulee varmaan lähtemään markkinoilta.

        Mitenkään häiritsemättä keskusteluanne sanoisin vaan että toivon että boikotti lähtee käyntiin koska se hyödyttäisi kaikkia myös dna jos tämän mukana asiakkaiden määrä kasvaa niin silloin myös rahaa tulee enemmän ja se tarkoittaa sitä että palvelut ja kuuluvuudet paranevat.Tämä dna on ainoa kotimainen joka on maassamme jäljellä .Uskon että tämä salainen yhteinen sopimus pitää paikkansa ja se on tosissaan väärin ja siihen on jotenkin vastattava.Boikotti on ainoa konsti sitä vastaan mutta se vaatii paljon voimaa taakse.


      • PUHUU JÄRKEVIÄ
        denaa. kirjoitti:

        Mitenkään häiritsemättä keskusteluanne sanoisin vaan että toivon että boikotti lähtee käyntiin koska se hyödyttäisi kaikkia myös dna jos tämän mukana asiakkaiden määrä kasvaa niin silloin myös rahaa tulee enemmän ja se tarkoittaa sitä että palvelut ja kuuluvuudet paranevat.Tämä dna on ainoa kotimainen joka on maassamme jäljellä .Uskon että tämä salainen yhteinen sopimus pitää paikkansa ja se on tosissaan väärin ja siihen on jotenkin vastattava.Boikotti on ainoa konsti sitä vastaan mutta se vaatii paljon voimaa taakse.

        Kerrankin denaa puhuu järkeä.Suuri volyymi tarkoittaa myös sitä että isommat operaattorit joutuvat keräämään kamppeensa ja peruuttamaan asiakkaiden kadotessa tyhmät päätöksensä.Kaikki mukaan vaan .Minä sain tarpeeksi K1 lähtiessä mukaan kartelli juttuihin.Tänne tarvitaan voimaa kaikki mukaan rohkeasti siten se voi onnistua tämä boikotti.


      • Denaa.
        PUHUU JÄRKEVIÄ kirjoitti:

        Kerrankin denaa puhuu järkeä.Suuri volyymi tarkoittaa myös sitä että isommat operaattorit joutuvat keräämään kamppeensa ja peruuttamaan asiakkaiden kadotessa tyhmät päätöksensä.Kaikki mukaan vaan .Minä sain tarpeeksi K1 lähtiessä mukaan kartelli juttuihin.Tänne tarvitaan voimaa kaikki mukaan rohkeasti siten se voi onnistua tämä boikotti.

        Kiitosta vaan.Nyt on kyseessä meidän kaikkien etu silloin ei kannata leikitellä eikä kinastella mikä on paras ja mikä on huono.Yhteityöllä vain voimme vaikuttaa siitä olemme varmasti samaa mieltä eikö vaan.HAUSKAA VAPPUA VAAN KAIKILLE MERKISTÄ RIIPPUMATTA :-)


      • Kolumbuslainen
        K1. kirjoitti:

        Tämä kun alkaisi toimia nimittäin boikotti niin eiköhän se kartellikin ala murtua jos saataisi kaikki jotka haluaa pitää hinnat kurissa asian taakse silloin se toimii.Kuten jo aiemmissa kommenteissa on mainitti niin ainoa vaihtoehto mikä on realistinen olisi sitten DNA piti ajatuksesta tahi ei mutta kyllä dna pitää kehittää verkkoaan varmemmaksi.Minulla oli kerran dna kun sillä oli niitä tarjouksia mutta silloin se ainakin toimi kehnosti en tiedä tämänpäivän tilannetta.Puskaradion mukaan edelleen vähän pätkivä yhteys.

        Nyt täytyy alkaa tapahtumaan jotain ja tämä boikotti olisikin aika kova juttu .Kuinka saadan kaikki mukaan sitten se vasta puraisee kunnolla.Ei enää K1 vaan jotain muuta.


      • HANSU.
        Denaa. kirjoitti:

        Kiitosta vaan.Nyt on kyseessä meidän kaikkien etu silloin ei kannata leikitellä eikä kinastella mikä on paras ja mikä on huono.Yhteityöllä vain voimme vaikuttaa siitä olemme varmasti samaa mieltä eikö vaan.HAUSKAA VAPPUA VAAN KAIKILLE MERKISTÄ RIIPPUMATTA :-)

        Taisi denaa olla jo vappupäällä kun noin oli fiksu kiitti vaan sinullekin denaa että olet mukana tässä kampanjassa toivon mukaan kaikki asiasta kiinnostuneet lähtevät boikottiin mukaan ja vaihtavat pois näistä epäillyistä operaattoreista.HAUSKAA JA RATTOISAA VAPPUA VAAN KAIKILLE.


      • deus.co
        mukana leikissä kirjoitti:

        Kuka keksikään tämän oivan ajatuksen.Täällä sivulla on aika vähän kävijöitä että menee vähän hukkaan tämä viesti tämä kun olisi tuolla luetuimmat listalla niin olisi paljon laajempi lukija kunta mutta täällä se menee hukkaan.Lähden ilman muuta tähän leikkiin mukaan koska se on hyvä vastine noiden keitä nyt on syytä epäillä sopimuksista jotka on tehty salaa heidän kesken.Saunalahti mikä minulla on tulee varmaan lähtemään markkinoilta.

        Porukalla se lähtee.Kun pienempi porukka lähtee, saa se mukaansa isomman porukan.Ja kun tarpeeksi on porukkaa mukana, ymmärtävät operaattorit mistä on kysymys.


      • Make
        deus.co kirjoitti:

        Porukalla se lähtee.Kun pienempi porukka lähtee, saa se mukaansa isomman porukan.Ja kun tarpeeksi on porukkaa mukana, ymmärtävät operaattorit mistä on kysymys.

        Osuit naulankantaan sillä pienestä purosta kasvaa iso virta ja sitä virtaa kun se lähtee liikkeelle sitä ei pysäytä mikään.Silloin luulisi jo operaattoreiden tajuavan missä mennään.


      • Markus.
        Make kirjoitti:

        Osuit naulankantaan sillä pienestä purosta kasvaa iso virta ja sitä virtaa kun se lähtee liikkeelle sitä ei pysäytä mikään.Silloin luulisi jo operaattoreiden tajuavan missä mennään.

        Kuka sen padon saisi auki että virta lähtisi valumaan.Olisko tässä kyseessä esim.DNAkoska sehän tässä on ilmeisesti ainoa jäljelle jäävä halpaliittymä.Paljon täytyy dna tapahtua mutta minun mielestäni se olisi se taho joka voisi polkaista homman liikkeelle.Oltiin sitten mitä mieltä dna tahansa niin se tuntuisi olevan ainut jota voimme käyttää vaihtoehtona kun kaikki muut vedetään alta pois.


      • Alkuperäinen.
        deus.co kirjoitti:

        Porukalla se lähtee.Kun pienempi porukka lähtee, saa se mukaansa isomman porukan.Ja kun tarpeeksi on porukkaa mukana, ymmärtävät operaattorit mistä on kysymys.

        Näin se asia on,että alkuun jos saadaan pieni puronen niin siitä toivottavasti alkaa kasvamaan suurenevalla voimalla mahtava joki mikä tullessaan riittävän suureksi alkaa vaikuttamaan asiaan jota yritämme ajaa päättävien tahojen mietittäväksi.Välttämättä se ei heti vaikuta ,mutta tarpeeksi suuren voiman saadessaan kyllä vaikuttaa.


      • Vaihdoin K1 Dnaaksi
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        Näin se asia on,että alkuun jos saadaan pieni puronen niin siitä toivottavasti alkaa kasvamaan suurenevalla voimalla mahtava joki mikä tullessaan riittävän suureksi alkaa vaikuttamaan asiaan jota yritämme ajaa päättävien tahojen mietittäväksi.Välttämättä se ei heti vaikuta ,mutta tarpeeksi suuren voiman saadessaan kyllä vaikuttaa.

        Tästä se alkaa ainakin mun osaltani kun vaihdoin liittymäni vielä kun saa vanhan numeronkin.Miten se muuten on kun liittymät jotka ovat nyt katkolla lopettavat voiko silloin vielä saada vanhan numeron mukaansa?


      • JUDE.
        Vaihdoin K1 Dnaaksi kirjoitti:

        Tästä se alkaa ainakin mun osaltani kun vaihdoin liittymäni vielä kun saa vanhan numeronkin.Miten se muuten on kun liittymät jotka ovat nyt katkolla lopettavat voiko silloin vielä saada vanhan numeron mukaansa?

        Tehtiin eilen kaveripiirissä sellainen päätös että tutkimme mikä dna on ja sitten jos se osoittautuu käyttökelpoiseksi niin vaihdamme sonerat kaikki yhtäaikaa vain siksi ettemme pidä tästä kartelli sopimuksista ja että olemme samassa soittopiirissä .Mittikää muut samoja asioita niin site tää etenee.


      • SIITÄ SE ALKAA
        JUDE. kirjoitti:

        Tehtiin eilen kaveripiirissä sellainen päätös että tutkimme mikä dna on ja sitten jos se osoittautuu käyttökelpoiseksi niin vaihdamme sonerat kaikki yhtäaikaa vain siksi ettemme pidä tästä kartelli sopimuksista ja että olemme samassa soittopiirissä .Mittikää muut samoja asioita niin site tää etenee.

        Näin se alkaa pikku hiljaa puro kasvaa.


      • HANDE.
        SIITÄ SE ALKAA kirjoitti:

        Näin se alkaa pikku hiljaa puro kasvaa.

        Onko täällä tietoa käyttääkö GO-MOBILE samaa verkkoa kuin dna.Ajattelin vain kun minulla on sekä sonera että GM liittymät ja mietin juuri vaihtoa dna .


      • Make
        HANDE. kirjoitti:

        Onko täällä tietoa käyttääkö GO-MOBILE samaa verkkoa kuin dna.Ajattelin vain kun minulla on sekä sonera että GM liittymät ja mietin juuri vaihtoa dna .

        tietoa ,mutta minulla on sellainen mielikuva ,että ne käyttäisivät samaa verkkoa .Tämä ei ole fakta tietoa .Kannattaisi kysyä operaattorilta sitä asiaa siellä pitäisi olla oikeata tietoa .Meniköhän tämä ihan oikein hmm.


      • Hannu Kemppinen
        deus.co kirjoitti:

        Porukalla se lähtee.Kun pienempi porukka lähtee, saa se mukaansa isomman porukan.Ja kun tarpeeksi on porukkaa mukana, ymmärtävät operaattorit mistä on kysymys.

        Asia on hyvä ja minä olen päättänyt yhtyä boikotoimaan näitä kahta suurinta .Olen soneran asiakas kahdella liittymällä ja nyt olen vaihtamassa niitä dna liittymiin koska ne ainakin täällä hyvinkään seudulla toimii ihan hyvin.


      • Saunislainen
        Vaihdoin K1 Dnaaksi kirjoitti:

        Tästä se alkaa ainakin mun osaltani kun vaihdoin liittymäni vielä kun saa vanhan numeronkin.Miten se muuten on kun liittymät jotka ovat nyt katkolla lopettavat voiko silloin vielä saada vanhan numeron mukaansa?

        nimittäin se kun menin tekemään sen pitkän sopimuksen ja se on täysin kelvoton kun ei se oikein tahdo onnistua ensin se viipyy ja sitten siitä ei pääse eroon vaikka haluaisin.Lähtisin mukaan boikottiin jos pääsisin eroon tästä sauniksen hemmetin 3G jutskasta.Nyt tosissaan sieppaa ja kovaa.


      • eräs vaan
        KAI TARKOITUSKIN kirjoitti:

        Tässä on selkeästi se ajatus mikä boikotin tarkoitus on.Minä olen tele finlandin asiakas ja nyt aion ottaa kokeiltavaksi sen paljon haukutun dna-liittymän ja täytyy kokeilla onko se niin kelvoton kun sanötaan.Jos se osoittautuu hyväksi niin sitten sanon näkemiin tf.liittymälle .Kun muita vaihtoehtoja ei todennäköisesti jää niin tämä on minun osuuteni boikottiin .Täytyy vain käydä katsomassa mitä dna tarjoaa.En ole käynyt katsomassa hintoja mutta varmaan ne tännekin ilmaantuvat ,luulisin.Jos kaikki ketkä ovat käyneet nyt jo tällä keskustelu sivulla lähtisivät mukaan talkoisiin niin se olisi jo aika kova juttu.Tehdään kerrankin jotain isoa yhdessä .Eikö vaan?

        Kun minä olen nyt lueskellut näitä kirjoituksia niin olen halukas lähtemään myös mukaan .Eli lähden pois Elisan liittymästä ja kun ainoa jäljellä oleva liittymä johonka voi lähteä on dna niin sinne sitten on mentävä.


      • vastausta
        Make kirjoitti:

        tietoa ,mutta minulla on sellainen mielikuva ,että ne käyttäisivät samaa verkkoa .Tämä ei ole fakta tietoa .Kannattaisi kysyä operaattorilta sitä asiaa siellä pitäisi olla oikeata tietoa .Meniköhän tämä ihan oikein hmm.

        Jos sinulla on jo siis vaikka Go Prepaid-liittymä, niin siinäkin kuten Go 69-liittymissäkin, näkyy puhelimesi näytössä
        ensin FI 2G (jos vanhempi ohjelmisto puhelimessa), tai FINNET (jos uudempi puhelin),
        ja vasta sen jälkeen go.mobile, eli Go-liittymät
        (69-, ja prepaid-liittymät) toimivat Finnetin mobiiliverkossa (eli samassa kin dna:kin).


      • Varsin moni täällä hyvinkäältä
        Hannu Kemppinen kirjoitti:

        Asia on hyvä ja minä olen päättänyt yhtyä boikotoimaan näitä kahta suurinta .Olen soneran asiakas kahdella liittymällä ja nyt olen vaihtamassa niitä dna liittymiin koska ne ainakin täällä hyvinkään seudulla toimii ihan hyvin.

        "Asia on hyvä ja minä olen päättänyt yhtyä boikotoimaan näitä kahta suurinta .Olen soneran asiakas kahdella liittymällä ja nyt olen vaihtamassa niitä dna liittymiin koska ne ainakin täällä hyvinkään seudulla toimii ihan hyvin. "
        Teit ihan hyvin, jos käytössäsi ei enää ole lainkaan lankapuhelinta, sillä muutenhan menettäisit Etutasosi.
        Saatat silti huomata, että eroa voi sielläkin olla Soneran ja dna:n välillä hieman sisätila-kuuluvuudessakin, muuten toimii kuten sanoit ihan hyvin.
        Hyvä kuitenkin, että olet mukana täällä puhutussa boikotissa.


      • HELPOTTI VALINTAA
        vastausta kirjoitti:

        Jos sinulla on jo siis vaikka Go Prepaid-liittymä, niin siinäkin kuten Go 69-liittymissäkin, näkyy puhelimesi näytössä
        ensin FI 2G (jos vanhempi ohjelmisto puhelimessa), tai FINNET (jos uudempi puhelin),
        ja vasta sen jälkeen go.mobile, eli Go-liittymät
        (69-, ja prepaid-liittymät) toimivat Finnetin mobiiliverkossa (eli samassa kin dna:kin).

        Kun dna ja go mobile käyttävät samaa sitten tiedän missä ne toimivat.KIITOS


      • Mika0800
        KAI TARKOITUSKIN kirjoitti:

        Tässä on selkeästi se ajatus mikä boikotin tarkoitus on.Minä olen tele finlandin asiakas ja nyt aion ottaa kokeiltavaksi sen paljon haukutun dna-liittymän ja täytyy kokeilla onko se niin kelvoton kun sanötaan.Jos se osoittautuu hyväksi niin sitten sanon näkemiin tf.liittymälle .Kun muita vaihtoehtoja ei todennäköisesti jää niin tämä on minun osuuteni boikottiin .Täytyy vain käydä katsomassa mitä dna tarjoaa.En ole käynyt katsomassa hintoja mutta varmaan ne tännekin ilmaantuvat ,luulisin.Jos kaikki ketkä ovat käyneet nyt jo tällä keskustelu sivulla lähtisivät mukaan talkoisiin niin se olisi jo aika kova juttu.Tehdään kerrankin jotain isoa yhdessä .Eikö vaan?

        Huom: Samalla kun otat dna -liittymän, tarkista, että puhelimesi on ehjä ja laadukas!

        Huomaa tämä:

        Jos puhelimesi on 2-taajuuspuhelin, jossa 1800 MHz radio-osa on viallinen/heikkolaatuinen, niin moinen puhelin toimii silti oikein hyvin Elisan ja Soneran verkoissa hyvän 900 MHz radio-osansa turvin. Mutta esim. Helsingissä dna -liittymällä tällaisen puhelimen käyttäjälle on odotettavissa pahoja kuuluvuusongelmia! Mutta samassa paikassa, missä tällaisella puhelimella Sonera ja Elisa kuuluvat, mutta dna ei, niin kannattaa huomata, että ehjällä ja laadukkaalla 2-taajuuspuhelimella myös dna kuuluu erinomaisesti.

        Ja jos dna:lla jossain olisikin heikohko kenttä, niin ulkoisen antennin puhelimet toimivat usein silti hyvin. Itse olen ollut tyytyväinen dna:n kuuluvuuteen, puhelimena Ericsson R320s, jossa ulkoinen antenni.

        Nämä erot johtuvat siitä, että sekä Soneran että Elisan verkko on suunniteltu niin, että pelkällä 900 MHz puhelimellakin voi puhua, 1800 MHz taajuudella on rakennettu lisäkapasiteettia sinne, missä pelkän 900 MHz taajuuden käyttö johtaisi "verkko varattu" -tilanteeseen, kun pienellä alueella on paljon käyttäjiä.

        Sensijaan dna:n verkko on suunniteltu 2-taajuuspuhelimille, ja tietääkseni esim. Helsingissä dna:lla ei ole yhtään 900 MHz eikä 2-taajuustukiasemaa, vaan Helsingissä dna käyttää vain 1800 MHz taajuutta.

        Näinollen, jos puhelimen 1800 MHz radio-osa on viallinen tai heikkolaatuinen, dna:n verkko ei anna tätä anteeksi, vaan seurauksena on heti kuuluvuusongelmia. Sensijaan Elisan ja Soneran verkoissa, jos puhelimen 1800 MHz radio-osassa on ongelmia, tukiasema komentaa puhelimen salamannopeasti 900 MHz taajuusalueelle, eikä käyttäjä ehdi huomata mitään ongelmaa olevankaan.

        Usein tätä tosiasiaa ymmärtämättömät käyttäjät sitten haukkuvat dna:ta huonosta kuuluvuudesta, vaikka todellinen syy on yleensä viallinen/heikkolaatuinen puhelin, jonka vika em. tavalla jää huomaamatta Elisan/Soneran verkoissa.

        Varsinkin joissakin Nokian malleissa 1800 MHz vika on ollut valitettavan yleinen.

        Mutta eivät muutkaan merkit tuolta täysin turvassa ole. Itseltäni eräs Ericsson SH888 on pudonnut lukuisia kertoja, ja vielä toiseksi viimeisen putoamisen jäljiltä laite oli edelleen ehjä. Mutta viimeisen kerran em. puhelin putosi suoraan antenni edellä lattiaan, seurauksena ilmeisesti hajkonnut 1800 MHz radio-osa, eli Elisan ja Soneran verkoissa toimii, dna:lla joko ei löydä kenttää, tai sitten löytää, mutta kenttä katoaa, kun yrittää soittaa. Eli tarpeeksi kolhimalla kyllä minkä tahansa puhelimen saa hajalle.


      • OTETAAN
        Minä vaan täällä kirjoitti:

        ihmettelen aivan samaa asiaa mutta ymmärtääkseni tässä olisi käytävä kartelliin osallistuneita yhtiöitä vastaan ja ainut keino olisi siirtyminen muihin liittymiin asiakkaiksi ei ole muuta tapaa boikotoida tuotteita.

        LANKAPUHELIN KÄYTTÖÖN JA PIILOTETAAN KÄNNYT PÖYTÄLAATIKKOON. EI TILATA MITÄÄN SOITTOÄÄNIÄ YM. EIKÄ SOITELLA KELLEKKÄÄN. TAUKO VOIS TEHDÄ HYVÄÄ ITE KULLEKKIN.


      • Hande.
        ÄRSYTTÄÄ kirjoitti:

        Olen tele fin. asiakas haluan säilyttää halpikset ja lähden boikotoimaan isoja operaattoreita. Hauskaa Vappua kaikille mukana olijoille.

        Olen sitten mukana ja otin dna liittymän se kuuluu meillä päin ihan moitteetta


      • VAIHTAVILLE
        Mika0800 kirjoitti:

        Huom: Samalla kun otat dna -liittymän, tarkista, että puhelimesi on ehjä ja laadukas!

        Huomaa tämä:

        Jos puhelimesi on 2-taajuuspuhelin, jossa 1800 MHz radio-osa on viallinen/heikkolaatuinen, niin moinen puhelin toimii silti oikein hyvin Elisan ja Soneran verkoissa hyvän 900 MHz radio-osansa turvin. Mutta esim. Helsingissä dna -liittymällä tällaisen puhelimen käyttäjälle on odotettavissa pahoja kuuluvuusongelmia! Mutta samassa paikassa, missä tällaisella puhelimella Sonera ja Elisa kuuluvat, mutta dna ei, niin kannattaa huomata, että ehjällä ja laadukkaalla 2-taajuuspuhelimella myös dna kuuluu erinomaisesti.

        Ja jos dna:lla jossain olisikin heikohko kenttä, niin ulkoisen antennin puhelimet toimivat usein silti hyvin. Itse olen ollut tyytyväinen dna:n kuuluvuuteen, puhelimena Ericsson R320s, jossa ulkoinen antenni.

        Nämä erot johtuvat siitä, että sekä Soneran että Elisan verkko on suunniteltu niin, että pelkällä 900 MHz puhelimellakin voi puhua, 1800 MHz taajuudella on rakennettu lisäkapasiteettia sinne, missä pelkän 900 MHz taajuuden käyttö johtaisi "verkko varattu" -tilanteeseen, kun pienellä alueella on paljon käyttäjiä.

        Sensijaan dna:n verkko on suunniteltu 2-taajuuspuhelimille, ja tietääkseni esim. Helsingissä dna:lla ei ole yhtään 900 MHz eikä 2-taajuustukiasemaa, vaan Helsingissä dna käyttää vain 1800 MHz taajuutta.

        Näinollen, jos puhelimen 1800 MHz radio-osa on viallinen tai heikkolaatuinen, dna:n verkko ei anna tätä anteeksi, vaan seurauksena on heti kuuluvuusongelmia. Sensijaan Elisan ja Soneran verkoissa, jos puhelimen 1800 MHz radio-osassa on ongelmia, tukiasema komentaa puhelimen salamannopeasti 900 MHz taajuusalueelle, eikä käyttäjä ehdi huomata mitään ongelmaa olevankaan.

        Usein tätä tosiasiaa ymmärtämättömät käyttäjät sitten haukkuvat dna:ta huonosta kuuluvuudesta, vaikka todellinen syy on yleensä viallinen/heikkolaatuinen puhelin, jonka vika em. tavalla jää huomaamatta Elisan/Soneran verkoissa.

        Varsinkin joissakin Nokian malleissa 1800 MHz vika on ollut valitettavan yleinen.

        Mutta eivät muutkaan merkit tuolta täysin turvassa ole. Itseltäni eräs Ericsson SH888 on pudonnut lukuisia kertoja, ja vielä toiseksi viimeisen putoamisen jäljiltä laite oli edelleen ehjä. Mutta viimeisen kerran em. puhelin putosi suoraan antenni edellä lattiaan, seurauksena ilmeisesti hajkonnut 1800 MHz radio-osa, eli Elisan ja Soneran verkoissa toimii, dna:lla joko ei löydä kenttää, tai sitten löytää, mutta kenttä katoaa, kun yrittää soittaa. Eli tarpeeksi kolhimalla kyllä minkä tahansa puhelimen saa hajalle.

        Kiitti näistä valaisevista tiedoista .Tämä hälventää sitä epätietoisuutta jota on esiintynyt dna kohtaan.


      • UUTTA TIETOA
        Mika0800 kirjoitti:

        Huom: Samalla kun otat dna -liittymän, tarkista, että puhelimesi on ehjä ja laadukas!

        Huomaa tämä:

        Jos puhelimesi on 2-taajuuspuhelin, jossa 1800 MHz radio-osa on viallinen/heikkolaatuinen, niin moinen puhelin toimii silti oikein hyvin Elisan ja Soneran verkoissa hyvän 900 MHz radio-osansa turvin. Mutta esim. Helsingissä dna -liittymällä tällaisen puhelimen käyttäjälle on odotettavissa pahoja kuuluvuusongelmia! Mutta samassa paikassa, missä tällaisella puhelimella Sonera ja Elisa kuuluvat, mutta dna ei, niin kannattaa huomata, että ehjällä ja laadukkaalla 2-taajuuspuhelimella myös dna kuuluu erinomaisesti.

        Ja jos dna:lla jossain olisikin heikohko kenttä, niin ulkoisen antennin puhelimet toimivat usein silti hyvin. Itse olen ollut tyytyväinen dna:n kuuluvuuteen, puhelimena Ericsson R320s, jossa ulkoinen antenni.

        Nämä erot johtuvat siitä, että sekä Soneran että Elisan verkko on suunniteltu niin, että pelkällä 900 MHz puhelimellakin voi puhua, 1800 MHz taajuudella on rakennettu lisäkapasiteettia sinne, missä pelkän 900 MHz taajuuden käyttö johtaisi "verkko varattu" -tilanteeseen, kun pienellä alueella on paljon käyttäjiä.

        Sensijaan dna:n verkko on suunniteltu 2-taajuuspuhelimille, ja tietääkseni esim. Helsingissä dna:lla ei ole yhtään 900 MHz eikä 2-taajuustukiasemaa, vaan Helsingissä dna käyttää vain 1800 MHz taajuutta.

        Näinollen, jos puhelimen 1800 MHz radio-osa on viallinen tai heikkolaatuinen, dna:n verkko ei anna tätä anteeksi, vaan seurauksena on heti kuuluvuusongelmia. Sensijaan Elisan ja Soneran verkoissa, jos puhelimen 1800 MHz radio-osassa on ongelmia, tukiasema komentaa puhelimen salamannopeasti 900 MHz taajuusalueelle, eikä käyttäjä ehdi huomata mitään ongelmaa olevankaan.

        Usein tätä tosiasiaa ymmärtämättömät käyttäjät sitten haukkuvat dna:ta huonosta kuuluvuudesta, vaikka todellinen syy on yleensä viallinen/heikkolaatuinen puhelin, jonka vika em. tavalla jää huomaamatta Elisan/Soneran verkoissa.

        Varsinkin joissakin Nokian malleissa 1800 MHz vika on ollut valitettavan yleinen.

        Mutta eivät muutkaan merkit tuolta täysin turvassa ole. Itseltäni eräs Ericsson SH888 on pudonnut lukuisia kertoja, ja vielä toiseksi viimeisen putoamisen jäljiltä laite oli edelleen ehjä. Mutta viimeisen kerran em. puhelin putosi suoraan antenni edellä lattiaan, seurauksena ilmeisesti hajkonnut 1800 MHz radio-osa, eli Elisan ja Soneran verkoissa toimii, dna:lla joko ei löydä kenttää, tai sitten löytää, mutta kenttä katoaa, kun yrittää soittaa. Eli tarpeeksi kolhimalla kyllä minkä tahansa puhelimen saa hajalle.

        En ole tiennyt tästä että se kuuluvuus olisi tällaisesta asiasta kiinni hyvä että joku tuntee tekniikan.


      • TIETÄMÄTÖN.
        Mika0800 kirjoitti:

        Huom: Samalla kun otat dna -liittymän, tarkista, että puhelimesi on ehjä ja laadukas!

        Huomaa tämä:

        Jos puhelimesi on 2-taajuuspuhelin, jossa 1800 MHz radio-osa on viallinen/heikkolaatuinen, niin moinen puhelin toimii silti oikein hyvin Elisan ja Soneran verkoissa hyvän 900 MHz radio-osansa turvin. Mutta esim. Helsingissä dna -liittymällä tällaisen puhelimen käyttäjälle on odotettavissa pahoja kuuluvuusongelmia! Mutta samassa paikassa, missä tällaisella puhelimella Sonera ja Elisa kuuluvat, mutta dna ei, niin kannattaa huomata, että ehjällä ja laadukkaalla 2-taajuuspuhelimella myös dna kuuluu erinomaisesti.

        Ja jos dna:lla jossain olisikin heikohko kenttä, niin ulkoisen antennin puhelimet toimivat usein silti hyvin. Itse olen ollut tyytyväinen dna:n kuuluvuuteen, puhelimena Ericsson R320s, jossa ulkoinen antenni.

        Nämä erot johtuvat siitä, että sekä Soneran että Elisan verkko on suunniteltu niin, että pelkällä 900 MHz puhelimellakin voi puhua, 1800 MHz taajuudella on rakennettu lisäkapasiteettia sinne, missä pelkän 900 MHz taajuuden käyttö johtaisi "verkko varattu" -tilanteeseen, kun pienellä alueella on paljon käyttäjiä.

        Sensijaan dna:n verkko on suunniteltu 2-taajuuspuhelimille, ja tietääkseni esim. Helsingissä dna:lla ei ole yhtään 900 MHz eikä 2-taajuustukiasemaa, vaan Helsingissä dna käyttää vain 1800 MHz taajuutta.

        Näinollen, jos puhelimen 1800 MHz radio-osa on viallinen tai heikkolaatuinen, dna:n verkko ei anna tätä anteeksi, vaan seurauksena on heti kuuluvuusongelmia. Sensijaan Elisan ja Soneran verkoissa, jos puhelimen 1800 MHz radio-osassa on ongelmia, tukiasema komentaa puhelimen salamannopeasti 900 MHz taajuusalueelle, eikä käyttäjä ehdi huomata mitään ongelmaa olevankaan.

        Usein tätä tosiasiaa ymmärtämättömät käyttäjät sitten haukkuvat dna:ta huonosta kuuluvuudesta, vaikka todellinen syy on yleensä viallinen/heikkolaatuinen puhelin, jonka vika em. tavalla jää huomaamatta Elisan/Soneran verkoissa.

        Varsinkin joissakin Nokian malleissa 1800 MHz vika on ollut valitettavan yleinen.

        Mutta eivät muutkaan merkit tuolta täysin turvassa ole. Itseltäni eräs Ericsson SH888 on pudonnut lukuisia kertoja, ja vielä toiseksi viimeisen putoamisen jäljiltä laite oli edelleen ehjä. Mutta viimeisen kerran em. puhelin putosi suoraan antenni edellä lattiaan, seurauksena ilmeisesti hajkonnut 1800 MHz radio-osa, eli Elisan ja Soneran verkoissa toimii, dna:lla joko ei löydä kenttää, tai sitten löytää, mutta kenttä katoaa, kun yrittää soittaa. Eli tarpeeksi kolhimalla kyllä minkä tahansa puhelimen saa hajalle.

        Onko tämä se suurin syy siihen ettei dna kuulu ja pätkiminenkö johtuu vain näin pienistä asioista?


      • NOKIALAINEN.
        Mika0800 kirjoitti:

        Huom: Samalla kun otat dna -liittymän, tarkista, että puhelimesi on ehjä ja laadukas!

        Huomaa tämä:

        Jos puhelimesi on 2-taajuuspuhelin, jossa 1800 MHz radio-osa on viallinen/heikkolaatuinen, niin moinen puhelin toimii silti oikein hyvin Elisan ja Soneran verkoissa hyvän 900 MHz radio-osansa turvin. Mutta esim. Helsingissä dna -liittymällä tällaisen puhelimen käyttäjälle on odotettavissa pahoja kuuluvuusongelmia! Mutta samassa paikassa, missä tällaisella puhelimella Sonera ja Elisa kuuluvat, mutta dna ei, niin kannattaa huomata, että ehjällä ja laadukkaalla 2-taajuuspuhelimella myös dna kuuluu erinomaisesti.

        Ja jos dna:lla jossain olisikin heikohko kenttä, niin ulkoisen antennin puhelimet toimivat usein silti hyvin. Itse olen ollut tyytyväinen dna:n kuuluvuuteen, puhelimena Ericsson R320s, jossa ulkoinen antenni.

        Nämä erot johtuvat siitä, että sekä Soneran että Elisan verkko on suunniteltu niin, että pelkällä 900 MHz puhelimellakin voi puhua, 1800 MHz taajuudella on rakennettu lisäkapasiteettia sinne, missä pelkän 900 MHz taajuuden käyttö johtaisi "verkko varattu" -tilanteeseen, kun pienellä alueella on paljon käyttäjiä.

        Sensijaan dna:n verkko on suunniteltu 2-taajuuspuhelimille, ja tietääkseni esim. Helsingissä dna:lla ei ole yhtään 900 MHz eikä 2-taajuustukiasemaa, vaan Helsingissä dna käyttää vain 1800 MHz taajuutta.

        Näinollen, jos puhelimen 1800 MHz radio-osa on viallinen tai heikkolaatuinen, dna:n verkko ei anna tätä anteeksi, vaan seurauksena on heti kuuluvuusongelmia. Sensijaan Elisan ja Soneran verkoissa, jos puhelimen 1800 MHz radio-osassa on ongelmia, tukiasema komentaa puhelimen salamannopeasti 900 MHz taajuusalueelle, eikä käyttäjä ehdi huomata mitään ongelmaa olevankaan.

        Usein tätä tosiasiaa ymmärtämättömät käyttäjät sitten haukkuvat dna:ta huonosta kuuluvuudesta, vaikka todellinen syy on yleensä viallinen/heikkolaatuinen puhelin, jonka vika em. tavalla jää huomaamatta Elisan/Soneran verkoissa.

        Varsinkin joissakin Nokian malleissa 1800 MHz vika on ollut valitettavan yleinen.

        Mutta eivät muutkaan merkit tuolta täysin turvassa ole. Itseltäni eräs Ericsson SH888 on pudonnut lukuisia kertoja, ja vielä toiseksi viimeisen putoamisen jäljiltä laite oli edelleen ehjä. Mutta viimeisen kerran em. puhelin putosi suoraan antenni edellä lattiaan, seurauksena ilmeisesti hajkonnut 1800 MHz radio-osa, eli Elisan ja Soneran verkoissa toimii, dna:lla joko ei löydä kenttää, tai sitten löytää, mutta kenttä katoaa, kun yrittää soittaa. Eli tarpeeksi kolhimalla kyllä minkä tahansa puhelimen saa hajalle.

        Minulla on nokian 6310 ja se ainakin toimii täällä ihan hyvin .Dna toimii ihan kelvollisesti vähän joka puolella kaikki liittymät pätkii tukien välillä .


      • Jo vuoden käyttänyt dna
        NOKIALAINEN. kirjoitti:

        Minulla on nokian 6310 ja se ainakin toimii täällä ihan hyvin .Dna toimii ihan kelvollisesti vähän joka puolella kaikki liittymät pätkii tukien välillä .

        Ei siinä ole mitään kummallisuuksia siinä se toimii kun kaverin sonera.


    • Alkuperäinen.

      Tässä olisi näytön paikka DNA:lle tehdä jotain kuuluvuuden hyväksi sekä tarttua hetkeen kiinni ja tehdä kunnon vaihtotarjous meille petetyille ja jokainen ymmärtää että meitä on paljon .Jos dnassa ollaan hereillä niin nyt jos koskaan olisi tilaisuus saada lisää kaivattuja asiakkaita ja nyt ei ole kyseessä mikään 3G liittymän tarve vaan aito halpisliittymää vastaava tyyppi.Elisaan sekä soneraan jääkööt ne ketkä haluaa maksaa kalliimmista eikä aina niin tarpeellisista palveluista.

    • Vaikka oletkin ehkä oikealla asialla, opettele jonkun tietävän kanssa nuo yhdyssana-asiat. Paukapää. Sanoma kärsii tuosta ysiluokkalaisen tavoin itseään ilmaisevan tunneryöpyt.

      • JO-TAIN OI-KE-AA A-SI-AA

        MON-TA KU-PIL-LIS-TA O-LET EH-KÄ TÄS-SÄ VAI-HEES-SA OT-TA-NUT ,KUN ON OI-KEIN TÄY-TY-NYT IN-TER-NET-TIIN LÄH-TE-Ä VA-LIT-TA-MAAN.Eikö teillä ollut mitään muuta tekemistä,kun viina oli päässyt loppumaan.Jos kerran haluat oikein haukkua toisen ihmisen niin olisi reilua tehdä se omalla nimellä.Nimesi kyllä selviää ,kun olet joutunut rekisteröitymään ,mutta olet ehkä sen myös tehnyt "taiteilija-.,?!nimellä"sinä senkin p,,,p,,,.Kiitos tästäkin aloituksesta .Mikähän oli motiiviinasi?Kun lähdemme tarkastelemaan toisten virheitä olisi syytä ensin ajatella onko siitää iloa tai hyötyä ,kuten tässä tapauksessa ilo oli ,ehkä sinulla ,mutta toivottavasti pääsi paineet jossakin vaiheessa vähenee sen verran että kykenet jälleen normaaliin ajatteluun etkä puutu ihan mitättömiin pikku juttuihin.


      • Tarkkailija.

        Mitähän tämän pilkunussijan päässä oikein liikkuu.Mielestäni on aivan sama onko kaikki pisteet,pilkut -tai tavuviivat kohdallaan se ei vaikuta asiaan millään muotoa tärkeintä tässä on asia josta keskustellaan se kai tulee selväksi aivan yhtä hyvin oli niitä merkkejä tahi ei.Joku oli varmaan unohtanut portin auki ja tämä pikkuinen oli päässyt vapaaksi.Eiköhän palata taas alkuperäiseen asiaan eli boikotointiin ja sen mitätöinnin aikaan saamiseen.PS.porttivahdille tein taas ihan piruuttani lisää harmia katsotaan löytääkähän se niitä.


      • Alkuperäinen.

        Ei kannata välittää PORTTIVAHDIN jutuista hänellä ei ole mitään muuta tekemistä.Tämä kannattaa jättää omaan arvoonsa .Kannattaa muistaa ettei haukku haavaa tee.Toivottavasti tuli haukkuhalut tyydytetyksi ,kun hänellä on täällä sivustoilla muuallakin näitä vastaavia kirjoitelmia.Tämä nyt on näitä juttuja.Siinä tämä eräs kirjoittaja oli oikeassa että kyseessä oli julkinen haukkuminen jolle voisi tehdä jotain ,mutta enpä taida viitsiä se ei ole vaivan arvoinen.Vähintä mitä hän voi tehdä on ,että pysyy poisa näistä jutuista.


      • VAARATON VEIKKO

        Joo mä teädän ton kaverin se on iha vaaraton veikko se pääsi just koulusta ja sille on jäänyt äikäntunneilta vaan noi huanot muistot päälle muuten se on ihan mukava .Se vaan pääsee välillä salaa kirjoottelemahan näit juttujaan.Kerran se jäi pienon alle ja se varmaan sotki lopullisesti pään.


      • Ota pois!
        Tarkkailija. kirjoitti:

        Mitähän tämän pilkunussijan päässä oikein liikkuu.Mielestäni on aivan sama onko kaikki pisteet,pilkut -tai tavuviivat kohdallaan se ei vaikuta asiaan millään muotoa tärkeintä tässä on asia josta keskustellaan se kai tulee selväksi aivan yhtä hyvin oli niitä merkkejä tahi ei.Joku oli varmaan unohtanut portin auki ja tämä pikkuinen oli päässyt vapaaksi.Eiköhän palata taas alkuperäiseen asiaan eli boikotointiin ja sen mitätöinnin aikaan saamiseen.PS.porttivahdille tein taas ihan piruuttani lisää harmia katsotaan löytääkähän se niitä.

        Niin varmaan juu piruuttasi teitkin, uskotaan...

        Kyllä se niin on että kieliopillisesti huonosti kirjoitetun viestin sisältö ei vakuuta. Turha siitä on hernettä vetää nenään.


      • Turhaa kinastelua
        Ota pois! kirjoitti:

        Niin varmaan juu piruuttasi teitkin, uskotaan...

        Kyllä se niin on että kieliopillisesti huonosti kirjoitetun viestin sisältö ei vakuuta. Turha siitä on hernettä vetää nenään.

        Kun sinä pyydät ottamaan herneen pois nenukasta niin olisiko jo aika sinunkin rauhoittua ja ottaa sen mikä siellä nyt valuu nenukastasi.Tämä on aivan turhaa jaarittelua ja keskustelujen sotkemista.Ensinnäkään asia ei muuksi muutu kyllä sen jokainen normaali järjellä varustettu kuitenkin ymmärsi mistä oli kysymys kun sen jutun luki.Ei kannata puuttua jokaiseen pikku asiaan.Käy ensin lukemassa se oma tekstisi esim. ysiluokka? YHDEKSÄSLUOKKA.tule sitten neuvomaan muita.Montako virheetöntä juttua olet löytänyt.


    • minä itse

      Siis voi itku näitä juttuja, onko tosiaan niin että suurimmat hintojen valittajat ovat niitä jotka käyttävät 5-10 euron edestä kuukaudessa?

      Olen ihan samaa mieltä, tuollaiset asiakkaat alkavat kohta olla sellaisia että mikään operaattori ei ole niistä kiinnostunut. Tuotto naurettavan vähän ja päälle tulevat itkimiset.
      DNA tai ihan mikä vaan voi haalia tuollaisia asiakkaita mutta kunnon businesta niistä ei saa.

      Tarvitaan yritysasiakkaita, heavy usereita ja sellaisia joille matkapuhelin aidosti jotain merkitsee. Tuollainen 5 euron laskutuksen tekevät ovat ihan yks ja sama tuleeko ne vai ei.

      Vähän sama kuvio kuin Postin kanssa. Postimerkin hinta nousee ja pappa Padasjoelta itkee. Postille ihan se ja sama, koska suurin osa rahasta sekä busiksesta on jossain ihan muualla.

      Herätäkää

      • Ansku.

        Joko kankkunen on sen verran hellittänyt että sait koneen auki.Niin tosta nimimerkistä sen verran ihanko olet itse sen valinnut?Tiedätkö mikä on "minä itse" no se on vanhankansan mukaan PAPPILAN ISOSIKA.Että revi siitä ja mene taas tuhlaamaan se 200€ eiks jep.


      • Timo Marttila

        Sinulle joka leventelet niillä suurilla puhelinlaskuilla .Mieleesi ei ole tainnut tulla se ,ettei kaikilla ole todellakaan rahaa mitä tuhlata puhelimen kanssa näpräilyyn.Sinä et ole kuitenkaan yhtään sen kummempi kuin ne jotka käyttävät olosuhteiden vuoksi vain sen 5-10€ kun rahat menevät elämiseen ja eivät aina riitä edes siihen.Ensikerralla kun päästät moisia sammakoita suustasi ajattele ensin.Tuliko mieleesi edes se ,että esimerkiksi lapsilla on puhelimet siksi ,että heidät voi tavoittaa silloin kun tarvitsee ja toisaalta heillä on usein saldorajoitukset.Toinen ihmisryhmä on vanhukset joihin on hyvä pitää yhteyksiä matkapuhelimella ja he eivät niinkään käytä sitä soittelemiseen vaan puhelujen vastaanottamiseen.Jos hinnat tästä nousevat "pilviin" niin se vaikeuttaa monin tavoin vähävaraisten elämää.Sitäkö sinä haluat.Teikäläiset ns.hyvin toimeentulevat ette todellakaan elä tässä maan todellisuudessa kun 10€ ei ole raha eikä mikään kun taas toisille se on joskus liiankin suuri raha.Yritä edes asettautua heidän osaansa.


      • Ansku.
        Timo Marttila kirjoitti:

        Sinulle joka leventelet niillä suurilla puhelinlaskuilla .Mieleesi ei ole tainnut tulla se ,ettei kaikilla ole todellakaan rahaa mitä tuhlata puhelimen kanssa näpräilyyn.Sinä et ole kuitenkaan yhtään sen kummempi kuin ne jotka käyttävät olosuhteiden vuoksi vain sen 5-10€ kun rahat menevät elämiseen ja eivät aina riitä edes siihen.Ensikerralla kun päästät moisia sammakoita suustasi ajattele ensin.Tuliko mieleesi edes se ,että esimerkiksi lapsilla on puhelimet siksi ,että heidät voi tavoittaa silloin kun tarvitsee ja toisaalta heillä on usein saldorajoitukset.Toinen ihmisryhmä on vanhukset joihin on hyvä pitää yhteyksiä matkapuhelimella ja he eivät niinkään käytä sitä soittelemiseen vaan puhelujen vastaanottamiseen.Jos hinnat tästä nousevat "pilviin" niin se vaikeuttaa monin tavoin vähävaraisten elämää.Sitäkö sinä haluat.Teikäläiset ns.hyvin toimeentulevat ette todellakaan elä tässä maan todellisuudessa kun 10€ ei ole raha eikä mikään kun taas toisille se on joskus liiankin suuri raha.Yritä edes asettautua heidän osaansa.

        Hieno puheenvuoro ei tuohon voi mitään lisätä kun ilmeisesti työttömät kuuluu noihin huono-osaisiin ihmisiin.Näinhän se vain menee ,että toiset polleilee toisten rahoilla ja toisilla ei ole muuta kuin omat hupenevat rahat.Siksi on tarpeellista ,että heilläkin on mahdollisuus niinkin tärkeään välineeseen kun puhelin edustaa.


      • deus.co
        Timo Marttila kirjoitti:

        Sinulle joka leventelet niillä suurilla puhelinlaskuilla .Mieleesi ei ole tainnut tulla se ,ettei kaikilla ole todellakaan rahaa mitä tuhlata puhelimen kanssa näpräilyyn.Sinä et ole kuitenkaan yhtään sen kummempi kuin ne jotka käyttävät olosuhteiden vuoksi vain sen 5-10€ kun rahat menevät elämiseen ja eivät aina riitä edes siihen.Ensikerralla kun päästät moisia sammakoita suustasi ajattele ensin.Tuliko mieleesi edes se ,että esimerkiksi lapsilla on puhelimet siksi ,että heidät voi tavoittaa silloin kun tarvitsee ja toisaalta heillä on usein saldorajoitukset.Toinen ihmisryhmä on vanhukset joihin on hyvä pitää yhteyksiä matkapuhelimella ja he eivät niinkään käytä sitä soittelemiseen vaan puhelujen vastaanottamiseen.Jos hinnat tästä nousevat "pilviin" niin se vaikeuttaa monin tavoin vähävaraisten elämää.Sitäkö sinä haluat.Teikäläiset ns.hyvin toimeentulevat ette todellakaan elä tässä maan todellisuudessa kun 10€ ei ole raha eikä mikään kun taas toisille se on joskus liiankin suuri raha.Yritä edes asettautua heidän osaansa.

        se on.Jos nyt on lasku 5euroa, niin mitä se on tulevaisuudessa jos kukaan ei valita, se voi olla se 50euroa.Kuten on toisilla on rahaa ja toisilla vähemmän.


      • Hansu.
        deus.co kirjoitti:

        se on.Jos nyt on lasku 5euroa, niin mitä se on tulevaisuudessa jos kukaan ei valita, se voi olla se 50euroa.Kuten on toisilla on rahaa ja toisilla vähemmän.

        Toisille se ei ole mitään kuten tämä yksi leventelijä yrittää esittää.Meidän on kuitenkin aina pidettävä mielessä että keneltä tahansa meistä voi lähteä työpaikka alta ja silloin on euro ihan toisen näköinen .Hinnat nousevat varmasti toisille se ei tunnu miltään ,mutta toisille se saattaa olla se viimeinen ylipääsemätön aita.Meidän tulisi aina muistaa myös heitä sillä koskaan ei tiedä koska joutuu samaan kastiin mitenkään loukkaamatta ketään käytin tätä sanontaa.


      • TALKOISIIN
        Hansu. kirjoitti:

        Toisille se ei ole mitään kuten tämä yksi leventelijä yrittää esittää.Meidän on kuitenkin aina pidettävä mielessä että keneltä tahansa meistä voi lähteä työpaikka alta ja silloin on euro ihan toisen näköinen .Hinnat nousevat varmasti toisille se ei tunnu miltään ,mutta toisille se saattaa olla se viimeinen ylipääsemätön aita.Meidän tulisi aina muistaa myös heitä sillä koskaan ei tiedä koska joutuu samaan kastiin mitenkään loukkaamatta ketään käytin tätä sanontaa.

        Kaikki ketkä haluaa että hinnat pysyvät kurissa nyt on meidän yhteinen asia näyttää suurille mihin me pystymme .Toivottavasti kaikki ymmärtävät mistä on tässä kyse.Salaisia sopimuksia jos on tehty niin sitä vastaan on hyökättävä niillä keinoilla mitä meillä on käytettävissä.


      • LÄHDEN MUKAAN
        TALKOISIIN kirjoitti:

        Kaikki ketkä haluaa että hinnat pysyvät kurissa nyt on meidän yhteinen asia näyttää suurille mihin me pystymme .Toivottavasti kaikki ymmärtävät mistä on tässä kyse.Salaisia sopimuksia jos on tehty niin sitä vastaan on hyökättävä niillä keinoilla mitä meillä on käytettävissä.

        Vain tällä tavalla voimme vaikuttaa.


      • Markkinatalous
        LÄHDEN MUKAAN kirjoitti:

        Vain tällä tavalla voimme vaikuttaa.

        Herätkää jo noiden teidän boikotti ja "kapina" juttujen kanssa.

        Hei, jos ei ole varaa - kuka pakottaa käyttämään matkapuhelinta? Se on täysin vapaaehtoista, miten te olette ennen pärjänneet?

        Mikä ihme se on että kännykkä muka pitäisi olla joku ilmainen jokamiehen oikeus? Ei todellakaan.
        Jos ei ole varaa, pitää laittaa kiinni.

        Tässä maailmassa on paljon muutakin "epäreilua",
        miksi ette huutele esim sähkön hinnan nousun takia? Sähkö on pakko olla ja siinä jos missä
        on "vääryyttä", hinnat nousee ja yritykset takoo isompia voittoja. Miksi ette puuhaa sinne boikottia? Kännykkää ei ole pakko käyttää mutta
        sähköä ilma ei tule toimeen.


      • ???????
        Markkinatalous kirjoitti:

        Herätkää jo noiden teidän boikotti ja "kapina" juttujen kanssa.

        Hei, jos ei ole varaa - kuka pakottaa käyttämään matkapuhelinta? Se on täysin vapaaehtoista, miten te olette ennen pärjänneet?

        Mikä ihme se on että kännykkä muka pitäisi olla joku ilmainen jokamiehen oikeus? Ei todellakaan.
        Jos ei ole varaa, pitää laittaa kiinni.

        Tässä maailmassa on paljon muutakin "epäreilua",
        miksi ette huutele esim sähkön hinnan nousun takia? Sähkö on pakko olla ja siinä jos missä
        on "vääryyttä", hinnat nousee ja yritykset takoo isompia voittoja. Miksi ette puuhaa sinne boikottia? Kännykkää ei ole pakko käyttää mutta
        sähköä ilma ei tule toimeen.

        PYSY POISSA


      • KUN TAPPELET VASTAAN
        Markkinatalous kirjoitti:

        Herätkää jo noiden teidän boikotti ja "kapina" juttujen kanssa.

        Hei, jos ei ole varaa - kuka pakottaa käyttämään matkapuhelinta? Se on täysin vapaaehtoista, miten te olette ennen pärjänneet?

        Mikä ihme se on että kännykkä muka pitäisi olla joku ilmainen jokamiehen oikeus? Ei todellakaan.
        Jos ei ole varaa, pitää laittaa kiinni.

        Tässä maailmassa on paljon muutakin "epäreilua",
        miksi ette huutele esim sähkön hinnan nousun takia? Sähkö on pakko olla ja siinä jos missä
        on "vääryyttä", hinnat nousee ja yritykset takoo isompia voittoja. Miksi ette puuhaa sinne boikottia? Kännykkää ei ole pakko käyttää mutta
        sähköä ilma ei tule toimeen.

        Pelkäätkö että hintasi nousee kun asiakkaat vähenee .Jos asia ei sinua kiinnosta niin miksi yritätte kääntää meidän päämme kohti nousevia hintoja.Ei sinun ole pakko näitä viestejä lukea.Asia on niin kun vyöry lähtee liikkeelle se ei ihan äkkiä pysähdy.


      • deus.co
        Markkinatalous kirjoitti:

        Herätkää jo noiden teidän boikotti ja "kapina" juttujen kanssa.

        Hei, jos ei ole varaa - kuka pakottaa käyttämään matkapuhelinta? Se on täysin vapaaehtoista, miten te olette ennen pärjänneet?

        Mikä ihme se on että kännykkä muka pitäisi olla joku ilmainen jokamiehen oikeus? Ei todellakaan.
        Jos ei ole varaa, pitää laittaa kiinni.

        Tässä maailmassa on paljon muutakin "epäreilua",
        miksi ette huutele esim sähkön hinnan nousun takia? Sähkö on pakko olla ja siinä jos missä
        on "vääryyttä", hinnat nousee ja yritykset takoo isompia voittoja. Miksi ette puuhaa sinne boikottia? Kännykkää ei ole pakko käyttää mutta
        sähköä ilma ei tule toimeen.

        lähdetään sitten sähköyhtiöitä vastaan.Mitä saamme jos emme koskaan huudahda jostain asiaa?hyväksymme kaiken vai? Esimerkiksi Punk-musiikin. Niin kamalaa ja hirveää kuin se monen mielestä olikin/on ,niin jo kauan sitten on tiedostettu se että "punk-kapina" lähti ihan oikeasti nuorison epätoivosta ja yhteiskunnan heitä kohtaan vähättelevästä asenteesta. Jotenkin tuntuu että tässä globalisaatio/suuryritys vastustuksessa voi kyseessä olla samankaltainen ongelma. Ihmiset ovat epävarmoja tulevaisuudestaan ja se purkautuu tällä tavalla.


      • Erämies.
        Markkinatalous kirjoitti:

        Herätkää jo noiden teidän boikotti ja "kapina" juttujen kanssa.

        Hei, jos ei ole varaa - kuka pakottaa käyttämään matkapuhelinta? Se on täysin vapaaehtoista, miten te olette ennen pärjänneet?

        Mikä ihme se on että kännykkä muka pitäisi olla joku ilmainen jokamiehen oikeus? Ei todellakaan.
        Jos ei ole varaa, pitää laittaa kiinni.

        Tässä maailmassa on paljon muutakin "epäreilua",
        miksi ette huutele esim sähkön hinnan nousun takia? Sähkö on pakko olla ja siinä jos missä
        on "vääryyttä", hinnat nousee ja yritykset takoo isompia voittoja. Miksi ette puuhaa sinne boikottia? Kännykkää ei ole pakko käyttää mutta
        sähköä ilma ei tule toimeen.

        Nyt alkaa mennä puurot ja vellit sekaisin .Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet.Totta kai jokainen taloudellisesti ajatteleva pyrkii aina jos laatu pysyy ennallaan ostamaan sieltä mistä edullisimmin saa.Ei tässä ole mistään hintakilpailusta pääasiassa kysymys vaan tavasta miten he ovat toimineet.Siitä on kyse ja sen seurauksena saavat sitten vapaasti hinnoitella kun ovat ajaneet kilpailijansa pois alalta.Jos sitten palataan sinun kaipaamaan kilpailuttamiseen sehän ei ole enää mahdollista kun ei ole mistä kilpailisi.Kilpailuttaminen on aivan eri asia kuin boikotointi heidän tapojensa vastustamiseksi.Siitä tässä on pääasiassa kysymys.Tulihan tämä nyt riittävän selkeästi ilmaistua.Ellet ymmärtänyt en voi auttaa sinua enempää.


      • Erämies
        deus.co kirjoitti:

        lähdetään sitten sähköyhtiöitä vastaan.Mitä saamme jos emme koskaan huudahda jostain asiaa?hyväksymme kaiken vai? Esimerkiksi Punk-musiikin. Niin kamalaa ja hirveää kuin se monen mielestä olikin/on ,niin jo kauan sitten on tiedostettu se että "punk-kapina" lähti ihan oikeasti nuorison epätoivosta ja yhteiskunnan heitä kohtaan vähättelevästä asenteesta. Jotenkin tuntuu että tässä globalisaatio/suuryritys vastustuksessa voi kyseessä olla samankaltainen ongelma. Ihmiset ovat epävarmoja tulevaisuudestaan ja se purkautuu tällä tavalla.

        Totta puhut ja täyttä asiaa jos vertaa joihinkin varakkaampien puheisiin.Jostain syystä tämä Markkinatalous ihme nyt ei ole sisäistänyt sitä mistä tässä keskustellaan.Kilpailunhan pitäisi vaikuttaa hintoja alentavasti ja niinhän tässä on käynytkin kunnes sonera sekä elisa ovat yksissätuumin päättäneet alkaa nostamaan hintoja se ei oikein päde nykyaikaiseen markkinatalouteen koska sen vaikutus on juuri päinvastainen en ymmärrä vertausta johonkin sähkönhinnan kilpailuttamiseen.Operaattoreiden kilpailuttaminen toimi silloin kun oli mitä kilpailutti ja nyt se on mennyttä .


      • Kun jo vaikeni
        Erämies. kirjoitti:

        Nyt alkaa mennä puurot ja vellit sekaisin .Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet.Totta kai jokainen taloudellisesti ajatteleva pyrkii aina jos laatu pysyy ennallaan ostamaan sieltä mistä edullisimmin saa.Ei tässä ole mistään hintakilpailusta pääasiassa kysymys vaan tavasta miten he ovat toimineet.Siitä on kyse ja sen seurauksena saavat sitten vapaasti hinnoitella kun ovat ajaneet kilpailijansa pois alalta.Jos sitten palataan sinun kaipaamaan kilpailuttamiseen sehän ei ole enää mahdollista kun ei ole mistä kilpailisi.Kilpailuttaminen on aivan eri asia kuin boikotointi heidän tapojensa vastustamiseksi.Siitä tässä on pääasiassa kysymys.Tulihan tämä nyt riittävän selkeästi ilmaistua.Ellet ymmärtänyt en voi auttaa sinua enempää.

        Toisille asiat on väännettävä rautalangasta ja silti ne ei aina ymmärrä.Nyt meni tälle kaverille perille.


      • EI OIKEIN OMAAKAAN
        Kun jo vaikeni kirjoitti:

        Toisille asiat on väännettävä rautalangasta ja silti ne ei aina ymmärrä.Nyt meni tälle kaverille perille.

        Se on tyyppinä sellainen vaikka sen kuinka hitaasti vaikka sana kerrallaan sanoisi ,se vaan katsoisi monttu auki että eihän noin voi sanoa etten minä muka tiedä asioista.Anteeksi minäkö tyhmä ,nyt en kyllä ymmärtänyt...


      • Tammela
        Erämies. kirjoitti:

        Nyt alkaa mennä puurot ja vellit sekaisin .Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet.Totta kai jokainen taloudellisesti ajatteleva pyrkii aina jos laatu pysyy ennallaan ostamaan sieltä mistä edullisimmin saa.Ei tässä ole mistään hintakilpailusta pääasiassa kysymys vaan tavasta miten he ovat toimineet.Siitä on kyse ja sen seurauksena saavat sitten vapaasti hinnoitella kun ovat ajaneet kilpailijansa pois alalta.Jos sitten palataan sinun kaipaamaan kilpailuttamiseen sehän ei ole enää mahdollista kun ei ole mistä kilpailisi.Kilpailuttaminen on aivan eri asia kuin boikotointi heidän tapojensa vastustamiseksi.Siitä tässä on pääasiassa kysymys.Tulihan tämä nyt riittävän selkeästi ilmaistua.Ellet ymmärtänyt en voi auttaa sinua enempää.

        "Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet."

        voi voi, sellaista se elämä kuule erämies on.
        Hintakilpailu oli ja meni, tuskin palaa.
        Koita ymmärtää se.

        Myytkö sinä omaa työpanostasi vaan halvemmalla
        kokoajan vai haluaisitko kenties hieman enemmän leipä päälle? Teetkö enemmän töitä vähemmällä
        palkalla,jos teet kuinka kauan?

        Operaattorit eivät ole hyväntekijälaitoksia
        vaan pörssiyhtiöitä joiden on tuotettava omistajille voittoa. Kilpailu meni vähän yli,
        nyt palataan takaisin järkevään aikaan.

        10 euroa kuukaudessa tekevä mobiilikäyttäjä ei ole enää kiinnostava asiakas. Kenties operaattorit eivät enää edes halua kaikkia asiakkaita, kenties niiden lukumäärällä ei ole niin väliä. Arpu ratkaisee ehkä enemmän.

        Markkinoilla vahvat säilyvät ja heikot kaatuu.
        Kenties halpaliittymät eivät olleet hyvä business vai mitä arvelet?

        Kilpailu ei tarkoita vain sitä että poljetaan hintoja alas, on muitakin kilpailukeinoja.


      • SITÄ SINUN TÄYTYY
        Tammela kirjoitti:

        "Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet."

        voi voi, sellaista se elämä kuule erämies on.
        Hintakilpailu oli ja meni, tuskin palaa.
        Koita ymmärtää se.

        Myytkö sinä omaa työpanostasi vaan halvemmalla
        kokoajan vai haluaisitko kenties hieman enemmän leipä päälle? Teetkö enemmän töitä vähemmällä
        palkalla,jos teet kuinka kauan?

        Operaattorit eivät ole hyväntekijälaitoksia
        vaan pörssiyhtiöitä joiden on tuotettava omistajille voittoa. Kilpailu meni vähän yli,
        nyt palataan takaisin järkevään aikaan.

        10 euroa kuukaudessa tekevä mobiilikäyttäjä ei ole enää kiinnostava asiakas. Kenties operaattorit eivät enää edes halua kaikkia asiakkaita, kenties niiden lukumäärällä ei ole niin väliä. Arpu ratkaisee ehkä enemmän.

        Markkinoilla vahvat säilyvät ja heikot kaatuu.
        Kenties halpaliittymät eivät olleet hyvä business vai mitä arvelet?

        Kilpailu ei tarkoita vain sitä että poljetaan hintoja alas, on muitakin kilpailukeinoja.

        Miettiä sitten kun hinnat on nousseet.Mitähän muuta tapaa on kilpailla jos kaikki ei kaipaa leikkikaluja vaan puhelimen millä voi pitää yhteyttä.Mitä sinä tiedät oikeasta kilpailusta.Siinä on oltava hinta ja laatu jossakin suhteessa .Ei kilpailu ole sitä että työnnetään asiakkaat pois ja jätetään muutama joka nyt näyttää hyvältä mutta totuushan on että massalla saadaan paljon parempi kate kuin muutamalla datalelulla.Kerrohan joku toinen tapa kilpailla kuin nykyään hinta.Miksi nokia on lähtenyt Kiinaan ,siksi että siellä on isot halvat markkinat nimenomaan suuret massat ei yksittäiset ihmiset.


      • Ennenkuin sonera on out
        Tammela kirjoitti:

        "Tässä keskustelussahan vastustamme tapaa millä operaattorit pyrkivät ehkä salaisella sopimuksella ajamaan alas halpaliittymät joita he kilpalutilanteen niin vaatiessa ovat meille tarjonneet."

        voi voi, sellaista se elämä kuule erämies on.
        Hintakilpailu oli ja meni, tuskin palaa.
        Koita ymmärtää se.

        Myytkö sinä omaa työpanostasi vaan halvemmalla
        kokoajan vai haluaisitko kenties hieman enemmän leipä päälle? Teetkö enemmän töitä vähemmällä
        palkalla,jos teet kuinka kauan?

        Operaattorit eivät ole hyväntekijälaitoksia
        vaan pörssiyhtiöitä joiden on tuotettava omistajille voittoa. Kilpailu meni vähän yli,
        nyt palataan takaisin järkevään aikaan.

        10 euroa kuukaudessa tekevä mobiilikäyttäjä ei ole enää kiinnostava asiakas. Kenties operaattorit eivät enää edes halua kaikkia asiakkaita, kenties niiden lukumäärällä ei ole niin väliä. Arpu ratkaisee ehkä enemmän.

        Markkinoilla vahvat säilyvät ja heikot kaatuu.
        Kenties halpaliittymät eivät olleet hyvä business vai mitä arvelet?

        Kilpailu ei tarkoita vain sitä että poljetaan hintoja alas, on muitakin kilpailukeinoja.

        Kyllä se vielä kolahtaa sinullekin vaikket sitä nyt usko.Sonera tekee koko ajan lisä valloituksia ja kohta heivaa koko kannattamattoman suomen.Nyt on vuorossa Norja.


    • hyvin

      DNA toimii ihan hyvin valtaosasta Suomea, joten kehottaisin vaihtamaan DNA:han. Halvimmat puhelut viestit olleet jo pitemmän aikaa.

      • sonera pois

        Ei enää korotuksia soneran puolelta.Vaihdoin liittymäni


      • poperador
        sonera pois kirjoitti:

        Ei enää korotuksia soneran puolelta.Vaihdoin liittymäni

        myös nettiliittymän


    • sieltä vaan

      vaihtamaan

      • Kysyn vaan.

        Pistä hintatietoja että näkee mitä maksaa.


      • cubio.
        Kysyn vaan. kirjoitti:

        Pistä hintatietoja että näkee mitä maksaa.

        hinnat tänne


      • sonierkkaaja
        cubio. kirjoitti:

        hinnat tänne

        Minun mielestäni ainoastaan tuo Save on halvempi kuin Saunalahden/Kolumbuksen/TF:n "vastaava"

        http://www.cubio.fi/index.php?cid=cubio&mid=507&sid=170

        esim. 19pack cubiolla: hinta 19,80 sis 500 min ja 50 viestiä. SAunalahden TuplaPaketti 19,90 sis. 500 min ja 100 viestiä...


      • kysyn vaan
        sonierkkaaja kirjoitti:

        Minun mielestäni ainoastaan tuo Save on halvempi kuin Saunalahden/Kolumbuksen/TF:n "vastaava"

        http://www.cubio.fi/index.php?cid=cubio&mid=507&sid=170

        esim. 19pack cubiolla: hinta 19,80 sis 500 min ja 50 viestiä. SAunalahden TuplaPaketti 19,90 sis. 500 min ja 100 viestiä...

        Kiitti hintatiedoista on yksi valinta lisää.


      • M0800
        Kysyn vaan. kirjoitti:

        Pistä hintatietoja että näkee mitä maksaa.

        Se, joka haluaa tasahintaa, tässä muutamia vaihtoehtoja:

        Kolumbus K1 tai dna Onni: 6,9 c/min 66 c/kk

        Kolumbus K2: 3,5 c/min klo 18-08 sekä pe 18 - ma 08
        6,9 c/min ma-pe 08-18
        4,90 eur / kk
        Tämä tulee halvemmaksi, jos ilta/yö/vkl -puheluita on 125 min/kk tai enemmän

        Jos et vaadi tasahintaa, ja saat houkuteltua myös suurimman osan kavereistasi ottamaan dna -liittymän, silloin nämä ovat halvimpia:

        dna Helmi: 2c / min dna:n liittymiin, 9 c/min muualle; 2,90 eur/kk

        dna Aarre: 1500 min dna:n liittymiin ja 1500 textaria dna:n liittymiin sisältyy kk -maksuun 8,90 eur/kk. Ylimenevät sekä puhelut muihin kuin dna:n liittymiin 9 c/min


    • kysyn vaan

      Miksi operaattorit eivät saisi tuottaa voittoa?
      Miksi niiden pitäisi myydä tuotteensa tappiolla?

      Miten niin ne muka riistää jos yritykset yrittävät parantaa tuloksiaan, niinhän kaikki tekee. Viimeisin esim Finnair.

      Mm Sonera on melko iso työllistäjä, ollut vielä isompi. Alihankkijat ja muut yhteenlaskien melkoinen verojen maksaja myös. Sitä kautta varmaan tuottanut paljon hyvää yhteiskuntaa.

      Useampia tuhansia ihmisiä saavat suoraan leipänsä operaattoreilta, siihen päälle välilliset puhutaan ihan merkittävistä asioista.

      Joten,te jotka itkette niin hieman mukaan myös yhteiskuntavastuuta puheisiin eikä vaan itkua omien pikku eurojen perään.

      • Jatkuvasti

        Etkö keksi mitään uutta ei kannata jauhaa yhteiskuntavastuusta soneralla ei muillakaan sitä ole .Se siitä unohda jo nämä puheet.


      • VEROTTAJAA

        Eiköhän noista veroista mene ja voitoista suurin osa muualle kun Suomeen .Ei kannattaisi itkeä Ruotsalaisten takia.Heti alkuunhan ne laittoi yhteiskuntavastuun nimissä suomesta porukkaA maantielle.Se ei paljoa auttanut suomen työntekijöitä.Lopettaisit nyt jo tuon saman asian itkemisen.Mene itseesi ja avaa silmäsi niin näet ympärillesi.


    • Liittymän vaihtaja

      Vaihdoin siihen paljon haukuttuun DNA-liittymään ja nyt on kuukauden kokemukset liittymän toimivuudesta.Helsingin kuuluvuus on soneran kanssa sama ei ongelmia .Taitaa suurin osa ongelmista olla enemmänkin puhelimen laadusta johtuvia kuin operaattorista.Helatorstaina olin vähän sivummalla ja siellä jouduin lainaamaan puhelintani elisan asiakkaalle kun ei ollut oikein yhteyksiä kuin yksi tolppa ja sekin hävisi välillä,niin tiedän että tässä kohtaa nousee karvat pystyyn monilla ,mutta tosiasiat on joskus myönnettävä en ollut sen pidemmällä kuin tammelan seuduilla.Nyt on teidän vuoronne ottaa kantaa ,mutta yrittäkää pysyä vain oikeissa kokemuksissa.En olisi vaihtanut muuten ,mutta kun laskut alkoi mennä sekaisin enkä enää voinut luottaa laskutukseen.Voi olla että virheitä on ollut vain minun laskuissa mutta se riitti minulle.

      • Kokemusta asiasta

        "Liittymän vaihtaja" 27.5.2006 klo 12.20:
        "Vaihdoin siihen paljon haukuttuun DNA-liittymään ja nyt on kuukauden kokemukset liittymän toimivuudesta. Helsingin kuuluvuus on Soneran kanssa sama ei ongelmia .Taitaa suurin osa ongelmista olla enemmänkin puhelimen laadusta johtuvia kuin operaattorista. Helatorstaina olin vähän sivummalla ja siellä jouduin lainaamaan puhelintani elisan asiakkaalle kun ei ollut oikein yhteyksiä kuin yksi tolppa ja sekin hävisi välillä,niin tiedän että tässä kohtaa nousee karvat pystyyn monilla ,mutta tosiasiat on joskus myönnettävä en ollut sen pidemmällä kuin Tammelan seuduilla. Nyt on teidän vuoronne ottaa kantaa, mutta yrittäkää pysyä vain oikeissa kokemuksissa. En olisi vaihtanut muuten ,mutta kun laskut alkoi mennä sekaisin enkä enää voinut luottaa laskutukseen. Voi olla että virheitä on ollut vain minun laskuissa mutta se riitti minulle."

        Ensiksi haluaisin kysyä sinulta, että minkä mallinen matkapuhelin käytössäsi on?
        Jos se on jonkinlainen 3G-puhelin, ei ainakaan minulla ole sellaisesta kokemuksia, jolloin
        saatat olla tuossa toimivuuskokemuksessasi oikeassa.
        Jos kuitenkin sinulla on "normaali" GSM-puhelin, niin voin kyllä omalta osaltanikin sanoa, että myös puhelimella on joskus väliä, dna-liittymän toimivuuden suhteen, eli dna:llahan ei juuri Helsingissä ole GSM900-taajuutta käytössä, ja GSM1800-taajuushan ei pelkästään riitä hyvään kuuluvuuteen. Mutta kyllä dna:n verkollakin on osaltaan heikkoutensa, eli ei ainakaan tuo heikko kuuluvuus puhelimesta täysin johdu.
        Sinulla on muuten sitten ollut hyvä tuuri,
        kun olet kokenut dna:n kuuluvuuden yhtä
        hyväksi Soneran kuuluvuuden kanssa, joten
        epäilen, että käytät 3G-puhelinta.
        Itse olen kuitenkin kokenut Soneran
        kuuluvuuden pääkaupunkiseudulla hieman dna:ta paremmaksi, omalla kohdallani, kun olen Soneran verkkoa välillä käyttänyt, mutta on Sonerallakin siinä omia heikkouksiakin.

        Tiedän tästä asiasta paljon, koska itsekin
        käytän dna:n verkkoa pääkaupunkiseudulla,
        eli minulla on asiasta oikeaa kokemuksta.

        Hassua vain, että siellä Tammelassa ei
        ollut kunnon kuuluvuutta Elisan verkossa,
        mutta se on siis yksi Elisan verkon heikkouksista, ellei se johtunut jostakin huoltotöistä.
        Hyvä, että lainasit hänelle puhelintasi.

        Saanko muuten kysyä, että vaihdoitko siis muuten juuri Tele Finlandista dna:han?


      • Liittymän vaihtaja
        Kokemusta asiasta kirjoitti:

        "Liittymän vaihtaja" 27.5.2006 klo 12.20:
        "Vaihdoin siihen paljon haukuttuun DNA-liittymään ja nyt on kuukauden kokemukset liittymän toimivuudesta. Helsingin kuuluvuus on Soneran kanssa sama ei ongelmia .Taitaa suurin osa ongelmista olla enemmänkin puhelimen laadusta johtuvia kuin operaattorista. Helatorstaina olin vähän sivummalla ja siellä jouduin lainaamaan puhelintani elisan asiakkaalle kun ei ollut oikein yhteyksiä kuin yksi tolppa ja sekin hävisi välillä,niin tiedän että tässä kohtaa nousee karvat pystyyn monilla ,mutta tosiasiat on joskus myönnettävä en ollut sen pidemmällä kuin Tammelan seuduilla. Nyt on teidän vuoronne ottaa kantaa, mutta yrittäkää pysyä vain oikeissa kokemuksissa. En olisi vaihtanut muuten ,mutta kun laskut alkoi mennä sekaisin enkä enää voinut luottaa laskutukseen. Voi olla että virheitä on ollut vain minun laskuissa mutta se riitti minulle."

        Ensiksi haluaisin kysyä sinulta, että minkä mallinen matkapuhelin käytössäsi on?
        Jos se on jonkinlainen 3G-puhelin, ei ainakaan minulla ole sellaisesta kokemuksia, jolloin
        saatat olla tuossa toimivuuskokemuksessasi oikeassa.
        Jos kuitenkin sinulla on "normaali" GSM-puhelin, niin voin kyllä omalta osaltanikin sanoa, että myös puhelimella on joskus väliä, dna-liittymän toimivuuden suhteen, eli dna:llahan ei juuri Helsingissä ole GSM900-taajuutta käytössä, ja GSM1800-taajuushan ei pelkästään riitä hyvään kuuluvuuteen. Mutta kyllä dna:n verkollakin on osaltaan heikkoutensa, eli ei ainakaan tuo heikko kuuluvuus puhelimesta täysin johdu.
        Sinulla on muuten sitten ollut hyvä tuuri,
        kun olet kokenut dna:n kuuluvuuden yhtä
        hyväksi Soneran kuuluvuuden kanssa, joten
        epäilen, että käytät 3G-puhelinta.
        Itse olen kuitenkin kokenut Soneran
        kuuluvuuden pääkaupunkiseudulla hieman dna:ta paremmaksi, omalla kohdallani, kun olen Soneran verkkoa välillä käyttänyt, mutta on Sonerallakin siinä omia heikkouksiakin.

        Tiedän tästä asiasta paljon, koska itsekin
        käytän dna:n verkkoa pääkaupunkiseudulla,
        eli minulla on asiasta oikeaa kokemuksta.

        Hassua vain, että siellä Tammelassa ei
        ollut kunnon kuuluvuutta Elisan verkossa,
        mutta se on siis yksi Elisan verkon heikkouksista, ellei se johtunut jostakin huoltotöistä.
        Hyvä, että lainasit hänelle puhelintasi.

        Saanko muuten kysyä, että vaihdoitko siis muuten juuri Tele Finlandista dna:han?

        Niin kuten jo kerroin vaihdoin liittymäni vasten tahtoisesti TF.-dna ja toivoa sopii että se ei ollut virhe ,sen näyttää sitten aika .Itse asiassa siinä vaihtui useampikin liittymä samalla.Nokian 6310i eli aivan tavallinen gsm-känny mutta sen toimivuus 1800 taajuuksilla on erittäin hyvä.Työpaikkani on pahin mahdollinen puhelimien kannalta eli se on sähköinen ympäristö se on melkein kuin faradihäkki missä on sekä tietokoneita että taajuusmuuttajia mitkä eivät ainakaan paranna kuuluvuutta.Sen verran pitkä on kokemukseni radioliikenteestä että yllätyin dna:n kuuluvuudesta suhteessa tele finlandiin.Mitenkään en halua moittia elisaa mutta sen kuuluvuudessa on pahoja katkoksia samassa ympäristössä.


      • Liittymän vaihtaja
        Liittymän vaihtaja kirjoitti:

        Niin kuten jo kerroin vaihdoin liittymäni vasten tahtoisesti TF.-dna ja toivoa sopii että se ei ollut virhe ,sen näyttää sitten aika .Itse asiassa siinä vaihtui useampikin liittymä samalla.Nokian 6310i eli aivan tavallinen gsm-känny mutta sen toimivuus 1800 taajuuksilla on erittäin hyvä.Työpaikkani on pahin mahdollinen puhelimien kannalta eli se on sähköinen ympäristö se on melkein kuin faradihäkki missä on sekä tietokoneita että taajuusmuuttajia mitkä eivät ainakaan paranna kuuluvuutta.Sen verran pitkä on kokemukseni radioliikenteestä että yllätyin dna:n kuuluvuudesta suhteessa tele finlandiin.Mitenkään en halua moittia elisaa mutta sen kuuluvuudessa on pahoja katkoksia samassa ympäristössä.

        Unohdin ihan kokonaan kiittää asiallisesta vastauksesta niitä kun niin harvoin tapaa näillä sivuilla ja se juuri tekee ongelmalliseksi sen mikä on oikeaa tietoa ja mikä pelkästään haukkumista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe