Osaako kukaan neuvoa, miten saan Bravasta ikkunan veivin irti? Pitäisi irrottaa ovipahvit, kun kaiutin rämisee ja jokin muukin resonoi ja päästää ääntä.
Brava: miten ikkunan kampi irti
6
2749
Vastaukset
Kirjassa "Fiat Bravo & Brava 1995 to 2000 - Haynes Service and Repair Manual" on kuvalliset ohjeet, kuinka ovien sisäpaneeli irroitetaan. Alkaa sivulta 11-9 (Bodywork and fittings: 14. Door inner trim panel - removal and refitting).
Ikkunan veivin irroittamiseen käytetään kirjassa erikoistyökalua (special removal tool), jonka voi ehkä korvata jollakin samantapaisella. Se näyttää lähinnä ruokailuveitseltä. Ikkunan veivi ei ole ainoa, mikä pitää irroittaa ennen kuin sisäpahvi irtoaa. Ehkä jollakin muulla on tästä kokemustakin. Itse olen vasta yrittänyt opiskella kirjasta kahvojen vaihtoa harkitessani.- purettu on.
Yritän muistella Braron vastaavaa operaatiota:
Ainakin siinä veivissä oleva sokka pitää irrottaa ennen kuin kahva lähtee irti, lähtee ainakin kun nostaa kahvaa hieman pahvista irti ja nokkapihdeillä vetää sokan pois. Kannattaa varoa ettei pudota mitään. Lisäksi pitää irrottaa ainakin ikkunan ja peilin säätimet sisältävä muovilevy, ehkä riitää että irrottaa liittimen, en muista tarkkaan. Ja ovikaiutin vielä irti niin sitten voi pahvin nostaa pois varoen lukitusnappia. Muistaakseni se muovi on aika herkkä halkeamaan. Pahvin alla on vielä jokin kosteussulkumuovi.- redmarea
terävä kärkiset pihdit ja sillä sokka irti.muutama ruuvi löytyy sarana puolelta ja alareunasta.
- juuri kammen irroittanut
Vedä hieman kampea niin näet muoviholkin ja kammen välissä sokan, jota voi esim. pienellä meisselillä raottaa sen verran, että kampi lähtee vetämällä. Muuten pahvin irroituksessa pitää avata kolme ruuvia oven etuosasta ja alaosasta sekä 2 kuusioruuvia sisävivusta, jonka irroituksen jälkeen näet kumitulpan, jonka alla on vielä yksi avattava kuusioruuvi. Lisäksi yksi kuusioruuvi pitää avata sisäkahvan alapuolelta. Muovinipsuja on kolme oven takaosassa, missä ei ole ruuveja.
- hemppat
Liu'uta kankaapala veivin alle ja kierrä kangasta samalla liikutellen sitä, sokka putkahtaa irti.
- JC5
Kiitos kaikille hyvistä vihjeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175480
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2242795- 412445
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432151Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332106Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131500- 381370
- 1641302
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651267