Pihatalkoot. HYI!

liukenen

Taas tuli postiluukusta kutsu taloyhtiömmne kevään pihatalkoisiin, jotka pidetään ensi keskiviikkona.

Olen jo päättänyt, että menen kotiin töistä ko. päivänä vasta pimeän tullen, eli noin klo 22. Täytyy yrittää keksiä jotakin tekemistä jossakin siihen asti.

Sen porukan kanssa en nimittäin tee yhtään mitään talkoita!

42

7933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpottava olo jo etukäteen

Yksi osakkaista ehdotti yhtiökokouksessa, että jospa jätettäisiin tänä keväänä pihatalkoot pitämättä. Se ehdotus sai yksimielisen kannatuksen. :) Nyt kaikki ovat tyytyväisiä. Ole aloitteellinen, se kannattaa.

Tosin meillä läheiseltä kiskalta on lennellyt mielettömästi karkkipaperia ym. roskaa piha täyteen. Mutta kaipa ne kohta piloutuu nurtsin sekaan ja maatuu sinne.

• viini ruokakauppoihin

Missä murjussa haluat elää, kun ei yhteisten paikkojen ehostus kiinnosta. Vai pelkäätkö niin paljon, että joudut PUHUMAAN naapurisi kanssa? Hui kamalaa! Tämä on tätä eurooppalaistuvaa Suomea... niin joo.

• Tulevaisuuden visio

Joo ja porukka on varmaan tyytyväinen sitten muutaman vuoden päästä, kun tontti kasvaa pelkkää horsmaa ja nokkosta - "Siis miten tämä ympäristö voi olla näin ruma???"

• Työleiri

Koskaan ei ole meillä taloyhtiön parkkipaikka niin tyhjä kuin taloyhtiön talkoopäivänä. Naurettavaa lusmuamista ja toisten siivelläelämistä.
      Kyllä ollaan turpavääränä valittamassa yhtiökokouksessa, kun ehdotetetaan että teetetään hommat ulkopuolisilla, silloin nämä suurimmat lusmut ovat kailottamassa talkoitten puolesta, hyvähän se on ehdotella kun ei viitsitä itse vaivautua.
      Yleensä meillä talkoissa ei ole kuin hallituksenpuheenjohtaja ja pari muuta aktiivista asukasta.

• omakotitalossa asuva

On ihmisiä, jotka ovat nimenomaan valinneet kerrostaloasumisen, koska eivät halua pihatöitä. Se heille suotakoon. Tosin silloin ei tule myöskään napista, jos hommat ei hoidu tai työn teettämien ulkopuolisessa on kallista.

• mörkö

En ole pihatalkoisiin koskaan osallistunut, enkä tule tod.näk koskaan osallistumaan. Jos haluan maata kuopsuttaa haravalla muutan omakotitaloon asumaan. Koska mitään osallistumis pakkoa ei voi olla talkoissa, miedän yhtiössä on palkattu ulkopuolinen firma hoitamaan pihaa.

• Sakari

Hienosti sanottu!

NOSTAN HATTUA SINULLE!

Hyvä teidän yhtiö.

Ulkopuolinen firma voimia teille ja tsemppiä vaan sinne.

• Täti

Näinhän se on. Antaa muitten tehdä hommat, minä maksan. Vai maksatko? Kun yhtiökokouksessa hyväksytään budjettia, kaikki ovat intomielellä kannattamassa vapaaehtoista tekemistä. Sehän ei maksa ja pitää vastikkeen pienenä. Mutta sitten kun pitäisi tehdä, ollaan niin vaivaista ja intellektuellia, että.. En minä tuommoista mariskoa kyllä pihatalkoisiin huolisikaan. Pysyköön bisneksissään. Mutta muista laittaa ne roskat roskikseen ettei meidän tarvi poimia niitä. Kaikki eivät nimittäin halua asua kaatopaikalla.

• Anonyymi
        UUSI

Mä muutin omakotitalosta pois ja tulin asumaan kerrostaloon sen takia ettei enään jaksanut tehdä talvella lumityöt lumikolalla ja kesäisin ruohon ajoa ja syksyisin lehdet.
        Talkoot on ryyppyjuhlat ja eripuraista jupinaa.
        Enpä enään aio käydä talkoissa. Maksan mielelläni
        hoitovastikkeet.

• Vuokralla asuja

Itse kun asun taloyhtiössä vuokralla, ei meikäläisen olisi mitään järkeä osallistua johonkin naurettaviin talkoisiin. Turha sitä on parempiosaisten hyväksi töitä tehdä. Muutenkaan en halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa, joten voin hyvillä mielin kävellä pihalla ahertavien ihmisten ohi ja painua kotiin tv:n ääreen.

• täti

Jokainen rikottu ovi, heitetty roska, tallottu kukkapenkki, rikottu keinu, valumaan jätetty vesihana, hajotetut saunanlauteet näkyvät vuokrassasi ennemin tai myöhemmin. Vuokralaisena voit vetäytyä vastuusta jos et ymmärrä asioitten yhteyksiä. Eivätkä ne naapurit pure eikä niitten kanssa tarvitse ystävystyä. Normaali kaupunkijärki ja niin paljon ylistetty amerikkalainen smalltalk kyllä riittävät. Ei kukaan tunge kotiisi vaikka sanot moi ja kylläpä aurinko paistaa lämpimästi.

• kiitos riittää minul
        täti kirjoitti:

Jokainen rikottu ovi, heitetty roska, tallottu kukkapenkki, rikottu keinu, valumaan jätetty vesihana, hajotetut saunanlauteet näkyvät vuokrassasi ennemin tai myöhemmin. Vuokralaisena voit vetäytyä vastuusta jos et ymmärrä asioitten yhteyksiä. Eivätkä ne naapurit pure eikä niitten kanssa tarvitse ystävystyä. Normaali kaupunkijärki ja niin paljon ylistetty amerikkalainen smalltalk kyllä riittävät. Ei kukaan tunge kotiisi vaikka sanot moi ja kylläpä aurinko paistaa lämpimästi.

rikottu ovi, heitetty rostka, tallottu kukkapenkki, rikottu keinu, valumaan jätetty veihana. ym.... liittyy pihatalkoisiin?
        Jos jollekulle ei sovi niissä oleilla niin suotakoon se tälle ettei osallistu, ei se vuokriin vaikuta jos se omistusasuntoja täynnä olevan talon vuokralainen ei siellä osallistu teidän yhteisiin talkoisiin. Teillä on muutenkin kaikki niin yhteistä mutta auta armias jos se vuokralainen vaikkapa pihalla grillailee perheensä kanssa niin kyllä sitä jaksetaan vihaisesti mulkata. Kokemusta on.

Itse asun nyt vuokralla vuokratalossa enkä varppina aio täällä osallistua tähän kalja-makkara-känni talkoisiin jossa suurin osa talkoolaisista istuu penkeilleen kiinni liimattuna mitään tekemättä kun muut rehkii, odottaen makkaraa ja kaljaa ja illemmalla huutavat ja kiljuvat pihalla tapellen ja riidellen siellä. Juoppoja ja juoruakkoja niitä riittää, en halua tutustua en. Joten pysyn poissa, taloyhtiöllä on kyllä varaa laittaa huolto hoitamaan jos niin on, samalla rahalla mitä vuokraa nyhdetään olisi varaa palkata vaikka kaksikin huoltoa hoitamaan pihaa.

En osallistu en. Ihan tarpeeksi joudun osallistumaan tähän kuuntelemiseen ja katselemiseen täällä, se riittää minulle täysin.

• "talkoolainen"

Meidän taloyhtiössä talkoot ovat aina vuoden odotetuin kohokohta joissa kaikki tekevät mielellään yhteisiä asioita ja lapset saavat yhdessä vanhenpien kanssa olla mukana auttamassa, sekä lopuksi herkutellaan hyvillä eväillä, mitä yksi emäntä on tehnyt koko porukalle ja tietenkin parasta on se että syntyy keskustelua, monesti yön pikkutunneille asti...

Viime vuonna tyttäreni tokaisi että tämä päivä on paras päivä koko kesänä, koska kaikki on silloin ulkona ja leikkivät yhdessä ja muutenkin on vaan niin mukavaa.

Tänä vuonna pidämme talkoot ke 12.5 ja koska seuraava päivä on vapaa, saimme 100% osallistuja määrän joten ehkä meillä sitten osataan tehdä jotain oikein kun ihmiset viihtyvät...

• loiafijifj

talkoita koska on annetaan ymmärtää että ne ovat pakolliset. on jopa ehdotettu kokouksessa että tehdään siitä pakollinen. mutta totesin että mites verotus, vakuutus, eläkemaksuasiat moisesta vastikkeellista pakkotyöstä hoidetaan. sitten joku laski että tulisi takkiin enemmän kuin jos palkattaisiin päiväksi joltain talonhoitoyhtiöltä väki tekemään.

• Ei köyhä eikä kipee

Onko ihmiset todella noin köyhiä, etteivät jossain rivarissakaan pysty porukalla kustantamaan pari kertaa vuodessa ulkopuolista tekijää noihin hommiin?

• Vapaus on valttia

Eihän noihin talkoisiin ole pakko mennä kaikkien yhtäaikaa kuin sopulilauma nyhertämään ja pälättämään, sitähän voi sopia, että jättäkää mulle semmoinen läntti, niin siivoan sen kunhan ehdin ja mulle aikataulut parhaiten sopii.

• jjgjjjjjj

No ei kai sinun nyt tarvitse mitään tekemistä keksiä siksi ajaksi. Tulet normaalisti kotiin ja et vain mene niihin talkoisiin. Et ole velvollinen selittämään kenellekään yhtään mitään ja meneminen/menemättömyys on täysin oma valintasi.

• Kesälomalainen

Ja en toisten viitsi tulla nöyrytetyksi...Sillä meidän yhtiössä on aina nuo samat eukot jotka touhuaa!!
        Tosiaan kerran osallistuessani tuli "vakiporukalta" kommentit: ÄLÄ HARAVOI sieltä ja Tässä PAIKASSA olen minä jo alkanut touhuumaan :O
        Annoin haravan eukon kouraan ja sanoin et lähen tästä keittää kahvit ;)
        Myöhemmin 2 tätiä kävi erikseen soittamassa ovikelloani,,enpä viitsinyt avata! Mitä lie heillä ois ollut asiaa..Heh

• Ei kiitos

Muutin vuokrakasarmista omistusasuntoon pienkerrostaloon viime talvena. Luukusta kapsahti lappu, jotta pihatalkoot 22.5. klo 10 ja sillon tehdään sitä ja sitä ja sitä. Mietin pitkään miten pääsisin huomaamattomasti luistamaan tilaisuudesta. Minua ei todellakaan kiinnosta jauhaa säästä ja kertoa asioistani keski-ikäisille naapureilleni (oon ite kakskymppinen). Suoraan sanottuna ei edes kiinnosta moi-astetta syvemmin tutustuakaan. Nojoo, nyt ne on käynnissä, sälekaihtimet ja verhot kiinni. Tuolla takapihalla n. neljä ukkoa/akkaa haravoi ja kerää risuja, etupihasta ei tietoa. Ainoa paha että duuniin pitäisi lähteä n. klo 14.30. Oon jo miettiny selityksiä jos tulee pahaa silmää. "Ai helvetti se oli tänään se päivä. Oon just lähdössä duuniin." jne. Hohhoijaa. :)

• Ei heilu ei horju

Täällä meilläpäin ei asu kun vanhoja akkoja. Sen lisäksi ne on semmosia että jos näkevät että tuun pihaan, niin menevät heti sisälle. Ihan ihmeellistä. Mutta toisaalta on hyväkin että pysyvät omissa puuhissaan. Mitäpä noille kättä nostamaan jos eivät nosta takaisinkaan. Ei toisten huono itsetunto ole minun ongelma!

• perseestä revittyä

en halua osallistua nuorten känniääliöiden paskanjauhamiseen. Meillä pihatalkoot meni jo. Evvk.

• Hoppari3333

Kiinteistölainsäädännössä on kirjoitettu, että pihatalkoot ovat täysin vapaaehtoiset, eikä niihin osallistumatta jättäminen merkitse sitä, että sitä pitäisi myöhemmin jotenkin yrittää "korvata".

• nurinaa
        Hoppari3333 kirjoitti:

Kiinteistölainsäädännössä on kirjoitettu, että pihatalkoot ovat täysin vapaaehtoiset, eikä niihin osallistumatta jättäminen merkitse sitä, että sitä pitäisi myöhemmin jotenkin yrittää "korvata".

päivän vietänmuualla.En halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa,sellaista pakko puhumista,ja juorulen keruuta koko homma.Täällä ainoastaan 4 perhettä menee talkoihin.Juuri ne jotkaaina ovat pihalla kyttäämässä.Ei vissiin ole omaa elämää lainkaan.Käännän pääni sivuun aina jos joku tulee vastaan leikin etten näe heitä.Minulla on omat ystävät ja tuttavat jotka olen itse hommannut.Tåållä talkkari kiertää vapaa päivinäkin ympärptaloa katselemassa,tosi sairasta tai biib paska perhe ettei kotona voi olla.

• ==()==
        Hoppari3333 kirjoitti:

Pitää paikkansa, eikä siihen ole nokan koputtamista kenelläkään. Ja koska kaikki on vapaaehtoista, niin yhtä lailla voi osallistua myös veetuilutalkoisiin niille, jotka lakia hyödyntävät. On tosi kiva jäädä yksin pienessä taloyhtiössä, jossa muut auttavat talkoilla toisiaan raskaita huonekaluja kantaessaan tai auto jumittuu kinoksiin jne. Se pois jääminen vaan jää kummasti mieleen ja minäkin voin aivan rauhassa katsella, miten lintsailijat painivat ihan omin voimin pihaongelmiensa kanssa ja varmaan haukkuvat kavereilleen, miten nykymaailmassa ei saa edes naapureilta apua pulassa ollessaan. Tai miksi juuri heitä kielletään heti klo 22 pitämästä möykkää pihallaan ja muut saavat möykätä ihan rauhassa?

En ole ikinä tajunnut sitä, etteikö voisi osoittaa edes pientä aktiivisuutta omaa kotiaan ja sen ympäristöä kohtaan. Sitä saa, mitä tilaa ja jos jaksaa edes pikkasen olla kohtelias se tulee takaisin moninkertaisena. On aivan totta, että minä siedän talkoissa mukana olevan älämölön elämää aivan eri tavoin kuin sen toisen,joka luikkii ketään moikkaamatta kämppäänsä. Ei sitä järjellä osaa selittää, mutta joku taika kohteliaisuudella ja aktiivisuudella vaan on :)

• Yritetään auttaa
        ==()== kirjoitti:

Pitää paikkansa, eikä siihen ole nokan koputtamista kenelläkään. Ja koska kaikki on vapaaehtoista, niin yhtä lailla voi osallistua myös veetuilutalkoisiin niille, jotka lakia hyödyntävät. On tosi kiva jäädä yksin pienessä taloyhtiössä, jossa muut auttavat talkoilla toisiaan raskaita huonekaluja kantaessaan tai auto jumittuu kinoksiin jne. Se pois jääminen vaan jää kummasti mieleen ja minäkin voin aivan rauhassa katsella, miten lintsailijat painivat ihan omin voimin pihaongelmiensa kanssa ja varmaan haukkuvat kavereilleen, miten nykymaailmassa ei saa edes naapureilta apua pulassa ollessaan. Tai miksi juuri heitä kielletään heti klo 22 pitämästä möykkää pihallaan ja muut saavat möykätä ihan rauhassa?

En ole ikinä tajunnut sitä, etteikö voisi osoittaa edes pientä aktiivisuutta omaa kotiaan ja sen ympäristöä kohtaan. Sitä saa, mitä tilaa ja jos jaksaa edes pikkasen olla kohtelias se tulee takaisin moninkertaisena. On aivan totta, että minä siedän talkoissa mukana olevan älämölön elämää aivan eri tavoin kuin sen toisen,joka luikkii ketään moikkaamatta kämppäänsä. Ei sitä järjellä osaa selittää, mutta joku taika kohteliaisuudella ja aktiivisuudella vaan on :)

Aika huimaa, jos elämä on sitä että painetaan tarkkaan mieleen kuka osallistuu tai ei, ja sitten jos jää talvella autolla pihalle kiinni, niin tarkistetaan listasta, autetaanko vai ei.

Jotkut on semmoisia, että jos olet niille tyly niin ne on tylyjä sulle ja puhuu susta paskaa, mutta jos oot niille kiltti niin ne on sulle kilttejä, mutta puhuu silti susta paskaa :(

• nähty ja kuuluuu
        Yritetään auttaa kirjoitti:

Aika huimaa, jos elämä on sitä että painetaan tarkkaan mieleen kuka osallistuu tai ei, ja sitten jos jää talvella autolla pihalle kiinni, niin tarkistetaan listasta, autetaanko vai ei.

Jotkut on semmoisia, että jos olet niille tyly niin ne on tylyjä sulle ja puhuu susta paskaa, mutta jos oot niille kiltti niin ne on sulle kilttejä, mutta puhuu silti susta paskaa :(

just noinkin voi olla. ainakin eräisä paikoissa...

• koko touhu

Mä olen kans ymmärtänyt, että ne ovat vapaaehtoisia. Itse en aio osallistua, ovat nimittäin jonnin joutavia. Nyt on tehtävänä järjestellä esim. varastoja, pyöriä jne. Ne olen tehnyt omalta osaltani jo aikoja sitten eli mitään joutavaa en säilytä kenenkään tiellä jne. Joku äijä haluaa kuulema maalata itse jotain, joten maalatkoon, ei se silti tarkoita, että toisten pitäisi tehdä vastapalvelus. Sitten siellä grillataan ja puhutaan paskaa. Ei kiitos, sen ajan käytän paljon hyödyllisemmin. MInusta ne jotka haluavat tehdä tehköön, samat naamat näkyy siellä pätevän ja sitten juodaan taloyhtiön piikkiin viinaa, en ymmärrä! Eli ne jotka näitä järkkäävät, ovat varmoja osallistujia ja juovat viinaa eli taas me absolutistit hävitään.

• yksmaku!

Asun vuokralla kerrostaloasunnossa ja alkuviikosta oli hissin oveen ilmestyny talkoo kutsu... Itse en näy olevani velvoitettu osallistumaan talkoisiin, koska nautin tuota vuokranmaksuakin (ja vielä ihan hyvää hintaa makselen). Meidän talon ja muutaman muun kerrostalon tässä naapurissa omistaa sama sisarusporukka ja pääasiassa yhden heistä kanssa asioidaan ainakin tässä meidän talossa. Olin häneen yheydessä, kun putkimies ei ollut laittanu vesijohtoliitäntää astikselle, kuten ei myöskään viemäri liitäntää. Vuokranantaja kysyi alkusi, että voinko itse laittaa ne... SIIS haloo!!! Omasta pussista laittelisin hanat ja putket keittiöön... Ja vielä vastuu! Olisin itse vastuussa laittamistani putkista. No nikotellen sitte vuokranantaja tilasi putkarin uudelleen ja manasi, että ku tulee kalliiksi... ennen muuttoa jo sovittiin että valmius astikselle löytyy. Ei kai se minun vika ole, jos putkimies ei hoida hommiaan. No... putkari sitten kävi ja asensi uuden hanan missä liitäntä ja oma vintta astikselle, mutta... EI VIELÄKÄÄN SAANUT SITÄ VIEMÄRILIITÄNTÄÄ ASENETTUA!. Soitin vuokranantajalle uudelleen ja sanoin asiasta... Taas oli naama norsunpyllyllä luurin päässä. Putkari kävi jälleen, ja unohti siinä asentaessaan laittaa semmosen kiristyspannan siihen väliputkeen missä on liitin pesukoneen poistoputkelle. Ei vittu!!! Mä en kehtaisi tehdä töitäni, jos jokainen asia täytyis tehdä 4 kertaa!! En edes viittiny enää soittaa vuokranantajalle, vaan laittelin sen pannan ite sinne... Toivottavasti ei tuu vesivahinkoa =) Varmaan pyytäis akka tekemään remontin kökällä ku kirvesmiehet niin kalliita =D

• PIhatalkkari

Mitäs jos ei osaa laskea ?

• sdgSSDFSDADS

ite olen osallistunut talkoisiin melkeinpä joka kerta kun 4v tässä kerrostalossa asuttu, mutta nyt en osallistu, koska on onneksi töitä. talkoot alkais klo 12.00 lauantaina, no alkaa itellän itöypäivä samaan aikaan :D samat tyypit ne aina täälläkin talkoissa on.

talkoot ovat mielestäni hyvinkin vapaaehtoista puuhaa, ei sinne tartte osallistua jos ei halua. en katso sitä pahalla. ainoa mitä katson pahalla on se että ei osallistuta talkoisiin mutta kun hommat on tehty ja TALKOOLAISILLE tarjotaan ruokaa ja kahvit, niin kyllä sitten kelpaa tulla syömään vaikka mitään ei ole asian eteen tehty.

• vuokraisäntämies

Yksmaku, sä oot ääliö ja todellakin riesa vuokranantajalle.
      Multa oisit saanut jo monoa.

• OhoSanoEemeli

Haha! ihanko tosissaan luulet, että laillisen häädön saat antaa syyllä, että asukas ei osallistu talkoisiin. Asukkaalla voi olla vaikkapa sairauksia joka estää talkoisiin osallistumisen, tai sitten vain ei halua osallistua. Mutta kummastakaan edellä mainituista syistä, asukasta ei ole sinulle tilivelvollinen.

• Pakkopaitaa ei ole

Miks ne talkoot pitää järjestää tyyliin, se on sitten perjantai, jolloin kaikki haravoimme ja kaikki paistamme makkaraa ja kaikki olemme niin iloisia.

Eikö sitä nyt voi antaa ihmisille vähän enemmän vapautta, että nyt olisi kaksi viikkoa aikaa tarttua haravaan, haravoida voi milloin haluaa, silloin kun omiin aikatauluihin parhaiten sopii, ei toki tarvitse seurustella ihmisten kanssa, pääasia, että jokainen käy pikkaisen ripsasemassa jostakin nurkasta.

Sellainen kommunistimeininki saa karvat pystyyn keneltä tahansa originellilta ihmiseltä "Nyt kaikki yhdessä talkoisiin hip hop ja ne jotka ei osallistu, ovat rikkureita ja niitä pitää rangaista tavalla tai toisella, mieluiten sillä toisella tavalla."

• välillä.mukana

Kyseessä on ystävällinen kutsu yhteisiin puuhasteluihin. Sinne tulee ne, joilla on siihen aikaa ja mahdollisuuksia. Ei se voi olla eikä saa olla kenellekään rasite. No ehkä hall. pj:n on "pakko" osallistua kun hän ne tavallaan järjestää ja kantaa myös taloudellisen vastuun mm. hankinnoista.
      Aika leppoisassa hengessä ne on aina sujuneet (30 as. 60 henk. , joista osallistuu 8-12 henk.).
      Ei maksa talkoojuomat ja eväät ja tarvikkeet kovin paljoa vuosibudjettiin nähden, joten ei pitäisi olla kenelläkään marisemista tuon sosiaalisen tapahtuman järjestämisestä asukkaille .
      Aina on ollut niin, että alkuun haravoinnin aikana ennalta tiedettyjen asuntojen verhot vaan heiluu, mutta sitten kun eväät ja virvokkeet ilmestyy pöydille, niin tulee kiire pihalle.
      Sellaisille pitää vaan varata yhteisellä sopimuksella jotain ekstra hommaa, niin saadaan heidänkin vastahakoinen työpanos mukaan yhteiseksi hyväksi.

• Anonyymi

Samoin, phyt hyi! Kerta en saa nukuttua klo 22-7.00 välillä kunnolla naapuri metelin takia eikä mua oteta todesta, ei isännöitsijä ei kukaan niin pitäkööt talkoonsa

• Anonyymi

En voi mennä, lauantaina olis. Mutta en kestä pölyä, joka tulee haravoidessa, en kestä nostella refluksini takia, en voi puhua kun kurkku ärtynyt allergian takia. Maksan myös vastikkeessa huoltoyhtiölle, joka kuukausi hoidosta. Piha on hyvin hoidettu ja menee pilalle, kun talkoissa tongitaan pensaiden juurilta suojaavat lehdet. Talkoot pitää lopettaa, joissa huolto hoitaa ja maksan siitä mielelläni.

• Anonyymi

Siksi muutin omakotitalosta kerrostaloon, kun en jaksanu terveyden takia tehdä pihatöitä. Lopettakaa syyllistäjät itse talkoiis käynti tai valitus.

• Anonyymi

Itsellä jäi aikanaan pihatalkoot siihen jo lapsena kun oli limsaa tarjolla, mut yks saatanan äijä vahti limsakoria ja sano että vaan yks pullo per lapsi.
      Sit kun niitä jäi niin valitti ettei kannata ensi vuodeksi ostaa limsaa kun kukaan ei juo, seuraavana vuonna ei ollu limsaa mut aikuisille kyl kaljaa.
      En yhteenkään osallistu koskaan...pihan huolenpito kuuluu huoltoyhtiölle.
      Ja sitäpaitsi miks osallistuisin täällä vuokratalo betonihelvetissä mihinkään.

• Anonyymi

Hirveät on traumat jääneet yhteiskunnan elätille.

• Anonyymi

Ja mille yhteiskunnan elätille?
        Miks mun pitäisi huhkia pihatalkoissa kun maksan siitä vuokrassani?

• Anonyymi

Joo mut piha talkoijen jäläkeen piäsöö kopaseen naapurimmuijjaa. Kossuvvoimal.

T: Perse-Rauno

• Anonyymi

Pihatalkoot on ihan OK mutta vähintäänkin olutta on oltava riittävästi tarjolla. Muuten en osallistu. Viinat taloyhtiön piikkiin -> jo läks talkoo fiilis kohoamaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1296
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1204
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1125
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    Aihe