koira on liian kiltti

noutajaihminen

Mulla on noin 10-kuukautinen noutaja joka on luonteeltaan yhteistyökykyinen ja mahtava kaikinpuolin. Nyt kevään tullen on vain alkanut harmittamaan kun se ottaa selkäänsä ja alistuu ihan kaikille koirille. En halunnutkaan alunperin mitään taistelurähjääjää mutta jotenkin harmittaa kun äkäiset pikkupiskit hyppäävät puremaan sitä ja koirani vaan uikuttaa surkeana ja juoksee pakoon. Muuten se on tosi sinnikäs eikä anna leikkipainissa periksi millään ja voittaakin useimmat. Tuleeko sille iän myötä hiukan lisää itsekunnioitusta ja onko muilla samanlaisia ongelmia?

14

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole onnellinen

aikuisena sinun noutaja ihmettelee sit niitä pikku räksyttäjiä ym et onko niillä jotain asiaa,katsoo hölmönä ja väistää ne.pentuhan se on eikä pärjää ymmärrä aikuisillekkaan pienille koirille vielä mitään.noutaja on myös poikkeuksetta väistävä koira aikuisena isommista rähisijä koirista, mikä on parempi helpompi myös sinulle, kuin et todella alkaa tappelemaan ym.

• myös

todella kiltti. Ikään on kylläkin jo 10 vuotta, mutta on aina ollut alistuvainen. Jos joku tulee ihan tosissaan tappelemaan, kyllä silloin puollustautuu, mut muuten on kyllä enkeli. Ihan varmasti pentu reipastuu ja oppii pitämään puolensa. En olisi huolissaan, olisin onnellinen ettei ole rähisijä. Ihanat noutajat ovat tosi hyvä luonteisia!
      Hyvää kevättä teille!

• erittäin fiksu

Hetkonen, mitäs minä luenkaan...

Olin itse oman noutajani kanssa myös hieman ihmeissäni kun muuten herralla oli egoa vaikka kuinka paljon mutta muille koirille se alistui aina. Sitten älysin kuinka perhanan FIKSUA se on.Ei se pelännyt mutta ei se puolustanutkaan.

Fiksu koira tietää milloin ei tapella ja puolusteta ja nuoren koiran muutenkin kuuluu "isommalleen" ilmoittaa että minä olen vain pieni pentu, älä tee mitään.
      Isommalla en tarkoita fyysistä kokoa vaan koiran ikää ja ehkä egoa.

• bianCa

narttu ainakaan tykkää alistua. 10 kk. oli kun ensimmäiseen tappeluun joutui.. on se jääräpää, mutta kuitenkin tosi kiltti.

• ole onnellinen

varmasti saa koirasi turpaan vielä kunnolla halusi tai ei,väistä pois silloin ettei se puolusta sinua ,vielä kuin vasta puoli tajuaisi saman monet isommat tappelut olisi estetty.

• juddha

Se on vasta pentu useimmiten kaikki pennut alistuvat toisille (viisasta:D).
      oma koirani sai tuon "itsekunnioituksen" noin 1,5 vuotiaana.
      Jotenka ei mitää hätää. Aivan normaalia...

• toinen noutaja

Miksi et puolusta koiraasi? Kunnon laumanjohtaja ei anna lauman jäsenen joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa se joutuu uikuttamaan surkeana.

Vilkaise keskustelu www.koiraneuvola.fi ja ehkä noutajien omalta keskustelulta voisit löytää samanlaiseen asiaan liittyviä mielipiteitä.

• ole onnellinen

haluan säästyä itse ettei koira vieras tai omani pure minua, jos väliin menisin mahdo vieras koira puree minua ja koiraani,olen kerran ollut siinä tilanteessa hölmöyksissäni, olen koirani joutuessa tappeluun mennyt väliin.nähnyt olen useammakin kerran vastaavann tilanteen,en halua "sakun,rotikan" purevan minua.

• noutajainen
        ole onnellinen kirjoitti:

haluan säästyä itse ettei koira vieras tai omani pure minua, jos väliin menisin mahdo vieras koira puree minua ja koiraani,olen kerran ollut siinä tilanteessa hölmöyksissäni, olen koirani joutuessa tappeluun mennyt väliin.nähnyt olen useammakin kerran vastaavann tilanteen,en halua "sakun,rotikan" purevan minua.

Miksi IHMEESSÄ koira täytyy viedä sellaiseen paikkaan jossa se joutuu ahdistelluksi? Siksikö että itse pääset helpommalla ulkoilutuksen kanssa?

• ole onnellinen
        noutajainen kirjoitti:

Miksi IHMEESSÄ koira täytyy viedä sellaiseen paikkaan jossa se joutuu ahdistelluksi? Siksikö että itse pääset helpommalla ulkoilutuksen kanssa?

maailmassa on muitakin kuin minä yksin, määräämisvalta ei ole minulla missä ihmiset koiriaan taluttaa, en sitä haluaisikaan ettei koirani saisi kontaktia muihin koiriin.

• noutajainen
        ole onnellinen kirjoitti:

maailmassa on muitakin kuin minä yksin, määräämisvalta ei ole minulla missä ihmiset koiriaan taluttaa, en sitä haluaisikaan ettei koirani saisi kontaktia muihin koiriin.

Koira tarvitsee leikkikavereita ja kontaktia mukaviin koiriin, mutta se ei tarvitse sellaisia "kavereita" jotka kiusaavat.

Oletan aiheen aloittajan kirjoituksesta, että kyseessä on (pääsääntöisesti) koirapuistossa tapahtuva asia.

Katso www.koiraneuvola.fi.

• ole onnellinen
        noutajainen kirjoitti:

Koira tarvitsee leikkikavereita ja kontaktia mukaviin koiriin, mutta se ei tarvitse sellaisia "kavereita" jotka kiusaavat.

Oletan aiheen aloittajan kirjoituksesta, että kyseessä on (pääsääntöisesti) koirapuistossa tapahtuva asia.

Katso www.koiraneuvola.fi.

maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, sinulle näköjään.

• Tipi

Pentu on nimenomaan terve ja normaali, jos se alistuu vanhemmalle koiralle. Kyllä se sitten rupeaa vastaankin pistämään, kun kasvaa aikuiseksi.

• Anonyymi

Mulki on koira ja ku mun siskon koira tulee kylää nii se menee murisee meijä koiralle ja puree mut meijä koira ei vaa välitä jos sitä sattuu se saattaa kyl päästää vinkasun mut se on silti ihan ok siitä ja muutenki on kyl liia kiltti ja nii 😅 mut se on kyl ihana ku se on niin kiltti💗mut iha btw me kyl estetää sitä siskon koiraa kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8550
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2429
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2241
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1932
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1332
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1143
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe