Olipa mahdotonta löytää H:gin seudulta rahtaria joka olisi suostunut kuljettamaan 300 x 400 x 20 cm:n kokoisen putkikehikon (80 kg) Pohj.-Suomeen. Kaikki suuret vastasivat EI ONNISTU. Muutamat eivät edes viitsineet tarkistaa kalustonsa sisäkorkeutta. Ainoa joka olisi ollut valmis oli VR Cargo: hinta lähes 1.700,- alv. eli kokonaisen tavaravaunun(ko)? vuokra välillä Hki-Rniemi sisältäen n. 60 km:n maantiekuljetuksen Pasilaan.
Kiitos tässä kuuluu Uudenmaan KTK:lle jota kautta sain asiantuntevaa neuvoa ja muutaman yhteystiedon Pohj.-Suomen rahtareihin: Yllätys, yllätys! Ensimmäinen soitto tuotti tuloksen: Kyllähän me se kehikko sieltä hoidetaan muutamassa päivässä, onhan meillä semmoisia rekkoja.
5-6 vuotta sitten lähetimme 430 x 310 x 25 cm:n vastaavanlaisen kehikon ja silloin ei pulmia. Osasivat ajatella että ei sen ole pakko olla pystyssä vaan sopivasti kallistamalla mahtuu. Nyt tämä ajatus oli etelän rahtareille mahdoton, yksi sentään sai ahaa-ajatuksen ehdotuksesta mutta kun sellaisesta ei oikein löytynyt "ohjeita" niin EI KÄY. Muuten, VR:kin olisi kuljettanut avonaisessa tavaravaunussa koska umpivaunun ovesta ei mahdu (edes kallistamalla?). Ja avovaunuun olisi ilmeisesti saanut vaikka 10 tonnin kuorman samaan hintaan.
Käsittääkseni useat nykyiset perävaunut ovat yli 3 m sisäkorkeudeltaan koska pyörien koot/halkaisijat ovat pienentyneet jolla on saatu lisää korkeutta sisälle kuitenkaan ylittämättä maks. kokonaiskorkeutta (4,4 m ?) Vai olenko "metsässä"?
Kysymys on että eikö Suomessa ole ko. lastikoon kuljetukseen sopivia rekkoja muualla kuin pohjoisessa? Ja vielä järkevällä hinnoittelulla.
Rekkojen korkeus
16
6552
Vastaukset
- firmat
vähissä.ajavat etupäässä euro-mittasia irtoperiä joihin ei se kehikko laitojen sisäpuolelle mahdu edes kallistettuna 45 asteen kulmassa.on siinäkin liikenteessä mega-ja jumbokärryjä mutta,liikenne pohjois-suomeen varmaan vähäisempää.pohjosen miehillä yhdistelmät maksimi-mitoilla .suomessa suurin sallittu korkeus ilman ek.lupaa on 4.20m
- Koettu
..riittää 2,85 sisäkorkeudessa 3 m:n tavaralle.
Joo, 4,2 m se vissiin on oikein vaikka silloissa on 4,4 m jonkinmoinen riskiraja. Kiitos informaatiosta. - Liikenneturvallisuuspäällikkö
Korjataan 4,4 metriä. Ajoneuvon suurin sallittu korkeus kuitenkin 4,2 metriä.
- jo kirjotin
Liikenneturvallisuuspäällikkö kirjoitti:
Korjataan 4,4 metriä. Ajoneuvon suurin sallittu korkeus kuitenkin 4,2 metriä.
keskustelun aloittaja meinas et 4.4 jees.mä vastasin hänelle ja jotain tiedän myös ek.kuletuksista.
- Tietoa
Liikenneturvallisuuspäällikkö kirjoitti:
Korjataan 4,4 metriä. Ajoneuvon suurin sallittu korkeus kuitenkin 4,2 metriä.
Kyllä ajoneuvon suurin sallittu korkeuskin on 4,4 metriä ja alle tuon olevat sillat on erikseen merkattava lisäkilvellä.
- on väärää..
Tietoa kirjoitti:
Kyllä ajoneuvon suurin sallittu korkeuskin on 4,4 metriä ja alle tuon olevat sillat on erikseen merkattava lisäkilvellä.
mees autokouluun uudestaan niin tiedät ajoneuvon suurimman sallitun korkeuden 4200mm.
- sulle
Tuollaiset sun yksittäiset rautakehikot eivät kiinnosta ketään. Sitten kun näytät vielä olevan tyyliä herra ei halua maksaa mitään. Tuollaisissa menee vain aikaa ja vaivaa, ja sinne pohjoiseen on siistimpiäkin menokurmia. Käytä järkeä ennen täällä ruikuttamista. Ja rahalla saa nitä vain.
- Kohtuuhintainen
.. tuntuivat ajattelevan kun kyytiä kyselin. Eikä edes hinnoista ollut puhetta paitsi VR sen ilmoitti.
Kyllähän työstä aina maksetaan jos se kattaa minkä lupaa, mutta hulluhan se on joka maksaa suhteettomasti. Eikä sitä olisi oikein valtiolle viitsinyt tällaisia rahoja maksella tietäen heidän politiikkansa kuljetuksissa. Ja muussakin yrityselämässä. Noita erilaisia kuljetuksia olen järjestellyt -60 luvun lopulta, mutta säännöt (ja asenteet) muuttuvat jolloin sitä törmäilee erilaisiin muutoksiin ja asenteisiin kuten kommenttisi tuo esiin. Mitäpä näistä herneitä nokkaansa keräilemään. - tupu1771
Autoilija ??? Älä ainakaan tuolla asenteella rupeakkaan.
- tuo maksoi
ongelmana on todellakin että massa rahdin hinta painettu niin alas että speciaali vaatii melkein erillis kuljetuksen tuolla 1700:- alv sen olisi voinut viedä ihan erikseen.
tutkimme uuden kilpailevan kappaletavar rahti yrityksen perustamista, mutta nuo pohjoisen miehet ovat aiemmin pilanneet kuvion ja ajaneet samalla itsensä nurin että tuo lopullinen hintatieto kuvais nyky tilannetta.- Aloittaja
Lopullisesti n. 450,- alv. ovelta ovelle. Mielestäni kohtuullisesti.
Hinta selittynee tyhjän perävaunun paluukuormalla.
En kysellyt vaan totesin sen edulliseksi verrattuna VR:n hinnoitteluun. Tärkeintä koko jutussa on se että ei onnistunut pääkaupunkiseudulla mutta siellä Lapin porteilla onnistui heti. Mutta niinkuin tuossa kommentoitiin, niin on mukavampiakin kuormia, ei siis niin kuin mainoksissa: "Kaikki kuljetukset kaikkialle edullisesti ja nopeasti".
Huomautan että en todellakaan v...tuillakseni tätä
asia ole puinut, vaan saadakseni asiallista tietoa mikä näissä kuljetuksissa mättää. Kiitän tosiasioista. - aikoinaan
Aloittaja kirjoitti:
Lopullisesti n. 450,- alv. ovelta ovelle. Mielestäni kohtuullisesti.
Hinta selittynee tyhjän perävaunun paluukuormalla.
En kysellyt vaan totesin sen edulliseksi verrattuna VR:n hinnoitteluun. Tärkeintä koko jutussa on se että ei onnistunut pääkaupunkiseudulla mutta siellä Lapin porteilla onnistui heti. Mutta niinkuin tuossa kommentoitiin, niin on mukavampiakin kuormia, ei siis niin kuin mainoksissa: "Kaikki kuljetukset kaikkialle edullisesti ja nopeasti".
Huomautan että en todellakaan v...tuillakseni tätä
asia ole puinut, vaan saadakseni asiallista tietoa mikä näissä kuljetuksissa mättää. Kiitän tosiasioista.Oli mullakin aikoinaan vastaavanlainen kuljetus etelä-Ruotsista suomeen. Kun ei kyytiin mahtunut otin asiakkaan luvalla rälläkän käteen ja johan mahtui. Suomen puolella sitten hepattiin kasaan ja olihan asiakas tyytyväinen.
- Peräkärryllä?
Ei mitään ongelmaa.
- mato
niin tekele oli 3m pitkä 4m korkee ja 20cm levee ? ni miten päin sen olisit o muuliin tahi king cappiin taiteillu? ;)
- h-a:n peräkärryillä
Henkilöauton peräkärryillä tuo olisi mennyt näppärästi. Kokonaiskorkeudeksi tulisi n. 3,5m. Laudoista rakentaisi sellaisen tukikehikon jotta pysyy pystyssä ja lavalle painoksi vaikka hietasäkkejä niin saa painopistettä madallettua ja vakaamaksi vetää. Toki bensaa palaisi edestakaisin yhteensä about 250-300e.
- yrittäjillä
Eikös tämä ole juuri sitä markkinataloutta ei kaikkien tarvi kaikkea kuljettaa !
joten turha ruikuttaa !
tällekin palikalle kuljetus järjestyi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162138Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842078- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101186Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811