Mistä tiedän, onko ilmastointi kunnossa? Kompressori pyörii, mutta mielestäni ilma ei ole tarpeeksi kylmää. Pitäisikö tähän aikaan vuodesta (päivällä 10..15 celsiusta) ilmastointikennon läpi tullut ilma olla todella kylmää, jos laite on täysillä, vai onko systeemissä (tavallisesti) termostaatti, joka estää liaan kylmän ilman tulon? Kyseessä on ei-automaattinen ilmastointi. Mitähän kylmäaineen lisäys maksaa? Auto on 01-mallinen astra, 200 tkm ajettu, merkkiliikkeessä huollettu. Huoltokirjassa ei ole erikseen mainittu ilmastoinnin huollosta, mutta ehkä niitä on tehty vuosihuollon yhteydessä, jos se huolto-ohjelmaan kuuluu. En ole jaksanut perehtyä huoltokirjan saloihin.
ilmastointi kunnossa?
4
1278
Vastaukset
kun auto on seissyt auringon paisteessa ja sisälämpö on jotain 50 asteen luokkaa. Laita auto käyntiin mutta älä lähde liikkeelle. Ilmastointi täysille niin minuutin päästä viimeistään kahden minuutin päästä on niin kylmä että on pakko lisätä lämpöä sekaan jos näin ei ole niin huoltoon.
Ite huollatin 4-vuotta / 70tkm ajttuani koska huomasin että ei tule niin hyytävän kylmää kuin uutena. Merkkihuollossa kylmä-aineet vaihdettiin ja taas oli teho kuten uutena.- Big Deal
Olisiko R134-aineella varustetun ilmastointilaitteen huoltoväli ollut 2 vuotta?Kylmäaineen mukana kiertävä öljy kerää(sitoo itseensä) epäpuhtaudet järjestelmästä,ja sen tähden huolto olisi suositeltavaa säännöllisin väliajoin,itse ilmastoinnin huoltolaitteessa on sitten suodatin joka kerää möhnät pois systeemistä ja laskee puhtaat kaasut tilalle.Toinen öljyn tehtävä on pitää tiivisteet kunnossa,ja huollon yhteydessä lasketaan luonnollisesti uudet öljyt systeemiin.Oma auto yli 10 vuotta vanha ja näillä eväillä ei ole tullut ylimääräsiä remontteja ilmastointiin.
- Experttiinozzz
Omasta japsista etsin viime kesänä vikaa ilmastoinnista ja saamlla jäi lämpömittarin anturi ilmastointikennoon kylkeen kiinni. Kun laittoi uudet kaasut viime syksynä, niin esim. tänään 16 asteen kelillä kenno meni -6,2 asteeseen! Ja kun ilmastointi napsuu päälle ja pois (kytkin kompuran päässä), niin se on terveen ilmastoinnin merkki. Kenno ei saa jäähtyä liikaa koska ondensoituva vesi jäätyy kennoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504