Torstai on toivoa täynnä!

Vai onko? Mitä olette mieltä, eikö nykyisin
painoteta vähän liikaakin sitä, miten pitäis olla aina
postiivinen/myönteinen.
Esim. työympäristössä ei negatiivisia tunteita saisi juuri esiin tuoda,
riippunee tietty ympäristöstäkin.
Korjatkaa jos oon mielestänne väärässä :))

19

1001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Animus

...ainakin isken nyrkkiä pöytään ja kiroilen jos joku ottaa kovasti päähän ;)) en mä osaa esittää mitään, oon oma itteni vaikkei se kaikkia aina miellytäkään.

Ihmiseloon kuuluu kaikenlaisia tunteita, eikä niitä negatiivisia kannata kenenkään peitellä, paineet vaan kasaantuu ja tulee pahoja ongelmia.

Vai mitä tarkotat negatiivisilla tunteilla?

• ..että aina ei hymyilytä, vaikkei totisuuteen mitään erityistä syytä oiskaan.
        Joskus syynä voi olla probleemia kotona.
        Joskus taas työssä voi jokin asia ottaa päähän.
        Ei sillä, että mikään/kukaan kieltäis vaikkapa lyömästä sitä
        nyrkkiä pöytään, korottamaan ääntään tms.
        Mutta ainakin mun ympyröissä kaikki on ulospäin niin tyynen rauhallisia.
        Johan ne tilais auton ja valkotakkiset, jos
        jotain niinkin poikkeavaa tekisi ;))
        Kokeillut en ole ;)

• Animus
        Sanin kirjoitti:

..että aina ei hymyilytä, vaikkei totisuuteen mitään erityistä syytä oiskaan.
        Joskus syynä voi olla probleemia kotona.
        Joskus taas työssä voi jokin asia ottaa päähän.
        Ei sillä, että mikään/kukaan kieltäis vaikkapa lyömästä sitä
        nyrkkiä pöytään, korottamaan ääntään tms.
        Mutta ainakin mun ympyröissä kaikki on ulospäin niin tyynen rauhallisia.
        Johan ne tilais auton ja valkotakkiset, jos
        jotain niinkin poikkeavaa tekisi ;))
        Kokeillut en ole ;)

...lupa olla millä tuulella vaan, enkä peittele mitenkään. Voin kyllä varotella ettei tänään kannata odottaa mitään, mutta yleensä ihmiset huomaa sen ilman varoitusta ;)

Ihmisen elämä on aaltoliikettä ups and downs. Ja jos on down saa se näkyä ulospäin. Kuten päinvastoin. Ei ole harvinaista että mä hypin tasajalkaa kun oon niin innoissaan jostakin :DD suosittelen lämpimästi kaikille!

Elämä on elämistä varten, ei tyyntä rauhallisuutta...

• Sani
        Animus kirjoitti:

...lupa olla millä tuulella vaan, enkä peittele mitenkään. Voin kyllä varotella ettei tänään kannata odottaa mitään, mutta yleensä ihmiset huomaa sen ilman varoitusta ;)

Ihmisen elämä on aaltoliikettä ups and downs. Ja jos on down saa se näkyä ulospäin. Kuten päinvastoin. Ei ole harvinaista että mä hypin tasajalkaa kun oon niin innoissaan jostakin :DD suosittelen lämpimästi kaikille!

Elämä on elämistä varten, ei tyyntä rauhallisuutta...

Sun kannalta, ja muidenkin..
        Toiset saa varmaan sun puolesta olla myös sellaisia kuin on;
        enemmän tai vähemmän 'viilipyttyjä'..;)

• AKopio
        Sani kirjoitti:

Sun kannalta, ja muidenkin..
        Toiset saa varmaan sun puolesta olla myös sellaisia kuin on;
        enemmän tai vähemmän 'viilipyttyjä'..;)

...joskus ärsyttää viilipytyt joita mikään ei heilauta suuntaan eikä toiseen :DDD

• bluepoem

mahdollisuuksien päivä niin kuin kaikki muutkin päivät elämämme aikana ;)))

Positiivisuuden "esittäminen" on KAAMEETA
      ja sitä moni vaatii nykyisin liikaa.

Nekatiivisten asioiden ja tunteiden läpikäyminen esim. ihmissuhteessa usein johtaa sopuun, tunteeseen että ymmärtää toista paremmin yms. Sitten positiivisetkin asiat tuntuu todemmilta. IHMEELISTÄ ;))

Työelämäsä nekatiivisten tunteiden "vaaralisuus" on siinä että, vaikka kyseessä olisi vaikka vain talon sisäinen ristiriita tjms. niin se kuitenkin heijastuu asikkaille ja yhteistyökumppaneille.
      Siksi työ paikalla pitä aina olla positiivinen ja dynaaminen.
      Kävimpä eräässä työhaastattelussa jokunen aika sitten. Istuskelin noin puolituntia henkilökunnan taukotilassa odeotellen haastattelu vuoroani.
      Voin sanoa että, sen jälkeen tiesin enemmän siitä työyhteisöstä, kuin haastattelija minusta haastattelun jälkeen.
      Uuden työpaikan olisin halunnut, mutta en siitä organisaatiosta.

MUTTA JOKAINEN PÄIVÄ ON TOIVOA TÄYNNÄ ;))),

• tuffe

Minunkin kokemus on, että jätetään taatusti rauhaan jos vähänkin on myrtsinä. Löytyyhän niitä poikkeuksiakin, mutta yleensä pitäisi olla iloinen ja pirteä.

• tolho

on epätoivoa täys..ja mää en ole kumpaakaan koskaan..sanoisinko olevani tasanen luonne eli aina tosikko, ei voi haitata ketään :o)))

• buteo

Minä ajattelen niin että myönteisyys ja positiivisuus on elämänasenne.Eli kuinka suhtautuu elämään ja asioihin.Ymmärtää oman vastuunsa,rajallisuutensa ja mahdollisuutensa vaikuttaa elämäänsä.Ja näkee ne hyvät asiat mitä on saanut.
      Jos suututtaa niin saa suuttua,jos ärsyttää saa ärsyyntyä,ei se ole negatiivisuutta.Myönteinen ja positiivinen immeinen tietää että ne on luvallisia tunteita ja ohi ne menee.Kun ei anna itsensä jäädä siihen kiukkuun eikä haudo sitä.
      Mutta jos koko ajan kaikki on huonosti,puoliso idiootti,työkaverit rasittavia,ei oo rahaa,naapurit on ylpeitä,mälsän värinen auto,aurinko paistaa väärältä suunnalta,housut kinnaa ja kaikki on toisten syytä eikä omasta asenteesta löydy korjaamista,SE on negatiivisuutta.
      Jokainen meistä taitaa tuntea semmoisen ihmisen.
      Niin että työpaikallakin saapi olla hapan jos on sillä päällä.Ympäristö voi moittia,ainahan sitä pitäisi suu korvissa olla.Mutta minäpä oon minä ja kukaan ei komenna että "naura" jos kerran jurppii.
      Tapaan kyllä sanoa työkavereille että on mälsempi päivä,älkää ihmetelkö omituisuuttani.
      Tietävät ettei johdu heistä.Toimii ihan hyvin.

• kika

Positiisivuus/negatiivisuus ovat kuluneita sanoja ja tuskin kukaan tietää, miten niitä luontevasti hyödynnetään missään elämässä. Suurin ansio etenkin työelämässä on pyrkiä välttämään minkäänlaisia tunteita ja hoetaan, että mehän olemme täällä tekemässä töitä ja vain työasiat kohtaavat toisensa. Ihmisiä on olemassa enää hyvin vähän, kokonaisia persoonia heikkouksineen ja vahvuuksineen sellaisina kuin ovat.Ja miten raikas tuulahdus se onkaan, jos joku osaa olla vain tavallinen ja kertoa tavallisista asioita kiireettä.

• Don-Duck

... jos ei aina olla ohjaamassa tai "painottamassa" ihmistä johonkin. Mikäli on jotenkin terveet työkaverit, niin voi ja pitää olla oma itsensä. Voihan sitä sanoa suoraan asiat, kunhan ei huuda kenenkään tärykalvoja repaleiksi. Pahin duunipaikka on sellainen "kyräilytehdas" :/ Sairastuttaa kaikki aikaa myöden.

Loppukevennys :P

Jos torstai on toivoa täynnä, niin onkos perjantai sitten robinsonia täynnä? ;P No, onhan se ymmärrettävää jos robbie-heppu retkahti? Vuosien yksinolo kaksin autiosaarella on varmaan kauheeta, I think? :P

D. "tuplamieli" Duckzoni :P

• äijäkäs

Itseään suurempia poikapareja: Batman ja Robin, Holmes ja Watson, Pekka ja Pätkä, Stan ja Ollie, Cotton ja Decker jne...kyllä näistä "osumia" varmaan löytyy.

• tj... ;)))

sanotaan ja pitää joillakin paikkansakin, ainut on vaan se... että päivä saattaa olla eri...
      kun tuo torstai... ;)))

Ehkä joillakin aloilla voin niin ollakkin, mutta kyllä meillä ainakin saa tuoda negatiivisetkin asiat esiin, ainut on vaan se... että millon ne sitten mahdollisesti korjataan positiivisiksi...

• meriv

on kaikki mahdollisuudet.

Torstai on Jupiterin päivä(Kreikan mytologiassa Zeus).

*sielu hallitsee materiaa*

Jupiterin opin mukaan meidän tulee olla onnellisia tässä ja nyt sen sijaan, että onnellisuuden ehtona olisikin jokin edessä oleva tapahtuma.

Sen mukaan meidän tulee avata silmämme nykyhetkelle ja nauttia siitä.

Niin, että torstaihan on päivä jolloin meidän tulisi nauttia juuri tästä päivästä ja itsestämme juuri tällaisina, kun tällä hetkellä olemme.

*hymyilee*

Onnellista torstaita kaikille

• sitä nykyään saa olla ees vähänkään myrtsinä..:/

Aina on meikäläiselläki mukamas vaihdevuodet,jos en ole ku Naantalin aurinko..piru vie..;)

• ..vielä, kaikki hyvin, ja 'toivo elää' :)
      Kiva, kun vastauksia on puolesta/vastaan, ja siltä
      väliltä.
      Yksi esimerkki vain oli mulla tuo työ. Ja väitän edelleen, että ympäristöjä on erilaisia,
      kaikki ei onnistu kaikissa.
      Blueboem, otti myös parisuhteen esiin.
      Tarkoitinkin 'nami, nami' meininkiä vähän niin kuin elämässä yleensä.
      Kyllä kait myönteinen ihminen on miellyttävä, ja häntä on helpompi lähestyä kuin 'mörökölliä'.
      Mutta aidosti hymyilevä, ettei tule irvistystä ;)

• Törkeä virhe; suuret sorit bluepoemille väärin
        kirjoitetusta nickistä! :))

• mielenjärjestelmissä perustuu positiivisuuteen ja toteaa että meillä itsellä on ratkaisu ongelmiin....meidät jaotellaan visuaalisiin , auditiivisiin ja kinesteettisiin mielenihmisiin...aikas mielenkiintoista...:))
      Veli-Matti Toivanen on kirjoittanut kirja " mielikirja "...sen kun lukee ymmärtää meitä..ei me aina tahallaan olla hankalia..:))

• ..kiitoksia lukuvinkistä!
        Niitä ei koskaan ole liikaa :)
        Olen kuullu yleistyksen, että miehet ois enemmän
        visuaalisia; mutta se pätenee vain heidän 'suhtautumisessaan' naisiin?!
        Mut on joskus yllättänyt, miten naispuolinen ystävä voi kiinnittää huomiota
        miehen ääneen; auditiivinen?
        Mutta tämäpä tais mennä nyt ihan sivuraiteille ;))

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      41
      2355
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      296
      1939
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      20
      1750
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1565
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      23
      1404
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1289
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      41
      1272
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1235
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      35
      992
    10. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      31
      944
    Aihe