Kaspin kadulla?

kasakka2

Kaspin juttuja kun lukee,niin saa kuvan,että olisi oikeasti vaarallinen laji,josta syntyy ruumiita.

Onko Kaspin "liian" vaarallinen kadulle tai itsensä puolustamiseen?

Magastahan on näyttöä,että tekniikat toimivat ip-/taistelutilanteissa.Mutta entä Kaspin?Löytyykö muuta kuin sotien aikasia "kertomuksia" Kaspinin tehosta?Onko "tämän päivän" kokemuksia esim.veitsihyökkäyksiä vastaan puolustautumisista?

12

3411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deb

      Kas-pinia yleisesti pidetään kamppailulajiharrastajien keskuudessa lähinnä yleisenä vitsinä ja "hömppälajina" keksittyine historioineen ja muine apinointineen. Kas-pin tekniikat muutenkin ovat melko epäkäytännöllisiä ja vaikeita oppia. Suosittelisin lämpimästi mitä hyvänsä muuta kuin Kas-pinia jos IP-tehokkuutta haet lajiltasi.

      • Epätietoinen tosin

        Itse olen seuraillut Kas-Pin keskustelua lähinnä Potku.net:ssä. Kuva on ennemminkin se, että vaikka historiaa ei ole pystytty vakuuttavasti todentamaan, niin lajia ei suinkaan pidetä enää "hömppälajina".
        Päinvastoin.
        Lajin harrastajien uskottavuutta oikeastaan vahvistaa se, että porukka Kas-Pinissa ei ole mitä tahansa. Ennemminkin olen saanut sen kuvan, että jos Kas-Pinin puolesta joku laittaa itsensä likoon, niin ei sitä ajanvietteeksi tehdä, vaan taustalla on vakavasti otettavia argumenttejä.

        Sen kuvan saa, että Kas-Pin käy nimenomaan äärimmäisiin tilanteisiin. Silloin nakkikiskalla kahinointiin käy moni muukin laji.
        Toisaalta Kas-Pin kuvan painotuksena on "perinne", joka liikkuu välimaastossa: kansallinen itsetunto ja puukkohipan sosiaalinen merkitys esi-isien välien selvittelyissä, tms.


    • Zaku

      Kehottaisin tutustumaan lajiin. Kaspin ei tunnu olevan hyvässä maineessa, eikä kovin kehujakaan näy. parhaan näkökulman saat lajiin tutustumalla siihen. Itse en ole kaspinia nähnyt tai kokeillut. Mutta varmasti käyn tutustumassa. Pelkästään siksi että se ei ole urheilua ja haluan nähdä onko se haukkujen arvoinen.

    • Fak Norris

      Aivan sama kadulla tai ei jos potkaisee kierrepotkulla naamaan

      • tunisher

        Kyllä Hankasalmella kaukaa kierretään Kas-Pin harrastajat, kukaan ei haasta riitaa heidän kanssaan.

        Rauman jujutsuleirin illanvietossa pari vuotta sitten tuli närää kahden hokuto-danin ja erään Kas_pin miehen kesken, kadulle mentiin ja haaste pystyyn, ei kauaa kestänyt se matsi, molemmat hokuto danit sai siipeensä aika lailla ja yhdeltä mieheltä.

        Kas-pin ei ole leikkiä se on taistelulaji


      • zu-budo
        tunisher kirjoitti:

        Kyllä Hankasalmella kaukaa kierretään Kas-Pin harrastajat, kukaan ei haasta riitaa heidän kanssaan.

        Rauman jujutsuleirin illanvietossa pari vuotta sitten tuli närää kahden hokuto-danin ja erään Kas_pin miehen kesken, kadulle mentiin ja haaste pystyyn, ei kauaa kestänyt se matsi, molemmat hokuto danit sai siipeensä aika lailla ja yhdeltä mieheltä.

        Kas-pin ei ole leikkiä se on taistelulaji

        Kyllä se on niin poijjat, että KASPIN on PASKIN tapa puolustaa itseään.
        Vaarallisinta se on sen käyttäjälle.
        Eihän Hankaslmella ole kun vanhoja eläkeläis ukkoja ja akkoja.


      • harrastaja.
        zu-budo kirjoitti:

        Kyllä se on niin poijjat, että KASPIN on PASKIN tapa puolustaa itseään.
        Vaarallisinta se on sen käyttäjälle.
        Eihän Hankaslmella ole kun vanhoja eläkeläis ukkoja ja akkoja.

        Onpa kypsä mielipide. Tosin ei mitään asiasisältöä.


      • Zubudo
        harrastaja. kirjoitti:

        Onpa kypsä mielipide. Tosin ei mitään asiasisältöä.

        No voi herran tähren.
        Tuohan oli juuri oikean tasoinen vastaus tuohon ylempään provoon tuossa aiemmin, kun joku tosi kypsä KASPIN harrastaja siinä kehui olemattomilla saavutuksillaan.
        Tästä syystä KASPININ PITÄÄ OLLA PASKIN.


      • harrastaja.
        Zubudo kirjoitti:

        No voi herran tähren.
        Tuohan oli juuri oikean tasoinen vastaus tuohon ylempään provoon tuossa aiemmin, kun joku tosi kypsä KASPIN harrastaja siinä kehui olemattomilla saavutuksillaan.
        Tästä syystä KASPININ PITÄÄ OLLA PASKIN.

        Ainakin olet keksinyt kivan sanaleikin. Rimmaa.


      • nyt on...
        tunisher kirjoitti:

        Kyllä Hankasalmella kaukaa kierretään Kas-Pin harrastajat, kukaan ei haasta riitaa heidän kanssaan.

        Rauman jujutsuleirin illanvietossa pari vuotta sitten tuli närää kahden hokuto-danin ja erään Kas_pin miehen kesken, kadulle mentiin ja haaste pystyyn, ei kauaa kestänyt se matsi, molemmat hokuto danit sai siipeensä aika lailla ja yhdeltä mieheltä.

        Kas-pin ei ole leikkiä se on taistelulaji

        ...täyttä paskaa. Mutta netissä on tilaa idiooteillekin. Enemmän treeniä, vähemmän nettiä.
        ;-)


    • Laulu keväälle

      Internetistä löytyy varmasti eri koulujen sivuja, joilta kannattaa asiasta mielummin kysyä kuin täältä. Parhaiten saat vastauksen kysymykseesi kun menet itse salille ja teet oman mielipiteesi.
      Enkä tällä tarkoita vain sitä alkeiskurssia, vaan treenaa lajia esim vuosi aktiivisesti ja tee päätelmä, oletko vuodessa oppinut mitään mitä olet hakenut. :) Vuosikin on vielä lyhyt aika tuomita laji, mutta paljon parempi kuin se pelkkä 3kk alkeiskurssi jonka jälkeen ihmiset tulevat tänne tekemään arvionsa miten laji oli surkea ja epätoimiva. Yleensä kun ole 1 danilla, voit todeta tietäväsi vähän kyseisestä lajista ja harjoittelevasi lajia. Ensin pitää harjoitella, jotta voit alkaa harjoittelemaan itse lajia.

      • mieli tyhjenee

        Lainaus SUBtv:n ohjelmasta
        "Kaspinin salatuimpiin tekniikoihin kuuluvat mm. enkelin kosketus ja näkymätön käsi...viimeksi mainittu on tekniikka, jolla vastustajan mieli tyhjennetään tähän kajoamatta."

        Päätelkää itse.

        http://www.kaspin.net/Videot.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe