Lidlin ruusut

Rugosa

Tulipa ostettua saksankaupasta pari ruusuntainta. Mitä noille pitäisi ymmärtää tehdä? Kumpikin on täkäläisissä oloissa ilmeisen arka, Sutters Gold ja Chrysler imperial.

Saksassa nämä kai pärjäävät, mitenkä Suomen II-vyöhykkeellä? Istutanko ulos ja suojaan talvisin huolellisesti? Vai istutanko ruukkuun ja vien talveksi kellariin?

En olisi muuten ostanut siitä puodista yhtään kasvia, mutta menin halpuuden loukkuun ;).

7

2504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rugosa

      Tässä asiaa miettiessäni päätin istuttaa ruusut väliaikaisiin ruukkuihin. Paketteja avatessani huomasin, että "taimet" ovat 100% juurettomia pistokkaita! En ihan arvannut joutuvani juurrutushommiin...

      ...Mutta kokemukseni mukaan Lidlistä ei saa mitään vihertävää ilman yllätystä. Harmi, ovat siksi edullisia ja erikoisiakin jotkut.

      • miilob

        Heippa!
        Mä ostin niitä ruusun juuria pari kesää sitten, mutta vain yhteen sain pienet silmut ja nekin lopulta kuivi pois!
        Ei niit kannata ostaa, hukkaan rahat menee vaan.
        Osta vaikka Multasormesta kunnon jaloruusun juuret, onnistut varmasti!


      • Hamsteri

        niitä viimekesänä,pistin mökille kuistin pieleen kaksi köynnösruusua,piti kuvan mukaan tulla toinen kelta-ja toinen punakukkainen,pienet kukat.
        Heh,oli molemmat kauniin punaisia eikä vielä ainakaan köynnöstävyydestä ollut tietookaan.Vein lahjaksi samoja ja ne yllätäen olivatkin köynnöstäviä.
        Mulla on niitä itsellä nyt mökillä 6 ja kotona kaksi,vielä eivät olleet viikko takaperin heränneet talviunelta mutta jokohan tänään kun meen huomaisin elonmerkkejä.
        Kotona kasvavat kaksi ovat niin varjossa ja siitä vasta tällä viikolla on lumi sulanut etteivät ole näyttäneet elonmerkkiä ainakaan vielä.

        Mulla niistä itselle ostetuista lähti kasvuun ja jopa kukki kymmenestä kahdeksan,kaksi ei näyttänyt minkäänlaista elonmerkkiä.
        Viimekeväänä ainakaan ne tekstit/kuvat niissä juuripusseissa eivät pitäneet paikkaansa mutta tosi kauniita kukkia kyllä tuli.


      • Marjatta
        Hamsteri kirjoitti:

        niitä viimekesänä,pistin mökille kuistin pieleen kaksi köynnösruusua,piti kuvan mukaan tulla toinen kelta-ja toinen punakukkainen,pienet kukat.
        Heh,oli molemmat kauniin punaisia eikä vielä ainakaan köynnöstävyydestä ollut tietookaan.Vein lahjaksi samoja ja ne yllätäen olivatkin köynnöstäviä.
        Mulla on niitä itsellä nyt mökillä 6 ja kotona kaksi,vielä eivät olleet viikko takaperin heränneet talviunelta mutta jokohan tänään kun meen huomaisin elonmerkkejä.
        Kotona kasvavat kaksi ovat niin varjossa ja siitä vasta tällä viikolla on lumi sulanut etteivät ole näyttäneet elonmerkkiä ainakaan vielä.

        Mulla niistä itselle ostetuista lähti kasvuun ja jopa kukki kymmenestä kahdeksan,kaksi ei näyttänyt minkäänlaista elonmerkkiä.
        Viimekeväänä ainakaan ne tekstit/kuvat niissä juuripusseissa eivät pitäneet paikkaansa mutta tosi kauniita kukkia kyllä tuli.

        Minulla ei ole kokemusta Lidlin ruusuista, mutta viime syksynä ostin sieltä kasan kukkasipuleita, ja kyllä ne ihan mukavasti kukkii kaikki! Ihan tarkalleen en muista mitkä sipulit mistäkin ostin mutta ainakin jotain tulppaaneja ja narsisseja ja sitten niitä pieniä (helmililjoja sun muita) sieltä ja ihan hyvä tuli. Kaipa ne kukat ylipäänsä kannattaisi ostaa erikoisliikkeistä, saman huomannu myös huonekasvien kohdalla.


      • tänään
        Marjatta kirjoitti:

        Minulla ei ole kokemusta Lidlin ruusuista, mutta viime syksynä ostin sieltä kasan kukkasipuleita, ja kyllä ne ihan mukavasti kukkii kaikki! Ihan tarkalleen en muista mitkä sipulit mistäkin ostin mutta ainakin jotain tulppaaneja ja narsisseja ja sitten niitä pieniä (helmililjoja sun muita) sieltä ja ihan hyvä tuli. Kaipa ne kukat ylipäänsä kannattaisi ostaa erikoisliikkeistä, saman huomannu myös huonekasvien kohdalla.

        onko täällä nyt niitä lidlin ruusun ostajia.haluaisin tietää miten ovat lähteneet kasvuun vai todellakin kuolleet.minä ostin yhden ja luulin että menehtyy ,silmut olivat hyvässä kasvussa mutta kuivivat pois mutta nyt on jo jopa muutama lehti


      • xxxxcccc
        tänään kirjoitti:

        onko täällä nyt niitä lidlin ruusun ostajia.haluaisin tietää miten ovat lähteneet kasvuun vai todellakin kuolleet.minä ostin yhden ja luulin että menehtyy ,silmut olivat hyvässä kasvussa mutta kuivivat pois mutta nyt on jo jopa muutama lehti

        Ostin kolme ruusua varmaan joskus toukokuussa. Ensin näytti ettei niistä tule mitään, että rahat meni Kankkulan kaivoon. Kävi samoin kuin sinulle hyvät alut kuihtuivat pois. Kuitenkin kaikkiin tuli lehtiä, mutta kukkimaan eivät tainneet keritä vielä tälle kesälle. Otan ne ylös syksyllä ja istutan ensi keväänä uudelleen, jospa ne sitten kukkisi.


    • Anonyymi

      Mulla ei juurtunut kumpaakaan Ruusun juurakko...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe