EI ZYRTECIÄ!!!

elpa

Minulle on ainakin lääkäri ja monet muutkin sanoneet, ettei zyrtec ole hyvä allergialääke. Se kuulemma vain pahentaa olotilaa. Nykyään apteekissa on monia muita vastaavia lääkkeitä, jotka ovat myös halvempia. Niitä on suositeltu.

31

18941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dude

      pikkaisen on jotain ainesosaa muutettu ja nimee väännetty vähän zyrtecistä muuksi, aivan samaa ainetta.

      Ja mitä zyrteciä mulla on nyt, niin siinä lukee isolla että ALLERGIOIHIN.. Ei ne nyt immeisii voi noi kusettaa.. Vai..?! :)

    • Zyrtec

      Kannattaisi perustella väite, muuten väitteelläsi ei ole minkäänlaista painoarvoa.

      • elpa

        Itse kävin eilen lääkärissä hakemassa apua allergiaani. Lääkäri käski heittää zyrtecit roskiin ja määräsi uusia allergialääkkeitä. Hän sanoi, että zyrtec on vanhanaikainen lääke, joka vain väsyttää. Siitä on tullut sellainen brandi kuin esim. buranasta. Onhan nykyään paljon parempia särkylääkkeitäkin kuin burana. Ihmiset ovat vain tottuneet ostamaan zyreteciä ja buranaa ja heittämään niitä suuhun kun siltä vähänkin tuntuu. Kannattaisi harkita kahteen kertaan. Lääkärillä käynti ja lääkärin kanssa oikean lääkkeen löytäminen ainakin tuntuisi auttavan minulla.


      • Mie täältä
        elpa kirjoitti:

        Itse kävin eilen lääkärissä hakemassa apua allergiaani. Lääkäri käski heittää zyrtecit roskiin ja määräsi uusia allergialääkkeitä. Hän sanoi, että zyrtec on vanhanaikainen lääke, joka vain väsyttää. Siitä on tullut sellainen brandi kuin esim. buranasta. Onhan nykyään paljon parempia särkylääkkeitäkin kuin burana. Ihmiset ovat vain tottuneet ostamaan zyreteciä ja buranaa ja heittämään niitä suuhun kun siltä vähänkin tuntuu. Kannattaisi harkita kahteen kertaan. Lääkärillä käynti ja lääkärin kanssa oikean lääkkeen löytäminen ainakin tuntuisi auttavan minulla.

        Oli aijemmin zyrtec,sit kun tuli halvemmat vaihettiin gardexiin.Ihan hyvin on kunpikin auttanut,eikä väsyttänut.Ajoittain käytän äkilliseen nuhakohtaukseen esim.ratsastuksen jälkeen tai jo ennen duact kapselia.Hyvä kun olet oikean lääkkeen löytänyt.Buranaa en ikinä ole ostanut tosi kallista.


    • Aerius

      Oon kokeillu vaikka ja mitä allergialääkkeitä, en edes muista mitä! Zyrtec menetti mulla ainakin tehonsa, ei auta yhtään, nyt on reseptillä Aerius-merkkisiä sinisiä nappeja, jotka sentäs auttaa joten kuten.

    • skäribo

      nimen omaan iho-oireisiin. En tiedä miksi niin moni ottaa sitä esim. nuhaan. Ei varmasti toimikaan!

      • Dude

        että näin. Luin tämän suoraan pakkauksen kyljestä!

        Että kyllä on ihan ok ottaa sitä allergisen nuhan vuoksi.. :)


      • skäribo
        Dude kirjoitti:

        että näin. Luin tämän suoraan pakkauksen kyljestä!

        Että kyllä on ihan ok ottaa sitä allergisen nuhan vuoksi.. :)

        mutta allergiseen nuhaan löytyy parempiakin, ihan täsmälääkkeitä, jotka ovat lisäksi halvempia.

        Näin sanoin minulle allergiasairaalan lääkäri kun olin sisällä ihottumien vuoksi.

        Käytä toki Zyrreä, jos olet todennut sen sinua auttavan! :)


    • Taikaneitokainen

      Itse käytän jatkuvasti ympäri vuoden xyzal-allergialääkettä. Ihottuman hoidossa hyvä ja muissakin oireissa jos vaan ottaa säännöllisesti. Lisäksi on pakko käyttää allergiseen nuhaan välillä nenäsumutetta ja silmätippoja.
      Aluksi käytin zyrteciä mutta se ei ollut tarpeeksi tehokas.

      • Tinde

        Xyzal on paranneltu versio Zyrtecistä, eli vähän paranneltu, mutta muuten sama.

        Ei kellään oo mielessä mitään hyvää reseptivapaata allergialääkettä just nuha- ja silmäoireisiin?
        Tai sitten mitään hyvää hoitokeinoa aurinkoihottumaan?


      • Heinixin käyttäjä
        Tinde kirjoitti:

        Xyzal on paranneltu versio Zyrtecistä, eli vähän paranneltu, mutta muuten sama.

        Ei kellään oo mielessä mitään hyvää reseptivapaata allergialääkettä just nuha- ja silmäoireisiin?
        Tai sitten mitään hyvää hoitokeinoa aurinkoihottumaan?

        Eikös Heinix ole kans vähän sama kuin Zyrtec. Tai sit mulle on puhuttu puuta heinää puppua siitäkin asiasta, mutta se ei ainakaan väsytä.


    • Heinixin käyttäjä

      Ja vieläkö Zytrteciä muka on? Tässäki asiassa on sitten mulle puhuttu puuta heinää puppua, ku mulle sanottiin ettei Zyrteciä enää saa. Tosin ei tule ikävä kun se väsytti ja Heinix auttaa ihan yhtä hyvin eikä väsytä.

      • Mira

        Histec on mielestäni myös hyvä antihistamiini. Siinä on sama vaikuttava aine kuin Zyrtecissä. Kannattaa kokeilla.


      • lena

        kyllä ainakin meidän apteekissa on zyrteciä.


      • lakkautettu
        lena kirjoitti:

        kyllä ainakin meidän apteekissa on zyrteciä.

        Eli itsehoitopuolelta saa sitä 10 tabletin pakettia, mutta reseptikoot 30 ja 100tabl. on lopetettu. Ulkonäöltäänhän tuo 10tabl paketti on vähän muuttunut..
        Ja Zyrtec, Heinix, Alzyr, Histec, Cetirizin-ratiopharm (ja muutkin cetirizin-alkuiset valmisteet) on sitä samaa 10 mg setiritsiiniä, ei niitä ole mitenkään muuteltu. Ideahan on juuri siinä että valmisteet on täsin samanarvoisia ns.biologiselta hyötyosuudeltaan, asiakkaalla on vaan enemmän valinnanvaraa (ja päänvaivaa..) Ja hintahan on sillä alkuperäisellä valmisteella (esim. Zyrtec)syystäkin kalliimpi, koska kyseinen firma on joutunut tekemään usein kymmeniä vuosia kestävän ja mansikoita maksavan tutkimusarsenaalin lääkeaineelle. Muut firmat pääseekin sitten helpommalla ja tuotanto on halvempaa..
        Xyzal on sitten Zyrtecistä eteenpäin jalostettu muoto, levosetiritsiini, jossa siis mm.setiritsiinin haittavaikutukset on pyritty minimoimaan. En tiedä tehotutkimuksista, mutta olen kuullut että ois tehokkaampikin aines kuin Zyrtecissä?
        Onhan tässä firmojen pyörityksessä monta haittapuoltakin, kyllä se pään sekottaa helpostikin kun farmaseutti voi pahimmillaan tarjota kymmentä eri rinnakkaislääkettä, vaikeesti tavattavista nimistä puhumattakaan! Sitten on se plasebo, vaikka lääkkeet ois samanarvoisia, kyllä sillä uskolla on oma vaikutuksensa. Hinta (halpuus) tai vaikka hassu firman nimi voivat viedä uskottavuutta lääkkeeltä (niin kummalliselta kuin se kuulostaakin), eikä vaikutus silloin "tunnu" samalta kuin alkuperäisessä valmisteessa..


      • setiritsiini

        Tuo setiritsiini osoittautui erittäin haitalliseksi. Kaikenlaiset nykimiset, lihasten toimintahäiriöt yms. alkavat nyt kohdentua nimenomaan setiritsiiniin. Lisäksi Zyrtec aiheutti punatäpläistä ihottumaa. Sen sijaan todellista hyötyä siitä ei ollut. Antihistamiinin tarpeeseen vaikkapa desloratiini on toimiva ratkaisu.


    • Allergiaa

      Zyrtec ainoa mikä on auttanut pitkävaikutteisesti itseäni sekä iho- että allergiaoireissa vaikka useita muitakin on tullut testattua.
      Jostain syystä aiempaa viestiäni ei julkaistu.
      Nämäkin ovat yksilöllisiä miten kukakin reagoi mihinkin lääkkeeseen.

    • Allergiaa

      Ainoa mikä toimii minulle.

    • VaikeuksiaLopettaa

      Miten onnistuu setiriritsiinin lopetus?
      Oireet:
      - Vierotusoireita lääkkeistä?
      - Oireita histamiinista?

    • Säästäkää_Aivonne

      Histamiini on välittäjäaine aivoissa.

      Eikö ole aika rajua mennä säätämään myös aivojen toimintaa nappaamalla antihistamiinia?

      Jos on jouku yliherkkyys, allergia, mikä aiheuttaa ihottumaa, turvotusta, nenänvuotoa, astamaa,.. niin pitääkö oiretta hoitaakseen sorkkia myös aivojen toimintaa?
      Pitäisikö vaan sietää kutina yms, jos muuta keinoa ei ole?

    • Anonyymi

      Edelisellä kirjoittajalla ei ilmeisesti ole juuri kokemusta allergiasta. Allergiaoireet voivat haitata todella paljon normaalia elämää, pahimmillaan olla hengenvaarallisia.

      Zyrtec (eli setiritsiini) on jo aika pitkään markkinoilla ollut, useimmille melko tehokas ja haittavaikutuksiltaan useimmille vähäinen (joitakuita se väsyttää, ja toki on harvinaisempia muitakin haittavaikutuksia). Zyrtec oli omassa lapsuudessani se "uuden sukupolven väsyttämätön" allergialääke ja itselleni sekä lapselleni sopinut oikein hyvin.

      Aivoja on toki tärkeää hoivata, mm. huolehtimalla riittävästä unesta, terveellisestä ruokavaliosta ja stressin vähentämisestä.

    • Anonyymi

      Kestox 10mg olen käyttänyt n 3v 1tab klo 21 hyvin toiminut aamuisi mommox nenäsumutetta.

    • Itsellä on sen verran paha koivuallergia, että siihen liittyy astmatyyppistä hengenahdistusta. Ennen olen hoitanut tuota ottamalla antihistamiinin kerran päivässä ja Ventoline Diskus -henkoset aina kun alkaa ahdistaa, yleensä muutaman kerran päivässä, mutta viime aikoina ei ole tarvinnut, kun olen sen sijaan ottanut 20-50 grammaa C-vitamiinia päivässä. Tuo on tietysti aivan käsittämätön määrä tavallisen ihmisen mielestä, joka on tottunut siihen, että C-vitamiinimääristä puhutaan MILLIgrammoissa. Itselle tämä on oikein mieluisa muutos, koska antihistamiinista tuli aina väsynyt olo. Nyt on hyvä olo koko ajan.

      • Anonyymi

        Hei, mistä saa noin vahvaa c-vitamiinia?
        vahvin mihin olen törmännyt on 1g ja sitähän pitäisi sitten ottaa hirveät määrät..
        ps. utelias kokeilemaan kun just koivuallergiaan ei meinaa mikään antihistamiini auttaa..
        t.sirpa


    • Anonyymi

      Atarax se vasta vanha lääke onkin, mutta edelleen ainoa joka auttaa pahaan ihottumaan

      • Anonyymi

        Ainoa oikea, muut vaan korvikkeita.


    • Anonyymi

      Kaikki nuo allergialääkkeet ovat samaa tavaraa. Jotkut vaikuttavat 15 minuutissa, kun toisten vaikutus alkaa 30 ninuutissa.

      Vanhat allergialääkkeet (Atarax) olivat väsyttäviä, mutta poistivat myös stressiä ja tietenkin allergiaa. Niinpä Ataraxia määrättiin joskus myös unettomuuteen.

      Mielestäni allergialääkkeistä ei pidä katsoa merkkiä (esim. Zyrtec), vaan vaikuttavaa ainetta, joka esimerkiksi Zyrtecissä on setiritsiin, kuten kaikissa muissakin halvimmissa kopiolääkkeissä.

      Kuka haluaa maksaa mistäkin, vaikka aine on sama?

    • Anonyymi

      Ittellä loratadin. Toimii, ei väsytä. Aiheuttaa lievää ahdistusta, mutta sen kestää. Laskee verenpainetta, ei sovi niille joilla paineet turhan alhaalla. Minulle sopii hyvin jos laskevatkin, koholla olleet.

    • Anonyymi

      Pakko tännekin tulla mainostamaan. Itselläni oli paha siitepölyallergia, ehkä jostain 15 vuotiaasta asti, tähän 40v ikävuoteen. Eli nenä vuotaa, silmiä kirvelee ja olo karmea. Lopetin kahvin, tai tarkemmin sanottuna kofeiinia sisältävän kahvin (juon kofeiinitonta vain nykyään) juomisen pari vuotta sitten. Allergiat katosivat 95% siinä. Jonkin verran syön suklaata, eli siinä kofeiinia, mutta käytännössä allergiat lähes kadonneet kokonaan. Eli ilmeisesti tuo kofeiini saa elimistön käymään kierroksilla tms.

      • Anonyymi

        Jälleen ihan tuulesta tempaistu. Itsellä oli lapsena todella paha siitepölyallergia ja myöhemmin lisäksi vielä astma kiusana. Kofeiinia en silloin käyttänyt missään muodossa, niin tämä sinun teoriasi ei oikein kanna. Itsellä astma katosi aikuisikään tullessa ja allergiakin on miedontunut todella lieväksi. Lähinnä enää koivu aiheuttaa jotain nuhaa. Kahvia olen juonut 15-vuotiaasta saakka, eikä sillä ole ollut itseeni mitään sen ihmeempää vaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1627
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1496
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1032
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      928
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      114
      833
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      47
      759
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      38
      728
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      55
      631
    9. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      608
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      53
      599
    Aihe