Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Leppäallergia? Apua?

tina

Onko kellään hyvää apua mulle.

Tässä tilanteeni:
Nenä on aivan tukossa ja niistäessä tulee paksua räkää. Vastaavasti välillä vuotaa valtoimenaan pelkkää vettä. Kurkkua kutiaa ja saan pahoja yskäkohtauksia. Silmät kutiavat. Väsyttää valtavasti. Saan aivastuskohtauksia.

Timotein allergia on todettu, mutta eihän sitä vielä ole. Tämä taitaa siis olla leppäallergiaa. Mistä siis apu? Kesäisin lääkärin antamat allergialääkkeet eivät ole tepsineet timotein allergiaan. Joku neuvoi homeopaattia. Jos jollakin on hyvä vinkki, niin kiitoksia!

30

19944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allerginen myös

      Hei,

      Itse olen saanut todella paljon apua homeopatiasta. Joitakin (ehkä minua myös)on auttanut dietti, jossa on vähennetty reilusti hiilihydraatteja (sokeri, leipä, makaroni, riisi, peruna jne.), mutta vaatii itsekuria. Näillä konsteilla ei minulla ole vielä juuri muuta kuin pientä kutinaa silmissä.

    • siitepölyallergiat

      pois homeopatialla. Mutta en heti ekana hoitovuonna, vaan seuraavana. Tsemppiä, apu kyllä löytyy etsijälle;)

      • tarkoittaa

        homeopatia?


      • tina
        tarkoittaa kirjoitti:

        homeopatia?

        En ole alan asiantuntija enkä tiedä varmaksi. Mutta ymmärtääkseni se tarkoittaa vaihtoehtoista lääketiedettä. Homeopatialääkeet valmistetaan luonnosta saatavilla raaka-aineilla. Niitä myydään terveyskaupoissa yms. eikä siis apteekeissa.


      • allerginen..
        tina kirjoitti:

        En ole alan asiantuntija enkä tiedä varmaksi. Mutta ymmärtääkseni se tarkoittaa vaihtoehtoista lääketiedettä. Homeopatialääkeet valmistetaan luonnosta saatavilla raaka-aineilla. Niitä myydään terveyskaupoissa yms. eikä siis apteekeissa.

        Katso www.homeopaatit.org.

        Kannattaa varata aika homeopaatille niin saa oikeat lääkkeet. Mitä sairaampi olet niin ole myös homeopaatin valinnassa tarkkana että on pätevä!


    • apteekista

      Käypä ostamassa Flixonase-nenäsumutetta apteekista ja sitä kerran/pari päivässä molempiin sieraimiin. Sillä se ongelma on hoidettu. Itseni ei ole moneen vuoteen enää tarvinnut kärsiä jokavuotisista allergisista nuhista.

      • kaikkea kokeiltu

        ei auta nenäsumutteet, ei auta allergialääkkeet. välillä yskitää niin, ettei loppua meinaa tulla. sairaalassakin käyty hengittelemässä avaavia lääkkeitä. onko tätä samaa paskaa kärsittävä joka ikinen vuosi???????


      • janna1
        kaikkea kokeiltu kirjoitti:

        ei auta nenäsumutteet, ei auta allergialääkkeet. välillä yskitää niin, ettei loppua meinaa tulla. sairaalassakin käyty hengittelemässä avaavia lääkkeitä. onko tätä samaa paskaa kärsittävä joka ikinen vuosi???????

        onko kellään kokemusta siedätyshoidosta?


      • ......
        janna1 kirjoitti:

        onko kellään kokemusta siedätyshoidosta?

        Itse kärsin joka vuosi allergiasta, ja olenki melkeen kaikille allerginen. Tällä hetkellä syön vain Kestineä, se helpottaa vähän ainaskin nenän kutinaan ja vuotoon.


      • miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
        ...... kirjoitti:

        Itse kärsin joka vuosi allergiasta, ja olenki melkeen kaikille allerginen. Tällä hetkellä syön vain Kestineä, se helpottaa vähän ainaskin nenän kutinaan ja vuotoon.

        mulla ei Kestine auta ku silmiin:D nenä vuotaa ihan samalla tavalla ku ilmankin. mutta eipä kyllä auta moni muukaan.. muistakaa ihmiset että toisella auttanut keino saattaa vaan pahentaa omia oireita.


      • allergikko
        miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... kirjoitti:

        mulla ei Kestine auta ku silmiin:D nenä vuotaa ihan samalla tavalla ku ilmankin. mutta eipä kyllä auta moni muukaan.. muistakaa ihmiset että toisella auttanut keino saattaa vaan pahentaa omia oireita.

        Olen allerginen ties mille tai ei testeissä mitään näy mutta oireilen. Tämä kevät alkoi erittäin tuskallisesti vaikka olen maaliskuusta alkaen syönyt allergialääkkeitä. No ehkä flunssa pahensi myös allergiaoireita. Olen ollut viime päivät aivan tukossa, silmät kutiaa, vuotaa, hengitys vaikeaa, kuin kivi olisi rinnan päällä, yskittää ja vihreitä limaklimmejä tulee yskittäessä suuhun. Yök!!! Kurkku on kipeä yskimisestä.
        Lääkkeitä syön edelleen ja pitkälle syksyyn varmasti. Kevään ja kesän ajaksi jätän sitrushedelmät, tuoreet juurekset ja muut mahdolliset ristikkäisallergiaa aiheuttavat pois tai ainakin vähemmälle. En ulkoile puistoissa paitsi jos on kosteaa. Koitan välttää ajallisesti ja paikallisesti paikkoja ja tilanteita joissa lentäää pölyä tai on paljon siiitepölyä tuottavia. Ja ikävä kyllä paljon aikaa pitää viettää sisällä pahimpina aikoina.
        Ja kun kovat oireet iskevät, on vaan jaksettava.
        Kaverini ehdotti akupunktiota ja homeopatiaa mutta en sitten oikein tiedä.
        En muista milloin viimeksi olisin saanut näin pahoja oireita.


      • perezs
        miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... kirjoitti:

        mulla ei Kestine auta ku silmiin:D nenä vuotaa ihan samalla tavalla ku ilmankin. mutta eipä kyllä auta moni muukaan.. muistakaa ihmiset että toisella auttanut keino saattaa vaan pahentaa omia oireita.

        Itse olen käynyt läpi siedätyshoidon ja tänä keväänä nähdään toimiiko hoito? Olen siis allerginen koivulle ja lepälle. Tähän asti mennyt ilman oireita vaikka leppä onkin jo kukkinut jonkin aikaa. Odotan kauhulla koivun alkamista ja epäilen, että jonkin verran oireita tulee olemaan. Viikonloppuna nimittäin rupes jo vähä silmiä kirveltään...


      • Don Mega
        kaikkea kokeiltu kirjoitti:

        ei auta nenäsumutteet, ei auta allergialääkkeet. välillä yskitää niin, ettei loppua meinaa tulla. sairaalassakin käyty hengittelemässä avaavia lääkkeitä. onko tätä samaa paskaa kärsittävä joka ikinen vuosi???????

        ei tietenkää mikää pakko oo. muuta muualle, vaikka pohjoisnavalle. siellä ei paljon kasvit pölytä. nii joo mut tosissaan eikös sitä nykyää oo joku pistos joka hoitaa homman eikä tarvii mitää sumutteita tmsp tunkee nenään


      • n20
        janna1 kirjoitti:

        onko kellään kokemusta siedätyshoidosta?

        Minulla kolme vuotta kestänyt siedätyshoito loppui viime kesänä. Kyllä siedätyshoidon aikana tuntui, että ainakin lepästä ja koivusta ois tullut kesällä vähemmän oireita. Ehkä timoteistäkin, vaikka hieman siitä taisi kuitenkin tulla oireita. Saa nähdä, miten nyt käy, kun siedätyshoito on ohi.

        Suosittelen ehdottomasti siedätyshoitoa, ei ole nenä enää vuotanut ja silmät kutisseet yhtä paljon kuin ennen hoidon aloittamista.


      • kerrassaan hauskaa
        Don Mega kirjoitti:

        ei tietenkää mikää pakko oo. muuta muualle, vaikka pohjoisnavalle. siellä ei paljon kasvit pölytä. nii joo mut tosissaan eikös sitä nykyää oo joku pistos joka hoitaa homman eikä tarvii mitää sumutteita tmsp tunkee nenään

        ostatko matkaliput vai tuletko itse kantamaan?


      • hannah^
        ...... kirjoitti:

        Itse kärsin joka vuosi allergiasta, ja olenki melkeen kaikille allerginen. Tällä hetkellä syön vain Kestineä, se helpottaa vähän ainaskin nenän kutinaan ja vuotoon.

        Mä oon allerginen koivulle, lepälle ja timoteille. Mä syön kans Kestineä, se onnex auttaa, kunhan muistaa ottaa aina aamulla.


    • sari

      Hei.
      Oireet kiusallisia, minun poikani kärsii niistä kovin myös. Siedätyshoito parasta, sanovat, mutta siihen tietty pitää sitoutua useaksi vuodeksi, ottaa pistoksia, mutta sen jälkeen kyllä helpottaa.
      Parhaat antihistamiinit kokemukseni mukaan on ne, joissa vaikuttavana aineena setiritsiini, eli mm Gardex, Zyrtec, nenäsumutteista Flixotide, saa apteekista ilman reseptiä. Joillakin toimii nenän tukkoisuuteen Duact, reseptillä. A-vitamiinitipat auttaa nenän limakalvojen ehjänä pysymiseen. Ja oikein pahoihin oireisiin voisi kokeilla Ataraxia, tosin se ilmeisesti sitten väsyttää, mutta auttanee sekin.
      tässä nyt joitakin vinkkejä, toivott jotain apua näistä saat, ellet ole näitä jo kokeillutkin.
      Pari-kolme viikkoa sitten onneksi jo helpottaa, tätä sanon pojallenikin, rohkaisuksi.

    • miina

      Jos joudut käymään hengittelemässä avaavia sairaalassa, niin kannattaisi hankkia pitkä aikainen hengitettävä kortisoni keuhkoja varten sekä itselle lisäksi avaavaa lääkettä. Nuo kortisonilääkkeet niin keuhkoihin vedettynä kuin nenän limakalvoille käytettyinä ovat meidän allergisessa perheessä auttaneet. Lisäksi duactia tai aeriusta sekä zyrteciä ja pahassa paikassa ataraxia.
      Korvatautien lääkärit suosittelvat lisäksi nenähuuhtelu kannun käyttöä. Sillä saa nenän limakalvoilta pois ylimääräiset pölyhiukkaset ja se parantaa limakalvojen tilannetta, avaa tukkoista nenää ja helpottaa oloa. Kannattaa kokeilla, minä olen saanut siitä hyvän avun vaikkei se mikään maailman mukavin asia ole tehdä.

      • Muista

        Itse olen monelle allerginen ja astmaatikko. Allergia lääkkeiden syöminen siis pitkävaikutteinen antihistamiini pitää aloittaa jo nykyään leudon ilmaston takia tammikuun lopulla. Euroopasta alkaa silloin jo tulla siitepölyä ja herkimmät oireilevat jo silloin. Pahimpina aikoina lisään kortisoni pitoisen nenäsumutteen käyttöä. Itse sain allergisia oireita Nasonex merkkisestä nenäsumutteesta. Sisältää voimakasta kukkais tuoksua. Nasacort on ollut parempi vaihtoehto jos tuoksut käy nenään.

        Viime keväänä sain lisälääkkeeksi SINGULAIR nimistä lääkettä mikä vastaa avaavaa lääkettä keuhkoissa. Lääkärit kertoivat, että tällä lääkkeellä on myös saatu hyviä tuloksia muidenkin allergioiden suhteen. Vähentää allegia pitoisuuksia veressä!

        Suosittelen käymään lääkärissä ja keskustelemaan tämän päivän lääkehoidoista. Itse olen niin allerginen ettei allergia sairaalassa lähdetty edes tekemään siedätyshoitoja.

        Itse en ole kokeillut mitään homeopaattisia lääkkeitä, mutta tarkoitus on etsiä hyvä homeopaatti käsiin.

        Muistakaa myös jos olette suklaan ystäviä, että niin ihana suklaa voi aiheuttaa näin siitepöly aikana pahoja allergisia oireita.


    • allergikko-astmaatikko

      Hei! Onpa sinulla ikävä tilanne. Nuo nenäsumutteiden ottaminen pitäisi nähdäkseni aloittaa n. kuukautta ennen allergia-aikaa.

      Pitäisiköhän tukkoinen nenäsi ensin putsata Humidosella, sitten suihkautat nenääsi Lomudal Nasal, odotat vähän aikaa ja sen jälkeen sitten Flixonase nenäsumute päälle. Jos edellä mainitut sumutteet eivät tehoa niin ota vielä antihistamiini pilleri esim. Histec. Tosin kuullostaa, että olet tällä hetkellä tosi pulassa.
      Neuvoisin menemään keuhkotautilääkärille tai tietysti terveyskeskuslääkärikin voi kirjoittaa reseptit semmoisesta lääkkeestä kuin Duact. Se lääke on tarkoitettu pahaan nuhaan ja helpottaa kaikista nopeimmin.

      Nuo kun kaikki otat niin selviät kaikista siitepölyistä.
      Ja olosi normalisoituu.

      Kuulostaa varmasti hurjalta, mutta minä joudun itse nuo jutut tekemään...muu ei auta.

      Suosittelen kokeilemaan:)

      Mukavaa kesää sinulle. Ja hae reippaasti apua ongelmaasi.

      Tv. kokemusta on:)

    • AllergyHealer

      Hi!

      I recommend Nazalese. It's a new medicine that lines and protects the membranes in your nose, preventing your eyes from getting itchy and also keeping the nasal and broncial tubes clear.

      You can buy it from many Health stores. Also, your local 'Apteeki' will order it for you. It comes in a small handy plastic bottle. Let us know if it helps you please!

      AllergyHealer

    • sinny-77

      Onko koskaan ehdotettu huuhtelukannun käyttöä? Itse käytän sitä ja lisänä on Aerius-allergialääkkeet. Huuhtelukannun käyttö on melkoisen vaivatonta ja sillä saa heti kaikki liat pois limakalvoila, eli toimii erilailla kuin esim.nenäsuihkeet (humidose). Kerran-pari päivässä käytän ja ei tarvi turhaan aivastella ja olla tukkoinen.

      • Sarvikuono

        Huuhtelukannuja (esim. "Sarvikuono") voi löytää Apteekista tai ota yhteys lähimpään Allergia- ja Astmayhdistykseen. Tiedot löytyvät varmaan puhelinluettelosta. Yhdistysten toimistolla on yleensä myynnissä näitä huuhtelukannuja ja siellä opastetaan sen käytössä. Yhdistyksen neuvojalta saa muutenkin hyvää opastusta ja kokeilun arvoissa vinkkejä. Ja tietysti tärkeintä on keskustella hoitavan lääkärin kanssa sopivan lääkityksen löytämiseksi. Esim. antihistamiinivalmisteista yksi tehoaa yhdelle ja toinen toiselle.... parhaan avun löytää kokeilemalla.
        Tsemppiä kaikille duhanenille !


    • tukalaan oloon

      Lääkkeistä minua ovat auttaneet siitepölyallergiaan:
      - Kestine -tabletit
      - Lomudal - silmätipat
      - Beclonasal - nenäsumute

      Astmaan apua olen saanut:
      - Seretide Evohaler - astmasuihkeesta (pitkävaikutteinen avaava ja kortisoni yhdessä)
      - Singulair - tabletista

      Muuta apua:
      - Akupunktio. Se auttoi jo viime keväänä ja tänä keväänä vielä enemmän. En uskonut sen vaikutukseen aluksi, mutta toinen todella helppo kevät puhuu puolestaan. Akupunktio kannattaa aloittaa n. 2 kuukautta ennen oireiden alkamista.

      Kannattaisi muuten muistaa, ettei siedätyshoito ole turvallista jo liikaa allergisoituneille ihmisille. Näissä tapauksissa lääkärit eivät sitä edes anna.

    • lukija1

      tuota noin itselläni sama ongelma ollut jo noiden pajuen kukinasta lähtien ja lääkettä siihen ei ole, mutta luontaistuote auttaa kyllä jonkun verran,mutta niiden vaikut aika kestää aika kauan että alkaavat vaikuttaa.

      olisi pitännyt jo aloittaa luontaistuote lääkitys tammikuun aikana, niin ei olisi olo ollut tukkoinen ja huono.itselläni oli tammikuussa jo ne käytössä ja helpompi olla nytten sitten.

      t.lukija

    • ~hannah~

      Ihmettelen kun minulle ei ole vielä tullut mitään allergia oireita, vaikka olen allerginen lepälle, koivulle ja timoteille... Mut parempi niin!

      • kärsiny lapsesta asti

        Ole onnellinen..Ei ole mitään kauhean mukavaa.
        Monesti allergia reaktio ei ole yhden allergeenin aiheuttama vaan monen yhtäaikaa.Ja tuo herkkyys on suuresti yksilöllistä.
        Jotkut sietävät paljon allergeeneja, mutta jokin yhdistelmä allergeeneja voi muuttaa tilannetta älyttömästi.Esimerkiksi siitepöly/eläinpöly yhtaikaa.


    • EllenIce

      Antibioottista silmävoidetta, tehokas lääke.

      Oireiluun pilleri päivässä jatkuvasti nyt ... siitepölykauden ajan,

      Kohta aloitan nenäSumute-kuurin pojalle, kaiken varalta tukkoisuuden estoon,

      silmäoireisiin tarwittaessa antibiootti Silmätippa Resepti varalla.

      Kaikki lääkkeet reseptillä

      En ota riskiä,
      poikani on 10vee ja hyvin allerginen.

      • monia

        Tässä mielenkiintoinen keskustelu. Itsekin olen tätä kokeillut ja eipä ole oireita!

        Hei kaikille allergioista kärsiville!

        Itse olen lapsesta asti kärsinyt astmasta ja erilaisista allergioista, mm siitepölyallergiat. Lääkityksiä on ollut monenlaisia, ja poikkeuksetta siitepölyaika on ollut vaikeaa. Antihistamiineja on aina keväisin ja alkukesästä mennyt runsaasti. Nyt olen ensimmäistä kertaa pärjännyt täysin ilman minkäänlaista lääkitystä siitepölyallergiaan, eikä nenä ole vuotanut lainkaan. Silmätkään eivät ole kutisseet kuten esim edellisenä keväänä. Syynä tähän on uusi ruokavalioni, joka on vähähiilihydraattinen. Enkä ole ainoa, joka on saanut avun tähänkin vaivaan ruokavaliota muuttamalla. Olen jättänyt ruokavaliostani pois kaiken sokerin, valkoiset jauhot ja viljatuotteet, perunan, riisin ja pastan. Päivittäin syön puolisen kiloa proteiinipitoista ruokaa, puolisen kiloa kasviksia sekä hyvänlaatuista rasvaa öljyjen ja pähkinöiden muodossa. Ruokavalion myötä ovat poistuneet myös kaikki entiset vatsavaivani, sekä mm pähkinät joille olin ennen allerginen, eivät enää aiheuta minkäänlaisia oireita. Myöskään eläinpölyallergiani ei ole enää yhtä paha kuin aikaisemmin. Elämänlaatuni on parantunut todella huomattavasti tämän elämänmuutoksen myötä. Tätä uutta elämää on nyt takana yhdeksän kuukautta, enkä itse näe mitään paluuta takaisin vanhaan ruokavaliooni.

        Ymmärrän kyllä, että monen mielestä tämä varmaankin kuulostaa ihan mahdottomalta. Mutta meitä on todellakin useampia joilla tämä ruokavalio on auttanut. Mielelläni kerron lisääkin jos jotakuta kiinnostaa.

        Terveisin Miiru

        Enpä ole ehtinyt taas netissä käymään. Proteiinipitoisiin ruokiini kuuluu liha, kala, kana, kananmuna, ja juustot. Maitotuotteita käytän myös päivittäin, esimerkiksi viiliä ja kermaa, ja siis myös juustoja. Ns raakaa maitoa en ole juonut, kun se on aiemmin aiheuttanut minulle allergista ihottumaa. Nyt olisi kieltämättä mielenkiintoista kokeilla tulisiko niitä oireita vielä.

        Moikka!

        Enpä ole täällä vähään aikaan käynyt lukemassa, joten vastauksessa on siksi kestänyt.

        Aamiaiseni koostuu yleensä jonkinlaisesta munakkaasta, lisään siihen esim kinkkua, tomaattia yms vaihtelevasti. Joskus syön aamulla viilin taikka marjarahkaa. Lounaani ja päivälliseni koostuvat vaihtelevasti naudan ja sian lihasta, kanasta, kalasta, munista ja erilaisista kasviksista ja juureksista. Niistä saa tehtyä monenlaisia variaatioita, enkä ole vielä ainakaan näin 11 kuukauden jälkeenkään kyllästynyt. Joskus syön iltaisin vielä jotain herkkua, esimerkiksi marjarahkaa taikka vähän tummaa suklaata, juustoja yms.

        Vaatii se tottakai vähän kekseliäisyyttä alussa että oppii korvaamaan perunan, riisin, pastan ja leivän muilla ruoilla. Perunamuusin sijasta muusia voi tehdä vaikkapa kukkakaalista, uunissa tehdyt kasvisgratiinit ovat hyviä lisäkkeitä, salaatteja voi tehdä monia erilaisia.

        Ei tämä uusi ruokavalio ole mitenkään mielestäni makujen suhteen kaventunut, onpahan tullut paljon uusiakin makuja tutuksi kun ei tule lapattua lautaselle sitä iänikuista perunaa.

        Ja edelleen kesän ollessa näin pitkällä, ja vaikka siitepölyjä on ollut runsaasti, niin en ole tarvinnut yhtäkään antihistamiinia. Eipähän tarvitse enää kärsiä tästäkään.

        Terveisin Miiru

        Minulle on tehty allergiatestejä niin pienenä, että tietoni niistä perustuvat lähinnä äidiltä kuulemaani. En tiedä onko pähkinää minulla testattu, mutta niistä sain kutinaa sekä hengitykseni salpautui. Muistan itse mm yhden joulun, jolloin satuin syömään yhden suolapähkinän, joka aiheutti valtavat oireet.

        Ensimmäinen vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kertova kirja jonka luin oli Antti Heikkilän Hyvän Olon Keittokirja, ja hänen ohjeitaan aloinkin sitten heti noudattamaan. Sen jälkeen olen lukenut myös Hyvän Olon Keittokirja 2:n, Atkinsin jonkun vanhemman oppaan sekä Varpu Tavin ja Ilkka Salmenkaidan Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla. Näistä kirjoista tuo Heikkilän ensimmäinen oli mielestäni todella hyvä teos heti alkuun, muilla olen syventänyt tietouttani tässä asiassa.

        Positiiviset muutokset ruokavalion myötä alkoivat melko nopeasti. Ennen miltei päivittäiset vatsavaivani hävisivät viikon sisällä, ja heti alusta painokin alkoi putoamaan. Eläinallergian vähenemisen huomasin parin kuukauden kuluttua vieraillessani viikonlopun ajan paikassa, jossa olen aina altistunut koirapölylle. Viikonlopun aikana en juurikaan tarvinnut lääkitystä, ja nyt jatkossakin olen pärjännyt pienemmällä lääkemäärällä kuin ennen. Siitepölyallergian "parantumisen" huomasin keväällä siitepölyajan alkaessa, kun oireita ei missään vaiheessa tullutkaan, vaikka siitepölyarvot olivat korkeat.

        Eläinpölylle olen ollut laajasti allerginen, oireita olen saanut kaikista karvaisista eläimistä, siis myös kissoista. Eläinallergiani ilmenee hengenahdistuksena josta seuraa astmakohtaus, sekä kosketuksiin joutuessa ihon kutiamisena. Myös kirkas valuva räkä on oireilua. Oireet ovat samat eläimestä riippumatta. Kissojen kanssa en nyt ole ollut tekemisissä, joten en osaa sanoa onko juuri siihen tullut muutosta. Ainakin koiria siedän nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen.

        Vuosi on kohta tätä ruokavaliota takana, ja enpä ole ennen yhtäkään vuotta selvinnyt näin vähällä lääkemäärällä kuin tämä kulunut vuosi on ollut.

        Mukavaa kun vastasit, Miiru. Asia kiinnostaa, koska tunnen itsekin, että ruokavaliolla on merkitystä allergioihin ja muuhunkin hyvinvointiin. Antti Heikkilän 2. kirjan olen lukenut ja Atkinsin ja pöydällä odottaa pari muuta aiheeseen liittyvää opusta.

        Samat on mulla oireet eläinpölyyn: kutisee ja/tai henki salpaa. Mielestäni siitepölyyn reagointini on hiipunut vähäiseksi, vain kevään kynnykselle. Antioksidantteja popsimalla ja hillitsemällä hiilihydraatteja luulen minäkin saaneeni myönteisiä vaikutuksia allegiaani.

        Sokerin jätin vastikään kokonaan pois, paitsi heikkoina hetkinä tulee herkuteltua ja herkuthan tunnetusti sisältävät sokeria. Sokeri on kyllä varsinaista "myrkkyä" meikäläiselle. Heti huomaan vaikutukset ihon hilseilynä kun herkuttelen. Minun on vaikea luopua leivästä, syön noin neljä palaa leipää/päivä. En tiedä millä korvaisin sen, tuntuu että elimistö kaipaa leivän kuituja ja suun sen makuja... Aamulla syön puuron, ilman sitä ei moottorini käynnisty.

        Oletko pystynyt pidättäytymään helposti hiilariruoasta, kuinka tarkkaan noudatat ruokavaliota?

        Melko tarkasti mä tätä ruokavaliotani noudatan. Kun erilaiset oireet palaavat melko nopeasti takaisin, sen oon muutamalla pitemmällä lipsahduksella todennut. Välillä jossain kylässä käydessä kyllä tulee otettua jotain herkkujakin jos tarjotaan, mutta muuten syömäni ruoat ovat aika vähähiilihydraattisia. Mä olen tutustunut moneen muuhunkin tämän tyyppistä ruokavaliota noudattavaan ihmiseen, joten tsemppiapua saa helposti kun vaikea päivä iskee.

        Oletko muuten tutustunut karpit.net -sivustoon? Siellä on melko paljon asiaa tästä vhh:sta, ja forumilla on paljon tätä noudattavia keskustelemassa asioista. Tulepa ihmeessä mukaan sinne jos et vielä ole mukana. :)    


    • nanna3

      Kestine ja huuhtelukannu toimivat minulla hyvin.Erikoislääkäri kehotti laittamaan ihan tavallista ruokaöljyä vähän sekaan ei käy niin paljon limakalvoille pelkkä suolavesi.Nenän tukkosuuden ja eritteiden tulon vuoksi pääsin korva/nenä erikoislääkärille muutama vuosi sitte.Löytyi molemmin puoliset polyypit.Allergian sanoivat olleen syynä.Leikkaushan siinä oli eessä,polyypit poois ja kanavia laajennettiin.Nasoneksin suihke päivittäin käytössä etteivät kasva uudelleen..Kannattaa tutkituttaa koska poskiontelo tulehdukset ja nämä polyypit voivat aiheuttaa sen tukkosuuden

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe