Minua on nyt vähän yli kolme päivää vaivannut tämä kiusallinen vaiva, röyhtäily nimittäin. Röyhtäykset eivät ole happamia joten en tiedä voiko tämä olla närästystäkään. Tämä alkaa yleensä melkein heti kun herään ja jatkuu aina iltaan asti. Melkein koko ajan on tunne, että pitäisi röyhtäistä ja jos yrittää pidättää niin tulee sellanen vähän epämiellyttvä tunne jonnekkin kurkun alueelle. Välillä mös kurkkkua tuntuu vähän kuumottavan, en tiedä johtuuko siitä, että oon yksinkertiaisesti röyhtäillyt nin paljon...välillä on myös vähän huono olo mutta ei nyt niin paljon, että oksennus tulisi. mistä tällainen voi johtua?
olen rautakuurilla nyt mutta se tuskin vaikuttaa.
Jatkuva röyhtäily
13
30571
Vastaukset
- vaikuttaa
raudan syöminen voi aiheuttaa erilaisia mahajuttuja. kokemusta on, ja röyhtäilyt kuuluu myös niihin
- okei..
siitä se sitten varmaan ja toivottavadtyi johtuu. tälläkin hetkellä vatsassa on vähän kuumottava ja epämiellyttävä tunne. :/
- olisi
okei.. kirjoitti:
siitä se sitten varmaan ja toivottavadtyi johtuu. tälläkin hetkellä vatsassa on vähän kuumottava ja epämiellyttävä tunne. :/
yksi kysymys. voiko röyhtäily aiheuttaa lievää kirvelyä kurkkuun?
- tuo
olisi kirjoitti:
yksi kysymys. voiko röyhtäily aiheuttaa lievää kirvelyä kurkkuun?
on kyllä enemmänkin kurkunpään alueella tuntuva epämiellyttvä tunne. O_o se tuntuu nielaistaessa ja on kyllä aika lievä. voi olla että vähän ylireagoin mutta varmistan vaan...eli voiko röyhtäily aiheuttaa tuon? pelkään koko ajan että minulla on refluksitauti vaikka ainakin osa oireistani voi tosiaan johtua noista rautalääkkeistä.
- olisi
tuo kirjoitti:
on kyllä enemmänkin kurkunpään alueella tuntuva epämiellyttvä tunne. O_o se tuntuu nielaistaessa ja on kyllä aika lievä. voi olla että vähän ylireagoin mutta varmistan vaan...eli voiko röyhtäily aiheuttaa tuon? pelkään koko ajan että minulla on refluksitauti vaikka ainakin osa oireistani voi tosiaan johtua noista rautalääkkeistä.
refluksi, niin ei sitä pelätä tarvii. hyvin pysyy lääkkeillä kurissa. ei siihe kuole
- Annemariza
Moikka !
Saankohan sut kiinni tätä kautta ...
Mulla on nyt ollut ihan sama ongelma ... olen kärsinyt ruokatorventulehduksesta vuosi sitten ja tämä on nyt toisenlaista ... aamulla kun herään alkaa röyhtäilyt.. Olen kokeillut nyt vaikka minkä ruuan pois jättämistä ja syönyt cavisconea, mutta tilanne vaan jatkuu..
Olisikin kiva kuulla saitko apua röyhtäilyyn ja millä sen pois sait ? Mitä teit tai mistä johtui ? Ethän enää kärsi siitä ?- ^^.je
Mulla on kans iha samaa vaivaa..
Röyhtäilyttää ja välissä tekee pahaa..
Ja myös kurkussa ikävää kuumotuksen tai kirvelyn tunnetta..
Tosiaan lääke mikä on tarkoitettu ruokatorventulehdukseen helpoittaa oloa ^^ - Anonyymi
Moi mulla ihan sama ongelma. Saitko miten röyhtäilyn pois ja kyinka pitkään kesti.
- ana-62
Onko sulla tilanne rauhoittunut ?
Millä lääkkeillä refluxi taudin saa kuriin ?
Mä röyhtäilen vaikka mulla on Somac jatkuvassa käytössä... - hapan ruokavalio
Minulla vastaavaan ongelmaan auttoi kehon hapan-emästasapainon korjaaminen. Liian hapan ruokavalio aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Suosittelen kokeilemaan esim. Valmarinia (lisätietoja www.valmarin.fi) ja muita kehon hapan-emästasapainon korjaamiseen tarkoitettu aineita. Minulla auttoi lähes välittömästi!
- Ninanie
Minulla on myös auttanut Valmarin. Tietty lisäksi se normaali ruokajuttu, eli leipä ja kaikki herkut ainakin itselläni pahentavat tosi paljon vaivaa.
- Anonyymi
Kyl röyhtäily johtuu ihan, mitä syöny ja juonu, hapot vapautuu röyhtäisynä, kun taas pierut on suoli-kaasua, ruokavalio, närästyksessä ittee röyhtäyttää ja se kertoo että hapot purkautuu pois, kyllä jos ilmaa vetää ni yleisin syy, ainaki mulla närästys rauhottuu, röyhtäilen aika paljon mut en kokoajan, jos joku kiusaa nielemistä ni mulla voi tulla pitkä röyhtäisy, hetken tai jonkun ajan päästä, kyl se ihan happoja on mitkä purkautuu pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.665885- 1185135
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4223079Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s971521Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3531171- 29999
- 65981
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109884Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849