Saippuakuplat

AriKonteri

Kuka tietää mikä oli resepti,että saadaan parempia/kestävämpiä kuplia?On nimittäin joku apteekista saatava aine,jota laitettiin seokseen.Jossain lehdessäkin oli taannoin se selitetty,vaan kun ei muista missä.

8

2698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astianpesu

aine tee jollain tapaa kiinteämpiä kuplia..?

• muistelen

kuulleeni, että sokeria voisi laittaa siihen nesteeseen. Ja sekoitussuhteet taisi olla: 6 osaa vettä, 3 osaa pesuainetta ja 1 osa sokeria.

• AriKonteri
        muistelen kirjoitti:

kuulleeni, että sokeria voisi laittaa siihen nesteeseen. Ja sekoitussuhteet taisi olla: 6 osaa vettä, 3 osaa pesuainetta ja 1 osa sokeria.

...se ollutkin glyseroli?Tota sokeri-juttuahan vois kokeilla.Ja nää kaikki tietysti sinne astianpesuaineen joukkoon jossain suhteessa.

• tämmöistä
        AriKonteri kirjoitti:

...se ollutkin glyseroli?Tota sokeri-juttuahan vois kokeilla.Ja nää kaikki tietysti sinne astianpesuaineen joukkoon jossain suhteessa.

Olen kuullut että
        astianpesuainetta, vettä ja hiukan siirappia.
        ja tulee hyviä kuplia. (en ole kokeillut.)

• äiskä_
        tämmöistä kirjoitti:

Olen kuullut että
        astianpesuainetta, vettä ja hiukan siirappia.
        ja tulee hyviä kuplia. (en ole kokeillut.)

olen kuullut että siihen astianpesuaineseokseen voisi lorauttaa hiukan öljyä.

• tekivät näin =)
        äiskä_ kirjoitti:

olen kuullut että siihen astianpesuaineseokseen voisi lorauttaa hiukan öljyä.

Muumeissa lisäsivät saippuaveteen puun pihkaa, liekkö supersaippuakuplatarinan taustalla edes hipsaus totuutta =)

• oikeen muistit
        AriKonteri kirjoitti:

Mä sitä ostin, mut suhde on viel hakusessa. Ainakin värikkäämpiä kuplia tulee, kuin pelkäst fairystä ja sokrusta.

• kuplia

viikko sitten tuli ohjelma Stömsö jossa tehtiin saippuakuplaseos, ja joidenka ohje ylen sivuilta löytyikin:
      6 osaa vettä
      3 osaa tiskiainetta
      1 osa siirappia
      isoja ja kestävän näköisiä kuplia tuli kun lapset niitä ohjelmassa puhalsivat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      346
      4038
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3620
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      7
      2345
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1724
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1678
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1369
    7. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      7
      1138
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      117
      1064
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1010
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      895
    Aihe