pakkasta kestävä?

miu

Hei! toukokuu alkaa ihanaa! ja en malttais millään odottaa yöpakkasten loppua eli kesäkuuta, kun nyt partsillekin tuli uudet köynnöskehikot. Eli onko mitään lajiketta minkä jo uskaltaisi kohta laittaa ulos (eli minulla on siis parveke, ei lasia, eka kerros, ilta-aurinko)
Multasormet syyhyää kun ekat auringotkin on nyt alkaneet=)
vai pitääkö kiltisti tyyntyä vain odottelemaan kunnes kesä kunnolla alkaa..=(
nimm. kärsimätön luonne
ps. myös muut pakkasta kestävät kukat kiinnostavat, siis matalat, vinkkejä saa antaa niistäkin (orvokin tiedän jo..)
kiitos etukäteen!

7

1027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa....

      pakkasenkestäviä...muuten kannattaa odottaa vielä muutama viikko, tiedemiehet eivät kai vielä ole keksineet pakkasen kestävää viherkasvia,
      ikivihreitä puita on luonnostaan...

      • miu

        no onhan orvokkikin pakkasenkestävä. siis tarkoitin sellasta joka yöpakkasta vähän kestää..ja vaikka peitettynä.

        mutta joo, taidan marssia sinne etolaan =)
        se on vaan niin turkasen kallis putiikki, heh


    • vaan nyt oikeita

      kasveja. pakkaset on maanpinnassa ei parvekkeella. kylmä vain karaisee ja tulee tanakoita taimia.

      • miu

        esikasvatettuja ulos viemään, kyllä vissiin. ovat niin honteloita että olen just miettinyt tuota tanakoitumista.
        Palsamia tuossa on, joissa on 2 lehtiparia. Ja chilipaprikoita kanssa.


      • ellit
        miu kirjoitti:

        esikasvatettuja ulos viemään, kyllä vissiin. ovat niin honteloita että olen just miettinyt tuota tanakoitumista.
        Palsamia tuossa on, joissa on 2 lehtiparia. Ja chilipaprikoita kanssa.

        Voihan niitä kuljettaa ulkona,mutta älä jätä yöksi.Täällä oli viimeyö kylmä,vesi jäätyi kipossa.


      • jäitä hattuun
        ellit kirjoitti:

        Voihan niitä kuljettaa ulkona,mutta älä jätä yöksi.Täällä oli viimeyö kylmä,vesi jäätyi kipossa.

        Kelloköynnös ei kestä taimena pakkasöitä. Vaikka varsi ei olekaan täydellinen vesikasvin varsi, varastoituu varteen runsaasti vettä, joka jäätyy pakkaöinä ja se on sitten menoa. Karaise taimeja pitämällä niitä lämpiminä päivinä ulkona ja yöksi sisään. Vanha viisaus, että hallanarat kasvit vasta 10.6. pysyvästi ulos, pätee tälläkin vuosituhannella, vaikka ymmärrän kyllä malttamattomuuden kun köynnökset alkavat valloittaa huushollia. Karvaasti sekin piti oppia malttamattomuuttaan. Taimien hinnat olivat viime keväänä 2-3€/kpl. Kuljeta ja tue taimet tosi hyvin, varsi katkeaa helposti. 2-3 taimea 30 cm leveään ja korkeaan ruukkuun on ollut sopiva. Runsaasti lannotetta ja vettä ja miel. aurinkoinen paikka, niin koet todellisen ihmeen, siis älytön kasvuvauhti, vauhtiin päästyään 30 cm/vrk ja tunnet itsesi ammattilaiseksi. Mutta jäitä hattuun nyt horttonomit, hissunkissun hyvä tulee.


    • Tuoksupielus 10-20 cm, voimakkaasti tuoksuva kukinta jatkuu pitkälle syksyyn aurinkoisilla paikoilla, mutta keskikesällä parhaiten puolivarjossa. Kestää myös pientä hallaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe