Onkos joku opiskellut insinööriksi tuollaisella monimuotokoulutuksella??
Kokemuksia lähinnä kaipailen että kuinka se on onnistunut, kuinka paljon vaatii, yms. Tiedä asiasta kamalastikaan joten antaa tulla vaan kaikkee :)
Aikuiskoulutus, Insinööriksi
6
3192
Vastaukset
- Insinööri
Valmistuin iltapuolelta tietotekniikan osastolta insinööriksi. Ikää on jo yli 30. Mielestäni ei kannata opiskella insinööriksi ellei ole ollut samalla alalla töissä. Tunteja on sen verran vähän ja opinnot vaativia, jotta opinnoista saisi kaiken irti, täytyy olla työkokemusta.
Jos aiot opiskelemaan, niin opiskele sellaista alaa, mitä harvemmin voi nörttipojat tehdä kotonakin. Eli konetekniikkaa (työstökoneet kalliita, robotit jne.), rakennnustekniikkaa jne.
Perinteisiä insinöörialoja.- Aikuisopiskelija
Täysin samaa mieltä. Jos ei alalta ole kokemusta on lopputulos kehno tai iltalamppu saa palaa melko paljon. Tietotekniikan lukemisessa pätee mielestänii sama juttu kun millä tahansa alalla. Lukekaa sitä, mikä kiinnostaa. Koska jos pääsee työhön, mikä oikeasti kiinnostaa, niin menestys on taattu. Pitkässä juoksussa kiinnostus omaan työhön antaa myös hyvät eväät alan huippu virkoihin tai omaan yritykseen. Joka tapauksessa mielenkiintoinen työ on "kevyttä".
- Ilpo
Aikuisopiskelija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Jos ei alalta ole kokemusta on lopputulos kehno tai iltalamppu saa palaa melko paljon. Tietotekniikan lukemisessa pätee mielestänii sama juttu kun millä tahansa alalla. Lukekaa sitä, mikä kiinnostaa. Koska jos pääsee työhön, mikä oikeasti kiinnostaa, niin menestys on taattu. Pitkässä juoksussa kiinnostus omaan työhön antaa myös hyvät eväät alan huippu virkoihin tai omaan yritykseen. Joka tapauksessa mielenkiintoinen työ on "kevyttä".
Joo näinhän se, mitä aiemmat henkilöt ovat todenneet. Itse olen 30-kymppinen ja opiskelen 1.vuotta ja opiskeluala on uusi ja aikaisempaa kokemusta alalta minulla ei ole. Välillä kyllä tuntuu, että mistähän sitä oikein puhutaan. Toistaiseksi olen kuitenkin läpäissyt tenttejä arvosanoilla 1-5, eli koko skaala on tullut tutuksi.
Tunteja on todellakin vähän, koska meillä on aktiiviviikko n. 1-1½ kk välein ja loput pitää sitten itse opiskella kotona(kuka mitenkin). Tehtäviä tulee melko kiitettävästi, mutta opettajat eivät välttämättä vastaile sähköposteihin, joten jos joku asia jää epäselväksi, niin sitten se jää. Tottahan toki opiskelukavereilta voi kysyä vinkkejä, kun meidän ryhmä on aika sekalainen ja joku tietää jostain aina jotain. Eli sähköpostitse homma hoituu.
Otin edellisestä työpaikastani opintovapaata ja olen ollut täysipäiväinen opiskelija. Hauskaanhan tässä on vielä se, että opiskelemani alan kesätöitä en ole saanut, kun aikuispuolellahan ns. "harjoittelu" suoritetaan omalla työpaikalla. Eli oman alan työpaikka on todellakin aivan ehdoton edelletys.
Olenkin tässä jo pitkin kevättä miettinyt, että tulenkin jäämään entiselle alalleni töihin. Eli saan AMK tutkinnon, joka onkin ainoa tavoitteeni opiskelustani ja joka takaa tod.näk. paremmat ansiot
Eli ilman alakohtaista työkokemusta ja aikuis/monimuoto-opiskelutyylillä ei voi tulla hyvää työntekijää... - Opiskeleen?
Ilpo kirjoitti:
Joo näinhän se, mitä aiemmat henkilöt ovat todenneet. Itse olen 30-kymppinen ja opiskelen 1.vuotta ja opiskeluala on uusi ja aikaisempaa kokemusta alalta minulla ei ole. Välillä kyllä tuntuu, että mistähän sitä oikein puhutaan. Toistaiseksi olen kuitenkin läpäissyt tenttejä arvosanoilla 1-5, eli koko skaala on tullut tutuksi.
Tunteja on todellakin vähän, koska meillä on aktiiviviikko n. 1-1½ kk välein ja loput pitää sitten itse opiskella kotona(kuka mitenkin). Tehtäviä tulee melko kiitettävästi, mutta opettajat eivät välttämättä vastaile sähköposteihin, joten jos joku asia jää epäselväksi, niin sitten se jää. Tottahan toki opiskelukavereilta voi kysyä vinkkejä, kun meidän ryhmä on aika sekalainen ja joku tietää jostain aina jotain. Eli sähköpostitse homma hoituu.
Otin edellisestä työpaikastani opintovapaata ja olen ollut täysipäiväinen opiskelija. Hauskaanhan tässä on vielä se, että opiskelemani alan kesätöitä en ole saanut, kun aikuispuolellahan ns. "harjoittelu" suoritetaan omalla työpaikalla. Eli oman alan työpaikka on todellakin aivan ehdoton edelletys.
Olenkin tässä jo pitkin kevättä miettinyt, että tulenkin jäämään entiselle alalleni töihin. Eli saan AMK tutkinnon, joka onkin ainoa tavoitteeni opiskelustani ja joka takaa tod.näk. paremmat ansiot
Eli ilman alakohtaista työkokemusta ja aikuis/monimuoto-opiskelutyylillä ei voi tulla hyvää työntekijää...Tuollaista epäilinkin että varmaankin "pakko" olla jotain pohjia...
Itsellä olisi kolmisen vuotta kyllä kokemustakin, elikä jos sanoisi että perusasiat ovat kunnossa.
Mutta selviääkö perusasioillakaan? :)
- oppilas
Hitsi vieköön, olen viisikymppinen ja AMK:ssa. Virtaa riittää työhönkin. Kun kerran työnantaja haluaa.
- kannattaa.....
Olen, kannattaa !
Lähinnä opit että pystyt vielä tekemään jotain muutakin ja se on tärkeä tieto.
Kohta amk sellainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187