RK 95

Ressukivääri

tietääkseni kyseisen aseen ressumallin valmistus on lopetettu?!? Olenko oikeassa? Eli jos jostain löydän kyseisen mallin myytävänä, niin joudun maksamaan itseni kipeäksi! Vai tiedättekö mistä semmoisen saisi ostettua?? .223 jenkki paskat ei kiinnosta!!

14

4899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fennoman

      tosiaan löydät ressumallin kyseisestä aseesta,ilmoittele ihmeessä vaikka näillä palstoilla.Nuo jotka olivat kaupoissa muutama vuosi sitten,olivat 92S mallia.

      • Oletko varma asiasta? Minulla on semmoinen muistikuva, että ysivitosta olisi aikoinaan ollut myynnissä. Hinta oli jotain 4500 mummoa.

        Mitä eroa noissa sitten yleensäkään on, jos sarjatulta ei lasketa?


      • olla..
        k0rh0nen kirjoitti:

        Oletko varma asiasta? Minulla on semmoinen muistikuva, että ysivitosta olisi aikoinaan ollut myynnissä. Hinta oli jotain 4500 mummoa.

        Mitä eroa noissa sitten yleensäkään on, jos sarjatulta ei lasketa?

        RK mallien erot taitaa olla tukeissa ja perissä.. mikälli noihin netissä oleviin kuviin nyt on luottaminen


    • kyseistä mallia ressukiväärinä

      vain 92. Ja sen hinta on noussut noin 1500 - 2000 euroon, jatkuvastihan noita myytävänä näkee. Hölmöä vaan ostaa koska hinta-laatu ei kyllä tuossa ole lähelläkään totuutta, vaikka hyvä peli onkin.

      • käsitykseni

        M92S on ressumalli. Kait sen valmistus aloitettiin vuonna 92. Sarjanumeroita olen vähän seuraillut ja joskus 93 ostetut ovat alkunumerot unohtaen 100:n luokkaa. Itse ostin aseen vuoden 96 alussa, sarjanumeroltaan se on hyvin lähellä tuhatta. Sitten alkukesästä 96 tuli tämä lisäsarja. Suuruutta en tiedä, veikkaisin tuhannen luokkaa, kova oli kiinnostus silloin. Samanaikaisesti Sako kauppasi asetta kovasti Puolustusvoimille. Lopulta syntyi kaupat kai 20000 aseesta. Luku voi olla mielikuvitustani, mutta pienet kaupat syntyi. Poikkeaako rk95 M92S:sta muuten kuin sarjatuliominaisuuden osalta. Tuskinpa vaan. Mutta Sako ilmoitti selvästi vuoden 96 lopulla, että jos ei tule lisää Pv;n tilauksia niin valmistus loppuu. Ja näinhän sitten tapahtuikin, kuten kaikki tiedämme.
        Hinnoista voin sanoa, että ainakin 5000 pitäisi tulla pöytään, että omani myisin. Mitä minä sillä rahalla tekisin, ja aseellakin ammun harvemmin, nykyisin enemmän metsästyskivääreillä. Mutta tämä on minun ratkaisuni, asekaapissani on tilaa vielä.


      • jone23
        käsitykseni kirjoitti:

        M92S on ressumalli. Kait sen valmistus aloitettiin vuonna 92. Sarjanumeroita olen vähän seuraillut ja joskus 93 ostetut ovat alkunumerot unohtaen 100:n luokkaa. Itse ostin aseen vuoden 96 alussa, sarjanumeroltaan se on hyvin lähellä tuhatta. Sitten alkukesästä 96 tuli tämä lisäsarja. Suuruutta en tiedä, veikkaisin tuhannen luokkaa, kova oli kiinnostus silloin. Samanaikaisesti Sako kauppasi asetta kovasti Puolustusvoimille. Lopulta syntyi kaupat kai 20000 aseesta. Luku voi olla mielikuvitustani, mutta pienet kaupat syntyi. Poikkeaako rk95 M92S:sta muuten kuin sarjatuliominaisuuden osalta. Tuskinpa vaan. Mutta Sako ilmoitti selvästi vuoden 96 lopulla, että jos ei tule lisää Pv;n tilauksia niin valmistus loppuu. Ja näinhän sitten tapahtuikin, kuten kaikki tiedämme.
        Hinnoista voin sanoa, että ainakin 5000 pitäisi tulla pöytään, että omani myisin. Mitä minä sillä rahalla tekisin, ja aseellakin ammun harvemmin, nykyisin enemmän metsästyskivääreillä. Mutta tämä on minun ratkaisuni, asekaapissani on tilaa vielä.

        PV:n tilaus oli kaikeiti noin 40 000, sillä RK95:n sarjanumerot kulkevat 945XXX:stä ainakin 985XXX:n, ja jos kantahenkilökuntaa oli uskominen, numerojärjestyksessä ei ollut aukkoja.


    • aseista kiinnostunut

      Miten ihmeessä RK 95 valmistus on lopetettu? Eikös tuo edusta Puolustusvoimien uusinta rynnäkkökiväärimallia, jolla tulisi korvata vanhat RK 62 rynkyt ja varsinkin ne Kiinasta ostetut Noricot ja muut AK-aseet, jotka ovat vanhempia ja kaiketi huonompia kuin nämä uudet ysivitoset? Järkevää olisi pitää asekanta yhtenäisenä varaosien ja koulutuksen takia. Esim. RK 62:ssa on putkiperä, toisin kuin 95:ssä, jossa on luurankoperä. Siinä on siis melko iso aseen osa erilainen ja niitä ei varmaan voi vaihtaa keskenään? En näe mitään järkeä siinä että RK ysivitosien valmistus on lopetettu ja Puolustusvoimat ei enää tilaa niitä. Onko tämä siis totta, että niitä ei enää valmisteta?

      • ominaisuus:

        On kestoikä.
        Nämä AK47 ja sen variantit, kuten Suomi rk:t on lähestulkoon ikuisia. Varastoissa on osia riittävästi, ja niitä kuluu vähän.

        Silloin kun PV ei hankkinut Sakon parannettua variaatiota,( jolla oli päästy lähelle alkuperäistä,) vaan osti Kiinasta ne 100 tuhatta rynkkyä ilmoitettiin että vuosikymmenien tavoite KOKO kenttäarmeijan kivääriaseistuksen nykyaikaistamisesta oli saavutettu.
        Voisi siis kuvitella varastoissa ja varuskunnissa olevan yli 500 000 rynkkyä valmiina.
        Ei tarvita enempää, ainakaan näillä kertausharjoitus määrillä, 5000 miestä tänä vuonna? Hahahah.

        Vanhempia ja huonompia? Eiii.
        Kyllä Kiinalaiset tekevät niitä kokoajan lisää, ne olivat kyllä tehtaan paketissa ja rasvoissa. Hinta oli ratkaiseva tekijä, Kiinan pojan pyssy maksoi n 500 mk kappale. Eli n 80 Euroa.
        Itä-Saksan Kansanarmeijan jäämistön raudat olivat kaiketi samaa hinta luokkaa.


      • jo..

        n. 10 vuotta sitten koska tavaraa on varastoissa jo tarpeeksi. Se, että kiinan rynkyllä ammut esim 150m/20 cm kasaa fin rynkyn 10 cm vastaan ei nykytilanteissa kyllä merkkaa p..haileeta.


      • GRIZZLY

        Juu kun pojat siinä kävi niin et Rehnin ämmä kävi tuolla kiinassa Itä-Saksan kuolinpesässä ase ostoksilla tos jokunen vuosi sitten.... Ei siinä muuten mittään vaan kun Ämmä PERKELE ostiki vaan pelkää paskaa konttitolkulla.
        Osto oli kuulemma poliittinen päätös.


      • Fennoman
        GRIZZLY kirjoitti:

        Juu kun pojat siinä kävi niin et Rehnin ämmä kävi tuolla kiinassa Itä-Saksan kuolinpesässä ase ostoksilla tos jokunen vuosi sitten.... Ei siinä muuten mittään vaan kun Ämmä PERKELE ostiki vaan pelkää paskaa konttitolkulla.
        Osto oli kuulemma poliittinen päätös.

        olet oikeassa.Joissain kiinasta tulleissa aseissa olivat piipput niin väljiä,että siitä pudotti luodin läpi,mutta niitä oli vähän.

        Ne ovat niitä seinällä olevia aseita joita näämme erilaisissa paikoissa näytteillä.

        Samanlainen kohtelu tapahtui itä-saksalaisille aseille,jos ei purettu varaosikso,laitettiin näytteille,joskus pelkkä lukko ilman sulkukappaletta paikalla.

        Pelkkää paskaa konttitolkulla on hieman liioiteltu lausahdus,sotilasaseiksi tarkkuus on aivan riittävä avotähtäimisillä ampuessa.

        Poliittista tuosta asiasta tekevät vain Sakolaisen suosijat,kysymys oli halvoista aseista.

        Ovat muuten aikalailla erilaisia käpistellä ja ampua kuin siviili Norincot.

        Käpistelty ja ammuttu kun niillä on.


      • GRIZZLY
        Fennoman kirjoitti:

        olet oikeassa.Joissain kiinasta tulleissa aseissa olivat piipput niin väljiä,että siitä pudotti luodin läpi,mutta niitä oli vähän.

        Ne ovat niitä seinällä olevia aseita joita näämme erilaisissa paikoissa näytteillä.

        Samanlainen kohtelu tapahtui itä-saksalaisille aseille,jos ei purettu varaosikso,laitettiin näytteille,joskus pelkkä lukko ilman sulkukappaletta paikalla.

        Pelkkää paskaa konttitolkulla on hieman liioiteltu lausahdus,sotilasaseiksi tarkkuus on aivan riittävä avotähtäimisillä ampuessa.

        Poliittista tuosta asiasta tekevät vain Sakolaisen suosijat,kysymys oli halvoista aseista.

        Ovat muuten aikalailla erilaisia käpistellä ja ampua kuin siviili Norincot.

        Käpistelty ja ammuttu kun niillä on.

        On sitä muutkin ampunut sarjatuli Norincolla. Se mitä sanoin, että Rehnin ämmä osti konttitolkulla pelkkää paskaa. Pitää paikkansa. Eräs ko. valtiollisessa organisaatiossa töissä oleva henkilö sanoi, että kun niitä Itä-Saksan kontteja auottiin(olivat myös pakattu piripintaan) niin suurin osa kamasta oli homehtunut/ruostunut pilalle. Kaiken sai käytännössä kunnostaa ennenkuin niistä olisi mihinkään. Poliittinen puoli oli käsittääkseni siinä ettei haluttu niiden aseiden joutuvan terroristien käsiin.


      • terroristeille paska
        GRIZZLY kirjoitti:

        On sitä muutkin ampunut sarjatuli Norincolla. Se mitä sanoin, että Rehnin ämmä osti konttitolkulla pelkkää paskaa. Pitää paikkansa. Eräs ko. valtiollisessa organisaatiossa töissä oleva henkilö sanoi, että kun niitä Itä-Saksan kontteja auottiin(olivat myös pakattu piripintaan) niin suurin osa kamasta oli homehtunut/ruostunut pilalle. Kaiken sai käytännössä kunnostaa ennenkuin niistä olisi mihinkään. Poliittinen puoli oli käsittääkseni siinä ettei haluttu niiden aseiden joutuvan terroristien käsiin.

        Olisi ollut parempi jos paskat olisi joutunut terroristeille,Nyt jenkit ym toimittaa isisille laatukamaa.


      • patriot
        jo.. kirjoitti:

        n. 10 vuotta sitten koska tavaraa on varastoissa jo tarpeeksi. Se, että kiinan rynkyllä ammut esim 150m/20 cm kasaa fin rynkyn 10 cm vastaan ei nykytilanteissa kyllä merkkaa p..haileeta.

        Olet huono ampumaan jos ammut 10cm kasaa sadastaviidestäkymmenestä metristä. Omalla Sako m92s:llä ampuu alle kulmaminuutin kasaa,itseladatuilla patruunoilla. Ja kyllä tarkempi ase on aina parempi,kuin epätarkka sohlo. Kaikissa tilanteissa. Kyllä sitä hajontaa syntyy yleensä ihan tarpeeksi tukin takaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe