Tehdaskorjattuja kansia?

Etsivä

Terve.

Onko kellään tietoa mistä voisi saada tehdaskorjattuja kansia autoon? -99 Vectra alkoi käymään vain 3:lla pytyllä, ja korjaamolla sanoivat että ainakin 1 sylinteri on täysin vailla puristuksia, ja toisessa on hyvin alhaiset puristukset. Korjaus tulisi melko kalliiksi (n. 1000 €), joten mieleen tuli selvittää paljonko tuollainen tehdaskorjattu kansi mahtaisi maksaa, mutta ainakaan netistä ei löydy oikein mitään tieto koko asiasta.
Onko kellään tietoa mistä pitäisi etsiä?
Hinnoista ym?
Onko noissa tehdaskorjatuissa minkälaiset takuut?

8

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjata puristusten puutetta

      Tiedätkö, missä on vika edes on, kun puristukset puuttuvat? Ongelma on usein muualla kuin kannessa, tietenkin venttiilit voivat kantaa tai ovat hajonneet kokonaan jos ei ole puristuksia lainkaan. Männänrengasvauriota epäilisin, jos tulppien kierteitä ei ole korkattu. Jos männänrenkaat/mäntä on sökö niin ei sitä uudella kannella korjata. Jos sylinterissä ei ole puristuksia lainkaan, niin hyvästi, auto ei ole paljon arvoinen. Tarkasta nyt ensin että tulpat ovat tukevasti paikoillaan ja sen jälkeen voit avata kannen kopan ja tarkastaa että kaikki lelut on tiukasti paikoillaan sen alla. Missään ei pitäisi olla väljää. Halkeamakin koneessa tai kannessa voi olla, mutta silloin yleensä öljy värjäytyy harmaaksi ja vesi katoaa.

      • korjata puristusten puutetta

        niin no voi se kansikin olla kiero, mutta yleisesti kannattaa ensin selvittää oireiden syy eli yksittäinen osa joka on viallinen ennen kuin lähtee tilaamaan uutta kantta. Tulee kallis korjaus, jos vika ei olekaan kannessa.


    • Etsivä

      No korjaamolla ainakin olivat puhuneet nimenomaan venttiileistä... Saattaaha siellä olla toki muutakin... :(
      Tosiasiassa kun ei ole omasta, vaan velipojan autosta kyse. En sitten tiedä tarkallaan mitä ovat puhuneet, mutta jos vain venttiilit on palaneet niin voisi kannen vaihdolla selvitäkin. Tosiaan jos männänrtenkaat on paskana niin sitte on ikävämpi juttu.
      Huono homma siinäkin mielessä että mittarissa autolla on vasta 60 000 km.

      Muutenkin tuntuu että ainakaan googlettamalla ei noista tehdaskorjatuista moottoreista löydy oikein mitään tietoa.

    • että ostaa ko rempatun kannen, ja vika onkin jossain muualla, vai ostaako uuden koneen. Koska koneen vaihto maksaa vain vähän enemmän ku kunnolla tehty kansi remppa, ja vika jos onkin muualla, ni uus remppa tuleekin jo paljon kalliimmaks.

      • sitroen.

        ensin vika ennenkuin alat ostelemaan mitään. Noin vähän ajetussa (jos tosiaan 60 000 km) moottorissa ei voi olla niin isoja vikoja että koko moottori pitäisi uusia. Tietenkin, saahan sen totaalisesti rikki uudenkin...


      • sitroen. kirjoitti:

        ensin vika ennenkuin alat ostelemaan mitään. Noin vähän ajetussa (jos tosiaan 60 000 km) moottorissa ei voi olla niin isoja vikoja että koko moottori pitäisi uusia. Tietenkin, saahan sen totaalisesti rikki uudenkin...

        mutta ei se mikään ennenkuulumaton tapaus ole. Pomolta paukahti vuoden ikäisestä Audi A6 quattrosta (3.0 turbodisel) kone 54000 ajettu, tosin vika tais olla käyttäjässä, ku kulmiltään kaasu pohjassa lähtöjä, ja reippaan ajon jälkeen suoraan sammutus. auto jätti jossainvaiheessa tielle, hinattiin maahantuojalle, jossa todettiin että yhtä halpa korjata ku vaihtaa kone.


      • ...
        jannetin82 kirjoitti:

        mutta ei se mikään ennenkuulumaton tapaus ole. Pomolta paukahti vuoden ikäisestä Audi A6 quattrosta (3.0 turbodisel) kone 54000 ajettu, tosin vika tais olla käyttäjässä, ku kulmiltään kaasu pohjassa lähtöjä, ja reippaan ajon jälkeen suoraan sammutus. auto jätti jossainvaiheessa tielle, hinattiin maahantuojalle, jossa todettiin että yhtä halpa korjata ku vaihtaa kone.

        Eikö tuollainen kuulu minkäänlaisen takuun piikkiin enää...ajomäärätakuu tms?


      • jotkut
        ... kirjoitti:

        Eikö tuollainen kuulu minkäänlaisen takuun piikkiin enää...ajomäärätakuu tms?

        jotka tietää vastata alkuperäiseen kysymykseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe