hei.olisin tiedustellut miten vanhana näin kevät aikaan saa vauvan viedä ulkoilemaan ensimmäisen kerran?kauankohan saa ulkoilla kerralla?ollaan juuri kotiuduttu eli vauva vajaan viikon vanha.
vastasyntyneen ulkoilu
8
8807
Vastaukset
- soittaisit
sairaalaan niin saisit varmimman tiedon. mun mielestä rajoja ei ole koska ei ole pakkasiakaan mutta varmista asia siltä osastolta jolta kotiuduit tai neuvolasta.
- ...
tästä en ole varma mut luulisin että heti voisi alkaa viemään ulos kun ei ole pakkasta..koska se pakkasjuttukin on vaan sen takia että vauvan keuhkot ei välttämättä toimi pakkasessa ja nytkun pakkasta ei ole niin keuhkojenkin luulisi toimivan ihan normaalisti..:) tietysti jos epäilyttää niin aloita ensin se 15 min, seuraavana päivänä 30min jne tai kysäse neuvolasta..:) Mutta itse veisin ulos ainakin heti ja sen verran kun itsekkin on ulkona..:)
- Noppa
että ulkoilla saa sitten kun vauva on saavuttanu syntymäpainonsa.
- Marlo
Noppa kirjoitti:
että ulkoilla saa sitten kun vauva on saavuttanu syntymäpainonsa.
Kun vauva on saavuttanut syntymäpainonsa ja kakka on "normaalin" väristä eli vaalean ruskeata niin voi viedä ulos pikku hiljaa. Kannattaa aluksi olla n.10 minuuttia ja vähän kerrallaan lisätä ulkoilun kestoa. Oma vauvani oli viikon vanha kun mentiin ulos ensimmäistä kertaa kolme viikkoa sitten...
- äityliini
Marlo kirjoitti:
Kun vauva on saavuttanut syntymäpainonsa ja kakka on "normaalin" väristä eli vaalean ruskeata niin voi viedä ulos pikku hiljaa. Kannattaa aluksi olla n.10 minuuttia ja vähän kerrallaan lisätä ulkoilun kestoa. Oma vauvani oli viikon vanha kun mentiin ulos ensimmäistä kertaa kolme viikkoa sitten...
Mitä tekemistä kakan värillä on ulkoilun kanssa? Meillä poika syntyi helmikuussa ja kaks viikkoa oltiin oltu kotona kun terveydevhoitaja sanoi et voi ihan hyvin mennä ulos. Pakkasta oli tuolloin jotain -8 ja aurinko paistoi. Sit vielä sanoi et ole ihan rauhassa vaik puolituntia ulkona, kun on näin hyvät kelit. Ei siinä taidettu paljon kakan väriä katsella.
- väri
äityliini kirjoitti:
Mitä tekemistä kakan värillä on ulkoilun kanssa? Meillä poika syntyi helmikuussa ja kaks viikkoa oltiin oltu kotona kun terveydevhoitaja sanoi et voi ihan hyvin mennä ulos. Pakkasta oli tuolloin jotain -8 ja aurinko paistoi. Sit vielä sanoi et ole ihan rauhassa vaik puolituntia ulkona, kun on näin hyvät kelit. Ei siinä taidettu paljon kakan väriä katsella.
taitaa liittyä tuohon bilirubiinin poistumiseen elistöstä...
- miube85
Luulisin että ruveta heti ulkoilemaan,kun itse jaksat. Nyt on jo niin lämmintäkin että vauvan hengitykseen se ei vaikuta. Meillä vauva syntyi lokakuun lopussa ja oli viikon vanha kun neuvolantäti sanoi että voidaan ruveta heti ulkoilemaan kun ei vielä ole pakkastakaan. Onnea perheenlisäyksen johdosta!
- miube85
ja kaverini vauva on puolitoista viikkoa vanha ja heillekin oli annettu lupa ulkoilemiseen melkein heti kun tulivat sairaalasta.
Tähän aikaan vuodesta vaan hiekka ja siitepölyt pöllyää teillä aika paljon,niin kannattaa laittaa harso vaunun suulle ettei vauvan tarvitse niitä hengitellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348