Kuinka kestävä on Volkkarin 1.9 tdi kone? Paikallinen taksikuski oli sitä mieltä, että korkkaa 250.000 km:ssa, eikä sitä voi kestävyydessä verrata esim MB:n vapaastihönkiviin dieseleihin, joilla mennään ajotavasta riippuen ainakin 500.000 km ilman koneremppaa.
Parhailla bensakoneillakin mennään ainakin 400.000 km ilman isompia huolia koneen osalta (Audi 100, 2.0 5-syl).
Onko Volkkarin ahdettu pikkudieseli menettänyt yhden dieseleiden suurista valteista eli kestävyyden? Silloin dieselin hankintahinnan korkea arvo pistää miettimään, saako sijoitukselle vastinetta niin paljon kuin on kuvitellut.
Pääseekö 1.9 tdi:llä 500.000 km?
72
23751
Vastaukset
- veikkaan näin
Epäilen, että peruskone (lohko, männät, kammet, nokka, kansi) kestää pidempään mitä vanhat kammiorakenteiset dieselit jos öljynvaihdosta huolehditaan. Apulaitteista mm. pumput voi olla lujilla koska kriittinen polttoaineelle, samoin vaihteistot ja muu voimansiirto.
Perustelut perusmoottorin kestävyydelle:
-pidemmät välitykset, alhaisempi pyörimisnopeus
-vähäisemmät hiukkaspäästöt, ei sotke moottoria ja öljyä
-tarkemmin seostetut materiaalit
-pienemmät kitkat, rullanokat jne.
-alhaisempi paino, hitausvoimat pienemmät - Ei huono sekään
taksikuskin kanssa, 250 tuhatta on lähempänä totuutta.
- Rela
...ei noihin taksikuskeihin kannata aina luottaa, vaikka ne paljon ajavatkin. Kyllähän sen TDI:nkin voi saada ratkeamaan jo 250 tuhannessa, mutta silloin siinä on joko materiaalivika tai sitten sillä on ajanut tosiaan joku hullu Stadilainen taksikuski (=renki), joka polkee sitä kuin tulpatonta mopoa, ihan säälimättä.
Tiedän monia yksilöitä, joilla on ajettu yli 400 tuhatta ja muutamalla jo se puoli miljoonaakin, eikä vielä ole mitään tarvetta avata konetta. Ja kyllä 1,9 TDI on PALJON kestävämpi kuin VW:n vanha 1,6 kammiokone, jossa kansi ei tosiaan kestänyt useinkaan yli 300 tuhatta.
Se että onko 1.9 TDI kestävämpi kuin esim. W124 koristen Mersujen 2 litrainen naku, on asia erikseen. Jos TDI:llä ajetaan nätisti, se voi ihan hyvin kestää samat tai pidempäänkin, koska vastaavasti vanhempia mersun koneita on kepitettävä, jotta pysyisi normaalin liikenteen rytmissä. Käytöstä ja huollosta se riippuu, ei niinkään siitä, mikä on koneen maksimiteho isoilla kierroksilla. Tehoa kun ei ole pakko käyttää koko ajan... =)- Virtanen
Kyllä se vanha pyörrekammiokone vapaasti hengittävänä kesti kauan. Tiedän monia tapauksia joissa on päästy pitkälle yli puolen millin mitään tekemättä. Itselläkin se vielä hyvin käy ja kukkuu. Se on ihan hyvä suoritus noin pienelle koneelle. Aika näyttänee miten on uusien kanssa.
- Rela
Virtanen kirjoitti:
Kyllä se vanha pyörrekammiokone vapaasti hengittävänä kesti kauan. Tiedän monia tapauksia joissa on päästy pitkälle yli puolen millin mitään tekemättä. Itselläkin se vielä hyvin käy ja kukkuu. Se on ihan hyvä suoritus noin pienelle koneelle. Aika näyttänee miten on uusien kanssa.
Kyllä senkin saa kestämään, jos maltilla ajaa. Mutta kovaa rääkkiä se kone ei kyllä kestä ihan samalla tavalla kuin Mersut. Toisaalta - silloin 15 vuotta sitten yhden mersun hinnalla osti kaksi tai kolmekin VW Golfia tuolla pikkudieselillä, että ihan reilu ei tuo vertailu kyllä ole...
- Virtanen
Rela kirjoitti:
Kyllä senkin saa kestämään, jos maltilla ajaa. Mutta kovaa rääkkiä se kone ei kyllä kestä ihan samalla tavalla kuin Mersut. Toisaalta - silloin 15 vuotta sitten yhden mersun hinnalla osti kaksi tai kolmekin VW Golfia tuolla pikkudieselillä, että ihan reilu ei tuo vertailu kyllä ole...
Kunhan muistaa vaihtaa hyvät öljyt säännöllisesti eikä revitä heti kylmää konetta täysillä. Kokemusta on!
- rc
Virtanen kirjoitti:
Kunhan muistaa vaihtaa hyvät öljyt säännöllisesti eikä revitä heti kylmää konetta täysillä. Kokemusta on!
Isälläni on (huom. vieläkin) VW Jetta
vm.-86, jolla on ajettu yli 560 tkm.
Autoon ei ole 3 vuoteen tullut kilometrejä, koska veljeni ajoi auton
keulasta kasaan. Mitään muuta ei koneeseen koskaan tehty kuin kansipahvin vaihto 400 tkm:n kohdalla ja kyytiä auto on ainakin saanut.
Huiput uudenveroisena 165 km/h ja vähän ennen kolaria vieläkin 135 km/h. Auto kyllä siis laiskistui ja äänet moottorissa kasvoivat, mutta kun kulkee niin kulkee. Nyt auto on taas kunnossa vailla kilpiä ja milläs muulla kuin samalla vanhalla moottorilla. Moottori ei vaurioitunut, kun syyläri otti iskut.
Mitä oli kulutus silloin ennen vanhaan ? Vähimmillään 3.8 litraa / 100 km (Laskettu tankki täyteen - 100 km ajoa ja tankki uudelleen täyteen, epätarkka mutta suuntaa antava). Kilometrejä yhdellä tankilla yli 1000 km !!!!!
rek.nro BBJ-829, J.Saarijärvi - wolskku
Onko Kenelläkään Cädyssä öljy Vuotoja Öljynpuhdistajan "Pöntön " Ja moottorin Liitos Kohdissa? 1.9 turbo Diesel..vm 2008..
- toi ota
japsit kestää....
- Pera Pervo
Ei ainakaan Tojon dieselit..........
- JX = kestävä kierroskone
No mitä teet sillä "kestävällä" japsikoneella, kun kori on lahonnut ympäriltä pois alle 300000 Km:n. Ilmankos japseihin harvemmin tarvitaan vaihtokoneita.
Ja eihän se nyt ole ihme jos esim VW:n kone on kovilla, kun vertaa hiasen paskaa ja Transporteria. Autot painaa 1500 Kg ja Trp:ssa on 1,6 TD ja haisevassa 2,4 nokivasara, tehoa saman verran. Mutta paljonko on vielä ajossa 80-luvun alun haisevia. TRP:ta tulee vastaan päivittäin. - qwerty
JX = kestävä kierroskone kirjoitti:
No mitä teet sillä "kestävällä" japsikoneella, kun kori on lahonnut ympäriltä pois alle 300000 Km:n. Ilmankos japseihin harvemmin tarvitaan vaihtokoneita.
Ja eihän se nyt ole ihme jos esim VW:n kone on kovilla, kun vertaa hiasen paskaa ja Transporteria. Autot painaa 1500 Kg ja Trp:ssa on 1,6 TD ja haisevassa 2,4 nokivasara, tehoa saman verran. Mutta paljonko on vielä ajossa 80-luvun alun haisevia. TRP:ta tulee vastaan päivittäin.Itseasiassa 80 luvun haisevia on aivan helevetisti liikenteessä! Transuja huomattvasti vähemmän.
- Kyllä se kestää, jos vain osaa
Setä on ajantu 470tkm MB Sprinterillä. Ainoa vika on ollut lämmityslaitteen moottorin "loppuminen".
- disel
kyl golfi kestää... mut huollot on tärkeet,. niinkuin muissakin ajokeissa.. mut mesen edelle ei ole käymistä. pihas mese 200d ajettu kohta 900000 kilsaa. mut öljytikun nostoym.ym huoltotoimen pitee tärkeitä niinkuin muissakin autoissa..!!!
- Kulutuksen hinta
Yksikään suorasuihku diesel ei nää noita kilometrejä avaamatta.
Mersun kone joka noista on kiistatta
kestävin Laukeaa normaalissa käytössä 200-300 tuhannen välillä. Korjauskustannukset tähtitieteelliset
220 cdi kone poka maksaa tapauksesta riippuen 50000- 70000mk. Em. syystä johtuen nämä autot menevät puristimeen paljon ennen bensa-autoja.- Rela
Ihan noin dieseleistä yleisesti... Suoraruiskut yleensä ovat pitkäikäisempiä kuin pyörre- tai esikammiokoneet, enkä puhu nyt välttämättä henkilöautodieseleistä.
Sitten toisekseen... vai laukeaa se mersun CDI 200-300 tuhannen välillä? Eikä laukea. Ei todellakaan. Johan noita taksikäytössä olleita CDI-mersuja on myynnissäkin ja monella on ajettu jo 300-400 tuhatta eikä konetta ole kertaakaan avattu ja tuskin mitään tarvetta onkaan, vielä pitkään aikaan. Ja taksikäyttö kuluttaa kyllä keskimääräistä enemmän.
Ja lisäksi en olisi niinkään varma, onko juuri mesen kone näistä nykyisistä se kaikista pitkäikäisin. Se, että mersu on joskus (15-20 sitten) ollut kestävämpi kuin muut, ei tarkoittane sitä, että se on sitä vieläkin. Tästäkin on näyttöjä, mm esisarjan CDI-koneitten männänrengasongelmat ja öljynkulutus. Monessa muussa suoraruiskukoneessa on ollut vähemmän vikoja ja ongelmia.
Ja vielä, tuskimpa mersua kannattaa puristimeen lähettää, jos se uuden koneen vaatii...
Vaikka täällä saakin puhua mitä huvittaa, olisi kivaa jos ei heitettäisi noita juttuja ihan hatusta, vai mitä. Että jotain KOKEMUSPOHJAA ja TIETOA ensin... - Ex cdi
Rela kirjoitti:
Ihan noin dieseleistä yleisesti... Suoraruiskut yleensä ovat pitkäikäisempiä kuin pyörre- tai esikammiokoneet, enkä puhu nyt välttämättä henkilöautodieseleistä.
Sitten toisekseen... vai laukeaa se mersun CDI 200-300 tuhannen välillä? Eikä laukea. Ei todellakaan. Johan noita taksikäytössä olleita CDI-mersuja on myynnissäkin ja monella on ajettu jo 300-400 tuhatta eikä konetta ole kertaakaan avattu ja tuskin mitään tarvetta onkaan, vielä pitkään aikaan. Ja taksikäyttö kuluttaa kyllä keskimääräistä enemmän.
Ja lisäksi en olisi niinkään varma, onko juuri mesen kone näistä nykyisistä se kaikista pitkäikäisin. Se, että mersu on joskus (15-20 sitten) ollut kestävämpi kuin muut, ei tarkoittane sitä, että se on sitä vieläkin. Tästäkin on näyttöjä, mm esisarjan CDI-koneitten männänrengasongelmat ja öljynkulutus. Monessa muussa suoraruiskukoneessa on ollut vähemmän vikoja ja ongelmia.
Ja vielä, tuskimpa mersua kannattaa puristimeen lähettää, jos se uuden koneen vaatii...
Vaikka täällä saakin puhua mitä huvittaa, olisi kivaa jos ei heitettäisi noita juttuja ihan hatusta, vai mitä. Että jotain KOKEMUSPOHJAA ja TIETOA ensin...Todellisuudessa tuo 200000 km on tiukassa. Oman taxini cdi kesti 186000 km ja korjauksen hinta 68000 mk josta maahantuoja tuli osalla vastaan auton iän vuoksi. Mutta eräs asia selvisi samalla allani on viimeinen cdi kone. Vaikka bensa maksaisi vielä enemmän ei tällä kestävyydellä eroa saavuteta ikinä.
- Rela
Ex cdi kirjoitti:
Todellisuudessa tuo 200000 km on tiukassa. Oman taxini cdi kesti 186000 km ja korjauksen hinta 68000 mk josta maahantuoja tuli osalla vastaan auton iän vuoksi. Mutta eräs asia selvisi samalla allani on viimeinen cdi kone. Vaikka bensa maksaisi vielä enemmän ei tällä kestävyydellä eroa saavuteta ikinä.
Vaikken millään tavalla tahdo mersua puolustella, kun en moista itse omista enkä aio lähitulevaisuudessa hankkiakaan, niin ajattelepa, mitä tapahtuisi jos kaikki CDI-koneet laukeaisivat noilla kilometreillä ja tuonikäisenä (oletan että autosi oli alle reilusti 2 vuotta, kun tuo tapahtui)? Ei taitaisi Veho tulla vastaan yhtään korjausten hinnassa, eikä pian menisi yhtään meseä kaupaksi. Ja miksi esim. saksasta, jossa autojen moottorit ovat paljon kovemmalla käytöllä (tyhjäkäynti, ruuhkat, ylikuumeneminen, kovavauhtinen ajo motarilla, jne.), ei kuulu juurikaan valituksia cdi-koneitten kestävyydestä?
Sanoisin kuitenkin, että yksilövika. Ja monella CDI-taksilla on jo nyt ajettu pitkälti päälle 300 tuhatta, eli ei tuota "200 tuhatta tiukassa" voine oikein yleistää?
Ihan kuriositeettinä, mikä tuosta koneesta itse asiassa hajosi?
- Kaapo35345
Omalla Passat 1.9 TDI vm. -99:llä ajettu nyt 645'000 km. Öljyn- ja suodattimen vaihdot pitää muista tehdä 15'000 km välein. Öljyä ei tarvitse lisätä vaihtovälillä, jos alkutilanteessa mittatikku on ylärajalla. Jäähdytysnestettä, punaista laatua, kuluu 1l/10'000 km, vaikka termostaatti on vaihdettu. Kannen tiiviste ei vuoda, koska letkut löysät kylmällä koneella. Joka toisella jakohihnan vaihtokerralla pitää vaihtaa myös muoviset hammaspyörät, jolloin kirpaisee hieman enemmän. Muoviset hihnapyörät on puolusteltavissa sillä, että normaalin autoveron maissa jakohihna vaihdetaan 1-2x.
- älkääastukomiinaan
Suurimalla osalla oli mutujuttuja volkkarista ja mersuista.
4 kpl passattia kaikki dieseleitä 1990 vuosikymmeneltä ja 14 kpl mersuja niin jotain on tietoa jäänyt noista.
Volkkarit,jokahine osoittautui melkoisen huonoiksi,ajaa niillä tuona aikana hyvä ja kulutus pientä mutta muuta hyvää ei ollut ,hirvittävästi pitilaittaa viikonloppuisin että arkipäivisin pääsi ajamaan.
Vähän yli 300 tkm niin oli ihan riittävästi tuolle autolle.
Nyt viimeisellä mersulla on menossa 650000km eikä loppua ole näkyvissä,220 c sarjan cdi mersu,konetta ei ole auottu,ei edes jakoketjua vaihdettu vielä.
Auttomaatti laatikkokin pelaa täysin vielä.
Sitten tuolla jotkut mietti bensa mersun koneen kestävyyttä,minulla se oli w124 korisella yli puolenmiljoonan ajettunakin todella hyvä,ei ole koskaan mersussa aukaistu konetta eikä jakopäänketjua vaihdettu,ei kantta aukaistu.
Arvaako joku mikä merkki on seuraavana ?
Pienenä vinkkinä ......se ei ole ole volkkari.....ei ,4 kappaletta riitti minulle,kun konetta käydään läpi ja yhteen se piti vaihtaa kokonaan jne...ihan loputon savotta jos kilometrejä tulee nopealla aikavälillä.
Sama oli audin kanssa,täysin paskaa laatua olivat.
Ihmettelen kuka yksinkertainen nykyään enään kampeaa volkkariin ,ne haisee kaikki jos ajetaan volkkarin perässä,palanut hyvin saasteinen katku tulee ja perässä ajamisesta tulee tuskaa esim:liikennevalot jne.
Volkkarit pitäisi kaikki kieltää liikenteestä,ovien kanssa oli suuret ongelmat talvisin koska ne jäätyi,viimeksi kuulin lauantaina volkkari miehen kiroilut kun ovet on jäässä eikä pääse sisään.
Mersulla on koneissa ja tekniikassa yli voima hirvittävä,miljoona kilometriä ei ole olenkaan vielä tavaton näky,naapurissakin on entisellä taksikuskilla 1.7 milj km ajettu mersu ja tartista vaan käyntiin ja ajoon.
Toivottavasti suomalaisten järki voittaa ja volkkarit viedään teiden päältä pois.
Tänäänkin oli pakkanen 20 kieppeillä, niin yksi auto oli jolla matka katkesi ja se oli volkkari.- ruonajopotin
No ei taida ne mersut kovin lujia sitten olla kun on pitäny 14 kpl läpi käydä. Itse olen kyllä yhdellä autolla aina sen 10 vuotta vähintään ajellut. Tuttu autopeltiseppä kaveri on kehunu ne mersut niin hyviksi että olen uskonut häntä enkä ole kokeillut moista laitosta kokeillu. Pitäis kaikki mersut kieltää liikenteestä kun ne lahoaa. Toivottavasti järki voittaa ja mersut viedään teiden päältä pois. Hahah.....
- voimapenkki
VW Golf 1.9 TDI koneeni (vm 2000) kesti ilman mitään moottoriin kohdistuvaa korjausta 654 tkm.
Kone vioittui tuossa kilometrimäärässä 12.2.2017. Koneesta kuului ensin rahinaa ja "fläpätystä", sitten moottori sammui ja öljyä oli rintapellissä, muuta tietoa ei vielä viasta ole selvitetty kun auto odottaa Falckin varastolla hakua kotiin. Kehuskelin muuten vävylle puolta tuntia aiemmin kuinka hienosti kone käy. Huollot tein aina oikea-aikaisesti ja käytin lisäainetta öljyn seassa (humpuukia?).
Kerron myöhemmin mitä koneelle oli tapahtunut.
Ps. kyllä Falckin palvelu oli erinomaista.- hessu998
VW golf 1.9 tdi -97 ajettu 665 th. Öljyt vaihtanu 10th välein. Keskikulutus jotai 5 litraa. Konetta ei ole vielä tarvinnu avata. Turbo vielä alkuperäinen samoin vesipumppu, empä ole vielä vaihtanu kun ei vuoda. Jakopään vaihtanu noin 100th välein joka toisella kerralla vaan hihnan kun kiristi ja rulla kyllä kestää pitempäänkin. Mitä ihmeen muovisia rattaita, ainakin ahu koneessa on metalliset rattaat jakopäässä. Kytkin myös alkuperäinen kun ei ole tullut pahemmin luistateltua. Laturin ja ohjaustehostimen pumpun olen joskus vaihtanu ja muita pikku huoltoja. Kori alkaa nyt olemaan loppu.
- jamatkajatkuu
Minä olen ajanut Passat TSI/DSG kombolla jo 620 tkm, ilman mitään ongelmia. Määräaikaishuollot on teetätetty aina kun on muistettu. Pisin huoltovälini on ollut n. 40 tkm.
- Toyota-palstan
trollipojun mielipide on sille tyypillinen. Skitsofrenia vie pojua kuin litran mittaa. Jutut kuin peruskoulupojalla vaikka ikää on jo n. 30 v. Helkama Raisulla ajaa ja yh-äipän peräkammarista kirjoittelee noloja ja lapsellisia juttujaan 18 h/vrk, joka ainoa päivä. Varsinainen Suomen toivo ja toivo.
- ZC...Passat
2004 TDI Passatilla AWF-koneisena (96 kW). En tiedä 500 tkm kestämisestä, mutta 400 tkm täynnä ilman että konehuoneeseen on tarvinnut vaihtaa normihuoltojen lisäksi muuta kuin laturi kahdesti (200 tkm välein) ja ahtopaineletku. Mittatikkua ei tarvitse tarkistaa ellei käytä M1 öljyä. Matka jatkuu n 3500 km:n kuukausitahtiin.
- LLöljytrikkooVWskoda
Ainakin yli 300tkm mennee vaivatta.olo pumppusuutin tai jakajapumppukone,
Toki uudet öljyt koneeseen 10tkm välein mieluimmin.Vesi on huono männille ja laakereille..
Kertoi jo skodahuolto aikanaan.Ei saa sanoa ääneen-VWlaki - kaasuöljyllä
Kyllä kestää ja jaksaa kuin durasel pupu!
- Jerkk
Tietääkö joku mikä moottorissa vikana, kuuluu röplöttävä ääni käynnistettäessä ja ajettaessa nakutus ääni, 400 t ajettu 1,9tdi on vm 2007, ei Laakkosen tj tiennyt mahdollista vikaa sanoi ett aletaan tutkia a 95 e / h , varmaan pari viikkoa tutkisivat
- Selvitystä
Saatko nakutusäänen kuulumaan kierroksia nostamalla paikallaan? Eihän anna mitään vikakoodia?
- kestääjakestää
1.9 tdi BLS ajettu 598, eikä vie öljyä. Turboa ei vaihdettu. Dsg :n vauhtipyörä ja levyt 350 t kohdalla. Silti se voi rysähtää jo huomenna!
- kirvesmies
skoda oktavia 1.9 tdi 03 4 veto.Tuhannen kilometrin päästä tulee 500 tuhatta täyteen.Ei syö öljyä ja 4 vetokin pelittää hyvin,luulen että pääsen vielä vuoden tai pari eteenpäin.
- seataudiskodaVWsama
Jos tiheä öljynvaihtoväli 15tkm ja manuaali vaihteisto niin kestää
toki muu auto ympäriltä uusitaan vuosien varrelta kaikki. mm kaasupoljin useasti,ohjausvaihde,sähköpääkeskus palaa-hyvä että ei auto,pyöränlaakereita menee tiuhaan, ikkunoita tippuu tiuhaan kun muovirullat hajoa oven sisältä,ruostevauriot takaluukku,etujouset poikki,webasto hajoaa kolmen vuoden välein,puhallinmoottori jumittuu,tuulilasi halkeilee-uusitaan katsastus,koiranluut syöpyy-vaihto,erittäin huono lämpiävyys,
siinä kokemusta vuodesta 1999 alkaen ja lisääkin löytyy kun muistelee.
kaikki skoda,seat ja VW autot olleet 1,9 tdi koneella
Kallista on VW tuotteen käyttö- Anonyymi
Kohta 400.000tkm rullattu 1.9 tdi 2004 mallia.
Laturi, jouset/iskarit. Etupään kaikki puslat, jarrulevyt sekä nivelet eteen vaihdettu sekä ahtoputki. Tarvikkeina hommattu laatumerkeiltä. Olisko noihin nyt sitten mennyt rahaa noin vajaa 1000/1100 euroa osineen töineen josta osan itse vaihdellut. Kun tuon rahan suhteuttaa itse ajamiini kilometreihin noin 240.000tkm niin en pidä kovinkaan kalliina sijoitettua euromää siihen nähden..
- MrIncognit0
Mul oli aikanaan Citroën Xsara 1.8 litrainen joka oli myydessä koneeltaan moitteettomassa kunnossa ja ajettu 310tkm.
Nyt alla ollut Skoda 1.9Tdi koneella joka ajettu 500tkm eikä syö öljyä yhtään enempää kuin uutena. - Sepposeppä
Lähellä ollaan. Touranissa nyt 483 tkm. Kytkin meni vaihtoon kuukausi sitten. Hyvin kesti sekin.
- Anonyymi
Tilannepäivitys. 495 tkm täynnä ja eikun menoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilannepäivitys. 495 tkm täynnä ja eikun menoksi.
Tänään 514 000 ja eikun pelaa.
- josvaanjaksaaajaa
Edelliset kaksi ajokkia olivat 1,9 tdi passatti ja golffi. Passatilla tuli 520 mittariin, kun iski autokuume ja golfissa syttyi airbagin valo 470 tkm kohdalla, jolloin päätin vaihtaa uudempaan. Huollot 30 tkm välein, jakopäätä en viittiny golfista avata, kun passatissa remmit ja rullat olivat 180 tkm jälkeen vaihtaessa moitteettomassa kunnossa. Moniurahihnan ja kiristimen jouduin golffiin vaihtamaan 350 tkm kieppeillä, Kulutus viiden litran pinnassa, Öljyä ei tarvinnu kumpaankaan lisätä vaihdon välissä. Nykyinen 2.0 TDI Tiguan 372 tkm mittarissa, Moottorin maadoituskaapeli meni poikki muutama vuosi sitten ja laturi lakkasi lataamasta vuosi pari sen jälkeen, Kulutus kuuden litran kahden puolen, Pyytää lisää öljyä 25-28 tkm vaihdon jälkeen, jolloin oon lorauttanu pari desiä, että pääsee 30 tkm vaihtoväliin asti.
- Audia3
1.9tdi bls -06 ajettu 385000km. Käy ja kukkuu.
- elluliina
Seatin (-03) konepellin alla 1.9tdi. 526tkm tällä hetkellä. Öljyt ja öljynsuodattimet olen vaihtanut 15tkm välein. Jakopäänhihnaa ja hiluja 90tkm välein. Laturi meni 417tkm. Turbo alkuperäinen. Vielä käy ja kukkuu.
- Anonyymi
470 ajettu 1.9tdi lupaan ajaa tuolla 600 tuhatta ei oo tehty mitään turbo mene vaihtoon mutta muuten ihan ok juuri laitettiin nokka hihna 😁
- Anonyymi
Eilen napsahti 500000 mittariin ja lisää tulee joka päivä. Touran 1,9 tdi 74 kW ja tietenkin manuaaliaskilla. Kestävää tekniikkaa.
- Anonyymi
Toi 1.9 TDI...onko teillä oikein oma valehtelijoiden klubi ja päätitte nyt tulla palstalla jakamaan epätotuuksianne kun diesel romut ei myy. Tuohan on volkkarin paskin diesel, siksi sitä varmaan pyytämättä kehutaan...se hyvä noissa on ettei tarvi yrittää myydä, voi tilata kuljetuksen kaatikselle kun kyllästyy korjaamaan edes romikset ei noita huoli kun volkkaria ri pysty kierrättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi 1.9 TDI...onko teillä oikein oma valehtelijoiden klubi ja päätitte nyt tulla palstalla jakamaan epätotuuksianne kun diesel romut ei myy. Tuohan on volkkarin paskin diesel, siksi sitä varmaan pyytämättä kehutaan...se hyvä noissa on ettei tarvi yrittää myydä, voi tilata kuljetuksen kaatikselle kun kyllästyy korjaamaan edes romikset ei noita huoli kun volkkaria ri pysty kierrättää.
Jaa.mulla 1,9 tdi ollut seatissa.skodassa ja vw.kaikilla ajettu liki 400000 km.
Koneet kestää kun vaihtaa öljyt 15 tkm välein ja tb dieselsyn merkki.
Moottorihiomo kertoo että vw 2,0 tdi on öljynsyönti moottori ja vain muka audissa?eli remma maksaa pörhöllä sen 8000e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi 1.9 TDI...onko teillä oikein oma valehtelijoiden klubi ja päätitte nyt tulla palstalla jakamaan epätotuuksianne kun diesel romut ei myy. Tuohan on volkkarin paskin diesel, siksi sitä varmaan pyytämättä kehutaan...se hyvä noissa on ettei tarvi yrittää myydä, voi tilata kuljetuksen kaatikselle kun kyllästyy korjaamaan edes romikset ei noita huoli kun volkkaria ri pysty kierrättää.
En mä tiiä, miksi tarvisi valehdella mitään. Jos auto olisi niin paska kuin väität tuskin sillä enään ajaisi...Se nyt vaan toimii ja toimii.
- Anonyymi
Noita Mersuja on kyllä joka huoltopisteessä, ja kyllä on ongelmia!! ainut hyvä Mersu on E 80-luvulta.
- Anonyymi
1.9 tdi paras kone.
- Anonyymi
VW surkein kone.
Okei, jos joku keulii vanhoilla hyvillä volkkareilla, niin totta, autot voidaan valmistaa kestämään, se on valmistajan tahtotila joka tuohon eniten vaikuttaa. Korjaamot halutaan pitää kiireisinä eikä liian hyvää haluta valmistaa enää, se ei lyö leiville. Tosin leipä loppuu liian huonoa valmistamalla ja näin kävi volkkarille.
Suomessa K-Auto irtisanoo ja väittää että asiakkaat ostaa ruotsista suomen hallituksen takia. Samaan aikaan Toyota lisää myyntiä suomessa, ettei vaan asiakkaat vaihtaneet koko automerkkiä, mitä? Juu vaihtoi ne 😁
- Anonyymi
Mulla hajosi volkkari 1,9 variant turbo diesel 2008 vm. Kampiakseli poikki. Kuului vaan naps ja auto alkoi tärisemään oikein kunnolla.Autolla ajettu vain 255tuhatta. Huollot tehty tunnollisesti kaikki ajallaan. Voisko tuosta vielä tehdä korvausvaatimuksen volkkarille? Ei nyt ihan noin äkkiä pitäis kosahtaa.
- Anonyymi
Älä höpise satuja. Jos jollakin joskus olisi Volkkarin tdi:n kampiakseli katkennut, google löytäisi kuvia sellaisesta, mutta kun ei löydä. Sen sijaan löytyy pilvin pimein kuvia katkenneista Subarun bokserdieselien kampiakseleista.
https://www.google.com/search?q=broken tdi crankshaft&tbm=isch&ved=2ahUKEwjsv-iokPrnAhVFdJoKHTaIDRoQ2-cCegQIABAC&oq=broken tdi crankshaft&gs_l=mobile-gws-wiz-img.12..35i39.3587.6521..8179...0.0..0.146.1251.0j11......0....1.........35i304i39j30i10.YTpM-C9fGrA&e
- Anonyymi
370670km kesti täystuho kampi läpi öljy pohjan
- Anonyymi
Jossain malleissa se tee siivilä pakoputkessa
- Anonyymi
1.9TDi moottorella olevia autoja on myös dpf suodattimella esim saksassa ja euroopassa niitä myytiin kun suomiautot oli aina ilman. Esimerkiksi Golf 5 koppaisesta lähiten, Passat.
Ilman dpf sientä ajaa varmasti pidempään kun sen puhdistus tai vaihto on jossakin vaiheessa ajankohtainen. - Anonyymi
Ainoastaan hyviä ovat jakajapumppu koneet ja vanhemmat 130 ja 150hp mallit. Uudemmissa on pienemmällä kaulalla olevat kiertokangen alapäät ja longlife huolehtii lopputuhon.
- Anonyymi
Rek numero kertoo moottorikoodin ja sillä näkee onko dpf auton mukana. Bilteman sivuilla varaosahaulla rek numerolla näkee mikä moottori.
Myös auton huoltokirjassa tai johonkin liimatussa tarrassa jossa on lisävarusteet listattu VW koodeilla 3 kirjainta yleensä on DPF:lle oma lisäksi. - Anonyymi
Kai se kestää, kun 1.4tdi:lläkin olen ajanut 430 000km.
- Anonyymi
Tänään tuli 400 000km mittariin. 1.9tdi bls. Laturi on vaihdettu, ei muuta
- Anonyymi
Audi A6 -95 keulassa 1.9 TDi kone, mittarissa 680 tkm. Säännöllisesti huollettu. Mielestäni aika hyvä suoritus tällä meidän Skandinaavisissa oloissa. Ja matka jatkuu...
- Anonyymi
Volkkari on tiensä päässä 200 tuhatta ajettuna, mutta citroen kestää helposti sen 500 tuhatta.
- Anonyymi
Citroenin käyttöikä on n. 5v / 100tkm.
Sori vaan.
- Anonyymi
Volkswagen Bora 2002 1.9 tdi asz 96kw/130hp ja mittarissa tällä hetkellä 496 tkm. Turbo on ilmeisesti välissä vaihdettu, kytkin on originaali. Käy nätisti kuin sveitsiläinen kello.
- Anonyymi
Sama pata eri kori himpun alle 400.000tkm mittarissa. Orginelli ahtimella, tarvii jossakin kohtaa miettiin ehkä ahtimen vaihtoa...
- Anonyymi
19 tdi 74kw .TB öljyt ja vaihtoväli 15000km-kyllä kestää.
ja vaihteet manuaali 6v.
muuta vikaa kyllä joka vuosi 1000e-3000e.Käyttö siis kallista
-ohjausvaihde uusittu 2500e
-ruosteet 3000e
-Ikkunat tippuneet 4 x oven sisään = 1500e
-jäähdytin vaihdettu 700e
-pyöränlaakerit 3 x vaihdettu 1000e
-sähkökeskus uusittu-meinasi palaa koko auto 1500e
-webastoa korjattu 3000e vuosien aikaan ja muuta pientä päälle
ajettu nyt 390000km
Kuuluisa VW Touran. Eikös se ole autobild lehden kaikkien aikojen resuin kestotesti auto?- Anonyymi
kaverin corollassa samat km ja vain huollot vuodessa 250e....
melkoinen ero kestävyydessä? sekin 2,0 tdi eikä mikään ole hajonnut... - Anonyymi
halpaa VWskodailuaudi
- Anonyymi
Moikka
Jos joku sattuu vielä kiinnostumaan aiheesta, niin 560 000 meni just rikki ilman mitään isompaa remppaa. Eikä kuulu sivuääniä, turbo hönkii hienosti. kyllä on yksi tähän mennessä kestävimpiä "pikku" dieseleitä mitä on tehty. - Anonyymi
560000 ajelin ennen kuin vein paalattavaksi
- Anonyymi
Lienee ainoa kestävä moottori skodassa...jos huollat tiheästi kuten toyota tekee.
LL huolto särkee koneen kun vettä muodostuu suomen oloissa öljyyn - Anonyymi
Vaasassa on Audi A4 1,9 Tdi, jossa tuli mittariin 850 000 km ilman ongelmia. Kestää ne pitkään joillakin. ☝️😃
- Anonyymi
Kyllä omalla on jo yli 500 000km päästetty, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään isompaa ongelmaa vastaan.
- Anonyymi
Passat 1.9 vm 1996 ajoin mittariin 672000 km. Vai kytkin piti uusia. Möin eteenpäin täysin kunnossa olevana kun en viitsinyt ruveta ruostetta rapsuttamaan. Nyt alla 2004 Passat 1.9 tai. Ajettu 570000 km. Vedetty paljon yli 1000 kg kärryä (jarrullinen). Kytkin ja laturi uusittu. Kyllä kestävät kun ajetaan oikeilla öljyillä. Kerran ammattilaiset laittoivat väärät öljyt. Seuraavana päivänä oikeat öljyt sisään. Tiedän että paljon pumppusuutin koneilla ajetaan väärillä öljyillä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391