akneni ei ole mikään vaikea, eikä varmaan edes keskivaikea, sillä finnejä on aina vain muutama, mutta sellaisia kipeitä isoja ihonalaisia (välillä aivan valtavan kokoisia), joihin mitkään voiteet ei tehoa (ilmeisesti kystinen akne). Iho on myös rasvainen ja täynnä mustapäitä. Olen syönyt antibioottikuurin mikä auttoi vain sen ajan kun sitä söin, nyt syön e-pillereitä, jotka auttoikin aika hyvin, mutta iho ei ole tod. puhdas, finnejä tulee edelleen, tosin vähemmän kuin ennen, mut en usko että ne parantaa iho täysin. Niin voinko saada roan jos mitkään muut lääkkeet ei ole tuonut pysyvää apua? Vaikka naama ei ole täynnä finnejä? Kokemuksia?
saanko roan?
7
2174
Vastaukset
- lievään akneen
Minä olen kokeillut antibiootit, voiteet, E-pillerit ym. ja ne auttoivat hiukan. Antibiootijen jälkeen akne palasi. Ihoni kunto oli kuitenkin lievää aknea leuan lueella, mutta häiritsi minua todella paljon. Ihotautilääkäri ehdotti minulle heti Roaa. Hän kertoi antibioottijen kyllä pitävän finnit poissa niin kauan kun niitä syö, mutta palaavat aina uudestaan. Roa auttoi ja 8 vuoden akne oli poissa 3 kuukauden jälkeen. Nyt jälkeenpäin harmittaa, kun ei tajunnut heti Roaa pyytää. Suosittelen vaikka akne on lievä, koska sinut itseäsi se voi haitata todella paljon.
- pattinaama
tiedosta! Söitkö siis sitä vain 3kk vai pidempään? Jotenkin pelottaa jos kuuri kestää jonkun puolen vuoden.. Ja oon kuullut että roaa ei määrätä kesällä? Niin varmaan joudun vasta syksyllä menemään ihotautilääkärille pyytämään sitä.. nyt taas aloitin antibiootit..
- Roaa ja tepsi
pattinaama kirjoitti:
tiedosta! Söitkö siis sitä vain 3kk vai pidempään? Jotenkin pelottaa jos kuuri kestää jonkun puolen vuoden.. Ja oon kuullut että roaa ei määrätä kesällä? Niin varmaan joudun vasta syksyllä menemään ihotautilääkärille pyytämään sitä.. nyt taas aloitin antibiootit..
Söin vain 3 kuukautta lääkettä aika tujuilla annoksilla 20mg/40mg vuoropäivin ja painoa 54kg:a. Nyt siitä on 9 kuukautta, kun lopetin lääkkeet. Ehdotan, että teet selväksi ihotautilääkärille, että akne todella häiritsee esim. sosiaalista elämääsi. Itse kävin Helsingissä Alppilan Diacorissa ja lääkärinä oli Elisa Rinne.
- depa-.
pattinaama kirjoitti:
Itsellä on suurinpiirtein samanlainen tilanne kuin sulla, että on tavallaan "tosi lievä akne". Eli silloin tällöin finnejä, välillä vähemmän joskus enemmän. Olen syönyt joskus 4v sitten 17 kesäsenä roaccutan kuurin jolloin tilanne oli todella paha. No se auttoi vuosikausiksi. No tässä keväällä kävi ahdistamaan nuo harvatkin näpyt, ei mukavaa kun naamassa pari punaista näppyä. Siitä sitten päätin varata ajan ihotautilääkärille.
SUURENA yllätyksenä tuli, että lääkäri sanoi suoraan että otetaan roaccutan kuuri niin saadaan ongelma pois kerralla. Ehkä siihen vaikutti aiemmin syömäni kuuri jonka siedin hyvin ilman mitään sivuvaikutuksia. No nyt on "kuuri päällä" kesän yli, ei tosin valtavana annostuksena. Ei haittaa jos siedät hyvin aurinkoa, mutta ongelmia voi olla jos palat helposti tms. Mulle se ainakin suoraan laitto kuurin kesäksi. Nyt pari viikkoa tuosta takana, eikä ole yhtään finniä nyt tullut sen jälkeen eli hyvin menee. Pahenemisvaihetta ei ole tullut varmasti johtuen todella lievästä lähtötilanteesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että turha kuitenkaan odottaa pahenemista. Kannattaa ehdottomasti pyytää ROA jos finnit häiritsevät. Pääset ongelmastasi helposti! - pattinaama
depa-. kirjoitti:
Itsellä on suurinpiirtein samanlainen tilanne kuin sulla, että on tavallaan "tosi lievä akne". Eli silloin tällöin finnejä, välillä vähemmän joskus enemmän. Olen syönyt joskus 4v sitten 17 kesäsenä roaccutan kuurin jolloin tilanne oli todella paha. No se auttoi vuosikausiksi. No tässä keväällä kävi ahdistamaan nuo harvatkin näpyt, ei mukavaa kun naamassa pari punaista näppyä. Siitä sitten päätin varata ajan ihotautilääkärille.
SUURENA yllätyksenä tuli, että lääkäri sanoi suoraan että otetaan roaccutan kuuri niin saadaan ongelma pois kerralla. Ehkä siihen vaikutti aiemmin syömäni kuuri jonka siedin hyvin ilman mitään sivuvaikutuksia. No nyt on "kuuri päällä" kesän yli, ei tosin valtavana annostuksena. Ei haittaa jos siedät hyvin aurinkoa, mutta ongelmia voi olla jos palat helposti tms. Mulle se ainakin suoraan laitto kuurin kesäksi. Nyt pari viikkoa tuosta takana, eikä ole yhtään finniä nyt tullut sen jälkeen eli hyvin menee. Pahenemisvaihetta ei ole tullut varmasti johtuen todella lievästä lähtötilanteesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että turha kuitenkaan odottaa pahenemista. Kannattaa ehdottomasti pyytää ROA jos finnit häiritsevät. Pääset ongelmastasi helposti!kiitos tiedosta! Kyl se akne todellakin häiritsee sosiaalista elämää ja mieli on maassa.:/ Kyl mä lapsena ainakin paloin helposti auringossa mut en enää, mut en ota edes aurinkoa kesällä, kun en kuitenkaan rusketu. Mut kesällä joutuu väkisinkin olemaan välillä auringossa.. Ainakin kun viimeksi kävin ihotautilääkärissä niin se sanoi että tuohon mun ongelmaan on 2 vaihtoehtoa. joko e-pillerit tai antibiootit. Ei mistään roasta puhunut :/
- Roaa
pattinaama kirjoitti:
kiitos tiedosta! Kyl se akne todellakin häiritsee sosiaalista elämää ja mieli on maassa.:/ Kyl mä lapsena ainakin paloin helposti auringossa mut en enää, mut en ota edes aurinkoa kesällä, kun en kuitenkaan rusketu. Mut kesällä joutuu väkisinkin olemaan välillä auringossa.. Ainakin kun viimeksi kävin ihotautilääkärissä niin se sanoi että tuohon mun ongelmaan on 2 vaihtoehtoa. joko e-pillerit tai antibiootit. Ei mistään roasta puhunut :/
Roa auttaa juuri kystiseen akneen joka muuten jättää elinikäiset syvät arvet,vaihda lääkäriä ellei reseptiä tipu ja toimi heti äläkä odota.
- pattinaama
Roaa kirjoitti:
Roa auttaa juuri kystiseen akneen joka muuten jättää elinikäiset syvät arvet,vaihda lääkäriä ellei reseptiä tipu ja toimi heti äläkä odota.
mulle jää näistä finneistä onneks vain punaisia läiskiä, mut nekin paranee todella hitaasti.. Ja miten sitä lääkäriä vois vaihtaa? Jos meen kuitenkin samalle terveysasemalle.. (yksityiselle tietenkin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382406Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482020Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91956Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421671Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391408Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241056Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️67886Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62883Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119878- 67866