Moro, mun pitäis skannata vaarista kuva sukulaisille. Alkup. kuva on surkealla paperilla ja hiton rakeinen. Kun saisi edes sen sellaisenaan siirrettyä valokuvapaperille, mutta tuntuu että tulos on vielä heikompi kuin alkuperäinen.
Huonontaako skanneri ilman muuta kuvan laatua, tekeekö siitä vielä rakeisemman? Olen kokeillut lisätä pikselimäärää, ei auta. Eihän niitä pikseleitä siihen alkuperäiseen mistään lisää saa.
Huonontaako skanneri aina kuvan laatua?
2
515
Vastaukset
- jos on huono
Jos alkuperäinen on huono niin ei se kopio siitä juuri parane.
Itse olen skannannut 4000 euroa uutena maksaneella skannerilla vanhoja mustavalkokuvia, editoinut ne ja lopputulos on ollut hyvä. Vaatii vain hieman aikaa ja vaivaa tuo editointi.
Kuvat olin sitten skannannut 9600*9600 dpi tarkkuudella ja kuvakoko oli jotakin yli 500M.
Skannerillakin on varmaan merkitystä... minulla on joutilaana yksi Umax powerlook III joka on käyttämätön (siis käyttämätön). Hintaluokka uutena tuo samainen 4000 euroa, nyt menee parillakympillä. - laadusta
Sinun täytyy hommata parempi kuva vaarista skannausta varten. Kuvaa ei saa millään konstilla paremmaksi, huonommaksi kyllä. Interpolointia ei yleensäkään kannata käyttää missään yhteydessä koska sillä vaan saadaan keinotekoisesti pikseleitä lisättyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684665Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232800Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 591400
- 951282
- 471169