Moro, mun pitäis skannata vaarista kuva sukulaisille. Alkup. kuva on surkealla paperilla ja hiton rakeinen. Kun saisi edes sen sellaisenaan siirrettyä valokuvapaperille, mutta tuntuu että tulos on vielä heikompi kuin alkuperäinen.
Huonontaako skanneri ilman muuta kuvan laatua, tekeekö siitä vielä rakeisemman? Olen kokeillut lisätä pikselimäärää, ei auta. Eihän niitä pikseleitä siihen alkuperäiseen mistään lisää saa.
Huonontaako skanneri aina kuvan laatua?
2
519
Vastaukset
- jos on huono
Jos alkuperäinen on huono niin ei se kopio siitä juuri parane.
Itse olen skannannut 4000 euroa uutena maksaneella skannerilla vanhoja mustavalkokuvia, editoinut ne ja lopputulos on ollut hyvä. Vaatii vain hieman aikaa ja vaivaa tuo editointi.
Kuvat olin sitten skannannut 9600*9600 dpi tarkkuudella ja kuvakoko oli jotakin yli 500M.
Skannerillakin on varmaan merkitystä... minulla on joutilaana yksi Umax powerlook III joka on käyttämätön (siis käyttämätön). Hintaluokka uutena tuo samainen 4000 euroa, nyt menee parillakympillä. - laadusta
Sinun täytyy hommata parempi kuva vaarista skannausta varten. Kuvaa ei saa millään konstilla paremmaksi, huonommaksi kyllä. Interpolointia ei yleensäkään kannata käyttää missään yhteydessä koska sillä vaan saadaan keinotekoisesti pikseleitä lisättyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413