Hiihtoladut

bum

Luin juuri, että Oulussa tehdään tekolunta parhaillaan ja ladut olisivat kunnossa ensi viikolla. Osaako joku sanoa, mitkä reitit ovat hiihdettävissä tässä muutaman viikon sisällä? Varmaankin nuo pidemmät reitit tulevat ensin (??), mutta entäs nämä lyhyet (Tuira, Lintulampi ym), tuleeko niihin tekolunta vai ihka oikeaa.

Eli te jotka ootte useamman vuoden Oulussa asuneet..

nimim. ensimmäinen talvi Oulussa.

5

1204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

Ainakin Lämsänjärven jäällä eli "Lämykällä" voi jo hiihtää. Latu kiertää järven ja on n. 800 m. pitkä.

• Risto

Voi hyvänen aika sentään. Sankivaara on se paikka, minne ensimmäisenä latu tehdään. Siellä kiertävät jotkut hullut ja sellaiset jotka ovat olevinaan koviakin hiihtäjiä jo marraskuussa jotain kilometrin mittaista reittiä. Järven jäällä Pyykösjärvellä ja Kuivasjärvellä voi myös hiihtää. Joulukuussa latuja tehdään sitten kun lunta tulee. Valaistut ladut ajetaan joko latukoneella tai moottorikelkalla ensin. Muut kuin valaistut ladut ovat usein tukossa, mutta kevättä kohti nekin ovat auki.

• Anonyymi

NYt tänään kävin "polkemassa" latuja :) oli ihan pertsakunnossa ainakin sankivaarassa, voin suositella kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NYt tänään kävin "polkemassa" latuja :) oli ihan pertsakunnossa ainakin sankivaarassa, voin suositella kaikille!

18 vuotta välissä....???
        😮😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

18 vuotta välissä....???
        😮😄

Oli ihan kunnossa Sankivaarassa, mutta Oulunsalossa oli jotain muuta, ladut oli aivan hoitamatta. Kyllä sapetti hoitamattomuus! eikö näitä voisi saada kuntoon, esim Oulun kaipungin latukoneet voisivat hoitaa myös Oulunsalon ladut, mikäli se kone urakoitsija ei ehdi. Esim kolme kertaa viikossa riittäisi. Tästä laitettu viestiä Oulun kaupungille, joten ne ehkä reagoivat. www.ouka.fi/palaute

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe