Sormuksen koko?

Jouni

Olen aikeissa kosia tyttöystävääni yllätyksenä. Olemme keskustelleet aiheesta ja hänen unelmansa on yllättävä ja tietysti romanttinen kosinta sormuksen kera. Ongelmanani on se, että en voi mistään tietää tyttöystäväni nimettömän kokoa! Onko olemassa jotain mittoja tms? Muistaakseni aikoinaan luokkasormuksia tilatessa esitteen mukana tuli viivain jossa oli eri kokoisia reikiä oikean koon valitsemiseen. Jos tällainen löytyisi jostain, niin voisin viedä sen kotiin ja varmasti armaani etsisi siitä sopivan koon. Kosinnan voisin sitten suorittaa aikanaan, kunhan sormuksen koko olisi tiedossa ja pääsisin yllättämään.....

11

3691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emma

Parasta olisi, jos hänellä olisi sormus, jota hän pitää nyt vasemmassa nimettömässään JA joka on oikean kokoinen. Voisit napata sen salaa hänen huomaamattaan, ja mittauttaa kultasepällä.

Mutta kävelemällä hänen kanssaan kultasepälle saatte mittautettua aivan tarkan koon. Joidenkin mukaan sormuskoko kannattaa mittauttaa mieluummin illalla kuin aamulla, sillä sormet ovat silloin paksuimmillaan. Älkää minua liikaa uskoko, mutta näin tuli jostakin luettua.

Ja sitten miettimään romanttista kosintaa...

• sisar.

Mun siskon mies kosi yllättäen ja äärimmäisen romanttisesti siskoani. Hänelläkään ei ollut tietoa sisareni nimettomän paksuudesta. Hän siis otti minuun yhteyttä ja lainasin yhtä omaa sormustani. Minulla ja siskollani on nimittäin ihan samanlaiset kädet, joten siten oli helppo ostaa se sormus.

Olisko sun tyttöystävälläsi sisarta, joka mahdollisesti voisi auttaa?

• lilylioneye

kultasepänliikkeessä asioidessasi mainita asiasta. Kannattaa ostaa keskikokoinen sormus (n. 17mm) ja jos koko ei ole sopiva, sen voi vaihtaa tai kokoa muuttaa kultasepällä.

• ...

Ei kannata ostaa sormusta itsekseen, ei välttämättä ole tulevalle vaimollesi mieluisa ja kaiken lisäksi kokokin on hieman arvoitus. Sormuksen kokon vaikuttaa huomattavan paljon sormuksen malli (onko leikkausprofiili ellipsi, puoliympyrä jne), sekä tietysti leveys. Ja sormet on todellakin eri kokoiset aamulla kuin illalla ja kesällä ja talvella.

Mitä jos kosisit vaikka lasten leikkisormuksella ja sitten menisitte yhdessä ostamaan sormukset.

• se sormuksen

malli vaikuttaa? Esim.koko 17 on saman kokoinen,oli leikkausprofiili ellipsi tai joku muu.

• jymäytetty

Oma mieheni silloin muutama vuosi sitten kun kosi, oli mitannut sormeni kun olin sammuneena saunan kuistilla.

• tyttönen vain

Kaverini tuli kihlatuksi luonnonkukasta punotulla sormuksella (olikohan lie apila vai mikä...?). Pysyvämmät rinkulat ostettiin myöhemmin. Varmasti romanttista ja lisäksi taloudellisesti riskitöntä eikä sisällä lisäkuluja.

Mut mikä kenenkin tyyliin ja tilanteeseen sopii. Heitin vain tällaisenkin vaihtoehdon. Mummoni kihlattiin ukin taloudellisen tilanteen vuoksi tuohisormuksella, jonka ei ollut tarkoituskaan olla juuri nappi tai käyttökelpoinen. Vaatii kyllä hieman sorminäppäryyttä, mutta siellä se vuonna 1957 punottu sormus on edelleen mummon yöpöydän laatikossa.

• :-)

Minusta olisi ihana tulla kihlatuksi kukkasormuksella! Miten kaunista, ja vielä itse tehtyä! Ja tiedän tasan tarkkaan millaisen sormuksen haluan eikä mieheni varmaankaan osaisi ostaa juuri sitä...

• Varpu

Itse ainakin haluan, että kosinta on todellakin kaikin puolin yllätys. Ja jos mies haluaa mittauttaa sormeni niin arvaan kyllä mistä on kysymys...

Onko sormus pakko olla kosiessa? Monet haluaa ostaa sormukset myöhemmin yhdessä (tiedätkö varmasti millaisesta hän pitää?). Tai onko tyttöystävälläsi sormuksia joita voisit vaivihkaa lainata? Tai voisitko verrata jonkun muun sormeen ja ottaa suurin piirtein oikean kokoisen sormuksen tms.? Sormuksen voi yleensä vaihtaa, jos sitä ei ole vielä kaiverrettu.

• katju

poikaystäväni kosi minua romattisesti ja yllättäen ollessamme porekylvyssä, hän oli ostanut molemmille sormukset ja suurimmaksi yllätykseksi minun sormukseni oli juuri oikean kokoinen. oli kuulemma ottanut korulaatikostani "romu"sormuksen mukaan kultasepänliikkeeseen... kyllä siinä tytön kyyneleet virtasi, seuraavana arkipäivänä sitten kultasepänliikkeeseen takaisin sormuksia kaiverruttamaan...ne oli sieltä luvanneet että jos on liian iso niin saa vaihtaa...siksi kaiverruttaminen jälkikäteen järkevää.

• AloittajaTuliTakaisin

Minä ja paras ystäväni olemme ihan samankokoisia.
      Poikaystävänsä kanssa teimme juonen: minä kokeilin ystäväni sormuksia (ihan normaalia toimintaa, ei epäillyt mitään), totesin, että on minun kokoni ja kerroin oman kokoni. Toinen vaihtoehto on pihistää hetkeksi tyttösi sormus, jos hän sellaisia käyttää, ja mitata se. Tai jos on enemmän aikaa, viedä se liikkeeseen mukana.

Mutta muista että sormusta voi pienentää liikkeessä. Itse asiassa loppujenlopuksi tämä sulhanen joutui ottamaan vähän isomman sormuksen, koska muisti ehkä vähän väärin ja ko. sormus oli ainoa kappale.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe