Minulla on paha siitepölyallergia ja siihen asian mukaiset lääkkeet. Ruoka-aineista olen jättänyt jo aiemmin pois mm. omenan, tomaatin ja sitrushedelmät, koska nämä aihettavat minulla oireita.
Nyt kun siitepölyä on paljon kärsin jatkuvasti huonovointisuudesta, päänsärystä, ihottumasta, vatsaoireista. Millon mistäkin. Alan olla tähän todella väsynyt. Olen miettinyt, että oireitani todennäköisesti pahentaa monikin ruoka-aine. En vaan millään haluaisi rueta karsimaan noita ruoka-aineita, kun erityisesti hedelmistä pidän todella paljon.
Mutta ei tämä näinkään voi jatkua. Tälläkin viikolla on joka päivä ollut jos jonkinlaista oiretta. Allergiatestit olisivat tietysti paikallaan, tietäisin sitten ainakin melko varmasti mitkä ruoka-aineet jättää pois.
Miten teillä muilla ristiallergia on ilmennyt / millaisia oireita se teille aiheuttaa? Olen jostakin lukenut että ristiallergia on yleisempää aikuisilla kun lapsilla. Itse olen nyt 23v. ja muutaman viime vuoden aikana nämä oireet ovat selvästi lisääntyneet.
En vain kohta enää tiedä mitä uskallan suuhuni laittaa etten koko loppu päivää ole huonovointinen ja täynnä ihottumaa. Tälläkin hetkellä kutittaa niin hitsisti.
Kertokaa kohtalotoverit kokemuksistanne.
ristiallergia
oireilija
2
785
Vastaukset
- karima
Kehoittaisin kääntymään oman lääkärin tai allergologin juttusille.Testit olisi järkevintä tehdä niin tiedettäisiin mille olet allerginen.Ei ruokaa kannata ilman niitä ruveta välttelemään.Tyttärentyttärelläni epäiltiin 9v ajan vaikka minkälaista allergiaa ja nyt kun testit vihdoin otettiin hnellä ole ole MINKÄÄNLAISTA ALLERGIAA!Kannattaa kääntyä hyvän lääkärin puoleen jo alkuoireissa.Kesäterveisin
- Työkokemusta
Hyvä oireilija! Allergiatestejä ei tehdä etenkään siitepölyaikana, syystä että tulokset ovat silloin epäluotettavia. Syksyllä seuraavan kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446