Voisko joku kiva ihana ihminen kertoo mitä seuraavat sanat tarkottaa oikeesti...?=)
1.Dokaa
2.blaadaa
3.steissi
4.saletti
5.psyyke
kilttii...jelpatkaa mua=)
MItä nää sanat meinaa...?!?
5
2596
Vastaukset
- Makkonen
dokaa, dokata = juoda (alkoholia)
blaadaa, blaadata = polttaa kannabista
steissi = asema
saletti = varma
psyyke = ihmisen mieli. Puhekielessä yleensä psyykata = aiheuttaa itselle / toiselle jonkinasteista tunnereaktiota, esim tötsyissä olevaa voi psyykata kuiskimalla "poliisi, poliisi", lavalle menevä esiintyjä tai kilpailuissa urheilija voi psyykata itseään oikeaan vireeseen...
Hassu kysymys, saletti on kotoisin jo jostain 40 - 50 -luvulta... eikä nuo muutkaan ole mitenkään erityisen harvinaisia tai "stadilaisia" tai jotain...- Muikkukukko
Ja 'dokata' tarkoittaa siis nimenomaan humalahakuista juomista. Tosin eihän sitä muunlaista olekaan...(?)
- Rocky
Muikkukukko kirjoitti:
Ja 'dokata' tarkoittaa siis nimenomaan humalahakuista juomista. Tosin eihän sitä muunlaista olekaan...(?)
Steissi on alunperin tarkoittanut nimenomaan rautatieasemaa. Mut se kait väljistynyt sen käytäntö?
- Makkonen
Rocky kirjoitti:
Steissi on alunperin tarkoittanut nimenomaan rautatieasemaa. Mut se kait väljistynyt sen käytäntö?
Nimenomaan humalahakuista, ja on sitä muunkinlaista. Ja ihan tosi, steissi on ollut VR:n asema iänkaiken eikä (tietääkseni) ole muuttunut. Bussiasema tapas olla dosäri tai jotain, lentoasema flygga... :-)
- joo
dokaa=juoda
steissi=paikka
saletti=varmasti (niinku salee)
psyyke=tarkottaa huume piireissä ihmisen aivoissa olevaa psyykettä jotku kestää toiset ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018063- 1075667
- 2795013
- 494953
- 763727
- 542940
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422368