Meidän talossa laitetaan lapset asialle kun aikuiset ei pysty setvimään riitojaan. Talossa oli valitettu metelistä ja sen aiheuttaja arvuutteli kuka oli valituksen takana, ja sitten se alkoi, huutelu ja nimittely. Kun menee pihalle niin kuulee olevansa huora ja vaikka mikä, autosta revitään antennit peilit ja mitä irti lähtee, lapset kerääntyy huutamaan ikkunan alle.
On myös pientä muka vahingossa tönimistä kun yrittää päästä kotiin kauppakassien kanssa.
Vaikka häirikköperhe olisi poissa, juttua on levitetty naapuritaloihin ja huutelua kuuluu sieltäkin. Eläminen on pelkkää kyräilyä milloin voi mennä ulos rauhassa. Eikä isännöitsijä tee mitään vaikka tietää hyvin etten ole valittanut mistään, ja olen sen itse tälle häirikköperheelle sanonut myös.
Voiko tässä tehdä mitään paitsi muuttaa pois, moni on jo talosta lähtenyt tulehtuneen ilmapiirin takia, en ole ensimmäinen kohde.
Naapuririidat
24
4848
Vastaukset
- kun lueskelee
noita naapuririita juttuja.
Olen asunut nykyisessä asunnossa 17 vuotta eikä
kertaakaan ole tarvinnut yhdenkään naapurin kanssa
ottaa yhteen. Olen ollut onnekas.
Sulla on kieltämättä ikävä tilanne. Eikö sille asialle voi todellakaan mitään. Eikö tuollaisen
sakin pitäisi pystyä häätämään muualle reuhaamaan.
Sehän lukee jo varmaan järjestyssäännöissäkin.
Sehän on väärin , että muut joutuu muuttamaan ongelman ytimen jäädessä paikalleen. ei se ongelma sillä tavalla poistu.- Voimatonta
Isännöitsijä sanoo että pitäisi olla todisteita että kohdellaan tuolla tavalla. Mistä minä todisteita otan kun asun yksin. Muut perheet tietävät tilanteen mutta eivät uskalla puuttua että eivät saisi samaa kohtelua.
Koskaan aikaisemmin ei ole sattunut kohdalle ikävyyksiä naapureiden kanssa, tämä on ensimmäinen kerta. Enkä ole edes valittanut heistä! Nyt jos lapset eivät muuta keksi niin käyvät rimputtamassa ovikelloa milloin tahansa ja lähtevät sitten karkuun. Kun olen vuorotyössä niin nukkuminen on sitä ja tätä tuollaisen takia. - kehtaa
Voimatonta kirjoitti:
Isännöitsijä sanoo että pitäisi olla todisteita että kohdellaan tuolla tavalla. Mistä minä todisteita otan kun asun yksin. Muut perheet tietävät tilanteen mutta eivät uskalla puuttua että eivät saisi samaa kohtelua.
Koskaan aikaisemmin ei ole sattunut kohdalle ikävyyksiä naapureiden kanssa, tämä on ensimmäinen kerta. Enkä ole edes valittanut heistä! Nyt jos lapset eivät muuta keksi niin käyvät rimputtamassa ovikelloa milloin tahansa ja lähtevät sitten karkuun. Kun olen vuorotyössä niin nukkuminen on sitä ja tätä tuollaisen takia.vielä mainita että asukkailla ei ole mielikuvitusta. Olen ihan sanaton.......
- Remmari ek
Jos joku minusta juoruaa, niin siitä vain sitten. Ei ole kantautunut omiin korviini.
En ole tehnyt naapureistani valituksia. Kerran kuitenkin kutsuin poliisin. Siitä ei seurannut minulle mitään hankaluuksia, sillä samana yönä myös eräs toinen asukas kutsui poliisin samojen bileitten takia.
Ainoa todellinen häirikkö, joka rapussamme asui, oli mielisairas tyttö. Hän ei ilmeisesti itse tajunnut aiheuttavansa niin paljon häiriötä. Hän sulki kiltisti stereot heti, kun joku huomautti tai jos joku hakkasi seinään. Oli vain kovin ikävää huomauttaa sellaisesta asiasta. Kaikki tekivät sen aina ystävällisesti, koska he tajusivat, että tyttö on sairas. Ei hän suuttunut. Hän hävisi aina välillä muutamaksi kuukaudeksi, ilmeisesti hoitoon. Sitten hänen asuntonsa myytiin ja rauha palasi.
Riippuu siitä, millä asenteella häiriötä aiheutetaan. Juopporemmille tai nuorisojoukolle on turha mennä sanomaan mitään. Silloin pitää kääntyä isännöitsijän puoleen. Koiran haukunta, lasten äänet tai huonokuuloisten ihmisten TV:n huudattaminen ei oikeastaan häiritse. Siihen osaa suhtautua aivan eri mielellä.
Joku kyttääjä meidänkin taloyhtiössä on. Hänestä on kirjoitettu http://www.kyttaajat.net/ -sivustolle (en tiedä kuka), mutta kaikki tiedot on poistettu. (Taloyhtiömme osoitteen vieressä sanotaan: "Tiedot poistettu".)
Seuraavan kerran, kun hän taas iskee kieltotauluinen taidan itse kirjoittaa kyttääjiin ja valittaa isännöitsijälle. Hän näet kiinnittelee kaiken maailman kieltoja ympäriinsä, ja panee allekirjoitukseksi Hallitus. Sehän on suorastaan väärentämistä. - Voimatonta
Remmari ek kirjoitti:
Jos joku minusta juoruaa, niin siitä vain sitten. Ei ole kantautunut omiin korviini.
En ole tehnyt naapureistani valituksia. Kerran kuitenkin kutsuin poliisin. Siitä ei seurannut minulle mitään hankaluuksia, sillä samana yönä myös eräs toinen asukas kutsui poliisin samojen bileitten takia.
Ainoa todellinen häirikkö, joka rapussamme asui, oli mielisairas tyttö. Hän ei ilmeisesti itse tajunnut aiheuttavansa niin paljon häiriötä. Hän sulki kiltisti stereot heti, kun joku huomautti tai jos joku hakkasi seinään. Oli vain kovin ikävää huomauttaa sellaisesta asiasta. Kaikki tekivät sen aina ystävällisesti, koska he tajusivat, että tyttö on sairas. Ei hän suuttunut. Hän hävisi aina välillä muutamaksi kuukaudeksi, ilmeisesti hoitoon. Sitten hänen asuntonsa myytiin ja rauha palasi.
Riippuu siitä, millä asenteella häiriötä aiheutetaan. Juopporemmille tai nuorisojoukolle on turha mennä sanomaan mitään. Silloin pitää kääntyä isännöitsijän puoleen. Koiran haukunta, lasten äänet tai huonokuuloisten ihmisten TV:n huudattaminen ei oikeastaan häiritse. Siihen osaa suhtautua aivan eri mielellä.
Joku kyttääjä meidänkin taloyhtiössä on. Hänestä on kirjoitettu http://www.kyttaajat.net/ -sivustolle (en tiedä kuka), mutta kaikki tiedot on poistettu. (Taloyhtiömme osoitteen vieressä sanotaan: "Tiedot poistettu".)
Seuraavan kerran, kun hän taas iskee kieltotauluinen taidan itse kirjoittaa kyttääjiin ja valittaa isännöitsijälle. Hän näet kiinnittelee kaiken maailman kieltoja ympäriinsä, ja panee allekirjoitukseksi Hallitus. Sehän on suorastaan väärentämistä.Isännöitsijä ei korviaan lotkauta, pelkää kai itsekin sitä perhettä. Perhe ei ole saanut yhtään varoitusta edes. Poliisit on sinne kutsuttu useampaan kertaan, ja viimeksi kaunis rouva yritti tyrkyttää poliiseille kahvia ja vähätteli meteliä. En tiedä mistä nyt on valitettu, kai samoista asioista kuin entiset asukkaat, metelistä?
Normaalit asumisäänet pitää jokaisen sietää. Suihkussakin saa käydä yöllä jos työajat vaativat mutta tuntikausia ei voi lotrata. Voimatonta kirjoitti:
Isännöitsijä ei korviaan lotkauta, pelkää kai itsekin sitä perhettä. Perhe ei ole saanut yhtään varoitusta edes. Poliisit on sinne kutsuttu useampaan kertaan, ja viimeksi kaunis rouva yritti tyrkyttää poliiseille kahvia ja vähätteli meteliä. En tiedä mistä nyt on valitettu, kai samoista asioista kuin entiset asukkaat, metelistä?
Normaalit asumisäänet pitää jokaisen sietää. Suihkussakin saa käydä yöllä jos työajat vaativat mutta tuntikausia ei voi lotrata.käydä yöllä suihkussa oli työajat mitä tahansa.
Turha isännöitsijälle on valittaa, taloyhtiön hallitus on oikea osoite. Hallitus antaa ensin varoituksen häirikölle ja ellei se auta, ottaa huoneiston haltuunsa ja lemppaa häiriköt pois tarvittaessa poliisin avustuksella. Tämä löytyy asunto-osakeyhtiölaista ja toimii myös. Olen joutunut kokeilemaan ja tiedän.- V oimatonta
sitroen kirjoitti:
käydä yöllä suihkussa oli työajat mitä tahansa.
Turha isännöitsijälle on valittaa, taloyhtiön hallitus on oikea osoite. Hallitus antaa ensin varoituksen häirikölle ja ellei se auta, ottaa huoneiston haltuunsa ja lemppaa häiriköt pois tarvittaessa poliisin avustuksella. Tämä löytyy asunto-osakeyhtiölaista ja toimii myös. Olen joutunut kokeilemaan ja tiedän.On muistaakseni oikein oikeuden päätös. Mutta kun hallitukseen kuuluu tämän häiriköintiperheen jäsen, eikä kukaan oikein uskalla vastustaa. Et näköjään tiedä millaista jäynää voi ihmiselle tehdä ihan puolihuolimattomasti. Eikä kukaan tule puolustamaan kun pelkää samaa kohtelua itselle.
- suihkussa kävijä
sitroen kirjoitti:
Turha isännöitsijälle on valittaa, taloyhtiön hallitus on oikea osoite. Hallitus antaa ensin varoituksen häirikölle ja ellei se auta, ottaa huoneiston haltuunsa ja lemppaa häiriköt pois tarvittaessa poliisin avustuksella. Tämä löytyy asunto-osakeyhtiölaista ja toimii myös. Olen joutunut kokeilemaan ja tiedän.saa käydä pikaisesti, ei valuttaa vettä koko yötä. Mutta käydä saa.
- Jos on vaikka
sitroen kirjoitti:
Turha isännöitsijälle on valittaa, taloyhtiön hallitus on oikea osoite. Hallitus antaa ensin varoituksen häirikölle ja ellei se auta, ottaa huoneiston haltuunsa ja lemppaa häiriköt pois tarvittaessa poliisin avustuksella. Tämä löytyy asunto-osakeyhtiölaista ja toimii myös. Olen joutunut kokeilemaan ja tiedän.ripuli ja tulee huonot housuun niin VARMATI saa käydä suikussa itsensä puhdistamassa.On fakta tietoa.
- yläkerrassa.
suihkussa kävijä kirjoitti:
saa käydä pikaisesti, ei valuttaa vettä koko yötä. Mutta käydä saa.
Mitä siintä tiedät Citroen.
- sellainen
sitroen kirjoitti:
Turha isännöitsijälle on valittaa, taloyhtiön hallitus on oikea osoite. Hallitus antaa ensin varoituksen häirikölle ja ellei se auta, ottaa huoneiston haltuunsa ja lemppaa häiriköt pois tarvittaessa poliisin avustuksella. Tämä löytyy asunto-osakeyhtiölaista ja toimii myös. Olen joutunut kokeilemaan ja tiedän.lakiteksti?
Meillä sama juttu,alakerran naapuri lotraa 2-3 aikaan yöllä vaikka ei ole edes likaisessa työssä ja sanoo oikeudekdeen käydä suihkussa.
Me heräämme aina veden kohinaan,olemme jo koht 60/70 v ja haluaisimme nukkua yömme rauhassa.
Että ärsyttää ja väsyttää tällaiset ihmiset jotka ei ajattele muuta kuin ITSEÄÄN!!! - remmari
sellainen kirjoitti:
lakiteksti?
Meillä sama juttu,alakerran naapuri lotraa 2-3 aikaan yöllä vaikka ei ole edes likaisessa työssä ja sanoo oikeudekdeen käydä suihkussa.
Me heräämme aina veden kohinaan,olemme jo koht 60/70 v ja haluaisimme nukkua yömme rauhassa.
Että ärsyttää ja väsyttää tällaiset ihmiset jotka ei ajattele muuta kuin ITSEÄÄN!!!Talon järjestyssäännöt ja kaupungin (kunnan) järjestyssaantö koskee asukkaita. Ei suihkussa käymistä voi kukaan kieltää. Sen sijaan naapurin pitäisi ottaa huomioon toivomus, ettei laskisi vettä keskellä yötä.
- siihen aikaan
sellainen kirjoitti:
lakiteksti?
Että ärsyttää ja väsyttää tällaiset ihmiset jotka ei ajattele muuta kuin ITSEÄÄN!!!työstä, niin oletan että se työ on likaista työtä ja silloin on ihan ihmisoikeus saada puhdistautua ennen puhtaisiin lakanoihin menemistä. hankkikaa korvatulpat, hän ehkä ärsyyntyy siitä että te alatte kolistella jo kukonlaulun aikaan, niinkuin ikäisillänne on tapana.
- -nainen-
Melkein joka taloyhtiöstä löytyy tällainen ikävä tyyppi. Jolla on rajaton uteliaisuus ja tarve kytätä/kiusata/juoruta naapureistaan.
Omakohtainen kokemukseni tällaisesta "ikävästä tyypistä" oli se, että hän lainaili minulta rahaa, joitakin satasia. Ja sitten paljon myöhemmin, kun kyselin häneltä "saataviani" takaisin. Hän oli tehnyt saatavastani velan minulle. Koska oli kuulema tarjonnut lapsilleni karkkeja, pullaa ynnä muita herkkuja pihalla, minun tätä tietämättä.
Ja näin ollen hänen mielestään "saatavani" olinkin muuttunut "maksuksi" näistä tarjoamisista ja minä olinkin se, joka oli velkaa hänelle.
"IsoVaalee" asustaa edelleen samassa taloyhtiössä ja on kaikkien naapureiden kanssa huonoissa väleissä ja entisistä ystävistä on tullut vihollisia.- kokoisessa
taloyhtiössä sinä asustelet? Meidän taloyhtiössä on asukkaita joskus yli kakstuhatta. Tässä on vuokra-ja omistusasuntoja ja sitten tuo yömaja. Siksi porukka voi vaihtua tiheäänkin tahtiin. Kyllä rappukäytävissä käyskentelee paljon muutakin porukkaa kuin seinänaapurini ja minä. Riitoja syntyy joskus senkin vuoksi kun joku yömajassa asuva tekee valituksia isännöitsijälle jos ei saa rauhassa öitään nukuttua.
Olen itse syyttänyt naapuriani ihan turhaan tosin aika harvoin. Olen nääs aika äkkipikainen ja siihenhän ne syytökset kohdistuu joka ensimmäisenä vastaan tulee, siis äkkipikaisilla immeisillä. No taisipa tulla taas aika sekava sepustus mutta haitanneko tuo. Voi ottaa käyttöön sen toisen ihmisen asemaan asettumisen kun tulkitsee tätä tekstiä tai sitten tulkitsee niinkuin tulkitsee. Valinta on vapaa. - Voimatonta
Olen tavannut muutaman entisen asukkaan ja meno on kuulemma ollut koko ajan samanlaista. Isännöitsijälle on tehty vaikka kuinka paljon valituksia mutta mikään ei johda mihinkään kun tuo perhe osaa puhua ja kääntää asiat toisinpäin. On ollut pakko muuttaa pois, vaikka asuinpaikka oli muuten mukava, lapsilla koulut lähellä ja kaikki muutkin palvelut.
Perheen rouva on aluksi mukava mutta alkaa pian kertoilla miten joku on sanonut toisesta sitä ja tätä, ja sitten riita leviää kaikkien asukkaiden kesken.
- Känkkäränkkä
naapuri joka suuttui ja huusi,kuten tänään pihalla kävi.Asun yhtiössä jossa kaksi taloa,kummassakin 50 asuntoa.Eli mahtuuhan tähän kaikenlaista sakkia.Olin tuossa aamusella pihalla,rapusta ulos tuli mies ison koiran kanssa.Siinä leikkialueen reunassa on pensasistutuksia,johon hän ohjasi koiransa tekemään asioitaan.Nähtyäni tämän minulla meni "kuppi" nurin ja suorastaan huusin että vie se koirasi muualle lastenleikkipaikoilta kuseksimasta.Huom! piha-alueelta metsään on vain 50m.Sitä ei siis vaivauduttu kävelemään.
Minulla itselläni on ollut koira yli 11v.Minulla on aina mukanani jopa pussi johon kerään koirani jätökset.
Eipä tuota miestä paljoa hetkauttanut sanomiseni.
Tämä lienee ollut asiallinen huomautus,mutta ei tietystikään mukavaa jos tilanteet kehityy aivankuin itsekseen.Varsinkaan jos ei naapurustoa saa mukaan kirjalliseen valitukseen Isännöitsijälle,ei tilanteelle voi mitään.- Ja kahtokee
Peeliin. Mulla ee oo ollunna millonkaa nuapurriin kanssa
mittään onkelmoo. Tosin lähimpää nuapurriin oun
tuommoset 3km, lintuin tietä. - KateellNnaapurienMaalitaulu...
Minkä ihmeen takia kaikki luulee olevansa moraalisia poliiseja, "..joo ku mä näin niin huusin heti, koska minä itse olen mallikansalainen (no omasta mielestä ainakin)" tällainen menettely on enemmän ku narsistinen.kattokaa tuomitsiat peiliin
- alakerran asukki
En kuitenkaan asukki sieltä kaikkein kuumimmasta paikasta... On taas valvottu kaksi yötä yläkerran juoppojen takia ja pinna alkaa olla kireällä. Olen joutunut pyytämään muutaman kerran polliisin rauhoittelemaan pariskuntaa öiseen aikaan, kun tuntui että tulevat katon kautta huusholliini oikotietä.
Olen pahassa flunssassa ja antibioottikuurilla. En pääse täältä mihinkään pakoon. Pelkään mitä tämä vappu taas on. Soitin isännöitsijälle ja sanoi, että pistä nyt valitus tulemaan, ei siellä saisi polisit laukata joka viikonloppu. En ole saanut aikaiseksi paperia, tuntuu keljulta, mutta pakkohan se on.
Yläkertani asukit ovat alkoholismin lisäksi niitä, jotka keräävät ostarilta kaikenlaista väkeä, diilereitä ja muita vähemmän hauskoja heppuja. Tulisipa mörkö ja söisi pois kuleksimasta yläkerran tädin ja sedän.
Eikö näitä juoppoja ja häirikköjä voisi koota kaikkia samaan taloon tai reservaattiin. Silloin saisivat meuhkata mielin määrin vuorokauden ympäri.- Voimatonta
Tavallinen asuja on altavastaaja ja ihan voimaton häiriköiden edessä. Riippuu paljon isännöitsijästä millaisen linjan ottaa. Taitaa olla niin että kunnollinen joutuu muuttamaan pois eikä häirikkö, jolla on valitusajat ja laki takana ettei heti voi heittää pihalle. Jos häirikkö on vielä omistusasunnossa, niin aina vaikeampaa.
Voimatonta kirjoitti:
Tavallinen asuja on altavastaaja ja ihan voimaton häiriköiden edessä. Riippuu paljon isännöitsijästä millaisen linjan ottaa. Taitaa olla niin että kunnollinen joutuu muuttamaan pois eikä häirikkö, jolla on valitusajat ja laki takana ettei heti voi heittää pihalle. Jos häirikkö on vielä omistusasunnossa, niin aina vaikeampaa.
että taloyhtiön hallitus nämä häiriköt hoitaa. Lukekaa ylempää miten. Isännöitsijä on vain hallituksen juoksupoika!
Tilanteeseen ei vaikuta yhtään mitään se, ovatko häiriköt osakkeen omistajia vai vuokralaisia.
Näin se on ja näin se myös TOIMII.- kantaastuja ja kävellessään
sitroen kirjoitti:
että taloyhtiön hallitus nämä häiriköt hoitaa. Lukekaa ylempää miten. Isännöitsijä on vain hallituksen juoksupoika!
Tilanteeseen ei vaikuta yhtään mitään se, ovatko häiriköt osakkeen omistajia vai vuokralaisia.
Näin se on ja näin se myös TOIMII.tömisee niin että alakerrassa menee hermot.Alakerran henkilö kövi tuomarilta kysymässä asiaa ja tuomari sanoi ettei asialle voi mitään.Eli tässäkin tapauksessa häirinnän kohde on kärsinyt ja joutuu muuttamaan jos aikoo pysyä mieleltään suht koht terveenä.Tätä on jatkunut jo 2 vuotta.Voiko taloyhtiön hallitus tällaiseen vaikuttaa.Isännöitsijä laitatti uudet matot tömisijän asuntoon.Toimi 2 kuukautta.Nyt töminä samanlaista kuin ennen maton laittoa.Mistä hakea apua?asunto haussa koko ajan!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358