bensamoottorinen kaasutin auto ja ikää 15 vuotta,happiarvo katsastuksessa 6.9 eli hylätty
pakoputki on kokonaan uusi ei vuoda varmasti mistään
mitkä viat aiheuttavat korkean happiarvon?
aikaisemmin meni huonommalla ja vuotavalla putkistolla läpi sallitun rajoissa
happiarvo korkea
11
10141
Vastaukset
- FXB
Korkea happiarvo tarkoittaa joko
- kaikki imuilman happi ei osallistu palamiseen
tai
- pakoputkistoon vuotaa ilmaa moottorin jälkeen.
Jälkimmäinen asia lienee selvä, tosin uudenkin putkiston liitokset saattavat vuotaa. 7 %:n happipitoisuus on kyllä suuri; ilmassahan happea noin 21 %.
Ensimäinen syy voi olla moninainen. Seuraavassa muutamia.
O2 suuri, samalla suuri HC ja CO
Seos niin rikas, että syttymiskatkoja
O2 suuri, suuri HC, alhainen CO
Seos niin laiha, että syttymiskatkoja
O2 suuri, suuri HC, normaali CO
Sytytyslaitehäriö tai mekaaninen vika, joka estää palamisen normaalisti (esim. venttiilivuoto).
O2 suuri, normaali HC, pienehkö CO
Hieman liian laiha seos, tai moottori imee "väärää ilmaa" (imusarjavuoto, alipaineletkuvuoto, virranjakajan alipainerasiavuoto, jarrutehostinvuoto).
menestystä
FXB- ei leimaa
CO% 0,20 CO2 10,30 HC ppm 245 O2 5,90
putkeen ei kannata sekaantua siinä ei vuotoja,kaikki tiivisteet lisäksi jälkeenpäin on laippa liitoksiin laitettu kuumuuden kestävää tiiviste massaa.putki on tiiviimpi kuin tehtaalta lähdettynä.
viime kesänä lähes kymmenen vuotta vanhassa putkessa jossa oli vuotoja vaimentimien juuressa jokaisessa halkeamassa,sapsätyksen kuuli kun kuunteli helman alta silti meni juuri läpi
ainut homma arveluttaa kun uudessa putkessa takavaimentimessa on välilevy aika takana joten ukkeli ei saanut laitettua anturia kuin 10 senttia,vanhalla putkella jossa vaimentimen levyt olivat lahonneet anturin sai laitettua pitkälle - seppä perhosta
Joo laita mittauksessa pakoputkensuuta vähän pienemmälle, se mittarintappi ei mene nyt kunnolla putken sisään. Vaikka jokin rätin pala "suutteeksi" niin saat oikeat päästöarvot. terv. seppä perhosta
- FXB
ei leimaa kirjoitti:
CO% 0,20 CO2 10,30 HC ppm 245 O2 5,90
putkeen ei kannata sekaantua siinä ei vuotoja,kaikki tiivisteet lisäksi jälkeenpäin on laippa liitoksiin laitettu kuumuuden kestävää tiiviste massaa.putki on tiiviimpi kuin tehtaalta lähdettynä.
viime kesänä lähes kymmenen vuotta vanhassa putkessa jossa oli vuotoja vaimentimien juuressa jokaisessa halkeamassa,sapsätyksen kuuli kun kuunteli helman alta silti meni juuri läpi
ainut homma arveluttaa kun uudessa putkessa takavaimentimessa on välilevy aika takana joten ukkeli ei saanut laitettua anturia kuin 10 senttia,vanhalla putkella jossa vaimentimen levyt olivat lahonneet anturin sai laitettua pitkälleTerve!
HC-arvo on suurenpuoleinen, vaikka ei-katti-auto meneekin sillä läpi. CO on pieni katalysaattorittomalle autolle.
Eli yhä kaukodiagnoosina:
O2 suuri, suuri HC, alhainen CO
Seos niin laiha, että syttymiskatkoja
tai sitten
O2 suuri, normaali HC, pienehkö CO
Hieman liian laiha seos, tai moottori imee "väärää ilmaa" (imusarjavuoto, alipaineletkuvuoto, virranjakajan alipainerasiavuoto, jarrutehostinvuoto).
Mutta kuten sanottu, nämä internetdiagnoosit on vähän sellaisia epävarmoja.
Tietysti mahdollista myös, että happi pyörisi siellä putken päässä, mutta kyllä 10 cm pitäisi riittää.
FXB - ei leimaa
FXB kirjoitti:
Terve!
HC-arvo on suurenpuoleinen, vaikka ei-katti-auto meneekin sillä läpi. CO on pieni katalysaattorittomalle autolle.
Eli yhä kaukodiagnoosina:
O2 suuri, suuri HC, alhainen CO
Seos niin laiha, että syttymiskatkoja
tai sitten
O2 suuri, normaali HC, pienehkö CO
Hieman liian laiha seos, tai moottori imee "väärää ilmaa" (imusarjavuoto, alipaineletkuvuoto, virranjakajan alipainerasiavuoto, jarrutehostinvuoto).
Mutta kuten sanottu, nämä internetdiagnoosit on vähän sellaisia epävarmoja.
Tietysti mahdollista myös, että happi pyörisi siellä putken päässä, mutta kyllä 10 cm pitäisi riittää.
FXBjoo ei ole kattia ja hc on hyvä kun raja arvo on 600,autolla jo ajettu 300000tkm,ei kai siinä muuta kun käytettävä korjaamolla pakokaasu testissä ja tiivistettävä kädellä putken suu kun anturi on sisällä.
Jos moottorissa olisi imuvuoto joka vaikuttaa noin paljon happiarvoon kyllähän sen pitäisi äänestä ja toiminnasta huomata. - ei leimaa
seppä perhosta kirjoitti:
Joo laita mittauksessa pakoputkensuuta vähän pienemmälle, se mittarintappi ei mene nyt kunnolla putken sisään. Vaikka jokin rätin pala "suutteeksi" niin saat oikeat päästöarvot. terv. seppä perhosta
kokeillaan tuota,sama kävi mielessä jo konttorilla
- Jamppa1
ei leimaa kirjoitti:
kokeillaan tuota,sama kävi mielessä jo konttorilla
se on tai sittenvaan käy liian laihalla. yleensähän noi CO:t on jossain 1-3 välillä tollaisissa autoissa.
- asentaja..
Laitoithan kaikkiin uuden putkiston saumoihin asennustahnaa.
- M Asentaja 2
käy vaikka alustamassa, kyllä se sinne tiiviiksi palaa...
- ruiskukoneessa
M Asentaja 2 kirjoitti:
käy vaikka alustamassa, kyllä se sinne tiiviiksi palaa...
vähän samanlaisilla mittaustuloksilla imuilmavuoto...
- sunmutsis666
haistakaa vittu teistä ei taaskaan ollut apua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2047205- 1682217
- 1131778
- 511440
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651403Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571206Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1021135Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71086- 411039
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan2631024