Pomoni panee minua

Ninna

Ongelmani on, miten lopettaa työpaikkaromanssi. Joka ei enää ole edes romanssi, vaan pelkkä panosuhde.

Alku oli niin triviaali kuin olla voi. Mentiin työporukalla "parille pitkälle", jäätiin pomoni kanssa viimeisiksi, ja päädyttiin takaisin työpaikalle, hänen sohvalleen.

Taidettiin siinä aluksi vähän ihastua, puolin ja toisin. Sohva oli seuraavan kuukauden aikana käytössä aika usein. Työpaikan tyhjennyttyä muista, tietysti.

Ihastus meni ohi, niin kuin ne menevät. Molemmat ollaan tahoillamme naimisissa, eikä kumpikaan ole puhunut ja tuskin ajatellutkaan eroa. Välimme pomoni kanssa ovat kuitenkin hyvin ystävälliset, vaikkei ihastusta olekaan.

Ongelma on, että jäljelle on jäänyt panosuhde. Joskus vetoan kiireisiin, kun pomo haluaisi minun jäävän "ylitöihin", mutta luokkaa kerran viikossa suostun. Minusta on selvää, että hänellekin se on silkkaa seksiä, ei hän minuun rakastunut ole.

Äijä ei ole vastenmielinen, ihan seksikäs karju sinällään (siksihän tämä alkoikin), mutta sen olen älynnyt, ettei oma avioliittoni voi kestää loputtomasti tällaista sivusuhdetta. Naimisen nautinto alkaa siis olla vähän yksipuolista.

En kuitenkaan ole uskaltanut pistää kerrasta poikki. Suoraan sanoen pelkään, että pomo suuttuisi ja kostaisi sen jotenkin. Työttömyyskortistossa on tunnetusti jonoa.

Toisaalta, ellei tämä lopu, niin ne ystävälliset välit muuttuvat joka tapauksessa muuksi. Huomaan jo itsessäni, että minussa taitaa orastaa vastenmielisyys pomoani kohtaan. Sitäkään en misään tapauksessa haluaisi.

Eli siis: miten pistää poikki ylipitkäksi venähtänyt työpaikkaromanssi niin, että molemmille jää hyvä mieli, eikä kumpikaan kosta kummallekaan yhtään mitään? Mieluiten niin, että vuoden päästä voimme naureskella sohvatouhuillemme.

Onko kokemuksia? Ja varsinkin: onko hyviä neuvoja?

12

6570

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt sitten

Pomon pikku panopuu... Anna sille oikeen hyvää peppuseksiä,jos et ole vielä antanut! Heti sen jälkeen hyvä lopettaa koko touhu ja pomolle jäisi hyvä mieli!

• Ninna

Ensin ajattelin, että piruilet, mutta rupesin miettimään, olisiko ajatuksessasi oikeasti järkeä. Emme ole harrastaneet peppuseksiä. Eli jos tarjoaisin hänelle tosi ekstraa (peppuseksiä tai jotain muuta, en nyt tosin keksi mitä), ja sen päälle sanoisin tyyliin "Jussi-kulta, tämä on ollut ihanaa, mutta nyt sen täytyy päättyä vaikka kaipaamaan jäänkin" ja niin edelleen. Tätäkö meinaat?

Jään funtsimaan, mutta luulenpa, että olet antanut minulle hyvän idean. Kiitos, tuntematon ystävä!

• panopomo gunther

voi voi kun saisin olla teillä töissä. meillä toimistossa vain kaksi naista. toinen on lihava lahna, hikoilee kuin pesusieni.värjää saatana hiukset joka viikko ja oottaa sitten jotakin kehuja kaikilta. en iljettäny ees halata kun palasi äitiyslomalta kuukausi sitten. keksin muka äkkiä jonkun kiireellisen faksin ja juoksin huoneeseeni.

toinen taas on sitten vähän nuorempi, mutta pirun uskovainen. hieustyyli 90-luvun takatukka, jotakin lestoja se ilmeisesti on kun aina höpöttää suviseuroista kahvipöydässä jos sattuu. sillä on jumalauta toimistohuoneen seinällä joku ikoni, mistä pomo aina valittaa meille mutta ei uskalla sitä sille suoraan sanoa. kiroilen paljon, ja kahvitunnilla annan yleensä paukkua oikein kunnolla jos sekin jehova sinne eksyy. saa siinä sitten rukouksiinsa enemmän sisältöä, ja työkin sujuu paremmin.
      huh. olenkohan ilkeä työkaver

• Ninna

Minulla on ongelma, ja minä pyysin siihen neuvoja. En pystynyt edes kuvittelemaan, millaiset siat vastaavat avunpyyntööni.

• kannata
        Ninna kirjoitti:

Minulla on ongelma, ja minä pyysin siihen neuvoja. En pystynyt edes kuvittelemaan, millaiset siat vastaavat avunpyyntööni.

kysellä yhtään mitään. Paikka on täynnä toinen toistaan sairaampia tyyppejä, joiden elämän tehtävänä on provoilu ja vittuilu. Raukkaparoilla kun ei muitakaan virikkeitä ole. Samat sairaat paskat spämmäävät jokaista suomi24:n palstaa päivästä toiseen.

• Ninna
        kannata kirjoitti:

kysellä yhtään mitään. Paikka on täynnä toinen toistaan sairaampia tyyppejä, joiden elämän tehtävänä on provoilu ja vittuilu. Raukkaparoilla kun ei muitakaan virikkeitä ole. Samat sairaat paskat spämmäävät jokaista suomi24:n palstaa päivästä toiseen.

Olet varmaan oikeassa, mutta olen silti aika pettynyt siihen, että kysymykseeni tuli etupäässä roskavastauksia (toki muitakin, ja niistä kiitos!).
        Minä kuvittelin, että tämä on sivu jolla aikuiset ihmiset neuvovat toisiaan tällä ei-ihan-helpolla -alueella.
        Olin vissiin väärässä.

• 4kymppinen
        Ninna kirjoitti:

Olet varmaan oikeassa, mutta olen silti aika pettynyt siihen, että kysymykseeni tuli etupäässä roskavastauksia (toki muitakin, ja niistä kiitos!).
        Minä kuvittelin, että tämä on sivu jolla aikuiset ihmiset neuvovat toisiaan tällä ei-ihan-helpolla -alueella.
        Olin vissiin väärässä.

Tällä palstalla ei kannata ottaa edes kantaa kaikenlaisten häiriköiden juttuihin. Asiaakin löytyy kun malttaa etsiä. Kysymyksesi on todella vaikea ratkaistavaksi, mutta kokeillaan.

Seksi ilman tunteita voi olla todella ahdistavaa. On selvää, että joka tapauksessa sinun on pistettävä poikki, koska muuten välinne huononevat entisestään. Hän voi suhtautua asiaan toisin. Hänelle ei luultavasti tule noita morkkiksia. Hän saattaa päin vastoin kiintyä sinuun liikaa vaikka haluaakin pitää suhteen seksisuhteena. Toisaalta, kun hän huomaa kiinnostuksesi vähenevän, hänelle käy samoin. Jos olet hänelle vain seksisuhde, se on paljon helpompi katkaista kuin jos hän olisi vähänkään rakastunut. Ota huomioon, että hän voi valehdella tunteistaan.

Kuulostaako sekavalta? Pienin riski sille, että pilaatte täydellisesti välinne, on se että lopetatte heti. Muuten se vain vaikeutuu aikaa myöten.

Vinkkejä hyvittelyyn: sovi hänen kanssaan, että teette sen vielä yhden, viimeisen kerran, jolloin hänelle jää sellainen käsitys, että hän on sinusta haluttava. Mies uskoo parhaiten järkiperusteita. Paras ja uskottavin syy on, että vetoat siihen, ettet halua rikkoa avioliittoasi. Häntä voi hiukan harmittaa, mutta hän ei voi tuomita perusteluasi vääräksi.

Muista jälkihoito. Keskity avioliittoonne. Miksi et tekisi miehesi kanssa niitä tuhmia asioita, joita teit pomosi kanssa. Jos sait seksiseikkailustasi jotakin uutta virtaa niin suuntaa se nyt häneen.

• ajateltavaa, kiitos!
        4kymppinen kirjoitti:

Tällä palstalla ei kannata ottaa edes kantaa kaikenlaisten häiriköiden juttuihin. Asiaakin löytyy kun malttaa etsiä. Kysymyksesi on todella vaikea ratkaistavaksi, mutta kokeillaan.

Seksi ilman tunteita voi olla todella ahdistavaa. On selvää, että joka tapauksessa sinun on pistettävä poikki, koska muuten välinne huononevat entisestään. Hän voi suhtautua asiaan toisin. Hänelle ei luultavasti tule noita morkkiksia. Hän saattaa päin vastoin kiintyä sinuun liikaa vaikka haluaakin pitää suhteen seksisuhteena. Toisaalta, kun hän huomaa kiinnostuksesi vähenevän, hänelle käy samoin. Jos olet hänelle vain seksisuhde, se on paljon helpompi katkaista kuin jos hän olisi vähänkään rakastunut. Ota huomioon, että hän voi valehdella tunteistaan.

Kuulostaako sekavalta? Pienin riski sille, että pilaatte täydellisesti välinne, on se että lopetatte heti. Muuten se vain vaikeutuu aikaa myöten.

Vinkkejä hyvittelyyn: sovi hänen kanssaan, että teette sen vielä yhden, viimeisen kerran, jolloin hänelle jää sellainen käsitys, että hän on sinusta haluttava. Mies uskoo parhaiten järkiperusteita. Paras ja uskottavin syy on, että vetoat siihen, ettet halua rikkoa avioliittoasi. Häntä voi hiukan harmittaa, mutta hän ei voi tuomita perusteluasi vääräksi.

Muista jälkihoito. Keskity avioliittoonne. Miksi et tekisi miehesi kanssa niitä tuhmia asioita, joita teit pomosi kanssa. Jos sait seksiseikkailustasi jotakin uutta virtaa niin suuntaa se nyt häneen.

Sinulla on aika lailla sama idea, kuin toisella kirjoittajalla: tarjoa pomolle ekstraa ja pane ystävällisesti poikki. Tätä neuvoa olen alkanut miettimään, tuntuu hyvältä linjalta.

Haluaisi todella keskittyä "tuhmuuksiin" avioliitossani. Vanrmaan tämä sivusuhde on niitä liittoomme tuonutkin, mutta tosiasia on, ettei pysyvästi pysty olemaan kahden miehen nainen. Ei ainakaan salassa. On valittava, minä olen valinnut, ja nyt pitää vaan saada valinta toimimaan.

Huh-huh, vähän hermostuttaa, pelottaakin, mutta kiitän kaikkia vakavissaan vastanneita.

• panopomo gogr

juuh. sori kun tuli taas möläyteltyä ja... riippuu vähän että mikä se sinun pomo on miehiä, että mitä sille kannattaa sanoa. mutta jos vielä haluat säilyttää entisen elämäsi niin kannattaa lopettaa tuo romanssi hyvin nopeasti ennen kuin on myöhäistä.. puhuminen pomon kanssa auttaa asiaa varmasti.

• hepuu36

ikäinen olet?

Mietin vain, olen monesti itsekkin huomannut että ei keskustelupalstoilta mitään oikeita vastauksia kysymyksiin saa. Tai joskus ehkä, pari ystävää olen joskus täältä saaanut ajatuksien vaihteluiden kautta, mutta suurinosa vain vinoilee.. mutta verkko on avoin, että näin.

Mitä tulee tuohon ongelmaasi, ei siihen ole muuta vaihtoehtoa kuin että et enään suostu panoihin, tosin onhan siinä vaara että jotain sen jälkeen tapahtuu työpaikkasi puolesta. Taidat olla aikasen hyvännäköinen kun pomosi ottaa tuollaisen riskin sinun kanssa.

On itsellä ollut myös joskus suhde työpaikalla ja voin kyllä sanoa että suurimmaksi osaksi ne menebvät mönkään ja niistä tulee paha olo monelle. Mitä pidemmälle suhdeajautuu ilman ratkaisuja sitä suuremmalla tödennäköisyydellä kaikki päin prinkkalaa ja mahdollisimman pahasti.

Mutta mutta, vaikea antaa suuria neuvoja..tosin tuo ikäsi kiinnosti ja toisen..auttaa enemmän ymmärtämään ehkä.

• neuvokas

..yrittää neuvoa. Avainsana koko hommassahan on se että lehmä pääsi antamaan oikein pomollensa pillua. Ajatella, siis itseän ylemmälle! Kyllähän siitä lehmän arvo nousee kohisten ja työkaveritkin on varmaan kateellisia.. vai ovatkohan sittenkään?

• Anteeksi nyt vain, mutta minä otan asiaan moraalisemman kannan. Eli taas tapaus, jossa seksisuhteen kumpikin osapuoli pettää omia aviopuolisoitaan ja ilmeisesti salassa. Minua kyllä ihmetyttää se, että naimisissa olevat ihmiset yleensä kehtaavat ryhtyä sellaiseen, eivätkä ilmeisesti juuri lainkaan ajattele omia puolisoitaan, kun ovat naimassa rakastajiaan täysin salassa. Kysynpä vain, JOS kävisi ilmi, että pettäjien omat puolisot myös pettäisivät ks. pettäjiä, niin mahtaisivatko he itse hyväksyä sitä?? Minä kyllä epäilen, etteivät etenkään selvästi itsekkäät ihmiset kyllä hyväksyisi. Mutta ilmeisesti heidän mielestään on täysin hyväksyttyä aloittaa sivusuhde toisen kanssa, JOS a) omassa suhteessaan ei ole tyytyväinen, b) JOS kukaan ei koskaan saa tietää siitä. No, ainakin itse kyllä ihmettelen sellaisten ihmettelen hyvinkin kyseenalaista käsitystä moraalista.

Entä kuinkahan paljon ne pettäjät itse jopa valehtelevat omille puolisoilleen päin naamaa tai puhelimessa tai viesteissään, kun ulkopuolinen seksisuhde yritetään pitää salassa? Luulen, että jotkut valehtelvat paljonkin, koska olen lukenut siitä erilaisia juttuja netissä, enkä ainakin itse epäile niitä yhtään.

Ja sitten JOS pettäminen paljastuukin, niin luulenpa, että tilanne muuttuukin heti PALJONKIN VAIKEAMMAKSI. Olen lukenut mm, että eräässä tapauksessa mies suuttui vaimonsa petoksesta niin paljon, että jopa paikalla ollut yksityisetsivä (varmaankin mies) oli joutunut jopa pitelemään aviomiestä kiinni fyysisesti, jotta hän ei olisi hyökännyt vaimonsa kimppuun. Ja suoraan sanoen minä voin ymmärtää niin voimakkaan kiukun hyvin, koska en minäkään tykkää yhtään siitä, että MINULLE VALEHDELLAAN !!! => Tietänette tarinan paimenpojasta, joka huuti sutta turhan takia? => Tarinan opetus on se, että JOS joku valehtelee koko ajan, niin sitten kukaan ei usko häntä, EI EDES SILLOIN, KUN HÄN PUHUU TÄYTTÄ TOTTA. Ja ihmisten kannattaisi kyllä muistaa se.

Tosin kyllä minäkin myönnän täysin sen, että myös muut naiset kiinnostavat minua ihailun ja seksifantasioiden kannalta, mutta EN OLE KOSKAAN PETTÄNYT yhtäkään entistä tyttökaveriani harrastamalla oikeaa seksiä perinteisellä tavalla muiden naisten kanssa.

"Pretty faces - weak minds" = "Nätit naamat - heikot mielet", ja oman kokemukseni mukaan siinä on totta yllättävän paljon. Itse väittäisin, että pettämiseen lankeavat ovat ainakin jollain tavalla henkisesti heikkoja, JOS he tosiaan eivät osaa pysyä uskollisina omille puolisoilleen. Sitten, JOS seksisuhteen kumpikin osapuoli on sinkku, niin sitten en näe siinä mitään väärää.

Mutta vastauksena itse kysyjän kysymykseen. Minä yrittäisin tehdä niin, että jos toinen haluaa lopettaa seksin, niin sitten ehkä kannattaisi pyrkiä puhumaan omasta tilanteestaan suoraan ja avoimesti seksikumppanin kanssa, jotta hän myös ymmärtäisi, ettei seksi tule enää jatkumaan, ja kannattaa mainita myös pelko siitä, ettei kumpikaan sitten kostaisi päätöstä millään tavalla. Ymmärrän kyllä ks. naisen pelon suhteen lopettamisesta, koska minäkin tiedän joitakin tapauksia, joissa potkut töistä on annettu todellisuudessa siksi, että pomo halusi kostaa työntekijälle. Tosin siinä tapauksessa kyse on puhtaasti rahasta.

Kun minulla oli eräänlainen lyhyt seksisuhde (kuulemma täysi sinkkunainen) melkein 20 vuotta sitten, niin ks. nainen vain ilmoitti minulle viestillä, ettei meidän kannata enää tavata, koska hän löysi uuden miehen, jonka kanssa haluaa yrittää vakavaa suhdetta. Ainakin omasta mielestäni se oli täysin reilu tapa lopettaa tapaamiset, vaikka suoraan sanoen myönnän, että minua jäi harmittamaan se, että seksi hänen kanssaan loppui ... MUTTA sellaista elämä on ja ihmiset ovat, ettei entinen suhde yleensä kestä, jos uusi parempi vaihtoehto tulee eteen.

Kirjoitusta tuli nyt paljon, mutta kenties jaksanette lukea sen loppuun asti, heh ... Minä kyllä jaksaisin, jos se on kirjoitettu hyvin ja asia on mielenkiintoinen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      76
      1089
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      794
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      229
      672
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      518
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      34
      512
    6. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      478
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      71
      476
    8. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      47
      468
    9. Ihan pikku vinkki

Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin
      Ikävä
      52
      419
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      18
      414
    Aihe