Wanha vappuko mennyttä?
Ennen marssittiin, kuunneltiin puheita, viljelijät nostivat perunansiemeniä, opiskelijat juhlivat. Miten vappu on muuttunut, parempaan vai huonompaan?
Wanha
3
166
Vastaukset
pliisuksi! B.Z:kin varmaan yhtyisi tähän. Lieneekö sillikään entisenlaista?
- uudet ajat
pojat. Taidan polttaa Marxin kirjat joita minulla on Pohjois-ruotsin vappukokossa. Norbottenissa.
- Wäinä
Isäni oli hyvin vasemmistolainen sosialidemokraatti.Hän ei koskaan tyrkyttänyt aatettaan,ottipahan vain mukaan vappujuhlaan.Vappujuhlassa parasta oli limsapulloon pakattu sima.Sieltä se jäi jotakin itämään.Isälle olin tietysti pettymys otettuani kommunistien jäsenkirjan.
Isä oli rakennusmies.Huippuammattilainen,poliittisesti ja ammatillisesti valveutunut.Ammattimies muutenkin,meitä oli kaksitoista lasta.Saattoi olla enemmänkin,mene ja tiedä.
Tuon takia minut pakattiin vanhimpana,niin luulen,mukaan isän reissuille.Olen istunut Helsingin Työväentalon metriä vahvojen seinien ikkuna-aukoissa kuusituntiset kokoukset,fiksut kokousedustajat toivat toinen toisensa jälkeen sadan tai kahdensadan kolikot,sanoivat katseleppa tuota.Kotiin tullessa olin seutukunnan rikkain viisivuotias.
Samoin aikanaan Kiljavalla.Voionmaalla,myöhemmin sitten Vanajanlinnassa,Haukiputaalla.Monet reissut ovat sattuneet juuri Vapuksi.
Yksi jäi kokematta,Moskovan Punaisen Torin vappu.
Kuka muistaa? Televisioitiinhan ne.
Seitsemänkymmenluvun vapuista paras oli se,kun sain toimeksi laskea katuvarren suojelupoliisin miehet.Seitsemän heitä oli.Samaan tulokseen päätyi sosialidemokraattien maakuntalehden päätoimittaja.
Pakinassaan hän kertoi kaikkien heidän nahkatakkien olevan Seppälän mallistosta.SKP:n pääsihteeri Aallon yhteys Seppälään avioliiton kautta tuli myös mainituksi.
Muuten. Kiinnostaako pääkaupunkiseudun porvareita Helsinki-radion alakerran bunkkereiden historia?
On tullut vietettyä yksi vappu yläkerrassakin.Suora yhteys vaikkapa laivoille Suezin kanavaan.
Pliisummaksi vaput menevät.Ennen mentiin yhdeltä kahden naisen kanssa sänkyyn.Nyt mennään kahdelta yhden naisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.172563Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant862401- 2021334
- 1191215
- 871202
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2791131Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,14960Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �12927Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta57837